[PYTANIE]Edycja ekwipunku na starcie i komendy konsoli

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

[PYTANIE]Edycja ekwipunku na starcie i komendy konsoli

Postprzez Zkirtaem w 26 Sty 2010, 18:39

Witam!
Od kilku dni modduję sobie Stalkera SHOC. Ogółem jest miło i łatwo, ale mam problem. Nie mogę znaleźć pliku odpowiadającego za to, co nasz bohater ma na starcie (zanim porozmawiam z Sidorowiczem, bo dorzucić itemki podczas rozmowy bym umiał), szukam również pliku odpowiadającego za to, na jakiej mapie i gdzie dokładnie spawnuje mi moją postać po włączeniu gry. Jakby ktoś podał mi nazwy tych plików, byłoby miło.

No, i jeszcze jedno: Czy są jakieś komendy do konsoli typu sprawdzanie okolicznej postaci, konkretnych statystyk mojej lub wskazanej przeze mnie postaci, albo coś innego, co mi pomoże w moddowaniu? Kod na nieśmiertelność zrobiłem sobie sam, artefaktem :P


Z góry dzięki za wszystkie przydatne odpowiedzi : )
Awatar użytkownika
Zkirtaem
Kot

Posty: 22
Dołączenie: 14 Paź 2007, 19:23
Ostatnio był: 18 Cze 2011, 17:15
Kozaki: 0

Reklamy Google

Re: [PYTANIE]Edycja ekwipunku na starcie i komendy konsoli

Postprzez MatrixSTR w 26 Sty 2010, 20:34

otwierasz plik all.spawm przez program XrSpawner (odpowiedni dla twojej wersji STALKERa) w wyszukiwarce wpisyjesz bodajże actor (nie jestem pewien) i powinieneś w okienku mieć liste przedmiotów na starcie oraz Pozycje początkową i edytujesz i zapisujesz i powinno działać.
jak znajde XrSpawnera to wrzuce screeny
Awatar użytkownika
MatrixSTR
Modder

Posty: 1097
Dołączenie: 26 Maj 2009, 23:44
Ostatnio był: 08 Lis 2024, 17:19
Miejscowość: Gdzieś Daleko W Wielkopolsce
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 276

Re: [PYTANIE]Edycja ekwipunku na starcie i komendy konsoli

Postprzez Zkirtaem w 26 Sty 2010, 21:07

Dzięki. Jednak ja sobie wymyśliłem, że do gamedata wklejam tylko te pliki, które edytuję. Po wklejeniu orginalnego all.spawn wywala mi:

Expression : header().graph_guid() == ai().game_graph().header().guid()
Function : CALifeSpawnRegistry::load
File : E:\stalker\sources\trunk\xr_3da\xrGame\alife_spawn_registry.cpp
Line : 167
Description : Spawn doesn't correspond to the graph : REBUILD SPAWN!



Co z tym zrobić?
Awatar użytkownika
Zkirtaem
Kot

Posty: 22
Dołączenie: 14 Paź 2007, 19:23
Ostatnio był: 18 Cze 2011, 17:15
Kozaki: 0

Re: [PYTANIE]Edycja ekwipunku na starcie i komendy konsoli

Postprzez MatrixSTR w 26 Sty 2010, 21:23

prawdopodobnie masz spawn nie od tej wersji STALKERa co masz zainstalowanego (chodzi o patche) lub użyłeś XrSpawnera nie do tej wersji co masz


Masz to gdy wrzucasz oryginalny nie modowany plik All.spawn?
Awatar użytkownika
MatrixSTR
Modder

Posty: 1097
Dołączenie: 26 Maj 2009, 23:44
Ostatnio był: 08 Lis 2024, 17:19
Miejscowość: Gdzieś Daleko W Wielkopolsce
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 276

Re: [PYTANIE]Edycja ekwipunku na starcie i komendy konsoli

Postprzez Zkirtaem w 26 Sty 2010, 21:40

Dokładnie. Orginalny, niezedytowany, z paczek gamedata.

Nie napisałeś nic co do "w gamedata mam tylko zmodyfikowane pliki" - mam przez to rozumieć, że plik all.spawn powinien działać sam, i nie odnosi się do żadnego innego pliku?


EDIT: Mam gdzieś w plikach mod Oblivion lost, wrzuciłem all.spawn z niego, wynik (błąd, ale to logiczne - ważne, że inny!) był odmienny od tego, co było wtedy - możesz mi rzucić swój (najlepiej niezmodowany) plik all.spawn? Może zadziała.
Ostatnio edytowany przez Zkirtaem, 26 Sty 2010, 21:52, edytowano w sumie 1 raz
Awatar użytkownika
Zkirtaem
Kot

Posty: 22
Dołączenie: 14 Paź 2007, 19:23
Ostatnio był: 18 Cze 2011, 17:15
Kozaki: 0

Re: [PYTANIE]Edycja ekwipunku na starcie i komendy konsoli

Postprzez MatrixSTR w 26 Sty 2010, 21:50

pewnie masz jakiegoś patcha wgranego a do wypakowania użyłeś programu dbex_rel który zawsze wypakowywuje pliki z wersji niepatchowanej nawet jak nie masz patcha wgranego (tak jest w każdym razie u mnie)
Spróbuj użyć innego programu (z tego co mi sie zdaje to programem od Czystego nieba / Zewu prypeci da sie wypakować: viewtopic.php?f=78&t=6163)

Do gamedata wrzucasz tylko zmodyfikowane pliki a wszystkie pliki niezmodyfikowane gra pobiera z oryginalych gamedata

Niestety nie posiadam pliku all.spawn (jedynie z modów)
Awatar użytkownika
MatrixSTR
Modder

Posty: 1097
Dołączenie: 26 Maj 2009, 23:44
Ostatnio był: 08 Lis 2024, 17:19
Miejscowość: Gdzieś Daleko W Wielkopolsce
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 276

Re: [PYTANIE]Edycja ekwipunku na starcie i komendy konsoli

Postprzez Zkirtaem w 26 Sty 2010, 22:01

BAT z Czystego nieba nie wchodzi, a własnego nie jestem w stanie napisać - jeszcze nie rozgryzłem tego stalkera na tyle, żeby wiedzieć, gdzie są patche, itepe. Znajdę gdzieś tu bat do SHOC? Aha, oczywiście dalej plik all.spawn jest w stanie "ktokolwiek widział, ktokolwiek ma" : P

PS: Interesujące rzeczy w tych plikach stalkera są: jakiś skrypt spania z trzema "stanami" snu - koszmar, i parę innych, jakaś... grupa badawcza z japonii? I z usa, i z azbekistanu. Ciekawe ciekawostki, może jak sobie poćwiczę, to będę w stanie to wykorzystać :D
Awatar użytkownika
Zkirtaem
Kot

Posty: 22
Dołączenie: 14 Paź 2007, 19:23
Ostatnio był: 18 Cze 2011, 17:15
Kozaki: 0

Re: [PYTANIE]Edycja ekwipunku na starcie i komendy konsoli

Postprzez MatrixSTR w 26 Sty 2010, 22:26

w plikach stalkera jest pełno niewykorzystanych skryptów :)
też akurat nie wiem jak go zedytować ten BAT
a co do tego all.spawn to popytaj moderów może oni bedą mieli ten plik
Awatar użytkownika
MatrixSTR
Modder

Posty: 1097
Dołączenie: 26 Maj 2009, 23:44
Ostatnio był: 08 Lis 2024, 17:19
Miejscowość: Gdzieś Daleko W Wielkopolsce
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 276

Re: [PYTANIE]Edycja ekwipunku na starcie i komendy konsoli

Postprzez Zkirtaem w 26 Sty 2010, 22:35

A kto tu modduje i nie ma nic przeciwko męczeniu PW? : P
Nie no, poważnie pytam, bo moja wiedza o moddingu stalkera ogranicza się do tego, że skrypci się troche jak w Gothicu, że te całe śmieszne edytory pod sevenem nie posiadają funkcji open, i że tu się zrzeszają modderzy - ale ksywek już nie znam.
Awatar użytkownika
Zkirtaem
Kot

Posty: 22
Dołączenie: 14 Paź 2007, 19:23
Ostatnio był: 18 Cze 2011, 17:15
Kozaki: 0

Re: [PYTANIE]Edycja ekwipunku na starcie i komendy konsoli

Postprzez MatrixSTR w 26 Sty 2010, 23:01

moderzy są zaznaczeni na zielono, najlepiej w SB popytaj
Awatar użytkownika
MatrixSTR
Modder

Posty: 1097
Dołączenie: 26 Maj 2009, 23:44
Ostatnio był: 08 Lis 2024, 17:19
Miejscowość: Gdzieś Daleko W Wielkopolsce
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 276

Re: [PYTANIE]Edycja ekwipunku na starcie i komendy konsoli

Postprzez Zkirtaem w 26 Sty 2010, 23:19

Ok, mam plik - teraz tylko zostają pytania o przydatne komendy konsoli. To jak z tym będzie?
Awatar użytkownika
Zkirtaem
Kot

Posty: 22
Dołączenie: 14 Paź 2007, 19:23
Ostatnio był: 18 Cze 2011, 17:15
Kozaki: 0

Re: [PYTANIE]Edycja ekwipunku na starcie i komendy konsoli

Postprzez MatrixSTR w 26 Sty 2010, 23:24

do edycji spawna wystarczy komenda rs_stats 1 (rs_stats 0 żeby wyłączyć) wtedy po lewej stronie będziesz miał różne statystyki ale najważniejsze to na samym dole powinieneś mieć twoją aktualną pozycje. I poszukaj na forum jest troche tematów o modyfikacji spawna
Awatar użytkownika
MatrixSTR
Modder

Posty: 1097
Dołączenie: 26 Maj 2009, 23:44
Ostatnio był: 08 Lis 2024, 17:19
Miejscowość: Gdzieś Daleko W Wielkopolsce
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 276

Następna

Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości