Render oświetlenia z i bez cieni

Było ciemno, wysoki sądzie, twierdziła, że skończyła 18 lat. Naznaczony obudził się z krzykiem.
Regulamin forum
Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu.
Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-SHOC\logs
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-SHOC\logs
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Shadow of Chernobyl\_appdata_\logs

Logi tagujemy w [ CODE ][/ CODE ].

Render oświetlenia z i bez cieni

Postprzez Chester92 w 14 Sie 2009, 00:22

Zacząłem swoją przygode z grą STALKER :P Wiem że późno, ale lepiej późno niż wcale.
Zauważyłem, że gdy włącze w grze cienie (na DX9 oczywiscie) gra nabiera innych barw, bardziej żywych. Z wyłączonymi cieniami wygląda blado. Da rade jakoś zastosować te lepsze oświetlenie do gry bez cieni? Z włączonymi cieniami gra działa mi niezbyt płynnie (niższy framerate).

Tak wygląda z włączonymi cieniami:
Image


A tak bez:
Image


I jeszcze jedno pytanie: dlaczego patch do wesji 1.0004 i 1.0005 w wersji PL waży sporo więcej od World Wide? Czy patch PL zmienia coś w lokalizacji (nakłada poprawki na lektora)?

Z góry dzięki za pomoc ;)
Chester92
Kot

Posty: 3
Dołączenie: 13 Sie 2009, 22:17
Ostatnio był: 04 Paź 2017, 22:59
Frakcja: Zombie
Ulubiona broń: Big Ben
Kozaki: 0

Reklamy Google

Re: Render oświetlenia z i bez cieni

Postprzez monolit1935 w 14 Sie 2009, 10:16

stalker jest oparty o 2 wersje silnika
Ten oparty na statycznym oświetleniu jest bardziej ograniczony ( zauważ że ni można zmienić nawet odległości oświetlenia i włączyć kilku znaczących efektów ) Prawdę mówiąc ten engine był już gotowy na przestrzeni 2004-2005 roku.
Wersja oparta na DX9 wykorzystuje wiele efektów ( HDR,możliwość ustawienia cieni trawy latarki b-nów,a przede wszystkim pełne dynamiczne oświetlenie) :D
Image
Awatar użytkownika
monolit1935
Stalker

Posty: 183
Dołączenie: 01 Lip 2009, 22:49
Ostatnio był: 15 Lip 2015, 12:11
Miejscowość: generatory z 1935
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 4

Re: Render oświetlenia z i bez cieni

Postprzez Chester92 w 14 Sie 2009, 11:46

Ale cienie przecież przecież można włączyć TYLKO na dynamicznym oświetleniu (DX9) :|
Ci co grali na dynamicznym powinni wiedziec o co mi chodzi ;) Dorzucam jeszcze 2 screeny :] GRAM NA PEŁNYM DYNAMICZNYM OŚWIETLENIU.

Image

Image

Duze obrazki wstawiaj jako miniatury... - caleb59
Chester92
Kot

Posty: 3
Dołączenie: 13 Sie 2009, 22:17
Ostatnio był: 04 Paź 2017, 22:59
Frakcja: Zombie
Ulubiona broń: Big Ben
Kozaki: 0

Re: Render oświetlenia z i bez cieni

Postprzez monolit1935 w 14 Sie 2009, 11:51

a o czym ja mówie :!:
Silnik ze statycznym oświetleniem nie ma dynamicznie poruszających się cieni,a wydaje się wyblakły bo nie ma hdr i nie korzysta z pixel schader 3
Nie włączysz w nim połowy efektów ponieważ jest bardzo ograniczony
Image
Awatar użytkownika
monolit1935
Stalker

Posty: 183
Dołączenie: 01 Lip 2009, 22:49
Ostatnio był: 15 Lip 2015, 12:11
Miejscowość: generatory z 1935
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 4

Re: Render oświetlenia z i bez cieni

Postprzez Chester92 w 14 Sie 2009, 13:12

Poradzilem sobie. Włączyłem Oświetlenie Dynamiczne Obiektów. Nie ma wtedy cieni i oświetlenie jest OK, takie jak na Full Oświetleniu z włączonymi cieniami. :D
Chester92
Kot

Posty: 3
Dołączenie: 13 Sie 2009, 22:17
Ostatnio był: 04 Paź 2017, 22:59
Frakcja: Zombie
Ulubiona broń: Big Ben
Kozaki: 0


Powróć do Pytania i odpowiedzi

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: svt48 oraz 4 gości