[PYTANIE]- napromieniowanie i wódka.

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

[PYTANIE]- napromieniowanie i wódka.

Postprzez Stalciok* w 24 Paź 2009, 11:29

Jak wiadomo promieniowanie to jedna z zalet tej gry.

Chciałem się dowiedzieć gdzie znajdują się pliki dotyczące jego parametrów. Jak wiadomo promieniowanie w każdym miejscu ma inną wartość- raz jest słabe, raz mocne- chciałem się dowiedzieć, które wartości odpowiadają za odpowiednie miejsca na mapie.


Jak można zmienić wartości leczenia przed radiacją leków przeciwpromiennych i wódki ?

Dodatkowe pytanie- gdzie można zwiększyć siłę upicia po wódce ???

Czy da się jakoś ustawić współczynnik- taki, aby po wypiciu na przykład 20 wódek na raz- postać umierała od nadmiaru alkoholu we krwi ??

Pozdrawiam.
Stalciok*
Stalker

Posty: 72
Dołączenie: 21 Sie 2009, 23:55
Ostatnio był: 23 Gru 2010, 19:07
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 0

Reklamy Google

Re: [PYTANIE]- napromieniowanie i wódka.

Postprzez Zajcew w 24 Paź 2009, 12:52

Miejsca gdzie następuje promieniowanie o ile nie mylę się znajdują się w spawnie. W końcu to też jest rozmieszczone prawda?
:

Lubię Placki
Awatar użytkownika
Zajcew
Stalker

Posty: 169
Dołączenie: 23 Gru 2008, 12:34
Ostatnio był: 14 Sty 2012, 15:38
Miejscowość: Jastrzębie Zdrój
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: --
Kozaki: 3

Re: [PYTANIE]- napromieniowanie i wódka.

Postprzez Freeman w 25 Paź 2009, 17:10

Z odpowiedzi Zajcewa wynika niewiele dla laika, dlatego przybliżę nieco poruszaną tu kwestię.
Źródło promieniowania podobnie jak anomalie czy emisje psioniczne dodaje się za pomocą spawn'a edytując odpowiedni plik .ltx - w zależności od miejsca w którym chcemy by się znalazło, podając oczywiście koordynaty obiektu X,Y,Z
Przykładowy spawn takiego promieniowania umiejscowimy w kordonie edytując plik alife_l01_escape.ltx, dodając oczywiście na dole pliku sekcję odpowiedzialną za źródło promieniowania i zapisując zmiany. Standardowo w tej sytuacji odsyłam Tu.
Config radiacji możemy wziąć z pliku alife_l01_escape.ltx, ponieważ w Kordonie mamy kilka źródeł promieniowania, w zależności od potrzeb config modyfikujemy, w przykładzie wykorzystałem sekcję nr. [632], numer nowej sekcji oczywiście zmieniamy.

Przykład:

Kod: Zaznacz wszystko
[8641]
; cse_abstract properties
section_name = zone_radioactive_average
name = esc_zone_radioactive_weak
position = -81.07,-3.48,-72.75
direction = 0,0,0

; cse_alife_object properties
game_vertex_id = 223
distance = 32.8999977111816
level_vertex_id = 410297
object_flags = 0xffffff3e

; cse_shape properties
shapes = shape0
shape0:type = sphere
shape0:offset = 0,0,0
shape0:radius = 7.70995950698853

; cse_alife_space_restrictor properties
restrictor_type = 0

; cse_alife_custom_zone properties
max_power = 0.00899999961256981

; cse_alife_anomalous_zone properties
offline_interactive_radius = 30
artefact_spawn_count = 32
artefact_position_offset = 0x1540



Radiację dodałem w starej przyczepie, niedaleko wioski kotów.
W praktyce wyszło to Tak.

Stalciok, znając twój tok myślenia pewnie zapytasz jak rozszerzyć obszar promieniowania?
Odp: zmieniasz parametr shape0:radius = 7.70995950698853 na wartość np. 1000, spowoduje to iż cały obszar kordonu będzie napromieniowany za pomocą jednego źródła, dowód na to jest TU, zaznaczam iż źródło znajduje się tam gdzie poprzednio.
Idąc za ciosem możemy zmodyfikować siłę promieniowania, znajdujemy plik zone_radioactive.ltx (config\misc), jest on odpowiedzialny za właściwości źródła promieniowania, edytujemy jak anomalie, dla przykładu podam sposób w jaki możemy zwiększyć siłę promieniowania - otwieramy plik znajdując sekcję:

Kod: Zaznacz wszystko
;----------- Anomaly settings -----------------------
min_start_power      = 2.99
max_start_power      = 3.00


Następnie zmieniamy parametry min i max _start_power, w powyższym przykładzie podałem już wyższe niż w oryginale wartości, tych sekcji jest kilka odpowiednio dla słabego i silnego źródła promieniowania, zmieniamy wedle upodobań. Zmieniamy również sekcję w pliku alife_l01_escape.ltx - odpowiedzialną za siłę czyli max_power = na wartość w przedziale ustalonym w sekcji _start_power (dla pliku zone_radioactive.ltx), nie powinna być wyższa niż tamta wartość :!:


Co do Twojego drugiego pytania:
Znajdź plik items.ltx (config\misc), przejdź do sekcji [vodka]:identity_immunities
a następnie do wiersza ; eatable item

Kod: Zaznacz wszystko
; eatable item
eat_health      = 0.01  ------> zmieniamy tą wartość dopisująć minus
eat_satiety      = 0.01
eat_power      = 0
eat_radiation   = -0.3   
eat_alcohol      = 0.1   ------> ten parametr potęguje efekt alkoholu
wounds_heal_perc    = 0
eat_portions_num    = -1



Wartość eat_health zmieniamy na ujemną, pamiętając iż wartość równa jedności to 100%, -0.5 to 50% spadek zdrowia, -0.2 to 20% spadek etc.
Chcąc uzyskać np. 30% spadek zdrowia po wypiciu alkoholu wpisz eat_health = -0.30
Zmiana wpisu eat_alcohol na wartość wyższą spotęguje efekt zawrotów głowy, zmień z 0.1 na np. 0.7 a zobaczysz różnicę.

Co do antyradów - również edytujesz plik items.ltx, znajdując sekcję [antirad] ---> wiersz eat_radiation = i zmieniasz jak chcesz, wpis -1 oznacza 100% spadek promieniowania, pamiętaj wartość ujemna obniża każdy z parametrów, wartość dodatnia podnosi go.
Awatar użytkownika
Freeman
Stalker

Posty: 140
Dołączenie: 23 Lip 2009, 19:17
Ostatnio był: 26 Maj 2010, 20:34
Miejscowość: Terra
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 3


Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 13 gości