Chcę moda! Dopisz się!

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Re: Chcę moda! Dopisz się!

Postprzez ValkoVer w 12 Cze 2012, 06:29

Raczej niedoczytałem...:P A jeśli chodzi o usunięcie storyline'u, to znalazłem tylko to... Wydaje mi się, że mody na freeplay się mogą przydać, ale one mają tyle skryptów i configów, że ciężko się w tym połapać.
Awatar użytkownika
ValkoVer
Kot

Posty: 33
Dołączenie: 04 Maj 2012, 04:04
Ostatnio był: 16 Wrz 2014, 17:53
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Fast-shooting Akm 74/2
Kozaki: 3

Reklamy Google

Re: Chcę moda! Dopisz się!

Postprzez nelson82 w 12 Cze 2012, 20:27

Użyj tego moda jako wskazówki, poza tym możesz w pliku character_desc_escape.xml (config/gameplay) usunąć kilka linii dialogowych w sekcji dla Sidorowicza
:

Kod: Zaznacz wszystko
<specific_character id="escape_trader" no_random = "1">
      <name>escape_trader_name</name>
      <icon>ui_npc_u_trader</icon>
      <bio>escape_trader_bio</bio>

      <class>trader</class>
      <community>trader</community>
      <visual>actors\trader\trader</visual>
            
      <rank>330</rank>
      <reputation>23</reputation>
      <money min="100000" max="100000" infinitive="1"/>
      <supplies>
         [spawn] \n
         wpn_knife \n
      </supplies>
      
      <start_dialog>escape_trader_start_dialog</start_dialog>
      <actor_dialog>escape_trader_talk_info</actor_dialog>
      <actor_dialog>escape_trader_jobs</actor_dialog>
      <actor_dialog>tm_trader_dialog</actor_dialog>
      <actor_dialog>tm_trader_reward</actor_dialog>
      <actor_dialog>escape_trader_done_blockpost_box</actor_dialog>
   </specific_character>
tu sekcja oryginalna, a tu
:

Kod: Zaznacz wszystko
<specific_character id="escape_trader" no_random = "1">
      <name>escape_trader_name</name>
      <icon>ui_npc_u_trader</icon>
      <bio>escape_trader_bio</bio>

      <class>trader</class>
      <community>trader</community>
      <visual>actors\trader\trader</visual>
            
      <rank>330</rank>
      <reputation>23</reputation>
      <money min="100000" max="100000" infinitive="1"/>
      <supplies>
         [spawn] \n
         wpn_knife \n
      </supplies>
      
      <start_dialog>escape_trader_start_dialog</start_dialog>
      <actor_dialog>escape_trader_talk_info</actor_dialog>
      <actor_dialog>tm_trader_dialog</actor_dialog>
      <actor_dialog>tm_trader_reward</actor_dialog>
   </specific_character>
z usuniętymi dialogami dotyczącymi zadania specjalnego, co w praktyce oznacza, że główny wątek gry nie zostanie rozpoczęty, ale to dopiero początek drogi, bo nadal przy kontaktach, np. z Sieryjem na Wysypisku będziesz uzyskiwał różne informacje dotyczące Strieloka. Słowem usunięcie storyline jest powiązane z edycją spawnu, plików character_desc_xxx.xml i paru innych plików. Kiedyś również miałem zamiar zrobić "freeplay moda" i mod z linku okazał się pożyteczną wskazówką.
łatwiej już nie będzie
Awatar użytkownika
nelson82
Łowca

Posty: 505
Dołączenie: 16 Paź 2011, 00:09
Ostatnio był: 13 Paź 2019, 11:44
Ulubiona broń: --
Kozaki: 130

Re: Chcę moda! Dopisz się!

Postprzez kubaF3 w 27 Cze 2012, 18:03

Mod który na początku gry dodaje wszystkie przedmioty.
kubaF3
Kot

Posty: 2
Dołączenie: 26 Cze 2012, 17:12
Ostatnio był: 06 Sie 2012, 16:13
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Sniper Obokan
Kozaki: 1

Re: Chcę moda! Dopisz się!

Postprzez nelson82 w 27 Cze 2012, 23:29

Dostaniesz wędkę zamiast ryby... czyli takiego moda możesz zrobić sam.
- na początek wypakuj grę http://forum.stalker.pl/viewtopic.php?f=51&t=4275
- następnie uwzględnij wszystkie przedmioty w pliku escape_dialog.script (scripts), a konkretnie w tej sekcji
Kod: Zaznacz wszystko
function give_weapon_to_actor (trader, actor)
    dialogs.relocate_item_section(trader, "wpn_pm", "in")
    dialogs.relocate_item_section(trader, "ammo_9x18_fmj", "in")
   dialogs.relocate_item_section(trader, "ammo_9x18_fmj", "in")
    dialogs.relocate_item_section(trader, "wpn_knife", "in")     
end
owy fragment opisuje przedmioty które otrzymujesz od Wilka podczas pierwszej rozmowy, kieruj się przytoczonym wzorem, czyli każdy dodany przedmiot w oddzielnej linijce, listę wszystkich przedmiotów znajdziesz w plikach z przedrostkiem trade w folderze config/misc, np. trade_trader.ltx
- na koniec zwiększ sobie udźwig, aby te przedmioty móc w ogóle użyć, tutaj dowiesz się jak to zrobić.
łatwiej już nie będzie
Awatar użytkownika
nelson82
Łowca

Posty: 505
Dołączenie: 16 Paź 2011, 00:09
Ostatnio był: 13 Paź 2019, 11:44
Ulubiona broń: --
Kozaki: 130

Re: Chcę moda! Dopisz się!

Postprzez utak3r w 27 Cze 2012, 23:41

To jeszcze od razu zwiększ sobie udźwig, bo kroku nie zrobisz z tym :E
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: Chcę moda! Dopisz się!

Postprzez jedrzej180 w 05 Lip 2012, 18:18

Na sam początek - Witam wszystkich, nowy jestem!

Moja propozycja na modyfikacje polega na zamianie huda SOC na ten z Zewu Prypeci. No, chociażby dodać ten element z szybkim dostępem, np. do apteczki. Przepraszam, jeżeli powtórzyłem prośbę - nie czytałem każdej z tych 60 stron :)
Awatar użytkownika
jedrzej180
Kot

Posty: 9
Dołączenie: 05 Lip 2012, 18:14
Ostatnio był: 08 Mar 2020, 13:34
Miejscowość: Pyrlandia
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 0

Re: Chcę moda! Dopisz się!

Postprzez utak3r w 05 Lip 2012, 21:39

HUD jest, ale nie pamiętam nazwy, musisz szukać...
Co do szybkiego dostępu, to dostępne są tylko te funkcje, które widzisz w opcjach sterowania. Innych nie będzie. Masz tam m.in. bandaż itp.
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: Chcę moda! Dopisz się!

Postprzez Gudyn w 20 Lip 2012, 09:25

Gram sobie w Tajne Ścieżki 2 i kiedy postanowiłem nieco zamieszać w configach, trochę się zdziwiłem. Kiedy dla pliku outfit.ltx dla poszczególnych kombinezonów dałem wartości znane ze zwykłego STALKERa (tzn. np dla SEVA wartości 70-90%), przeciwnicy (ale też neutralni) stali się prawie niezniszczalni, strzelam w łeb po kilkanaście razy z broni o obrażeniach ttc = 3.5 (config -> weapons -> broń.ltx) i nadal stoją, a ja dostaję jednego strzała z AK-47 (ttc = 1.6) i ginę w jakimś średnim kombinezonie. Próbowałem zmieniać plik "immunities" i "damages", ale bez żadnego skutku. Może ktoś powiedzieć, dlaczego tak się dzieje? Jest może jakiś plik odpowiedzialny za to, że ogólne obrażenia zadawane graczowi są duże, a wobec NPC bardzo małe? Porównywałem pliki zawarte w folderze "creatures", ale tam nic nie zdziałałem. A może coś źle patrzę i nie znajduję. Czy może kiedy strzelam do neutralnych (albo postaci przypisanych do jakiegoś miejsca, np. ochrona z Czystego Nieba dla jajogłowych w Jantarze) to jedynie oni mają dużą odporność? Jeszcze nie grałem za dużo w TŚ2, ale już na początku chciałem sobie wszystko poustawiać, żeby nie zmieniać już nic w trakcie gry.

Za ten post Gudyn otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Cysiu.
Awatar użytkownika
Gudyn
Kot

Posty: 40
Dołączenie: 15 Cze 2012, 09:21
Ostatnio był: 07 Lip 2015, 22:00
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 2

Re: Chcę moda! Dopisz się!

Postprzez utak3r w 24 Lip 2012, 23:18

Pamiętaj, że ten aspekt jest zawsze wynikiem DWÓCH czynników: odporności i parametrów broni i amunicji.
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: Chcę moda! Dopisz się!

Postprzez Grillosz w 26 Wrz 2012, 14:43

Witam. Borykam się z problemami z natury NS. Jeśli się nie uda to czy mógłbym prosić o marge najważniejszych plików z OL ULTIMATE i OOP tak żeby było więcej giwer?
May God have mercy upon my enemies, because i won't.
Awatar użytkownika
Grillosz
Kot

Posty: 19
Dołączenie: 23 Sie 2011, 15:45
Ostatnio był: 07 Lip 2013, 16:05
Miejscowość: Planeta F/jute-m 2
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Striker
Kozaki: 2

Re: Chcę moda! Dopisz się!

Postprzez .D.u.c.h. - M.K w 27 Wrz 2012, 10:57

Witam. Czy jest możliwość w artefakcie meduza dodać jeszcze dwie właściwości? Jedna to większy udźwig,a druga większe skoki. ;)
Awatar użytkownika
.D.u.c.h. - M.K
Stalker

Posty: 186
Dołączenie: 26 Maj 2009, 19:23
Ostatnio był: 17 Maj 2016, 23:13
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Gauss Gun
Kozaki: 1

Re: Chcę moda! Dopisz się!

Postprzez Ranger801 w 27 Wrz 2012, 16:43

Da się, w pliku outfit przy egzoszkielecie jest linijka addAditionalWeight 20 czy jakoś tam. Skopiuj to i wklej tam gdzie to co daje meduza, 20 to ilośc dodatkowych kilogramów możesz dać więcej niż 20kg. Co do skoków to nie wiem
Ranger801
Łowca

Posty: 410
Dołączenie: 22 Wrz 2012, 11:57
Ostatnio był: 28 Sie 2016, 16:12
Miejscowość: Miejsce zamieszkania nieznane
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Kora-919
Kozaki: 94

PoprzedniaNastępna

Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość