[PYTANIE]Edycja okienek inwentarza itp.

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

[PYTANIE]Edycja okienek inwentarza itp.

Postprzez kubekpop w 28 Sty 2012, 22:10

A więc tak: Mam parę pytań, na które zawsze chciałem znać odpowiedź.
1. Jak przedłużyć istniejące okienko na broń długą w inwentarzu?
2. Jak dodać nowe okienko?
3. Które sekcje w których XML'ach odpowiadają za które okienko w grze?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Awatar użytkownika
kubekpop
Przewodnik

Posty: 956
Dołączenie: 05 Sty 2011, 20:56
Ostatnio był: 05 Lut 2020, 11:37
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: UDP Compact
Kozaki: 160

Reklamy Google

Re: [PYTANIE]Edycja okienek inwentarza itp.

Postprzez Junx w 28 Sty 2012, 22:38

W pliku inventory_new.xml (gamedata\config\ui) mamy kilka sekcji, które odpowiadają za wygląd w plecaku, posłurze się ze swojego moda sekcjami:

Kod: Zaznacz wszystko
<dragdrop_bag x="22" y="35" width="310" height="442"
            cell_width = "41" cell_height="41" rows_num="11" cols_num="7"
            unlimited="1" group_similar="1"/>

Odpowiada za siatkę w polu plecaka, czyli mamy 11 wierszy (w pionowo) oraz 7 kolumn (poziomo).

Kod: Zaznacz wszystko
<dragdrop_klife x="860" y="100" width="320" height="130"
      cell_width = "30" cell_height="30" rows_num="2" cols_num="2"
      custom_placement="0"/>

Odpowiada za pole dla noża (tutaj nie wiem jak dodać nowe okno) Smoq może tutaj się wypowiedzieć.

Kod: Zaznacz wszystko
<dragdrop_belt x="770" y="95" width="300" height="100"
cell_width = "20" cell_height="20" rows_num="3" cols_num="12"/>

Ilość i położenie artefaktów, mamy 36 artefaktów, w 3 wierszach po 12 sztuk.
Uwaga: Żeby było można było mieć więcej niż 5 artów trzeba edytować system.ltx

Kod: Zaznacz wszystko
<dragdrop_outfit x="858" y="290" width="104" height="260"
cell_width = "57" cell_height="57" rows_num="4" cols_num="4"
custom_placement="0"/>

Położenie okna dla podglądy pancerzy.

Kod: Zaznacz wszystko
<dragdrop_pistol x="22" y="120" width="320" height="130"
cell_width = "50" cell_height="50" rows_num="2" cols_num="6"
custom_placement="0"/>

Położenie i wielkość okna dla pistoletu
Porada: Jeżeli damy tak jak u mnie to będziemy mogli dać każdą broń do slotu na pistolet, pozostaje ułożenie x i y.

Kod: Zaznacz wszystko
<dragdrop_automatic x="420" y="120" width="320" height="130"
cell_width = "50" cell_height="50" rows_num="2" cols_num="6"
custom_placement="0"/>

Położenie broni głównej.

Kod: Zaznacz wszystko
<bag_static x="15" y="240" width="350" height="480" complex_mode="1">     
        <text x="30" y="8" font="graffiti22" r="231" g="153" b="22">ui_inv_bag</text>
</bag_static>


Położenie tekstury dla siatki ekwipunku.

Kod: Zaznacz wszystko
<money_static x="744" y="530" width="108" height="33" stretch="1">
<text font="graffiti22" r="238" g="153" b="26" align="c" vert_align="c"></text>
</money_static>

Położenie ilości Ru w grze.

Kod: Zaznacz wszystko
<descr_static x="370" y="253" width="335" height="475">
<text x="25" y="0" font="graffiti22" r="238" g="155" b="23">ui_inv_description</text>
</descr_static>

Położenie statystyk pancerzy.

To są najważniejsze, reszta to pojedyńcze parametry pancerza i inne pierdółki

Jeżeli dobrze wszystko wyszło to powinno Wam coś takiego wyjść:
Image

Porady:
1. Nie jest to trudne tylko czasochłonne
2. Jak macie do tego podchodzić z nerwami to nie zaczynajcie :P
3. Takie jak moje ułożenie to zajmuje tak 2-3 godziny + mała edycja graficzna
4. Jeżeli chcecie inne ułożenie niż moje to musicie zrobić edycję graficzną pliku ui_inventory2.dds (gamedata\textures\ui) bo zabraknie wam miejsca.
5. Dla monitorów panoramiczych odpowiada plik inventory_new_16.xml tam jest trochę inne ułożenie więc trzeba pod uwagę poprawienia ustawień x i y.
Ostatnio edytowany przez Junx 28 Sty 2012, 22:58, edytowano w sumie 2 razy
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super

Za ten post Junx otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive kubekpop.
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 11 Lis 2024, 21:50
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Re: [PYTANIE]Edycja okienek inwentarza itp.

Postprzez kubekpop w 28 Sty 2012, 22:45

A jak mam to (przykładowo)
Kod: Zaznacz wszystko
<dragdrop_belt x="770" y="95" width="300" height="100"
cell_width = "20" cell_height="20" rows_num="3" cols_num="12"/>

To aby dodać np. 1 kratkę (miejsce na arta), to muszę się bawić wartościami width, tak? Dzięki za odp.
Awatar użytkownika
kubekpop
Przewodnik

Posty: 956
Dołączenie: 05 Sty 2011, 20:56
Ostatnio był: 05 Lut 2020, 11:37
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: UDP Compact
Kozaki: 160

Re: [PYTANIE]Edycja okienek inwentarza itp.

Postprzez Junx w 28 Sty 2012, 22:49

Jeżeli chcesz miejsca na nowe arty to musisz edytować te sekcję
Kod: Zaznacz wszystko
rows_num="3" cols_num="12"
+ plik system.ltx te co podałeś to odpowiada wysokość i szczerokość.
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 11 Lis 2024, 21:50
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Re: [PYTANIE]Edycja okienek inwentarza itp.

Postprzez kubekpop w 28 Sty 2012, 22:53

Czyli, że w tym, co mi podesłałeś teraz są 3 rzędy po 12 miejsc, co daje razem 36 miejsc? I jak odpowiednio poszerzę okienko, to mam potem po prostu zwiększyć ilość cell, czy row też? Chyba oba...
I w tym
Kod: Zaznacz wszystko
<dragdrop_belt x="770" y="95" width="300" height="100"
cell_width = "20" cell_height="20" rows_num="3" cols_num="12"/>
mam wysokość okna 100, a mam tylko 3 row, więc mam 60. Co się dzieje z pozostałą przestrzenią (40)?
Awatar użytkownika
kubekpop
Przewodnik

Posty: 956
Dołączenie: 05 Sty 2011, 20:56
Ostatnio był: 05 Lut 2020, 11:37
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: UDP Compact
Kozaki: 160

Re: [PYTANIE]Edycja okienek inwentarza itp.

Postprzez Junx w 28 Sty 2012, 22:57

Ilość cell, czy row to odpowia za wielkość ikon po założeniu artów do paska, jeżeli byś dał tak do karabinu to byś miał w oknie na karabin małą ikonę broni/
Ostatnio edytowany przez Junx, 28 Sty 2012, 22:59, edytowano w sumie 1 raz
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 11 Lis 2024, 21:50
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Re: [PYTANIE]Edycja okienek inwentarza itp.

Postprzez kubekpop w 28 Sty 2012, 22:58

:| :| :-/ Czyli jak chcę dodać jeszcze 2 miejsca na arty (bez zmieniania system.ltx - tylko XML), to co w końcu muszę zwiększyć? I o ile?
Awatar użytkownika
kubekpop
Przewodnik

Posty: 956
Dołączenie: 05 Sty 2011, 20:56
Ostatnio był: 05 Lut 2020, 11:37
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: UDP Compact
Kozaki: 160

Re: [PYTANIE]Edycja okienek inwentarza itp.

Postprzez r_populik w 28 Sty 2012, 23:03

O dwa to tak trochę niewygodnie. Najlepiej wrzucić jeszcze jeden cały rząd. Zobacz tu, elegancko jest to pokazane:http://forum.stalker.pl/viewtopic.php?f=51&t=16663

Za ten post r_populik otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive kubekpop.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: [PYTANIE]Edycja okienek inwentarza itp.

Postprzez Junx w 28 Sty 2012, 23:07

Możesz dać tak:
Kod: Zaznacz wszystko
rows_num="3" cols_num="13"
Będziesz miał 3 wiersze po 13 artów razem będziesz miał ich 39

Jeżeli chcesz dać dodać tylko dwa to byś musiał kombinować bo przy niektórych ustawieniach nie da się ustawić rządanej ilości jeżeli byś chciał mieć ich 38, to byś musiał dać
Kod: Zaznacz wszystko
rows_num="2" cols_num="19"
Niektóre ustawienia są ciężkie do uzyskania :-/

:arrowu: Kwestia gustu, u mnie tak wyszło, inny może inaczej sobie ustawić.
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 11 Lis 2024, 21:50
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Re: [PYTANIE]Edycja okienek inwentarza itp.

Postprzez kubekpop w 28 Sty 2012, 23:08

OK, tylko po co tam była zmiana z 300 na 400 w width? I czy to nie wpływa na estetykę? Przecież szerokości nie edytowaliśmy, dodaliśmy tylko jeden rząd. To bardziej by pasowało height edytować... Ale jutro sobie popróbuję. Dziękuję obu.
[EDIT]
O, jest coś na MOD-PORTALu. Tam sobie poczytam jeszcze i jakby co, to napiszę. Sorry, że od razu tam nie zajrzałem, no ale i tak by mi była potrzebna pomoc :wink:
Awatar użytkownika
kubekpop
Przewodnik

Posty: 956
Dołączenie: 05 Sty 2011, 20:56
Ostatnio był: 05 Lut 2020, 11:37
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: UDP Compact
Kozaki: 160

Re: [PYTANIE]Edycja okienek inwentarza itp.

Postprzez r_populik w 28 Sty 2012, 23:14

Tak jak piszesz, przy dodatkowym rzędzie u dołu trzeba zwiększyć nieco wysokość tak żeby równała się dwukrotnej wysokości komórki, ogólnie to trzeba pokombinować metodą prób tak, żeby wyszło w miarę ładnie kwadratowo i jednocześnie w miarę na środku pola tekstury (nieraz trzeba przesunąć x lub y)
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: [PYTANIE]Edycja okienek inwentarza itp.

Postprzez Junx w 28 Sty 2012, 23:15

Nie ma problemu :wink:

A te właściwości od tego są co pokazuje ten ss poniżej, jeżeli jesteś spostrzegawczy to zobaczysz co się dzieje jeżeli źle ustawić width i height :P

Image
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 11 Lis 2024, 21:50
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Następna

Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości