Powiem szczerze, że nie śledziłem tego wątku, a okazuje się, że wasze 'dziecko' urosło już do całkiem sporych rozmiarów
W każdym razie kilka słów ode mnie:
1. Co do credit-ów to należy zgodzić się z Barinem - jeśli korzystacie (albo nawet opieracie) się na czymś co zostało stworzone już wcześniej to lista Credit-ów jest koniecznością. Reakcja na GSC była oczywiście przesadzona (Kanyhalos ma tendencje to przesadzania i zachowywania się idiotycznie więc nie przejmowałbym się), ale fakt jest taki, że napisaliście o cechach waszego moda jakby były stworzone przez was od 'zera' - a przecież nie są.
Poza tym dobre połączenie cech innych modów to również sztuka - i na pewno nie należy się tego wstydzić.
2. W związku z powyższym - myślę, że powinniście to zrobić na jeszcze większą skalę - nie oszukujmy się, większość rzeczy, które można zrobić w ShoC została już zrobiona, więc Ameryki nie odkryjecie. Nową jakość możecie uzyskać łącząc i rozwijając w nowatorski sposób istniejące rozwiązania (poniżej kilka pomysłów).
3. Modów "ogólnych" które - dodają nowe tekstury, przywracają pojazdy, zmieniają parametry broni jest od groma. Więc może powinniście ukierunkować się tematycznie: np. uczynić z Inno - hardcore-realism moda z brońmi zabijającymi od jednego pocisku, trudnościami w zrobieniu kasy, realistycznym reagowaniem na obciążenie plecaka itp.(tutaj dobrą insipiracją może być Redux), albo pójść w całkowicie przeciwna stronę i stworzyć arcade-moda z hordami mutantów w stylu Serious Sama (z tego co wiem jest zapotrzebowanie na takiego moda - leciało sporo req całkiem niedawno). W każdym razie dobrze mieć jakiś 'motyw przewodni'.
4. Jeżeli dodajecie jakieś rozwiązanie np. pojazdy to lepiej skorzystać z gotowego rozwiązania, niż wprowadzić własne - gorsze. Np. pojazdy - jeżeli spawnuje się je to pojawiają się 'wisząc' w powietrzu. Problem został rozwiązany w OLP i Priboyu (zdaje się, że kolego Barin maczał w tym palce
![Usmiech :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
), poprzez skrypt który 'uderza' w nie podczas loadowania levelu (i powoduje, że opadają na ziemię), więc skorzystajcie z tego rozwiązania (oczywiście dając pełny credit autorom).
To teraz kilka luźnych pomysłów na to co możecie dodać:
- w ABC modzie jest fajny motyw z dodatkowymi menusami, które pojawiają się w inwentarzu do niektórych przedmiotów i np. pozwalają wybrać czy chcemy mieć pancerz z maską gazową czy bez. Rozwiązanie można by zastosować też do innych przedmiotów i np. dać kilka rodzajów noktowizji do wyboru dla danego pancerza.
- w Rebalanced modzie rozbudowany został system trofeów w ciałach mutantów. To również można by pociągnąc dalej i np. po pierwsze stworzyć trofea dla wszystkich mutantów (po kilka rodzajów a'la Wiedźmin), a po drugie nadać tym z potężniejszych mutantów właściwości atefaktów - np. mózg kontrolera = +15% do ochrony przed Psi Damagem itp.
- w dodatku Smart Marauder do moda AMK, NPCe dropią pancerze, w połączeniu z AI-Packiem (który powoduje, że NPC-e przeszukuja ciała i potrafią zmienić pancerz), daje to np. sytuacje w której bandyci przebieraja się w pancerze ubitych przed chwilą żołnierzy - bardzo fajna sprawa IMO.
Pozatym, chciałbym dodać, że mace duży potencjał w edycji cząsteczek (anomalie, wybuch) - aż się prosi żeby zrobić przy ich pomocy najlepszego blowouta do tej pory - jeszcze nikt nie korzystał z efektów cząsteczkowcyh podczas blowoutów.
To tyle - i przeedytujcie ten post na GSC, żeby zawierał wszystkie credity i niformacje o modach z których korzystaliście (lub nawet inspirowaliście się). Jeżeli opcja EDIT została już zablokowana - to admin
Stierlitz na GSC jest Polakiem i na pewno wklei wam w miejsce tego posta to co mu wyślecie.
Pozdrawiam i powodzenia!