[Innovation Mod]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje w produkcji" służy do dyskutowania o modyfikacjach, które są w trakcie procesu tworzenia. Nie piszemy, ani nie zadajemy tutaj żadnych pytań odnośnie modyfikacji ukończonych (gotowych)!
Przy tworzeniu nowego tematu, jego nazwa powinna wyglądać tak:
[Nazwa moda] krótki opis/tekst, np. [Cebul mod] by Stalker.pl

Wybierz nazwę dla moda

Ankieta zakończyła się 03 Maj 2008, 17:40

Innovation Mod = Inno-MoD
44
71%
Gatean Mod - od s
9
15%
BSM - Bold Stalker Mod
8
13%
BIM - Bold Innovation Mod
0
Brak głosów
McMoD
1
2%
 
Razem głosów : 62

Postprzez Missile w 13 Maj 2008, 22:39

Aha, rozumiem wszystko. Dzięki ogromne, że znalazłeś chwilę czasu aby odpowiedzieć. A link jest świetny - dzięki i za niego, podbudował mnie trochę. Creditsy - tak, zrozumiałem, że muszą być, ale nie dawałem ich, bo pisałem, że mod jeszcze tworzymy.
Dzięki za wszystko.

Missile
Wygnany z Zony

Posty: 452
Dołączenie: 15 Gru 2007, 15:17
Ostatnio był: 15 Kwi 2016, 20:14
Miejscowość: Valhalla
Kozaki: 9

Reklamy Google

Postprzez trojanuch w 14 Maj 2008, 10:52

Powiem szczerze, że nie śledziłem tego wątku, a okazuje się, że wasze 'dziecko' urosło już do całkiem sporych rozmiarów :)

W każdym razie kilka słów ode mnie:
1. Co do credit-ów to należy zgodzić się z Barinem - jeśli korzystacie (albo nawet opieracie) się na czymś co zostało stworzone już wcześniej to lista Credit-ów jest koniecznością. Reakcja na GSC była oczywiście przesadzona (Kanyhalos ma tendencje to przesadzania i zachowywania się idiotycznie więc nie przejmowałbym się), ale fakt jest taki, że napisaliście o cechach waszego moda jakby były stworzone przez was od 'zera' - a przecież nie są.
Poza tym dobre połączenie cech innych modów to również sztuka - i na pewno nie należy się tego wstydzić.
2. W związku z powyższym - myślę, że powinniście to zrobić na jeszcze większą skalę - nie oszukujmy się, większość rzeczy, które można zrobić w ShoC została już zrobiona, więc Ameryki nie odkryjecie. Nową jakość możecie uzyskać łącząc i rozwijając w nowatorski sposób istniejące rozwiązania (poniżej kilka pomysłów).
3. Modów "ogólnych" które - dodają nowe tekstury, przywracają pojazdy, zmieniają parametry broni jest od groma. Więc może powinniście ukierunkować się tematycznie: np. uczynić z Inno - hardcore-realism moda z brońmi zabijającymi od jednego pocisku, trudnościami w zrobieniu kasy, realistycznym reagowaniem na obciążenie plecaka itp.(tutaj dobrą insipiracją może być Redux), albo pójść w całkowicie przeciwna stronę i stworzyć arcade-moda z hordami mutantów w stylu Serious Sama (z tego co wiem jest zapotrzebowanie na takiego moda - leciało sporo req całkiem niedawno). W każdym razie dobrze mieć jakiś 'motyw przewodni'.
4. Jeżeli dodajecie jakieś rozwiązanie np. pojazdy to lepiej skorzystać z gotowego rozwiązania, niż wprowadzić własne - gorsze. Np. pojazdy - jeżeli spawnuje się je to pojawiają się 'wisząc' w powietrzu. Problem został rozwiązany w OLP i Priboyu (zdaje się, że kolego Barin maczał w tym palce :) ), poprzez skrypt który 'uderza' w nie podczas loadowania levelu (i powoduje, że opadają na ziemię), więc skorzystajcie z tego rozwiązania (oczywiście dając pełny credit autorom).

To teraz kilka luźnych pomysłów na to co możecie dodać:
- w ABC modzie jest fajny motyw z dodatkowymi menusami, które pojawiają się w inwentarzu do niektórych przedmiotów i np. pozwalają wybrać czy chcemy mieć pancerz z maską gazową czy bez. Rozwiązanie można by zastosować też do innych przedmiotów i np. dać kilka rodzajów noktowizji do wyboru dla danego pancerza.
- w Rebalanced modzie rozbudowany został system trofeów w ciałach mutantów. To również można by pociągnąc dalej i np. po pierwsze stworzyć trofea dla wszystkich mutantów (po kilka rodzajów a'la Wiedźmin), a po drugie nadać tym z potężniejszych mutantów właściwości atefaktów - np. mózg kontrolera = +15% do ochrony przed Psi Damagem itp.
- w dodatku Smart Marauder do moda AMK, NPCe dropią pancerze, w połączeniu z AI-Packiem (który powoduje, że NPC-e przeszukuja ciała i potrafią zmienić pancerz), daje to np. sytuacje w której bandyci przebieraja się w pancerze ubitych przed chwilą żołnierzy - bardzo fajna sprawa IMO.

Pozatym, chciałbym dodać, że mace duży potencjał w edycji cząsteczek (anomalie, wybuch) - aż się prosi żeby zrobić przy ich pomocy najlepszego blowouta do tej pory - jeszcze nikt nie korzystał z efektów cząsteczkowcyh podczas blowoutów.

To tyle - i przeedytujcie ten post na GSC, żeby zawierał wszystkie credity i niformacje o modach z których korzystaliście (lub nawet inspirowaliście się). Jeżeli opcja EDIT została już zablokowana - to admin Stierlitz na GSC jest Polakiem i na pewno wklei wam w miejsce tego posta to co mu wyślecie.

Pozdrawiam i powodzenia!
Image
Crazy Misery Brewer
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Postprzez Towarzysz Lenin w 14 Maj 2008, 11:40

Tylko jaki sens ma pisanie creditów przed premierą moda? Jak już go wydamy to w creditach napiszemy nawet kto chociażby wymyślił coś, a nic nie zrobił. Inno-Mod to chyba najbardziej kontrowersyjny mod jaki powstaje, były burdy z xioncem tutaj a teraz na GSC.
[wieś mode] Musimy sie chopy postarać![/wieś mode]

Towarzysz Lenin
Wygnany z Zony

Posty: 409
Dołączenie: 25 Sie 2007, 18:15
Ostatnio był: 08 Sty 2015, 23:41
Miejscowość: Pokój 771.
Kozaki: 0

Postprzez Missile w 14 Maj 2008, 12:01

Trojanuch - creditsy zrobione. Tylko nie wiem po co one, skoro mod jeszcze nie powstał. Ale niech będzie.
Pojazdy dodaliśmy sami i nie wiszą w powietrzu. Wystarczy dodać je na płaskiej powierzchni i nie ma problemu.
Trofea mutantów - świetny pomysł. Będziemy próbowali zrobić coś takiego. Dzięki za pomysł. W creditsach miejsce masz, zresztą każdy kto tu rzucał pomysłami ma. Jednak na "full credits" jeszcze za wcześnie - zrobimy go gdy mod powstanie.
Z pancerzami - zobaczymy. To mocno upraszcza rozgrywkę IMHO. Jeszcze przed X18 można zdobyć w ten sposób egzo - idziesz do Magazynów, ubijasz jakiegoś samotnika i gotowe.
Zmiana noktowizji itp jak w ABC - jak dla mnie to jest przesadzone. Zdejmij hełm-nałóż hełm, zdejmij noktowizje/nałóż zieloną/nałóż fioletową. Przyczep latarke/odczep latarke/przyczep mocniejsza latarke/przyczep reflektor... Mi się to nie podoba. Za dużo burdelu wnosi do rozgrywki. Ale to tylko moje zdanie.

Missile
Wygnany z Zony

Posty: 452
Dołączenie: 15 Gru 2007, 15:17
Ostatnio był: 15 Kwi 2016, 20:14
Miejscowość: Valhalla
Kozaki: 9

Postprzez Towarzysz Lenin w 14 Maj 2008, 12:44

O co chodzi z tymi elementami cząsteczkowymi podczas blowouta? Moglibyśmy to wykorzystać? No i oczywiście, jaki byłby przewidywany spadek fps-ów podczas zwarcia.



Missile, niepotrzebnie te creditsy pisałeś, trzeba się było idiotom postawić, a tak to znowu będzie "vi głard". Nie ich interes, napisałem, że opublikujemy je po premierze, ale niestety mnie wyprzedziłeś, więc wypowiedź musiałem usunąć.

Towarzysz Lenin
Wygnany z Zony

Posty: 409
Dołączenie: 25 Sie 2007, 18:15
Ostatnio był: 08 Sty 2015, 23:41
Miejscowość: Pokój 771.
Kozaki: 0

Postprzez trojanuch w 14 Maj 2008, 14:03

O co chodzi z tymi elementami cząsteczkowymi podczas blowouta? Moglibyśmy to wykorzystać? No i oczywiście, jaki byłby przewidywany spadek fps-ów podczas zwarcia.


Chodzi mi np. o ten 'mini wybuch jądrowy'. Nie widziałem tego nigdzie wcześniej, więc wywnioskowałem, że ktoś z waszego teamu musi być biegły w edycji efektów cząsteczkowych - particle effects, bo z tego co wiem w taki sposób tworzy się np. wybuchy czy anomalie w stalkerze.
W związku z tym - aż się prosi żeby zrobić jakieś fajne efekty podczas blowoutów - np. jakieś szybo przesuwające się 'dymki', różne graficzne 'anomalie' pojawiające się w powietzru itp. Np. bardzo fajny byłby efekt 'fali uderzeniowej' przesuwającej się po mapach od północnej strony (w końcu na północy ma miejsce blowout).
Jeżeli macie kogoś, kto zrobił tego mini-nuke'a to z powyższymi efektami też nie powinno być problemów.
Image
Crazy Misery Brewer
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Postprzez Missile w 14 Maj 2008, 14:11

Musielibyśmy się skumać z ludźmi z UFP moda - od nich wziąłem te efekty wybuchów i mgły. Nie wiem, czy ich pliki mogą pomóc w zrobieniu porządnego BlowOutu. Niedługo się przekonamy - mam nadzieję, że uda nam się w końcu ostatecznie dodać Blowy i wtedy zobaczymy, jak one wyglądają na tych plikach.

Missile
Wygnany z Zony

Posty: 452
Dołączenie: 15 Gru 2007, 15:17
Ostatnio był: 15 Kwi 2016, 20:14
Miejscowość: Valhalla
Kozaki: 9

Postprzez Fred w 14 Maj 2008, 14:28

Missile napisał(a):Trofea mutantów - świetny pomysł. Będziemy próbowali zrobić coś takiego. Dzięki za pomysł.


Nie widze powodu żeby próbować. Poprostu trzeba to zrobić. Wystarczy że machniecie OGF'a, do tego teksturę, edytować potem trzeba items.ltx a następnie edytować odpowiedniego mutanta. Trzeba tylko tam dorzucić raptem kawałek tekstu. Myślę że to nie będzie dla Ciebie większy problem. (Ostatnio tylko teorię przerabiam. Może się tak w końcu za jakąś praktyke wezme).
There is no such thing as innocence, only degrees of guilt.
| Core i5 8600K + SPC Grandis XE1236 | G.SKILL 16GB DDR4 3200MHz CL15 | GTX 1070Ti JetStream 8GB | GoodRam Iridium Pro 240GB | Toshiba P300 1TB | PNY XLR8 CS3030 1TB | Corsair RM550x | BQ Silent Base 600 |
Awatar użytkownika
Fred
Weteran

Posty: 609
Dołączenie: 25 Lip 2007, 12:07
Ostatnio był: 24 Sie 2021, 12:16
Miejscowość: Oahu
Frakcja: Najemnicy
Kozaki: 25

Postprzez Missile w 14 Maj 2008, 14:34

Ok więc po prostu zrobię to i już :D
Kłeszczyn: myślałem, żeby usunąć trailery 1 i 2. Trailer trzeci pokazuje wszystko, więc w sumie po co one?
A tak z ciekawości się zapytam (sry za OT): jak tam z Twoimi krukami? Udało Ci się, czy nie bardzo?

Missile
Wygnany z Zony

Posty: 452
Dołączenie: 15 Gru 2007, 15:17
Ostatnio był: 15 Kwi 2016, 20:14
Miejscowość: Valhalla
Kozaki: 9

Postprzez Keldorn WistBlade w 14 Maj 2008, 14:37

Co do trofea za mutanty to można by jak na przykładzie zrobionych przez Was artefaktów postarać się o nowe np. za kota nie dostajemy żadnego a można by za trofea dać jego pazury :), za Izloma (albo rękę jak w przypadku Zombie lub inna część ciała) za Burera jego oczy, za Kontrolera jego mózg, za szczury - ogon. Kruki - no w końcu na coś sie przyda ich zestrzeliwanie - pióra

Można by się pokusić jak np. w rebalanced że za zjedzenie jakiegoś trofea uzyskuje się albo chwilowe właściwości (jako innovation :) ) lub jak w przypadku Rebalanced - energie, anty-rad czy zaspokajanie głodu.

Oczywiście to tylko moje sugestie ale warte przedyskutowania.
Awatar użytkownika
Keldorn WistBlade
Tropiciel

Posty: 257
Dołączenie: 28 Wrz 2007, 10:44
Ostatnio był: 14 Cze 2023, 12:36
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 9

Postprzez Michu w 14 Maj 2008, 15:41

Jeżeli chcecie o montaż finalnego Trailera, piszę się :). Tylko byście mi musieli upnąć potrzebne materiały (filmiki z frapsa, skompresowane).

Mam super muzę i nie zawiodę Was :>.
Awatar użytkownika
Michu
Very Important Stalker

Posty: 1557
Dołączenie: 10 Lip 2007, 00:34
Ostatnio był: 30 Cze 2024, 22:02
Miejscowość: Jelenia Góra
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 131

Postprzez Towarzysz Lenin w 14 Maj 2008, 18:15

Więc z tymi elementami, mam taki drobny pomysł. W czasie blowoutu dać to zielone niebo i radioaktywne, zielone opary. A co do fali uderzeniowej to coś w stylu burzy portalu z HL2: Episode Two.

Towarzysz Lenin
Wygnany z Zony

Posty: 409
Dołączenie: 25 Sie 2007, 18:15
Ostatnio był: 08 Sty 2015, 23:41
Miejscowość: Pokój 771.
Kozaki: 0

PoprzedniaNastępna

Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości