Przyspieszenie ładowania Chasera/Mossberga

Przyspieszenie ładowania Chasera/Mossberga

Postprzez Pangia w 14 Maj 2015, 15:15

Kiedyś na to przypadkowo trafiłem, męcząc configi w TFW i pomyślałem, że warto się tym podzielić – a nuż ktoś sobie to znajdzie w szukajce. Poza tym zawsze to jakiś ruch w tortualach :suchar:

Zawsze mnie wkurzało, że Mossberg, mimo, iż jest znacznie lżejszy od Spasa, jest ładowany przez Szramę/Terminatorowa/kogo tam Ruskie wymyśliły sobie do moda dużo wolniej, co jest głupie i nielogiczne, bo utrzymanie 4,5-kilogramowej strzelby w jednej ręce, i to pod kątem, wymagałoby naprawdę mocnej łapy. Kiedyś o to pytałem na forum i się dowiedziałem, że trzeba by w SDK przerabiać animacje. A tu gówno prawda, da się to zrobić dużo łatwiej i prościej.

gamedata/configs/weapons/w_wincheaster1300.ltx

Szukamy tego:

Kod: Zaznacz wszystko
anm_open         = winchester1300_reload_start
anm_add_cartridge      = winchester1300_reload


I podmieniamy na to:

Kod: Zaznacz wszystko
anm_open                  = spas12_reload_start
anm_add_cartridge         = spas12_reload


anm_open odpowiada za ruch strzelby do góry, po czym odpala się anm_add_cartridge – ładowanie pocisków. Można tego nie podmieniać, ale wtedy wraz z rozpoczęciem ładowania przeskakuje ona w ręce trochę na prawo – jak się podmieni również to podniesienie broni, to ten ruch go góry sprawia, że tego nie widać.

Muszę dodawać, że to ma sens tylko na waniliowych animacjach?
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Reklamy Google

Re: Przyspieszenie ładowania Chasera/Mossberga

Postprzez r_populik w 14 Maj 2015, 19:22

Pangia napisał(a):Kiedyś o to pytałem na forum i się dowiedziałem, że trzeba by w SDK przerabiać animacje. A tu gówno prawda, da się to zrobić dużo łatwiej i prościej

Nie trzeba przerabiać animacji, wystarczy je tylko przyspieszyć w Actor Editorze SDK. Natomiast twój sposób to jedynie półśrodek, który działa jedynie dlatego, że te dwie strzelby są w vanilli wyanimowane bardzo podobnie.
Ale jak już koniecznie chcemy iść na taki nieczysty trik, to proponuję podmieniać na to:

Kod: Zaznacz wszystko
anm_open                  = spas12_reload_start, winchester1300_reload_start
anm_add_cartridge         = spas12_reload, winchester1300_reload


Jest to niezbędne, żeby działały animacje samej broni (żeby ładowany był nabój i ruszała się pompka przy przeładowaniu).
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: Przyspieszenie ładowania Chasera/Mossberga

Postprzez Pangia w 14 Maj 2015, 20:51

Tyle, że w tych animacjach broń nie wykonuje żadnej animacji. Nabój normalnie wchodzi, tak jak i „pompka” przesuwa się normalnie przy animacji zamykania. Sam to sprawdzałem, grałem na tym i wszystko działało, a na pewno bym to zauważył, bo mnie takie detale wyjątkowo wk♥rwiają.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: Przyspieszenie ładowania Chasera/Mossberga

Postprzez r_populik w 14 Maj 2015, 21:25

Pompka rzeczywiście działa, bo jej ruch pojawia się dopiero przy animacji winchester1300_reload_end, która nie jest podmieniona. Ale nabój się nie rusza, ręka jest pusta:
ImageImage
Przy zwykłym widoku tego nie widać, więc nie jest to wielki problem.
EDIT - tak jest po proponowanej przeze mnie zmianie:
ImageImageImage
Lekka kicha, albowiem z uwagi na różną prędkość animacji rąk i broni, nabój się nie zgrywa z ręką.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: Przyspieszenie ładowania Chasera/Mossberga

Postprzez Pangia w 14 Maj 2015, 23:16

Hm. Dałbym sobie paznokcia uciąć, że widziałem nabój, jak grałem. Gdyby mi działały skrypty w TFW, to bym to nawet sprawdził, chociaż w sumie… Od dłuższego czasu nachodzi mnie na zagranie w Stalkera w ogóle :P
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854


Powróć do Tutoriale

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość