przez Lukass1613 w 01 Kwi 2008, 18:43
Wiesz co Grzybson? Jak spartaczą CS to sami zrobimy Stalkera Oblivion Lost i go wydamy co ty na to? heh.Znalazłem wreszcie archiwalny numer CD-Action z kwietnia 2004.Stalker był tematem numeru :P Jak przeczytam jeszcze raz to przytoczę co lepsze kawałki. Pamiętam jak czytałem ten artykuł to normalnie nie mogłem uwierzyć,że taka rozbudowana gra to będzie ( ale naiwniak ze mnie :P).
Nie naiwniak, tylko marzyciel ;P. A swoją drogą, to gdyby nie THQ, to mielibyśmy takiego Stalkera jak z zapowiedzi CDA. Bo trzeba wam wiedzieć, że GSC nie podpisało umowy z THQ od razu. GSC szukało dobrego wydawcy, a THQ łatwych pieniędzy, jaka była fuzja? Katastrofalna w skutkach... - SF
--- [tekst z posta, który znajdował się poniżej] ---
Dobra to zaczynam.Najciekawsze cytaty z CDA.
1.Troszkę o swobodzie w rozgrywce XD
"Stalker jest grą nieliniową,w której jedynie kluczowe dla fabuły momenty są ustalone (choć też uzależnione od wcześniejszych wydarzeń).Równloegle z graczem Strefę przemierzają Stalkerzy sterowani przez komputer,którzy również dąrzą do osiągnięcia głownego celu gry-i mogą ją ukończyć przed tobą!" Swoją drogą to dobrze,że to wycieli bo szlag mnie by trafił jakbym po tygodniu gry został powitany GAME OVEREM :P
2.O pojazdach
"Na pewno będą-i to różne.Twórcy Stalker pozwolą graczom kierować pojazdami naziemnymi,wykorzystując przy tym model fizyczny wiernie oddający parametry,takie jak waga,prędkość,przyspieszenie i inne.Dodatkowo siły zbrojne strzegące strefy przed intruzami będą korzystać z helikopterów." Tego komentować chyba nie muszę.Next...
3.O NPC i questach
"Duża liczba questów do wykonania ma być ustalana w trakcie zabawy losowo-postacie sterowane przez komputer będą się przemieszczać po mapie według własnych algorytmów sztucznej inteligencji.Może się zatem okazać,że jeden z twoich rozmówców był bezpośrednim świadkiem pewnych wydarzeń (np.wysadzenie przez ciebie jakiegoś obiektu),a inny np.słyszał tylko huk eksplozji,którą wywołałeś-każdy z nich powie ci coś innego)" Hmm ??? bez komentarza :(
4.Zagrożenia
"Założeniem mają być nie tylko inni łowcy artefaktów i zmutowane monstra,ale także wyczerpanie i głod i radioaktywność.Kiedy cały czas idziesz bez odpoczynku,zaczynasz opadać z sił i w końcu musisz znaleźć miejsce (bezpieczne!),by przespać się kilka godzin.Gdy głód zaczyna doskwierać,musisz sięgnąć po zapasy jedzenia-a kiedy nie masz już racji żywnościowych w twoim plecaku,musisz zapolować na jednego z latających po niebie ptaków lub biegające w trawie małe zwierzaki.Niestety zwierzęta te są napromieniowane i uczta taka kończy się zwiększeniem poziomu radioaktywności w organizmie." Jak wiemy zostało tylko jedzenie z tych zamysłow.Reszta oczywiście wycięta.
5.Fizyka
(...)"Cały świat gry opisany jest szeregiem procedur oddających prawa fizyki,jakie obowiązują nas wszystkich w świecie rzeczywistym.Wpływają one na wszystkie,a przynajmniej na zdecydowaną większość,obiektów znajdujących się w strefie.Jeśli zatem strzałem z pistoletu strącisz beczkę z dachu budynku,spadnie ona,odbijając się od wszystkich nierówności.Przy tym inaczej będzie spadać beczka pusta,a inaczej obciążona.Te prawa fizyki obowiązują również ciała zabitych potworów czy ludzi (oczywiście w grze wykorzystano modny ostatnio efekt rag-doll) oraz pojazdy,jakie zostaną udostępnione graczom(od dżipów po transportety opancerzone)'.I gdzie ta fizyka się pytam? Gdzie?
I na koniec kilka śmiesznych z perspektywy czasu informacji o grze:
1."Stalker ma działać doskonale (60fps),choć oczywiście przy zminimalizowanych detalach już na sprzęcie klasy PII 400 MHz,128 MB RAM z kartą GeForce 2MX.Wyamgania rekomendowane to PIII 1GHz 256 MB RAM i GeForce3"
2."Rok fiskalny 2004 czyli,przedział między marcem 2004 a marcem 2005 roku.Programiści z GSC twierdzą,że zamkną projekt do końca wiosny,ale o tym,kiedy gra się ukaże w sprzedaży,zdecyduje ostatecznie jej wydawca,czyli THQ" THQ przez 3 lata sprawiało,że stalker się uwsteczniał i był coraz bardziej ubogi;/ THX THQ!!!
To oczywiście tylko fragmenty obszernego artykułu.Jeśli chcecie to jutro(albo już dziś bo to już po północy) przytoczę coś jescze.Ogólnie to jakaś nostalgia mnie bierze...Miało byc tak fajnie a nic z tego nie wyszło.Stalker miał szansę zmieśc fallouta z podium gry dziejącej się w postapokaliptycznych realiach.I wszystko przez pazernego wydawcę.
Edytuj posty! Q.
I nie pisz ich jeden pod drugim! - SF