Stalker Oblivion Lost - podróż sentymentalna

Czy to sen...? Koszmar! - Stwierdził z niepewnością Naznaczony rozglądając się nerwowo. Traumatyczne przeżycia sprzed lat ponownie dały o sobie znać.

Postprzez Lukass1613 w 24 Mar 2008, 13:32

No masz rację,ale wiesz ...żeby to osiągnąć trzeba by poprostu zaprojektować troche nowych lokacji żeby przejscia po między nimi były płynne a nie tak jak jest np.jak wychodzimy z baru do magazynów wojskowych np :P Ale wdług mnie to nie do ruszenia ;/
Awatar użytkownika
Lukass1613
Tropiciel

Posty: 375
Dołączenie: 08 Mar 2008, 23:34
Ostatnio był: 03 Lut 2017, 15:56
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 4

Reklamy Google

Postprzez Sejtan w 25 Mar 2008, 11:38

Lukass1613 napisał(a):Hmm? a jak to niby zrobić? Nie wydaje ci się ,że to mogą być ograniczenia silnika?.Fajnie by było grać bez tego denerwującego load screena ...

To nie ograniczenia silnika, wierz mi. Twórcy sami powiedzieli w jednym z wywiadw "Moglśimy zrobić jedną dużą lokację z mniejsząilością detali, lub kilka mniejszych, bardziej szczegółowych. Wybraliśmy to drugie." Poza tym, jak wytłumaczysz to, że Oblivion Lost w czasach, gdy grafika nie była taka efekciarska i przeshaderowana ( IMO wtedy całość wyglądała dużo lepiej) posiadał jedną, wielką mapę? Jak widać to, że mamy Stalkera podzielonego na kilka leveli to efekt tylko i wyłącznie działania THQ. Jak wiadomo dzisiejszy gracz leci głównie na grafikę, więc działanie THQ to czysty marketing i nic więcej. Przy dobrej optymalizacji, znajomości 3ds maxa, silnika x-ray, oraz przedewszystkim edytorze takim jak w Crysis można by zdziałać cuda.
Sejtan
Stalker

Posty: 52
Dołączenie: 11 Lip 2007, 12:03
Ostatnio był: 02 Wrz 2008, 21:32
Kozaki: 0

Postprzez Lukass1613 w 25 Mar 2008, 20:36

SŁuchaj,pewnie i masz rację.Tylko jest jedno ale,nie ma wydanego edytora to raz ( i pewnie jakważniejsze).A nawet gdyby był to nie wiadomo ,czy połączanie stalkera w jedną mapę było by wykonalne tak prosto.Jeśli było by możliwe to jak ze stabilnością i wydajnością?? Za dużo gdybania :( szkoda,że to raczej marzenia... A taki trailer widzieliście : http://www.youtube.com/watch?v=p1fpn-f5jtA nie wiem czy to oficjalny trailer czy nie ale nie widziałem go wcześcniej.
Awatar użytkownika
Lukass1613
Tropiciel

Posty: 375
Dołączenie: 08 Mar 2008, 23:34
Ostatnio był: 03 Lut 2017, 15:56
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 4

Postprzez SandFighter w 25 Mar 2008, 21:31

Niestety masz rację Lukass, nie jest możliwe zaaplikowanie bieżącemu Stalkerowi moda, który by się pobawił renderingiem i zarządzaniem pamięcią. W grze jest coś takiego co się nazywa prefetching, czy jak kto woli preloading. Jest to funkcja używana do wczytywania obiektów, postaci, broni, statystyk i innych danych, które są w użyciu cały czas, bez względu na to jaki to poziom/mapa. Niektóre dane są doładowywane w trakcie rozgrywki (np. tekstury), bo te są specyficzne dla danej mapy. Wystarczy prześledzić loga, by stwierdzić jakie ilości danych są ładowane na taki "mały" poziom. Na 2 GB ramu zawsze zajęte mam 1,5 GB.

Poza tym silnik jest niedopracowany i posiada błędy zwane dziurami pamięci. Podczas doczytywania się obiektów, czy w trakcie ładowania mapy, czy to w trakcie rozgrywki tylko część nieużywanych danych jest usuwana z pamięci, reszta pozostaje tam i gnije sprawiając nam czasem niemiłe niespodzianki w czasie próby save/load, a są nimi CTD.

Łączenie map nie wyjdzie z dwóch powodów: po pierwsze zaprojektowane zostały jako stand-alone, czy każda jest jednym indywiduum i widać to na każdym kroku, więc trzeba by wypełnić luki przejść między jedną a drugą mapą. Druga sprawa to te luki. Za każdym razem gdy przeglądamy mapę między portalami z jednego levela na drugi jest przestrzeń o długości kilku kilometrów (przeliczając na świat gry); jak ją wypełnić?

Trzecia rzecz, to że engine jest na tyle wydajny na ile wydajnie się go zoptymalizuje, a jak wiemy optymalizacja to był jeden z priorytetów GSC. Na pewno jest możliwość niewielkiego wzrostu wydajności, ale nie wystarczyłoby zasobów do realizacji jednej wielkiej mapy. To by wyszło tylko w jednym wypadku: gdyby GSC odkupiło kilka patentów od Bethesda Softworks, która to jak wiemy powiła Obliviona. To właśnie Oblivion jest przykładem kunsztu programistów, nie tylko grafików, bo ładuje się momentalnie i nie potrzebuje już nic więcej do szczęścia. Panowie z GSC musieli przerobić cały system save/load i transferu danych, żeby zrealizować marketingowy cel THQ, a Dean Sharpe za to ma u mnie prze*ebane na całe życie.
SandFighter


Ostatnio był: 01 Sty 1970, 02:00

Postprzez Missile w 25 Mar 2008, 21:35

Oto najstarsze trailery jakie udało mi się wygrzebać:
2003
test 2001
W końcu umiem ciąć linki! :D

Missile
Wygnany z Zony

Posty: 452
Dołączenie: 15 Gru 2007, 15:17
Ostatnio był: 15 Kwi 2016, 20:14
Miejscowość: Valhalla
Kozaki: 9

Postprzez Grzybson w 25 Mar 2008, 22:58

czemuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu nas tego pozbawili
:///////////

S.T.A.L.K.E.R Alpha 1154
swoja droga ma ktos link do tej bety to prosze o pw ;] byle by nie torrent

da sie zedytowac mape do takiego stopnia ?? pytanie do kumatych
Grzybson
Stalker

Posty: 167
Dołączenie: 09 Mar 2008, 15:31
Ostatnio był: 09 Mar 2016, 17:35
Kozaki: 0

Postprzez Lukass1613 w 25 Mar 2008, 23:20

Grzybson masz już wiadomość ode mnie na PW :P a co do Alph to wolę 1096 od 1154.Ma lepszy klimat.
Awatar użytkownika
Lukass1613
Tropiciel

Posty: 375
Dołączenie: 08 Mar 2008, 23:34
Ostatnio był: 03 Lut 2017, 15:56
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 4

Postprzez Grzybson w 25 Mar 2008, 23:48

ok dziekowka , masz moze jakis filmik z tej drugiej bety ? :P leń ze mnie ;) i jakies glebsze dane
Grzybson
Stalker

Posty: 167
Dołączenie: 09 Mar 2008, 15:31
Ostatnio był: 09 Mar 2016, 17:35
Kozaki: 0

Postprzez Lukass1613 w 26 Mar 2008, 00:00

No już poszła nastepna PW.A tak swoją drogą oprócz alph 1096 i 1154 no i betą 2215 (multiplayer),zna ktoś jakieś inne alphy ?? Aztec City nie liczę bo to do stalkera nie podobne :P Znalazł ktoś coś jescze??
PS.Pobawiłem się z teksturkami i zrobiłem tekstury rąk naznaczonego takie jakie miał w Oblivion Lost jak ktoś chce to daje załącznik. I screena :
Image
Załączniki
act_arm_perchatka.rar
(148.88 KiB) Ściągnięto 131 razy
Awatar użytkownika
Lukass1613
Tropiciel

Posty: 375
Dołączenie: 08 Mar 2008, 23:34
Ostatnio był: 03 Lut 2017, 15:56
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 4

Postprzez Lukass1613 w 26 Mar 2008, 01:17

Awatar użytkownika
Lukass1613
Tropiciel

Posty: 375
Dołączenie: 08 Mar 2008, 23:34
Ostatnio był: 03 Lut 2017, 15:56
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 4

Postprzez Grzybson w 26 Mar 2008, 01:34

no to w ta juz pykalem ;) moim zdaniem kiepska .. dzieki jeszcze raz , moze sam cos zmontuje jakis video jak komp przyjdzie ;)

kolejny bardzo ciekawy filmik (tego szukalem ;) ) z wczesnej wersji stalka czuc klimatem
lukas , spodoba ci sie ;) polecam jeszcze na youtube filmiki behind the game szczegolnie 1 ;) ile klimatu znikaaaaa nie wkleje linkow ( bo mi sie nie chce a jest juz pozno wiec .. ) moze jutro ;)
Grzybson
Stalker

Posty: 167
Dołączenie: 09 Mar 2008, 15:31
Ostatnio był: 09 Mar 2016, 17:35
Kozaki: 0

Postprzez Lukass1613 w 26 Mar 2008, 01:45

Grzybson :P to mój ulubiony trailer Stalkera jaki wogóle wydali.Klimat z niego aż się wylewa.To on zmusił mnie do myślenia jak dodać plecak do stalker suit :P.Aha i dałem link do niego w pierwszym poście w tym temacie :P Także dałeś powtórkę.Poszukajmy może jakiś srasznych staroci.Masz coś ciekawego jescze??
Awatar użytkownika
Lukass1613
Tropiciel

Posty: 375
Dołączenie: 08 Mar 2008, 23:34
Ostatnio był: 03 Lut 2017, 15:56
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 4

PoprzedniaNastępna

Powróć do S.T.A.L.K.E.R. Dream

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość