[PYTANIE] Jak stworzyć "obsługiwany" BTR ?

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

[PYTANIE] Jak stworzyć "obsługiwany" BTR ?

Postprzez DanieloZ w 24 Gru 2010, 01:56

A mianowicie, mam pytanie - jak stworzyć BTR, (chodzi mi o taki jak np. w utAMK'u, który do nas strzela.) i zespawnować go w jakimś miejscu ? Albo helikopter, z którym walczymy w CEJ ?
Szukałem takiego tematu, ale nie znalazłem, więc założyłem nowy.
Nie bijcie, modyfikowaniu dość nowy jestem :) .
Otwórz oczy i spójrz na świat z innej perspektywy, być może odkryjesz coś, co zmieni twoje życie.
Awatar użytkownika
DanieloZ
Stalker

Posty: 84
Dołączenie: 27 Lut 2010, 20:27
Ostatnio był: 07 Lut 2015, 16:55
Miejscowość: Siemianowice Śl.
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 6

Reklamy Google

Re: [PYTANIE] Jak stworzyć "obsługiwany" BTR ?

Postprzez de Arellano w 24 Gru 2010, 09:48

Widać tematów nie przeglądałeś dokładnie, ale nie winię Cię za to, bo takie tematy są rzadko. Kiedyś sam tego szukałem i znalazłem taki http://forum.stalker.pl/viewtopic.php?f=51&t=6777 . Masz tam dwa fragmenty kodu: zacznij od drugiego i zespawnuj pojazd, ten pierwszy to plik konfiguracyjny pojazdu. Za strzał odpowiada logika zawarta w spawnie pojazdu:


Kod: Zaznacz wszystko
[logic]
active = ph_car@idle
on_hit = hit

[hit]
on_info = %+esc_blockpost_alarm%

[ph_car@idle]
target=actor
fire_range=125
fire_repeat=50
auto_fire=true
track_target=true
on_info = {=gulag_casualities_ge(esc_blokpost:5)} ph_car@eliminate, {+esc_blockpost_alarm} ph_car@eliminate

[ph_car@eliminate]
target=actor
fire_range=140
fire_repeat=50
auto_fire=true
track_target=true
on_info = {+esc_blockpost_normal} ph_car@idle
END



i tam masz np:

fire_range=125 oznacza odległość strzału.
fire_repeat=50 oznacza częstotliwość wystrzału
target=actor oznacza iż BTR ostrzela tylko aktora, pozostałych nie ruszy ani mutantów ani innych stalkerów.
track_target=true oznacza namiar na cel.

Tyle wyczaiłem,. W temacie Freeman'a jest dużo wyjaśnione. Potrzebujesz jeszcze modelu BTR oraz części modelu spawnujących się po zniszczeniu bo inaczej będzie CTD


Te części po zniszczeniu to:

[destroyed]
physics\vehicles\btr\parts\pt1
physics\vehicles\btr\parts\pt2
physics\vehicles\btr\parts\pt3
physics\vehicles\btr\parts\pt4
physics\vehicles\btr\parts\pt5
physics\vehicles\btr\parts\pt6
physics\vehicles\btr\parts\pt7
physics\vehicles\btr\parts\pt8
physics\vehicles\btr\parts\pt9
physics\vehicles\btr\parts\pt10

czyli 10 elementów + model główny. Musisz to wszystko umieścić w odpowiednim folderze. Pliki znalazłem w Dimas Mod Final. W configu jest wszystko, musisz to wyczaić i poczytać.

de Arellano
Wygnany z Zony

Posty: 29
Dołączenie: 21 Cze 2010, 12:15
Ostatnio był: 01 Sty 2011, 22:32
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Striker
Kozaki: 2

Re: [PYTANIE] Jak stworzyć "obsługiwany" BTR ?

Postprzez DanieloZ w 24 Gru 2010, 13:51

Dzięki wielkie :D . Znalazłem już temat " Fizyka uszkodzeń pojazdów" ale w nazwie tematu nie było nic o robieniu strzelającego pojazdu, to mnie zmyliło :) . Myślę że temat do zamknięcia.
Otwórz oczy i spójrz na świat z innej perspektywy, być może odkryjesz coś, co zmieni twoje życie.
Awatar użytkownika
DanieloZ
Stalker

Posty: 84
Dołączenie: 27 Lut 2010, 20:27
Ostatnio był: 07 Lut 2015, 16:55
Miejscowość: Siemianowice Śl.
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 6

Re: [PYTANIE] Jak stworzyć "obsługiwany" BTR ?

Postprzez de Arellano w 24 Gru 2010, 14:27

Nie tak prędko, za wcześnie na zamknięcie tematu. Najpierw zespawnuj BTR i sprawdź czy działa, jeśli będą błędy wtedy pisz i ktoś pomoże, jest tu wielu modderów. Ja niestety nie znam się na modyfikacjach, jestem tylko uparty i czasem coś zrobię po wielu próbach. Więc sprawdź najpierw. Mogę Ci polecić narzędzie Bardaka http://stalkerin.gameru.net/modules.php ... it&lid=248 pobierz bez obaw. Wrzucasz do folderu z grą - jak moda i masz podane współrzędne X,Y,Z oraz game vertex i level vertex id. robisz screen i przepisujesz do spawna. Tak to wygląda w praktyce: http://zapodaj.net/823dc4d96781.jpg.html
masz tam info: lvid co oznacza level vertex id, druga informacja to gvid czyli game vertex id. Direction to obrót. Position - wiadomo oznacza pozycję obiektu. Myślę że pomogłem nieco.

Za ten post de Arellano otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive DanieloZ.

de Arellano
Wygnany z Zony

Posty: 29
Dołączenie: 21 Cze 2010, 12:15
Ostatnio był: 01 Sty 2011, 22:32
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Striker
Kozaki: 2

Re: [PYTANIE] Jak stworzyć "obsługiwany" BTR ?

Postprzez DanieloZ w 24 Gru 2010, 19:35

Spokojnie kolego, sprawdziłem i działa :). Tylko kurde nie za bardzo wiem, jak zrobić, aby strzelał także do innych stalkerów. W skrypcie wpisałem :

Z
Kod: Zaznacz wszystko
target=actor

Na
Kod: Zaznacz wszystko
target=human


Potem dopisałem BTR'a jako nowe stworzenie, dodając
Kod: Zaznacz wszystko
human=on
w pliku w katalogu creatures, odpowiadającym za BTR'a, dodałem go w game_relations - itp. , no i cholera albo nie działa, albo strzela tylko do mnie :| . Wydaje mi się że coś pomieszałem :D . O ile w ogóle da się zrobić coś takiego, bo w żadnym modzie nie widziałem stalkerów atakowanych przez BTR, a grałem w dość modziw do SoCa :D.
PS. Do spawnowania używam ACDC, choć na początku miałem z nim problemy :) .
Otwórz oczy i spójrz na świat z innej perspektywy, być może odkryjesz coś, co zmieni twoje życie.
Awatar użytkownika
DanieloZ
Stalker

Posty: 84
Dołączenie: 27 Lut 2010, 20:27
Ostatnio był: 07 Lut 2015, 16:55
Miejscowość: Siemianowice Śl.
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 6

Re: [PYTANIE] Jak stworzyć "obsługiwany" BTR ?

Postprzez de Arellano w 24 Gru 2010, 20:21

Nie wiem czy to dobry pomysł z wpisem w game_relations?...najpierw trzeba się zastanowić gdzie i po co będzie ten BTR. Jeśli ma bronić np. posterunku wojskowego, to nie ma tam ani mutantów, ani stalkerów - nikt tam nie podchodzi (mówimy o czystej wersji gry). Wtedy tylko graczowi ma utrudnić wejście do bazy. Jeśli ma być w innym miejscu i atakować innych stalkerów, np. zespawnować niedaleko wioski kotów (dla testu), wtedy spróbuj wpisać target=stalker, albo target=bandit i zespawnować na starym parkingu - nazwy sprawdź w game relations i wpisz może jakąś konkretną frakcję jako target. Możesz na każdym poziomie zrobić BTR'a na inną frakcję. Możesz pokusić się o zrobienie z BTR'a mutanta tzn, będzie w sekcji mutantów i wtedy jak mówisz dasz game relation, pomysł dość dziwny ale nie takie tworzono już mody. Ciężko powiedzieć czy to się uda. Sprawdź najpierw w target jakąś frakcję i tam stwórz tego transportera by ją atakował. Tylko problem jest taki że BTR będzie strzelał do wroga, ale wróg już nie koniecznie zaatakuje transporter...w każdym razie pomogłem jak umiałem i doceniam tego kozaka Pozr.
------------------
Co do helikoptera, sprawdź temat http://www.amk-team.ru/forum/index.php? ... 977&st=260 ze strony AMK. Pobierz - to modyfikacja AI helikoptera, ta sama jest w utAMK. W każdym razie jest pod wersję 1.0004 i można walczyć z helikopterem, już nie pamiętam czy od razu, czy po ataku na posterunek wojskowych.

de Arellano
Wygnany z Zony

Posty: 29
Dołączenie: 21 Cze 2010, 12:15
Ostatnio był: 01 Sty 2011, 22:32
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Striker
Kozaki: 2

Re: [PYTANIE] Jak stworzyć "obsługiwany" BTR ?

Postprzez DanieloZ w 24 Gru 2010, 22:09

Jak już pisałeś - że nie wiadomo czy stalkerzy strzelaliby do pojazdu - właśnie dlatego dodałem wpis do game_relations, w przeciwnym wypadku nie mogliby strzelać do niego bez wiedzy czy jest on przeciwnikiem, czy nie :) . Jak na razie BTR stoi sobie pośrodku wioski kotów i zawadza :D . Jeśli zmienie na cokolwiek innego niżeli " actor " to stoi w bezruchu i nie atakuje. Cóż, czeka mnie jeszcze mnóstwo kombinacji :D . Nie spocznę, póki mój BTR nie zmniejszy liczebności stalkerów w wiosce :E . Jak coś się zmieni, to napiszę.

Edit.1 Być może to niemożliwe do wykonania, nawet w soliance nie ma strzelającego do ludzi BTR'a...
Otwórz oczy i spójrz na świat z innej perspektywy, być może odkryjesz coś, co zmieni twoje życie.
Awatar użytkownika
DanieloZ
Stalker

Posty: 84
Dołączenie: 27 Lut 2010, 20:27
Ostatnio był: 07 Lut 2015, 16:55
Miejscowość: Siemianowice Śl.
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 6


Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości