[Pytanie] Respawn mutantów

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

[Pytanie] Respawn mutantów

Postprzez PMG w 09 Lis 2013, 05:15

Witam. Udało mi się już wypakować spawn, więc zacząłem się bawić. Zespawnowałem sobie burery w laboratorium X18 - pomyślałem, że stać mnie na więcej. Postanowiłem stworzyć punkt respawnu dla mutantów w Dolinie Mroku. A tutaj jest problem...

Moja sekcja w pliku all.spawn, a konkretnie w pliku Doliny Mroku wygląda tak:

:

[3034]
; cse_abstract properties
section_name = respawn
name = val_burer_respawn_1
position = 108.05,1.58,-29.18,
direction = 0.00547122303396463,-5.94570446992293e-005,0.0108668599277735

; cse_alife_object properties
game_vertex_id = 1023
distance = 100.39999997615814
level_vertex_id = 179085
object_flags = 0xffffff3e
custom_data = <<END
[respawn]
;conditions = 80
respawn_section = burer_normal,
;max_count = 33
;min_count = 5
max_spawn = 4
idle_spawn = medium
END

; cse_shape properties
shapes = shape0
shape0:type = sphere
shape0:offset = 0,0,0
shape0:radius = 1

; cse_alife_space_restrictor properties
restrictor_type = 0

; se_respawn properties


Według tej sekcji nieopodal "domku" z Pijawkami, za murkiem koło zbiorników naprzeciwko bazy Bandytów powinny pojawić się burery (a przynajmniej tak mi się zdaje). Nie znalazłem ich. Nie ma ich nigdzie, chociaż szukałem po całym terenie. Czy jakiś mniej lub bardziej doświadczony modder może mi powiedzieć co zrobiłem źle?
Awatar użytkownika
PMG
Redaktor

Posty: 376
Dołączenie: 12 Gru 2010, 10:30
Ostatnio był: 06 Gru 2023, 13:29
Frakcja: Zombie
Ulubiona broń: Viper 5 9x18
Kozaki: 127

Reklamy Google

Re: [Pytanie] Respawn mutantów

Postprzez utak3r w 09 Lis 2013, 20:26

Zacznę od niby oczywistego, ale jednak warto: zacząłeś *nową grę*, prawda?
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [Pytanie] Respawn mutantów

Postprzez PMG w 09 Lis 2013, 21:48

No pewnie. Zaczęcie od nowa jest chyba wymagane, aby gra "czytała" nowy plik all.spawn.
Awatar użytkownika
PMG
Redaktor

Posty: 376
Dołączenie: 12 Gru 2010, 10:30
Ostatnio był: 06 Gru 2023, 13:29
Frakcja: Zombie
Ulubiona broń: Viper 5 9x18
Kozaki: 127

Re: [Pytanie] Respawn mutantów

Postprzez utak3r w 11 Lis 2013, 15:00

Ok.
Załóżmy, że wszystkie vertexy masz prawidłowe... spróbuj zmienić sekcję spawnu z "burer_normal" na np. "burer_indoor".
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [Pytanie] Respawn mutantów

Postprzez PMG w 11 Lis 2013, 22:00

Myślę, że jednak ani jeden vertex nie jest prawidłowy. Okazało się, że w każdym miejscu na mapie vertex jest zupełnie inny, a ja jedynie bezmyślnie kopiowałem je z innych obiektów w pliku. Tak więc pobrałem pewien modzik, dzięki któremu mogę sprawdzić pozycję gracza na mapie. Przepisałem dokładnie vertexy i zrobiłem nowy plik all.spawn ze wszystkimi zmianami, czyli prawidłowe game_ i level_vertex. Zespawnowałem również BTR, tak dla testu. BTR jest, ale burerów nadal nie ma. Zmiany z normal na indoor też próbowałem.

Zadam pewne pytanie:
Czy istnieje możliwość napisania skryptu, który spawnowałby burera, bądź jakiegoś innego mutanta po zabiciu już istniejącego, znajdującego się na mapie? Widziałem już skrypt spawnujący mutanta po rozpoczęciu rozmowy z jakimś NPC, więc chciałbym się dowiedzieć, czy takie coś będzie działać, gdy zabijemy jakiegoś NPC lub mutanta.
Awatar użytkownika
PMG
Redaktor

Posty: 376
Dołączenie: 12 Gru 2010, 10:30
Ostatnio był: 06 Gru 2023, 13:29
Frakcja: Zombie
Ulubiona broń: Viper 5 9x18
Kozaki: 127

Re: [Pytanie] Respawn mutantów

Postprzez utak3r w 11 Lis 2013, 23:31

A zrobiłeś im obóz? (smart_terrain) Bo wiesz... może się zespawnowały - ale rozbiegły po mapie?
Ogólnie, skrypt kontrolujący respawn to se_respawn.script.

Natomiast, co do pytania... pewnie, że jest taka możliwość. W bind_monster, w obsłudze śmierci (death_callback) mógłbyś coś takiego zrobić - ale musiałbyś dobrze przemyśleć logikę czegoś takiego.
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [Pytanie] Respawn mutantów

Postprzez PMG w 12 Lis 2013, 00:10

Gdzieś na jakiejś rosyjskiej stronie poświęconej moddingowi wyczytałem, że aby mutanty mogły się spawnować muszą mieć przypisany "gułag" (jeśli się nie mylę to chodzi o ścieżkę). Z tego co mi wiadomo to każdy NPC, jaki spawnuje się na mapie ma przypisaną jakąś drogę, po której się porusza. Czy to znaczy, że mutantowi również będę musiał przypisać coś takiego?

A co do skryptu to chodzi mi tylko o to, aby po zabiciu danego mutanta spawnował się identyczny, może być nawet w tym samym miejscu. Czy dałoby się zmajstrować coś na wzór tego (link: viewtopic.php?f=51&t=20186&p=238411#p238543), ale z innym warunkiem "aktywacji" skryptu? Moja wiedza na temat skryptów jest niemalże zerowa, ale taki sposób wydaje się dla mnie idealny (zabijamy burera, on spawnuje się na nowo i tak w kółko).
Awatar użytkownika
PMG
Redaktor

Posty: 376
Dołączenie: 12 Gru 2010, 10:30
Ostatnio był: 06 Gru 2023, 13:29
Frakcja: Zombie
Ulubiona broń: Viper 5 9x18
Kozaki: 127

Re: [Pytanie] Respawn mutantów

Postprzez utak3r w 12 Lis 2013, 02:59

No tak, smart terrain trzeba przypisać, bo się rozlezą ;) albo sztywną ścieżkę w waypointsach, ale to bez sensu.
A co do drugiego, tak jak napisałęm - w death_callback w bind_monster możesz dorzucić spawnowanie. Tyle, że spawn w tym samym miejscu, co zginął, jest lekko bez sensu - stworzysz po prostu nieśmiertelne mutanty...
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [Pytanie] Respawn mutantów

Postprzez PMG w 12 Lis 2013, 16:17

Mogą się rozchodzić, rozbiegać po całej mapie, przynajmniej będzie element zaskoczenia (nigdy nie wiadomo gdzie co spotkasz) ;) . A co do skryptu to chodziło mi respawn w miejscu "początkowym", w którym po raz pierwszy spawnował się burer, a nie w miejscu jego śmierci. To rzeczywiście byłoby bez sensu i wyglądało by... dziwnie.

A więc co musiałbym dopisać w pliku bind_monster aby uaktywnić to odradzanie się?
Awatar użytkownika
PMG
Redaktor

Posty: 376
Dołączenie: 12 Gru 2010, 10:30
Ostatnio był: 06 Gru 2023, 13:29
Frakcja: Zombie
Ulubiona broń: Viper 5 9x18
Kozaki: 127


Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości