Pomysł na Moda

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Pomysł na Moda

Postprzez Jarexxx w 26 Sty 2011, 22:18

Od razu mówię, że nie szukam ekipy do robienia moda, ani kogoś kto robi mody, nie mam też na celu tworzenia moda, tylko rozmowę, o modzie ,,idealnym".
Możesz tu znaleźć też dziwne pomysły, których nie da się wprowadzić.

Po pierwsze, dlatego pod ShoC, gdyż jest to taka, nie wiem jak to określić, gra bez modów jest jakby ,,pusta", jakby był sam silnik, bez reszty samochodu, co daje dobre perspektywy do tworzenia czegokolwiek.

1. Upływ czasu.
To właśnie przez niego szybko zdobywamy fortunę, i w kilka realnych godzin, już ,,wymiatamy", ponieważ respawn Stalkerów, Mutantów, i wszystkiego tego, co napędza naszą postać, jest w czasie wirtualnym gry.
To właśnie powoduje, że każdy mod, znudzi nam się w krótkim czasie, nieważne jak będzie wykonany, i tak po jakimś czasie wyssiemy z niego wszystko co możliwe, potem już gramy tylko, bo nie mamy nic innego do roboty (owszem mamy, ale lepiej siedzieć przed kompem, niż robić coś bardziej nudnego).
Gdyby upływ czasu w zonie, zmienić tak, aby płynął znacznie wolniej, wręcz z tempem zbliżonym do czasu rzeczywistego, wszystko działo by się znacznie wolniej, nie mówię tu o kulach a'la matrix, tylko zwykłym upływie sekund, minut, godzin, dni, miesięcy, lat.
Trzeba by też zmodyfikować potrzeby snu, głodu itp, aby nie było tak, że nasz bohater musi być karmiony co 10 minut rzeczywistego czasu, a ,,napędy" naszego bohatera spawnowały by się co 48h lub więcej.
Wtedy rozgrywka zostałaby spowolniona, tylko pozostaje pytanie co robić w czasie wolnym.

2. Większy realizm
Nie powinno być czegoś takiego jak bandaż, tylko apteczka, która tamuje krwawienie, nie powinno być leczenia innego niż naturalne, Mało NPC za to np. od razu ze 100 naboi z niego, kilka apteczek, z 7 tyś rubli, jakiś w dobrym stanie pistolet.
Ale oczywiście z max 2 aktywnych NPC (oprócz sida), w kordonie np.
Znowu jeśli chodzi o wojsko, to tak jak było, z tym, że samo bycie zauważonym = śmierć.
Walka z NPC powinna być bardzo trudna, na początku nawet według zasady : one shot, one kill. Co do żarcia, jak to jest, że postać od razu zjada całą konserwe, a kiełbasa czy chleb jest w jego plecaczku i nawet się nie psuje po wielkim upływie czasu.
Co do wagi, waga plecaka powinna męczyć, czyli to co w plecaku dodaje do masy całkowitej, to że trzyma karabin w rękach, raczej specjalnie nie męczy, co prawda obciąża nogi, ale dzięki takiemu systemowi, można by ,,oszukać" nasz umysł, tym że max udźwig itemków w plecaku np. 20-30 KG, zależy od czasu spędzonego w strefie, ale po każdej przekroczonej dziesiątce, trzeba by czekać 2 razy więcej czasu niż poprzednio, to samo z rozrzutem broni, odrzutem, szybkością przeładowania.
Jak to jest, że zbieramy amunicje w pudełkach, a gdy przeładowujemy, to w magazynkach.
Można by zrobić tak, że można kupić puste magazynki, czy nawet je znaleźć, leżące gdzieś na ziemii, czy w ciałach martwych stalkerów, a w ,,wolnym czasie" nasza postać ładowałaby te magazynki, wtedy dopiero można by od razu wpychać magazynek w broń.
Co do wolnego czasu, aby go bardziej zapchać, zapychanie kichy niech nie trwa ułamka sekundy, lecz przykładowo kilka minut konsumuje sobie konserwę, dogryzając przedwczorajszy chlebek.

Różnorodność itemów, questów itp.
Można by dodać ogromną mase broni, różnego typu, masę amunicji, różne tekstury, które różniły by się zabrudzeniami broni, przykładowo jest kałach, i mamy z 50 tekstur, na każdej coś tam odpowiednio maźnięte, jakaś krecha, gdzieś tam coś innego.
Co do questów, przykładowo, mamy coś znaleźć, można by stworzyć ogromną ilość modeli, tak aby starczały na bardzo dużą liczbę powtórzenia questa, aby nie znudził się zbyt bardzo, lub chociaż nie było by dnia świstaka.
Co do tekstów stalkerów, więcej tekstu, byle o czym, o dupie maryny, o pierogach, o czymś tam, byle tylko ja najrzadziej się powtarzało, albo poprostu czasem, gdy stalker nas nie lubi, bo np. nie obcieliśmy paznokcia prawego palca w lewej stopie, w oknie widniał napis ,,Spier****j", czy coś takiego.

Potrzeby fizjologiczne:
Wszystko, aby tylko zapełnić wydłużony czas, np. na siusiu minuta, dwie, chyba że bohater jest w podeszłym wieku, i dopada go prostata, albo biegał na deszczu i się przeziębił, na kupke więcej, albo mniej, w zależności od tego jak danie zostało przygotowane.

Najważniejsze : Brak możliwości save'owania, tylko auto save, wtedy gdy wychodzimy z gry.
Np. gram sobie gram, docieram do mostu w kordonie, wyłączam gre, włączam gre, jestem znowu w tym miejscu.
Co za niefart, ktoś zastrzelił mnie za krzywy ryj, zaczynam od nowa, pod inną nazwą, np. Abdul Wisimulaha, abdul wszedł na posterunek żołnierzy z rękami w górze, i się wysadził, gramy panem o nazwie Jarosław Psikuta (s).

Rozszerzenie map:
Np, aby przejść z kordonu na wysypisko, trzeba by troche przebiec, a nie jakieś tam 1000m, które bohater przelatuje z prędkością neostrady.

Dalej wymyślajcie sami, co było by idealną modyfikacją.
Za Polskę !
Awatar użytkownika
Jarexxx
Stalker

Posty: 161
Dołączenie: 27 Cze 2009, 13:40
Ostatnio był: 19 Wrz 2013, 15:30
Miejscowość: Włocławek
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Fast-shooting Akm 74/2
Kozaki: 48

Reklamy Google

Re: Pomysł na Moda

Postprzez Kmiotu w 26 Sty 2011, 23:54

To chyba raczej zahacza o masochizm niż idealny mod. Realny upływ czasu?, i co żeby spędzić w zonie jeden dzień potrzeba prawie 2 tygodni [ liczę średnio 2h dziennie na grę ]. Upływ czasu może być spowolniony ale bez przesady, gra wtedy by się nudziła, no chyba że ktoś ma czas siedzieć cały dzień przed kompem, albo grać w jednego moda przez rok.

Brak normalnych zapisów, hmm lepiej by było zrobić podziała na tryb softcore i hardcore :P. To też będzie wpływać na ekstremalny przypływ nudy i irytacji gdy np. po 2h grania ktoś nas zdejmie i powtarzamy całe te 2h, tym bardziej, że chciałbyś realny upływ czasu. 3x taka powtórka i można sobie włosy z głowy powyrywać.

Pojemność plecaka 30kg, mało ale tyle jest realnie, a nie 80+ :P.
Awatar użytkownika
Kmiotu
Stalker

Posty: 83
Dołączenie: 04 Lis 2009, 00:04
Ostatnio był: 16 Lip 2014, 23:49
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 9

Re: Pomysł na Moda

Postprzez Stalkier_100 w 10 Lut 2011, 21:22

Ho, ho!!! Ale masz pomysły, a jakie wymagania... Na kupkę, na siku... :E A co jak stalker nie zdąży w krzaki??? będzie latał po zonie z pełnymi porami i dziwną miną na twarzy??? Czy trzeba będzie kupić nowy kombinezon??? kupić pampersa u Sida co by sobie zmienić??? Takk będzie bardzo dużo itemów... Np. Pampers, Zużyty pampers, podpaska, srajtaśma, balsam do dupy, żeby pełna pielucha tyłka nie odparzyła... :) :D :E Stalkerzy zamiast granatami to brudnymi pampersami będą rzucać. Nareszcie im się maski przydadzą.. :P Zarąbiście dużo i jeszcze ciut, ciut
czasu zanim tak bardzo realistyczne gry powstaną... W Stalkerze2 czegoś takiego na pewno nie będzie... A ty chcesz moda do Cienia... :facepalm: Dam ci radę... Pojedź sobie na airsoftowego Stalkera.. Będziesz miał "kupkę i siku"... :E :E :E Ale jak chcesz rozmawiać o modzie idealnym to proszę bardzo... Ja już się nie wtrącam... Powiedziałem co sądzę na ten temat... Mam nadzieję że cię to nie obraziło... Przynajmniej nie miałem takiego celu... :D

Za ten post Stalkier_100 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive 1920razor.
Awatar użytkownika
Stalkier_100
Tropiciel

Posty: 290
Dołączenie: 02 Wrz 2010, 11:13
Ostatnio był: 11 Kwi 2017, 00:23
Miejscowość: Czarnobyl-Zdrój-Polkowice
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 42

Re: Pomysł na Moda

Postprzez Kpuc w 10 Lut 2011, 22:01

Z tymi potrzebami fizjologicznymi to przesada :facepalm:

Czas jak w realu no tak tylko po co ? Zakładając ze przejdziesz grę w 10 Godzin i zaczynasz o 10am kończysz o 8pm to nawet nie zobaczysz nocnych gwiazd wiec po co się autorzy starali ? Jeszcze rozumiem taki myk włączam grę np w południe (real) i w grze jest południe , włączam grę o 6pm (real) i w grze jest 6pm tak jak się zmienia kolorystyka motywu w moim tel. :E

Większe mapy o TAK tylko ze w obecnym czasie poskutkowało by to zmniejszeniem liczby detali na mapie ;/ Taki silnik z reszta jaki by musiał być komputer aby to udźwignąć ?!

Jeden strzał i śmierć o tak tego chcemy ty ale to już jest ! Wiec co nie tak ? Od siebie dodam tylko tyle ze brakuje mi tych animacji z alph gdzie ciężko ranny stalker upuszcza bron i utyka gdzieś indziej :wink:

30KG tak tylko bardziej rozbudowany skafander = 25KG , pistolet ~7KG ...... A gdzie reszta ?

Konserwy nawet po dacie ważności są zjadliwe i to ile lat :P

Brak save i jak w multi brak odpoczynku no super dotrę do połowy fabuły pójdę siusiu i ktoś zastrzeli mojego bohatera - kto by chciał grac w taką grę się pytam .

Założenia miałeś ciekawe lecz to jest tylko gra ma dawać frajdę jak chcesz symulacje to sobie graj w farme ...


Co do wymarzonego moda ... jest nim tryb COP :wódka: Przechodzenie fabuły z kimś żywym a nie tylko samemu .
Image
Awatar użytkownika
Kpuc
Legenda

Posty: 1810
Dołączenie: 06 Paź 2010, 09:10
Ostatnio był: 19 Lut 2024, 21:21
Miejscowość: zona
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 285

Re: Pomysł na Moda

Postprzez jalkavaki w 10 Lut 2011, 23:20

No lekka przesada z tym realizmem. Jak już wyżej wspomniano gra ma odstresować, bawić a nie być przyczyną siwizny czy gwałtownego łysienia ;)
Pomysł z magazynkami fajny. Sam kiedyś nad tym już rozmyślałem propos jakiejś inne gry. Tylko czy to nie obciążało by pamięci za bardzo? Fajnie to rozwiązano w Operation Flashpoint.
Wojna jest zła. Ale gorsze są sukinsyny które nie mają nic za co byliby gotowi walczyć i umierać.
"Może nas wiedzie szalbierz chciwy paru groszy
Lecz lepsze to niż śmierć na wapniejących szańcach" - J. Kaczmarski, Stalker.
Awatar użytkownika
jalkavaki
Legenda

Posty: 1379
Dołączenie: 02 Kwi 2010, 11:20
Ostatnio był: 20 Lip 2022, 06:45
Miejscowość: Stetinum
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 193


Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości