Pytanie o mgłę

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Pytanie o mgłę

Postprzez Sony95 w 06 Lis 2011, 11:50

Po pierwsze Witam.
Mam pytanie jak dodać Mgłę, pył i kurz do powietrza.
:?:
Awatar użytkownika
Sony95
Stalker

Posty: 113
Dołączenie: 07 Gru 2009, 16:43
Ostatnio był: 04 Kwi 2024, 17:39
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: SVUmk2
Kozaki: 18

Reklamy Google

Re: Pytanie o mgłę.

Postprzez vandr w 06 Lis 2011, 12:03

Kurz i pył w powietrzu...nie wiem za bardzo jak to zrobić(podejrzewam że kwestia edycji particli w SDK Particle Editor), ale jak chodzi o mgłę.

Otwierasz sobie plik w:

gamedata/config

Ja dodałem mgłę w cyklu weather_default_rain. Odpowiadają za to poniższe wartości:

far_plane = 300
fog_distance = 110
fog_color = 0.5, 0.5, 0.5
fog_density = 1.1
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!

Za ten post vandr otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Sony95.
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Lis 2023, 13:28
Kozaki: 1747

Re: [Pytanie] Ciemna noc

Postprzez Junx w 06 Lis 2011, 12:16

Żeby już nie zakładać nowego tematu. Co trzeba zrobić żeby noce w SoC były tak ciemne jak w CS i CoP :?:
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: Wczoraj, 16:29
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Re: Pytanie o mgłę.

Postprzez vandr w 06 Lis 2011, 12:21

Ustaw sobie od 22:00 do 4:00-5:00 w pliku weather_default_clear:

hemi_color = 0.0314, 0.0314, 0.0392
sun_color = 0.15, 0.15, 0.18

Im mniejsze wartości, tym ciemniej.
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!

Za ten post vandr otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Junx.
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Lis 2023, 13:28
Kozaki: 1747

Re: Pytanie o mgłę.

Postprzez Sony95 w 06 Lis 2011, 12:37

Dzięki o to mi chodziło, masz kozaka. mgła jest ale jakby mapa się kończyła za mgłą.
A te wartości muszą być niższe czy wyższe, aby była mgła?
:D
Awatar użytkownika
Sony95
Stalker

Posty: 113
Dołączenie: 07 Gru 2009, 16:43
Ostatnio był: 04 Kwi 2024, 17:39
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: SVUmk2
Kozaki: 18

Re: Pytanie o mgłę.

Postprzez vandr w 06 Lis 2011, 13:01

Z tego co pamiętam, im mniejszy far_plane oraz fog_distance tym mgła jest bliżej gracza.
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Lis 2023, 13:28
Kozaki: 1747

Re: Pytanie o mgłę.

Postprzez Cromm Cruac w 06 Lis 2011, 13:12

far_plane 'obcina' obiekty na danym dystansie.
fog_distance powoduje przenikanie się obiektów ze skyboxem i fog_color na tym dystansie (w dx8 tylko fog_color)
Stopień przenikania jest definiowany przez fog_density (1 - 100%)
fog_distance powinien być zawsze <= far_plane. Wtedy obiekty nie będą nagle znikać ale ładnie przechodzić w tło.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian

Za ten post Cromm Cruac otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Sony95.
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2542
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 01 Cze 2024, 23:08
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: Pytanie o odległość deszczu.

Postprzez Sony95 w 07 Lis 2011, 07:54

Pobawiłem się z tym trochę i już jest dobrze, dzięki. Dalsze obiekty już nie znikają.
A jeszcze jaki plik odpowiada za odległość padania deszczu, bo ja widzę deszcz tylko parę metrów przed sobą a dalej nie pada, a że mam za dużo FPS to chciałbym je zmniejszyć odległością deszczu :) .
No chyba że tak widać tylko na oś. statycznym, ale i tak chyba da się to zmienić.

Edit: No to szkoda ale dzięki za odpowiedź.
Ostatnio edytowany przez Sony95, 07 Lis 2011, 17:21, edytowano w sumie 1 raz
Awatar użytkownika
Sony95
Stalker

Posty: 113
Dołączenie: 07 Gru 2009, 16:43
Ostatnio był: 04 Kwi 2024, 17:39
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: SVUmk2
Kozaki: 18

Re: Pytanie o mgłę.

Postprzez Cromm Cruac w 07 Lis 2011, 17:10

Z deszczem nic nie zrobisz, jest 'zaszyty' w silniku. Możesz się pobawić jego teksturą. Jak zrobisz większe krople to będzie je dalej widać.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2542
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 01 Cze 2024, 23:08
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: Pytanie o mgłę.

Postprzez utak3r w 12 Lis 2011, 23:01

Wracając do początkowego pytania, otwórz sobie Particle Editor i przejrzyj sobie, co tam masz. Przeedytuj lub się tylko zapoznaj, a następnie otwórz sobie plik config\weathers\weather_default.ltx - tam masz zdefiniowane grupy efektów. Następnie w plikach poszczególnych typów pogód masz przy każdej godzinie wpisane, którą taką grupę włączyć. Tak możesz zrobić mgiełki latające, pył, fruwające liście itp. - zresztą, to wszystko już jest, tylko delikatnie.

Możesz też po prostu w plikach pogody czystej dodać grupy efektó z innej pogody - pobaw się tym, efekty mogą być ciekawe.
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376


Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: svt48 oraz 5 gości