[SDK] Mapa się nie kompiluje

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Re: [SDK] Mapa się nie wczytuje

Postprzez Wheeljack w 08 Cze 2012, 17:23

Mi też czasami maya odwraca face w modelu, w sdk tego nie poprawisz, więc musisz wracać do maxa czy innego dowolnego edytora. :P
Awatar użytkownika
Wheeljack
Administrator

Posty: 1920
Dołączenie: 13 Kwi 2009, 18:52
Ostatnio był: Dzisiaj, 00:16
Miejscowość: Fraktal
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 726

Reklamy Google

Re: [SDK] Mapa się nie wczytuje

Postprzez MatrixSTR w 08 Cze 2012, 17:47

Wheeljack napisał(a):w sdk tego nie poprawisz,

Jak się nie znasz to siedź cicho :caleb: A tak na serio to wystarczy otworzyć model w AE, wybrać powierzchnie i zaznaczyć 2 Sided https://dl.dropbox.com/u/16429396/ano/fejsy.JPG
ValkoVer napisał(a):(no i dopiero jak mi powiedziałeś, zobaczyłem że trzeba zedytowac 2 configi), jednak i tak nie widać nazwy mojej mapy w liście "level to change"

Oczywiście zmieniłeś to w configach w gamedacie która znajduję się w SDK? (wiem, głupie pytanie :) )
Awatar użytkownika
MatrixSTR
Modder

Posty: 1097
Dołączenie: 26 Maj 2009, 23:44
Ostatnio był: 04 Sty 2025, 23:29
Miejscowość: Gdzieś Daleko W Wielkopolsce
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 276

Re: [SDK] Mapa się nie wczytuje

Postprzez Wheeljack w 08 Cze 2012, 17:59

Matrix Strefa14 napisał(a):wystarczy otworzyć model w AE, wybrać powierzchnie i zaznaczyć 2 Sided

To jest droga na skróty, ogólnie lepiej tego nie stosować, bo modele bedom™ zamulać grę, więc odbij chłopczyku, bo nie wiesz z kim tnczysz.™ :caleb:
Awatar użytkownika
Wheeljack
Administrator

Posty: 1920
Dołączenie: 13 Kwi 2009, 18:52
Ostatnio był: Dzisiaj, 00:16
Miejscowość: Fraktal
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 726

Re: [SDK] Mapa się nie wczytuje

Postprzez ValkoVer w 09 Lip 2012, 02:01

Ech, postanowiłem drugi raz spróbować uruchomić mapkę, okazało się że zapomniałem cośtam dodać w jednym z configów. Niestety przy kompilacji aiwrapperem z komendą -s (łączenie spawnów), program wywala się pod koniec (zaraz po kliknięciu congratulations) z łindołsowym errorem "nie wysyłaj", a jego przyczyną jes aiwrapper.exe :/ pod koniec loga z konsol jest napisane:
Kod: Zaznacz wszystko
merging xrAI-generated $2215_game_spawn$\L01_Escape.spawn
[bug] assertion faied at ..\xr_entity.cxx:161

Mimo wszystko spróbowałem przekopiować wszystkie potrzebne pliki do gamedaty (btw te od multi też są potrzebne?), jednak przy próbie uruchomienia nowej gry mam CTD, a w logu:
Kod: Zaznacz wszystko
[error]Expression    : header().graph_guid() == ai().game_graph().header().guid()
[error]Function      : CALifeSpawnRegistry::load
[error]File          : E:\stalker\sources\trunk\xr_3da\xrGame\alife_spawn_registry.cpp
[error]Line          : 167
[error]Description   : Spawn doesn't correspond to the graph : REBUILD SPAWN!

Dodanie przejścia "z powrotem" (z mojej mapy do kordonu) jest konieczne? Ja tego przez lenistwo nie zrobiłem :P , może to przez to?
Awatar użytkownika
ValkoVer
Kot

Posty: 33
Dołączenie: 04 Maj 2012, 04:04
Ostatnio był: 16 Wrz 2014, 17:53
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Fast-shooting Akm 74/2
Kozaki: 3

Re: [SDK] Mapa się nie wczytuje

Postprzez utak3r w 09 Lip 2012, 12:35

Nie, ale dodanie przejścia powoduje konieczność aktualizacji grafu, stąd ten komunikat.
Z kolei pierwszy błąd prawdopodobnie wynika z faktu braku w gamedacie SDK czegoś, co masz tam zespawnowane (klasa obiektu).
Sooner or later, you will meet the Undertaker...
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2201
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 29 Lis 2024, 23:16
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [SDK] Mapa się nie wczytuje

Postprzez ValkoVer w 24 Lip 2012, 10:23

Mały sukces, bo udało mi się uruchomić mapę prez wrzucenie jej do folderu l01_escape :F Tylko teraz, jak kompiluje aiwrapperem, to znowu wywala przy tym nieszczęsnym łączeniu spawnów:
Image
No dobra, jest napisane że nie ma spawnów, choć na swojej mapie dałem graph pointa, dzika (tak na wszelki wypadek :P ) i pare light+glow. No to jak k**wa nie ma spawn pointów? :/ Jest też coś napisane o usunięciu graphów, ale wygląda to jakby nie dotyczyło mojej mapy. Czy wysokość na jakiej umieszczony jest graph ma jakieś znaczenie? (oś Y). Chodzi mi o to czy na przykład jak umieszcze tą flage troche nad terenem (tak, że "wisi w powietrzu"), albo tak, że jest trochę "zagrzebana", może sprawić, że przy kompilacji coś się będzie sypać? Teren na mojej mapie jest też dość nierówny. Na kordonie dodałem tylko level changera do mojej mapy z attach'niętym shape'em. Graph i level changer są oczywiście ustawione na siatce ai. No to co jest nie tak? :(

P.S. Da się jakoś zrobić, aby aiwrapper zrzucał wszystkie logi do plików tekstowych?
Awatar użytkownika
ValkoVer
Kot

Posty: 33
Dołączenie: 04 Maj 2012, 04:04
Ostatnio był: 16 Wrz 2014, 17:53
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Fast-shooting Akm 74/2
Kozaki: 3

Re: [SDK] Mapa się nie wczytuje

Postprzez utak3r w 24 Lip 2012, 23:16

1. Czy oprócz graph-pointów dałeś również level changer?
2. Czy kończąc pracę w LE dałeś "Make game"?
3. Czy przed próbą wykonania "aiwrapper -g mójlevel" dałeś najpierw "aiwrapper -f mójlevel"?

Innymy słowy: czy na pewno postępujesz dokładnie wg mojego tutoriala stąd:
http://mod.stalker.pl/index.php?title=G ... iom_do_gry
:?:
Sooner or later, you will meet the Undertaker...
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2201
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 29 Lis 2024, 23:16
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [SDK] Mapa się nie wczytuje

Postprzez ValkoVer w 25 Lip 2012, 01:54

1. Tak
2. Tak (a na mojej mapie wystarczy że dam "compile"? Jeśli trzeba po/przed compile dać make game to ja tego nie robie, a na kordonie daje samo make game, jak opisane w tutorialu)
3. Tak, oprócz -f jest też -draft

To jak z tą możliwością zgrywania logów z aiwrappera? Bo jakby sie dało to mógłbym dokładniej przeanalizować proces kompilacji, i dać tu do "analizy"

Edit: Znalazłem na forum gsc pewien temat, widać nie tylko ja mam ten problem: klik W ostatnim poście koleś daje "tutorial" i link do programu, który być może pozwoli mi skompilować mapę. Niestety w programie tylko znaki zapytania/krzaczki, przec co nie wiadomo co i jak, gdyby chociaż cyrylica była :(
Tutorial przepuszczony przez translator:
:

AI kompilator. Zagadnienia omawiane.

Tak. Towarzysz NEO forum ze kompilator nie gameinator AI. Mamy teraz możliwość dodawania ich vragv na naszej mapie!
Pobieranie tutaj: http://stalkerin.gameru.net/modules.php ... ed&lid=165
Instrukcje:
A. Po pierwsze, kompilator stworzy folder z SDK: Rozpakuj archiwum folderów ai wyświetlać w folderze {SDK} pojemników, inne składniki (rzeczywista UI) w dowolnym dogodnym miejscu.
Dwa. Uruchom SDK. Mamy już gotowy mapę. Wybór ziemski samolot (lub powierzchnia gdzie powinni udać się do wrogów).
Trzy. Przejdź do trybu edycji AI Map.
Więcej Snap lista -> Polecenia -> Make listy z wybranej.
4. Dodawanie węzłów AI siatki, lub dodać węzeł i kliknij przycisk Generuj Full (zaznaczone).
Pięć. Pamiętaj, aby dodać przynajmniej jeden graph_point!
6. Dodaj stalkera lub monstrova.
Jeśli chcemy Byłoby Nowa gra zaczyna się na naszej nowej mapie, a następnie dodaje aktor!
7. Zapisz Kompilacja -> Build. Następnie oddzielone Kompilacja -> Make AI-Map, bo czasami przez Zbuduj to nie ma siatkę.
Osiem. Teraz skompilować mapę.
9. W kompilatora, należy podać ścieżkę do AI SDK.
10. Mijamy pierwsze 2 etap kompilacji.
11. Po 2. etapie, musimy dodać jakieś dane do pliku (w tym przypadku nasza mapa jest TESTING_AI!):
game_maps_single.ltx

WYCENA --- ---
[Level_maps_single]
...
testing_ai

[Testing_ai]
global_rect = -6,1220.0, 248.0,1481.0
tekstury = mapmap_escape
bound_rect znaku = -502.148 i -412.284,379.976,474,479
Weathers = default

WYCENA --- koniec ---


game_levels.ltx

WYCENA --- ---
[Poziomy]
...
level190

[Level190]
name = testing_ai
caption = "testing_ai"
przesunięcie = 2000.0 i 800,0 i 1000,0
id = 193

WYCENA --- koniec ---



game_graphs.ltx


WYCENA --- ---
018 = "testing_ai"
WYCENA --- koniec ---


12. Następnie przejdź przez pozostałych trzech kompilacji kroki ...
13. Jeśli SDK nie jest dostosowany do gry, musimy gamedata folderu znajdujący się w folderze z edytora, skopiować potrzebne pliki (plik musi być zmieniona na test.spawn all.spawn!!) W gamedata folderze z grą.
Potrzebne pliki: game_maps_single.ltx, game_levels.ltx, game_graphs.ltx, all.spawn, nasza mapa, game.graph (jeśli coś spadnie, proszę - poprawi)
14. Uruchom grę, rozpocząć nową grę - voila! Jesteśmy na nowej mapie, zniszczyć gęste, krwiopijców i snorkov!

Dzięki za NEO kompilatora witrynie

Ogólnie nie wiem co robić od 9 kroku... To pomoże mi ktoś to rozpracować?
Awatar użytkownika
ValkoVer
Kot

Posty: 33
Dołączenie: 04 Maj 2012, 04:04
Ostatnio był: 16 Wrz 2014, 17:53
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Fast-shooting Akm 74/2
Kozaki: 3

Re: [SDK] Mapa się nie wczytuje

Postprzez utak3r w 27 Lip 2012, 11:07

ValkoVer napisał(a):2. Tak (a na mojej mapie wystarczy że dam "compile"? Jeśli trzeba po/przed compile dać make game to ja tego nie robie, a na kordonie daje samo make game, jak opisane w tutorialu)


Szczerze mówiąc... nic nie rozumiem. To w końcu robisz, czy nie robisz?
Widzisz, chodzi o to, że dodając level_changer zmieniasz graf gry, no i dlatego musisz cały graf przebudować.

Co do logów, nigdy nie próbowałem znaleźć, czy gdzieś się zapisują. Są i owszem, w katalogu bins, ale mocno okrojone, natomiast te najważniejsze chyba tylko podczas pracy widać. Zawsze możesz sobie je skopiować i wkleić do nowego pliku...
Sooner or later, you will meet the Undertaker...
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2201
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 29 Lis 2024, 23:16
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [SDK] Mapa się nie kompiluje

Postprzez ValkoVer w 27 Lip 2012, 17:28

No na swojej mapie nie daje make game, bo wygląda na to, że wchodzi on już "w skład" compile. A na kordonie daje samo make game. W każdym razie jestem pewien że tak ma być :) To jak z tym programem z ruskimi krzaczkami? (patrz spojler) Da się to jakoś rozszyfrować? Bo być może dzięki temu uda się mi skompilować mape.
Awatar użytkownika
ValkoVer
Kot

Posty: 33
Dołączenie: 04 Maj 2012, 04:04
Ostatnio był: 16 Wrz 2014, 17:53
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Fast-shooting Akm 74/2
Kozaki: 3

Re: [SDK] Mapa się nie kompiluje

Postprzez utak3r w 28 Lip 2012, 01:54

ValkoVer napisał(a):(patrz spojler)


Przytocz oryginalny tekst, bo ten z translatora to jakieś nieporozumienie...
Sooner or later, you will meet the Undertaker...
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2201
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 29 Lis 2024, 23:16
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [SDK] Mapa się nie kompiluje

Postprzez ValkoVer w 28 Lip 2012, 13:39

:

AI компилятор. Вопросы, обсуждение.

Итак. Товарищ NEO с форума gameinator сделал компилятор AI. Теперь у нас есть возможность добавлять своих врагв на наши карты!
Качаем тут:http://stalkerin.gameru.net/modules.php?name=Downloads&d_op=viewtheoned&lid=165
Инструкция:
1. Вначале поместим компилятор в папку с SDK: распаковываем архив, папку ai кидаем в {папка СДК}bins, остальные компоненты(собственно UI) в любое удобное место.
2. Запускаем SDK. У нас есть уже готовая карта. Выбираем земную плоскость (или любую поверхность, где должны ходить враги).
3. Переходим в режим редактирования AI Map.
Далее Snap list -> Commands -> Make List From selected.
4. Добавляем ноды AI сетки, либо добавляем один нод и жмём Generate Full(Selected).
5. Обязательно добавляем хотя бы 1 graph_point!!!
6. Добавляем сталкеров или монстрова.
ЕСЛИ МЫ ХОТИМ, ЧТО БЫ НОВАЯ ИГРА НАЧИНАЛАСЬ НА НАШЕЙ НОВОЙ КАРТЕ, ТО ДОБАЛЯЕМ ACTOR!!!
7. Сохраняем, Compile -> Build. Потом отдельно Compile -> Make AI- Map, потому как иногда через Build он не делает сетки.
8. Теперь компилируем свою карту.
9. В компиляторе AI указываем путь до SDK.
10. Проходим первые 2 шага компиляции.
11. После 2-го шага нам нужно добавить некоторые данные в файлы (в данном случае наша карта называется TESTING_AI!!!):
game_maps_single.ltx

---ЦИТАТА---
[level_maps_single]
...
testing_ai

[testing_ai]
global_rect = -6,1220.0, 248.0,1481.0
texture = mapmap_escape
bound_rect = -502.148,-412.284,379.976,474,479
weathers = default

---КОНЕЦ ЦИТАТЫ---


game_levels.ltx

---ЦИТАТА---
[levels]
...
level190

[level190]
name = testing_ai
caption = "testing_ai"
offset = 2000.0, 800.0, 1000.0
id = 193

---КОНЕЦ ЦИТАТЫ---



game_graphs.ltx


---ЦИТАТА---
018 = "testing_ai"
---КОНЕЦ ЦИТАТЫ---


12. Далее проходим оставшиеся 3 шага компиляции...
13. Если SDK не совмещён с игрой, то нам нужно из папки gamedata, расположенной в папке с редактором, скопировать нужные нам файлы (файл test.spawn надо переименовать в all.spawn!!!!) в игровую папку gamedata.
Нужные нам файлы: game_maps_single.ltx, game_levels.ltx, game_graphs.ltx, all.spawn, наша карта, game.graph(если что-то опустил, сообщите - исправлю)
14. Запускаем игру, начинаем новую игру - вуаля! Мы на нашей новой карте, уничтожаем плотей, кровососов, и снорков!

спасибо NEO за компилятор!
Awatar użytkownika
ValkoVer
Kot

Posty: 33
Dołączenie: 04 Maj 2012, 04:04
Ostatnio był: 16 Wrz 2014, 17:53
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Fast-shooting Akm 74/2
Kozaki: 3

PoprzedniaNastępna

Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość