Edycja zadań

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Edycja zadań

Postprzez Kuskus w 14 Lut 2012, 15:05

Witam,
Pytanie 1. Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć czym się różni condlist od init_condition? I jak zmodyfikować zadanie by już więcej się nie pojawiało?

Pytanie 2. Jak zmodyfikować storyline?

Przepatrzyłem tutoriale i MOD PORTAL ale nie znalazłem wyczerpujących odpowiedzi.

EDIT
Może nie wyraziłem się jasno: condlist i init_condition to linijki tekstu w pliku gamedata\config\misc\task_manager.
Rozumiem, że init_condition odnosi się do zadań typu random które się powtarzają. Natomiast nie rozumiem komendy condlist. Czy działa tak samo jak init_condition czy jakoś inaczej?

Na MOD PORTALu jest opisany tylko jeden rodzaj zadań, natomiast wiem, że zadania typu storyline mają trochę inne pliki. Chciałbym się dowiedzieć jakie to pliki i co w nich za co odpowiada.

Chciałbym skończyć z żerowaniem na pracy innych i dać coś od siebie, ale nie mam niezbędnej wiedzy by zrealizować swój plan.

Chętnie postawię :wódka: :wink:
"The only thing we should be afraid of is FEAR"
Awatar użytkownika
Kuskus
Kot

Posty: 32
Dołączenie: 19 Sty 2012, 22:25
Ostatnio był: 02 Paź 2014, 19:47
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 8

Reklamy Google

Re: Edycja zadań

Postprzez nelson82 w 14 Lut 2012, 17:27

Zdaje się, że komenda condlist odpowiada za dodatkowe warunki jakie muszą być spełnione, aby zadanie pojawiło się na liście dostępnych, np.
condlist = {+esc_darklab_documents_read}
oznacza, że zadanie pojawi się u Sidorowicza, gdy pokażemy mu dokumenty z laboratorium w Dolinie Mroku (oddajemy je potem barmanowi).
łatwiej już nie będzie
Awatar użytkownika
nelson82
Łowca

Posty: 505
Dołączenie: 16 Paź 2011, 00:09
Ostatnio był: 13 Paź 2019, 11:44
Ulubiona broń: --
Kozaki: 130

Re: Edycja zadań

Postprzez kubekpop w 14 Lut 2012, 17:33

Tak, to samo jest w Zewie Prypeci i pewnie w Czystym Niebie u techników. Nie ma wprawdzie condlist, ale też są w tych { } wymogi, np. że dostarczono narzędzia, technik dostał wódkę itp. Jak usuniesz cały tekst po znaku równości\możliwe, że nawet jak całą linijkę, to zadanie powinno być dostępne od początku chyba...
Awatar użytkownika
kubekpop
Przewodnik

Posty: 956
Dołączenie: 05 Sty 2011, 20:56
Ostatnio był: 05 Lut 2020, 11:37
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: UDP Compact
Kozaki: 160

Re: Edycja zadań

Postprzez Kuskus w 15 Lut 2012, 01:20

To wiem, że condlist odpowiada za wymagania w postępie fabuły. Ale init_condition także. Chodzi mi o to czym te komendy się różnią między sobą. Bo przypuszczam, że muszą się czymś różnić (no chyba że programiści lubią rzucać sobie kłody pod nogi). Dodatkowo w init_condition pojawiają się warunki liczebności danego spawna (np. w zadaniu Obroń obóz na Wysypisku pojawia się zapis jak wielu ma być bandytów, żeby zadanie się pojawiło). Przypuszczam, że jednak nie chodzi o tą różnicę, bo wtedy condlist zawierałby się w init_condition.
"The only thing we should be afraid of is FEAR"
Awatar użytkownika
Kuskus
Kot

Posty: 32
Dołączenie: 19 Sty 2012, 22:25
Ostatnio był: 02 Paź 2014, 19:47
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 8

Re: Edycja zadań

Postprzez nelson82 w 15 Lut 2012, 06:47

Po odświerzeniu sobie tego tematu doszedłem do takich wniosków:
init_condition = ... określa warunki jakie muszą być spełnione by zadanie się pojawiło i odnosi się do zadań , które otrzymujemy przez PDA (nie przez bezpośredni dialog).
condlist = ... również określa warunki, aby zadanie było dostępne, ale odnosi się do questów dostępnych poprzez bezpośredni dialog.
łatwiej już nie będzie
Awatar użytkownika
nelson82
Łowca

Posty: 505
Dołączenie: 16 Paź 2011, 00:09
Ostatnio był: 13 Paź 2019, 11:44
Ulubiona broń: --
Kozaki: 130

Re: Edycja zadań

Postprzez Kuskus w 15 Lut 2012, 10:05

Temat jest w MOD PORTALu jako tutek do zadań. Dedukcja jest dobra, teraz jak zmodyfikować zadanie tak by się nie powtarzało w wieczność? Wiadomo, że po pewnym czasie Sid znowu prosi nas o ogon nibypsa, Barman prosi o kotleta, a Sacharow po raz enty prosi nas o wybicie snorków z bagna. Jak określić, żeby dane zadanie było tylko raz?

EDIT:
Skrypty... No też o tym pomyślałem, liczyłem że się obejdzie bez wchodzenia do skryptów :D No ale dobra:)
Ostatnio edytowany przez Kuskus, 15 Lut 2012, 14:21, edytowano w sumie 1 raz
"The only thing we should be afraid of is FEAR"
Awatar użytkownika
Kuskus
Kot

Posty: 32
Dołączenie: 19 Sty 2012, 22:25
Ostatnio był: 02 Paź 2014, 19:47
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 8

Re: Edycja zadań

Postprzez nelson82 w 15 Lut 2012, 10:45

Plik task_manager.script w folderze scripts. Tam powinieneś zajrzeć, ale powiem ci szczerze, że nie wiem co dokładnie trzeba zmienić w tym pliku. W tutku jest wzmianka o tym, że powtarzające się questy to zadania typu random i rzeczywiście w ww. skrypcie są sekcje, które to opisują, ale na tym moja wiedza się kończy. Poproś o pomoc kogoś obczajonego w skryptach.
łatwiej już nie będzie

Za ten post nelson82 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Kuskus.
Awatar użytkownika
nelson82
Łowca

Posty: 505
Dołączenie: 16 Paź 2011, 00:09
Ostatnio był: 13 Paź 2019, 11:44
Ulubiona broń: --
Kozaki: 130


Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 12 gości