Wycinanie dynamicznych wiadomości z AMK

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Wycinanie dynamicznych wiadomości z AMK

Postprzez Jarexxx w 13 Lut 2011, 19:12

Interesowało mnie jakby tu wyciąć z AMK dynamic messages, i chciałem założyć ten temat, ale pomyślałem sobie:
,,Hola, nie tak szybko, zobacz, pokombinuj, może się uda"
I tak począwszy żmudne wywalanie gał na monitor, usłyszałem ,,kolacja", zdziwiłem się i okazało się że czas zleciał bardzo szybko, bez rezultatów.
Kopiowałem same pliki skryptów, teksty, później kombinowałem jeszcze inaczej, następnie jeszcze wogóle inaczej, a teraz skończyło się na ,,czyszczeniu" bo zrobiłem niezły bałagan, a gówno z tego wyszło.
Gdy skopiowałem tylko kilka plików, które według mnie są odpowiedzialne za dynamiczne wiadomości, w trakcie gry nikt nic nie wysyłał, chodziłem, wyrzynałem wszystko i wszystkich, a strzałów nikt nie słyszał, ciał nikt nie widział.
Zaś w innych kombinacjach, gra crashowała się zanim załadowałem z errorem o tym, że nie znalazło odpowiednich dialogów ,,To jest to!" - pomyślałem, byłem wielce uradowany, że skrypty chyba dają o sobie znać, przekopiowałem folder Text, okazało się, że do nadpisania, był tylko sam folder, nic z plików w środku.
Ja już pełny zaciesz, no bo to już 40 podejście, w końcu musiało się udać, a tu Bah!
Biore zadanie od sida, a zaraz gdy klikam ,,Ok, I'll try." gra odwróciła się do mnie tyłem i powiedziała ,,Allah Akbar", w logu wpis, że nie może otworzyć sekcji, nie załącze loga, bo prawdopodobnie nawet jak wczyta jedną sekcje o której informuje bugtrap, to znajdzie się następna itp.

Więc pytam nieco bardziej doświadczonych ludzi:
1.Które pliki są dokładnie odpowiedzialne za ten system?
2.Czy skrypty które sobie wymyślę, i wkleję do scripts w configu, czy w gamedata, (oczywiście sprawne), muszą być wpisane w jakiś kompletny plik, w którym jest ,,lista" innych plików? (NP. lista broni w weapons.ltx).

Z poważaniem, Jarosław.

PS. Byłbym zapomniał, łączyłem to z ABC.
Za Polskę !
Awatar użytkownika
Jarexxx
Stalker

Posty: 161
Dołączenie: 27 Cze 2009, 13:40
Ostatnio był: 19 Wrz 2013, 15:30
Miejscowość: Włocławek
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Fast-shooting Akm 74/2
Kozaki: 48

Reklamy Google

Re: Wycinanie dynamicznych wiadomości z AMK

Postprzez scigacz1975 w 13 Lut 2011, 20:08

Z tego co zauważyłem w swoim modzie to bardzo ważne jest prawidłowe dodanie wpisu w bind_stalker.script
Jeżeli tu masz błąd to albo nic nie widzi - czyli zero wiadomości - albo bugtrap
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 12 Wrz 2024, 15:31
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Re: Wycinanie dynamicznych wiadomości z AMK

Postprzez Jarexxx w 13 Lut 2011, 22:02

Ok, to może zróbmy to inaczej:
Kod: Zaznacz wszystko
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : CInifile::r_section
[error]File          : E:\stalker\patch_1_0004\xrCore\Xr_ini.cpp
[error]Line          : 342
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : Can't open section 'matras'
 

stack trace:

 
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : CInifile::r_section
[error]File          : E:\stalker\patch_1_0004\xrCore\Xr_ini.cpp
[error]Line          : 342
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : Can't open section 'yad'


Z tym, że can't open section 'yad' powtarza się dobrze z 30 razy (cały fatal error, coś jakby było zapętlone?).
Jak otworzyłem stalker bind, to zobaczyłem jedną linie, w której dostałem
:

oczojeba
.
W bind_stalker.script w AMK plik ma tylko jedną linijke (długą, w której jest wszystko co potrzebne), w ABC jest ładnie ułożone, ale znalazłem coś co dotyczy AMK, i wkleiłem w losowo wybrane przeze mnie miejsce, po komendzie END którejś funkcji:
Kod: Zaznacz wszystko
amk.on_game_load(obj) return true end function actor_binder:net_destroy() amk.on_game_save(obj) if(actor_stats.remove_from_ranking~=nil)then actor_stats.remove_from_ranking(self.object:id()) end

Ale to raczej nie to, innych rzeczy AMK nie znajduje.
W bind_stalker.script w AMK (tam gdzie jest jedna linia) nie znalazłem nic typu ,,message" ,,messages" itp.
Znalazłem jeszcze 3 inne pliki:
News_main
News_data
News_manager
AMK_news_list
(dokleiłem do ABC także plik AMK.script)
AMK_unique_news_list
A oto efekty:
Sidorowicz nic nie mówi, i nie chce ze mną rozmawiać, jego drzwi są zamknięte, ale gdy na nie naskocze, to się otwierają.
Stalkerzy nie siadają, przy rozmowie z wilkiem crash.
Kod: Zaznacz wszystko
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : CScriptEngine::lua_error
[error]File          : E:\stalker\patch_1_0004\xr_3da\xrGame\script_engine.cpp
[error]Line          : 73
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : LUA error: ...adow of chernobyl\gamedata\scripts\xr_wounded.script:460: attempt to index field '?' (a nil value)
 

PS. Coś mi tu kurna nie idzie niestety :(

Zresztą nie ma co grać, gdy zaczyna się gre na AMK, wyskakuje wiadomość :
Greetings from AMK team, have fun
Mniej więcej coś takiego, u mnie tylko gra się p***doli.
Za Polskę !
Awatar użytkownika
Jarexxx
Stalker

Posty: 161
Dołączenie: 27 Cze 2009, 13:40
Ostatnio był: 19 Wrz 2013, 15:30
Miejscowość: Włocławek
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Fast-shooting Akm 74/2
Kozaki: 48

Re: Wycinanie dynamicznych wiadomości z AMK

Postprzez scigacz1975 w 14 Lut 2011, 02:57

W pierwszym błędzie pisze że nie może znaleźć configu śpiwora - w AMK jest opisany w amk_mod_matras.ltx

w items.ltx masz taki wpis
Kod: Zaznacz wszystko
#include "amk_mod_matras.ltx"


a w amk_mod_matras
:

Kod: Zaznacz wszystko
[matras]:identity_immunities
GroupControlSection = spawn_group
discovery_dependency =
$spawn    = "food and drugs\antirad"
$prefetch   = 32
class   = II_ANTIR
cform           = skeleton
visual          = equipments\item_spalnik.ogf
description  = enc_amk_matras

inv_name   = amk_matras
inv_name_short  = amk_matras_s
inv_weight   = 1

inv_grid_width  = 2
inv_grid_height  = 2
inv_grid_x   = 12
inv_grid_y   = 29
cost    = 3000

; eatable item
eat_health = 0
eat_satiety = 0
eat_power = 0
eat_radiation = 0
eat_alcohol = 0
wounds_heal_perc = 0
eat_portions_num = 1

; food item
animation_slot  = 4

;hud item
hud = wpn_vodka_hud

;quest_item         = true


a yad to yadulina jest na samym końcu items.ltx

:

Kod: Zaznacz wszystko
[yad]:medkit
class               = II_ATTCH
visual               = medic\item_yad.ogf

attach_angle_offset      = -0.287979, 0, 0
attach_position_offset   = 0.096910, -0.013594, 0.04
attach_bone_name      = bip01_r_hand
auto_attach            = false
inv_grid_width         = 0
inv_grid_height         = 0


może to uzupełnij i będzie git


co do dalszych błędów - wpisywanie w dowolnie wybranych sekcjach nic nie daje oprócz bugtrapa. Bardzo ważne jest gdzie autorzy umieścili konkretny wpis. Jak łączyłem XrAITuning z ABC Sleep to się nawkur**ałem że hej ale w końcu doszedłem. Jedyna metoda otworzyć oryginalny plik i sprawdzać po linijce gdzie są wpisy i w których sekcjach i w tych samych łączyć
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 12 Wrz 2024, 15:31
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926


Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 14 gości