Bug trap w Prypeci

Było ciemno, wysoki sądzie, twierdziła, że skończyła 18 lat. Naznaczony obudził się z krzykiem.
Regulamin forum
Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu.
Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-SHOC\logs
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-SHOC\logs
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Shadow of Chernobyl\_appdata_\logs

Logi tagujemy w [ CODE ][/ CODE ].

Bug trap w Prypeci

Postprzez Szarawix w 26 Maj 2011, 22:36

Witam.

Z góry pragnę zaznaczyć, że odpowiedzi na poniższe pytanie szukałem i nie odnalazłem takowej - zarówno tutaj w forum, jak i poza nim.

Rzecz tyczy się niestabilności gry - dotarłem do Prypeci, zwiedziłem całą i mam ochotę ją opuścić, wrócić się do Czerwonego Lasu. Nie jest to jednak możliwe - obie ścieżki prowadzące do głównej ulicy, z której można się dostać do CL generują Bug trap i zamknięcie się gry. Moim zdaniem jest to wynik zbyt obszernego spawnowania npc, ale pewny nie jestem.

Kod: Zaznacz wszystko
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : CScriptEngine::lua_error
[error]File          : D:\xray-svn\xr_3da\xrGame\script_engine.cpp
[error]Line          : 70
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : LUA error: ....r. - shadow of chernobyl\gamedata\scripts\_g.script:20: bad argument #2 to 'format' (string expected, got no value)

i5-760 [2.80ghz], 4gb ram, radeon hd 6790.

Nie wiem czy da się coś z tym zrobić, ale mam jeszcze skrawek nadziei. Nie mam ochoty powtarzać mapy, bo czuję w kościach, że czeka mnie potem to samo - zresztą nienawidzę powtarzać lokalizacji.

A tak, gra jest oryginalna, działa na łatce 1.0005.

Pozdrawiam.

Za ten post Szarawix otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Wheeljack.
Szarawix
Kot

Posty: 5
Dołączenie: 22 Maj 2011, 18:09
Ostatnio był: 04 Cze 2011, 14:56
Kozaki: 1

Reklamy Google

Re: Bug trap w Prypeci

Postprzez Junx w 26 Maj 2011, 22:40

Spróbuj zainstalować patch 1,006 może coś pomoże z tym. A widzę że masz bardzo z specyficzny bugtrap. rozumien że bez modów grasz :?:
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 11 Lis 2024, 21:50
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Re: Bug trap w Prypeci

Postprzez Szarawix w 26 Maj 2011, 23:03

Instalator uparcie twierdzi, że moja kopia jest oznaczona numerkiem 1.0000 i nie zainstaluje się na tym. Tymczasem gra była aktualizowana prosto z dodatkowej płyty do wersji 1.0003, potem 1.0004 i wreszcie 1.0005. Wspomniany dodatek (1.0006) głównie ingeruje w rozgrywkę sieciową, nie sądzę by był on rozwiązaniem.

Jeśli o modyfikacje chodzi.. mam repair mod z tego forum (z własnoręcznie zmodyfikowanym plikiem językowym) + drobne zmiany w pancerzach, pukawkach i skrytkach. Wszystko wykonane zgodnie z logiką i zasadami - słowem porządnie.
Szarawix
Kot

Posty: 5
Dołączenie: 22 Maj 2011, 18:09
Ostatnio był: 04 Cze 2011, 14:56
Kozaki: 1

Re: Bug trap w Prypeci

Postprzez Junx w 27 Maj 2011, 09:40

Z loga można odczytać, że chodzi mu o skrypty. Spróbuj wł. grę tylko z "czystym" Repair Mod bez ingerencji w pliki. Może bez jakiś skrypt nie chce wrócić z powrotem.
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 11 Lis 2024, 21:50
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Re: Bug trap w Prypeci

Postprzez Szarawix w 27 Maj 2011, 15:35

Sprawdzałem tego typu możliwości - krok po kroku odcinałem wszystko co nie wiązało się z domyślnym stanem rzeczy po instalacji gry i oryginalnych łatek. Efektu żadnego.
Sprawdzałem także wpływ ustawień gry (tj. grafiki) i również nie nastąpił jakikolwiek postęp.

Moim zdaniem gra po prostu przesadziła ze spawnowaniem przy jednoczesnym nie usuwaniu ciał poległych. To skutkowało tym, że w miejscu głównego spawnu (właśnie wejściu do Prypeci) gra po prostu się sypała.

Tak czy siak poirytowało mnie to, że twórcy S.T.A.L.K.E.R.A tak nonszalancko postąpili wobec swoich klientów i odinstalowałem program. Myślę, że to najlepsze rozwiązanie zważywszy, że nabywając produkt liczę na podstawę jaką jest stabilne działanie. Nie mam szczególnej ochoty naprawić tego co z założenia POWINNO działać x), więc GSC ląduje na mojej czarnej liście.
Szarawix
Kot

Posty: 5
Dołączenie: 22 Maj 2011, 18:09
Ostatnio był: 04 Cze 2011, 14:56
Kozaki: 1

Re: Bug trap w Prypeci

Postprzez Junx w 27 Maj 2011, 17:03

E tam bajki opowiadasz :wink: trudno się mówi może najlepiej spróbuj grać bez moda (może ktoś na save'a) i zobaczy się co wyjdzie z tego nie ma co się zniechęcać jak nie grałeś w pozostaje części to polecam fajnie się gra :wink:
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 11 Lis 2024, 21:50
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Re: Bug trap w Prypeci

Postprzez Szarawix w 28 Maj 2011, 00:33

Bez jakichkolwiek modyfikacji zwyczajnie nie chce mi się tego dotykać. Domyślnie autorzy "zapomnieli" o choćby podstawowej funkcji jaką jest naprawa ekwipunku - ewidentnie jest to jeden z wielu przykładów na to, że GSC zostało pogonione do roboty i to nie aby stworzyć otwartą grę, a liniową nawalankę, która zmusza gracza do określonego schematu (ukończenie fabuły).
Jeśli wrócę do tego tytułu, to tylko w wersji nadającej się do grania - słowem stabilnej. GSC takowej nie wydało i raczej nie wyda, ale doczytałem się o pracy fandomu, choćby modyfikacji S.T.A.L.K.E.R. 2009.
Jest to niewątpliwie sytuacja śmieszna i godna pożałowania, że to fani muszą zadbać o coś za co zapłacili, gdyż twórcy nie poczuwają się do swoich obowiązków ale cóż poradzić.

Nie mam coś szczęścia do Ukraińskich produkcji - najpierw Vivisector (gdzie Action Forms spaliła idealną można rzec fabułę opartą o powieść Wellsa oraz spartoliła sprawę od strony technicznej), a teraz S.T.A.L.K.E.R..
Szarawix
Kot

Posty: 5
Dołączenie: 22 Maj 2011, 18:09
Ostatnio był: 04 Cze 2011, 14:56
Kozaki: 1

Re: Bug trap w Prypeci

Postprzez Wiśniur w 28 Maj 2011, 13:37

@Szarawix nie przesadzaj, u mnie na patchu 1.0006 nie mam żadnych bugów.
W SoC, bez modów da się grać i nie jest to takie straszne.
Jedyne co mi nie pasuje, to mała ilość broni.
Przepraszam za offtop, ale mnie poniosło.
EDIT
@Junx gorzej jak zabraknie amunicji :E
Ostatnio edytowany przez Wiśniur, 28 Maj 2011, 14:21, edytowano w sumie 1 raz
Awatar użytkownika
Wiśniur
Stalker

Posty: 65
Dołączenie: 07 Maj 2011, 11:42
Ostatnio był: 07 Wrz 2023, 21:37
Miejscowość: Kuków
Frakcja: Samotnicy
Kozaki: 3

Re: Bug trap w Prypeci

Postprzez Junx w 28 Maj 2011, 13:50

Ja też gram na 1.006 i też nie ma wylotów do windy.
@ Wiśniur na bronie nie ma co narzekać jakbyś miał wszystkie przy sobie to na brak broni byś nie narzekał :wink: (włącznie z unikatowymi) mi tam wystarczy mieć przy sobie 3-4 sztuk i mam zabawę na całego i jest wybór :wink:
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 11 Lis 2024, 21:50
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Re: Bug trap w Prypeci

Postprzez Szarawix w 04 Cze 2011, 14:56

Podsumowując temat: nie udało mi się rozgryźć problemu opisanego we wiadomości otwierającej. Nie chciałem stosować łatki szóstej, gdyż często i gęsto modyfikacje nie są zeń kompatybilne (a brałem takowe pod uwagę w pewnym momencie).
Doszedłem do wniosku, że spróbuję doinstalować dodatek "S.T.A.L.K.E.R. 2009 complete" i nie żałuję. Grę ukończyłem, wrażenia pozytywne (bo modyfikacja realnie odświeża tytuł) i spotkałem się tylko z jednym bugtrapem w pewnym momencie - co wcale mi w niczym nie przeszkodziło.

Innymi słowy sięgnąłem do fandomu po rozwiązanie, gdyż GSC takowego nie podaje.

Pozdrawiam.
Szarawix
Kot

Posty: 5
Dołączenie: 22 Maj 2011, 18:09
Ostatnio był: 04 Cze 2011, 14:56
Kozaki: 1


Powróć do Pytania i odpowiedzi

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 24 gości