[Oblivion Lost 2.2] spolszczenie tekstowe (kinowe)

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Shadow of Chernobyl\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

[Oblivion Lost 2.2] spolszczenie tekstowe (kinowe)

Postprzez xtyro w 19 Lis 2008, 10:04

Mod Oblivion Lost 2.2 (1.0005) jest w języku angielskim.

Ponieważ idziemy oryginalną ścieżką fabularną, większość dialogów i opisów jest oryginalna. Wnerwiało mnie czytanie wszystkiego po angielsku, ponadto mój syn trochę w to ze mną gra, a on nie kuma jeszcze nic w angielskim. Jest co prawda tłumaczenie poprzedniej wersji moda 2.1, ale ono nie działa w wersji 2.2

Poświęciłem więc kilka wieczorów na przetłumaczenie tego moda. Wykorzystałem niektóre rzeczy z tamtego tłumaczenia. Sprawdzałem poszczególne teksty, jak zostały przetłumaczone, poszczególne wypowiedzi.

tak więc:
- przywróciłem oryginalne polskie teksty w miejscach gdzie są one niezmienione.
- przetłumaczyłem większość dialogów dodatkowych, komunikatów zaprzyjaźnionych frakcji oraz opisów wyposażenia.
- nie tłumaczyłem opisów nowych artefaktów, ponieważ ich nazw w większości nie da się dobrze przetłumaczyć, a właściwości są po polsku,
- nie tłumaczyłem receptur na tzw. transmutację artefaktów (innymi słowy sposobów zmiany właściwości istniejących) ponieważ są one dość skomplikowane i mi się nie chciało z tym męczyć. Zresztą tą część moda uważam za bezsensowną, w zonie można znaleźć wystarczająco dobre artefakty, a te nowe są pocudowane i wydumane. Oryginalne artefakty coś dają - jakąś jedną cechę, ale coś zabierają - inną ważną cechę. Te nowe, dają kilka nowych istotnych, a zabierają coś nieistotnego. Taki trochę czit.
Poza tym walają się wszędzie i bez problemu można je zdobyć. Jak ktoś chce musi rozszyfrować recepturę, taka dodatkowa trudność^.

Działa na wersji Cień Czarnobyla PL - 1.0005 / OL2.2 - 1.0005
Oczywiście bez gwarancji i bez supportu. Tłumaczenie jest wolne do korzystania i zmian.
Uznaję jednak, że legalne jest tylko korzystanie z tłumaczenia pobranego z http://gamingcrew.pl/forum/topic/2437-stalker ;]

xtyro

=======================================================================
Autorzy tłumaczenia do OL 2.1, którego niektóre fragmenty wykorzystałem
Rasalom
przemek77
songoku
Thorgar
-CRISTO-
caleb59
========================================================================

Jeżeli ktoś ma ochotę na skorzystanie - plik znajduje się tu:
http://gamingcrew.pl/forum/topic/2437-stalker
Ostatnio edytowany przez xtyro, 16 Mar 2011, 10:12, edytowano w sumie 1 raz
xtyro
Kot

Posty: 23
Dołączenie: 04 Lis 2008, 14:00
Ostatnio był: 16 Mar 2011, 21:12
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 1

Reklamy Google

Re: Oblivion Lost 2.2 - spolszczenie

Postprzez caleb59 w 19 Lis 2008, 11:10

Wszystko fajnie ALE:
Dlaczego zrobiles reklame innej strony WYMUSZAJAC na userach tego forum KONIECZNA rejestracje na Twojej stronie tylko po to by moc pobrac spolszczenie?Nie wiem co na to administracja stalker.pl ale chyba powinienes dac jakies inne zewnetrzne (hosting plikow) zrodlo pobierania i zachowac sie fair w stosunku do innych bo moze nie kazdy zyczy sobie rejestrowac sie na tawerna-cs.org.
Pozatym wyrazy uznania za wklad wlozony w prace nad spolszczeniem...
                        Image
| Ryzen 7 5800X3D | 32GB DDR4 RAM | RTX 4070 SUPER 12GB GDDR6X RAM | Windows 11 Pro x64 |
Awatar użytkownika
caleb59
Administrator

Posty: 2695
Dołączenie: 23 Sie 2008, 18:59
Ostatnio był: 08 Lis 2024, 00:20
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 672

Re: Oblivion Lost 2.2 - spolszczenie

Postprzez xtyro w 19 Lis 2008, 11:48

Już Ci wyjaśniam ;] :
- jestem tylko przechodniem na tym forum, nie jestem z nim w jakikolwiek sposób związany,
- wykonałem ta pracę dla siebie i userów tamtego forum,
- jako autor mam prawo do dysponowania swoim dziełem, wielu autorów różnych modyfikacji ogranicza prawa do swobodnego wykorzystywania swojej pracy, mimo że w zasadzie jest ona za darmo.
- zamieściłem to również tutaj, bo tamto forum nie jest związane z gra STALKER, a sądząc po ilości pytań jakie ludzie zadają na różnych forach o spolszczenia modów, może ktoś będzie chciał mimo przeciwności i kłód, które rzucam pod nogi, skorzystać.
- byłbym nie fair w stosunku do kogokolwiek gdybym coś komuś obiecał i potem ograniczał korzystanie. Do niczego się nie zobowiązywałem i nikogo do niczego nie zmuszam, każdy ma wolną wolę i może skorzystać lub nie. Rejestracja na forum nie jest bolesna i w wielu miejscach to trzeba robić, żeby skorzystać z zasobów. Ta konkretnie praca stanowi zasób tamtego forum. Ja również musiałem się zarejestrować na tym forum, żeby cokolwiek napisać.
- jeżeli administracja tego forum uzna, że ten topic przekracza obowiązujące tu normy, zwyczajnie zablokuje, zedytuje lub usunie ten topic i zwarmuje lub zbanuje moje konto. Trudno jakoś to przeżyję ;]

btw. jeżeli chodzi o spolszczenia. Dla jednej osoby to jest spora praca. Trzeba zrezygnować z grania i zamiast tego siedzieć godzinami nad nudnymi tekstami. Jeżeli nawet temat kogoś ciekawi to po którejś-setnej linijce już tym zwyczajnie rzyga. Skoro to forum ma stałych userów, doświadczonych w grze, dlaczego nie podzielić pracy. Niech każdy weźmie jeden plik i go przetłumaczy. Potem zebrać to do kupy i gotowe. W ten sposób po dwóch tyg. od ukazania się moda będzie spolszczenie. OL jest w miarę prosty do tłumaczenia, większość tekstów jest oryginalna, bądź tylko lekko zmieniona, ale np. Priboi jest duuużo trudniejszy i bez zespołu nie będzie polskiej wersji...

Przepraszam wszystkich za problemy jakie sprawiłem. ;]
xtyro
Kot

Posty: 23
Dołączenie: 04 Lis 2008, 14:00
Ostatnio był: 16 Mar 2011, 21:12
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 1

Re: Oblivion Lost 2.2 - spolszczenie

Postprzez Darth ReX w 19 Lis 2008, 16:46

Ja tam bym się nie czepiał, chłop wykonał kawał dobrej roboty.
|| Ryzen 5 3600 3,6GHz | 32GB DDR4 RAM | XFX Radeon RX 580 8GB | Windows 10 Pro x64 ||
Awatar użytkownika
Darth ReX
Redaktor

Posty: 2051
Dołączenie: 08 Lut 2008, 17:27
Ostatnio był: Wczoraj, 00:40
Kozaki: 224

Re: Oblivion Lost 2.2 - spolszczenie

Postprzez plunio7 w 22 Lis 2008, 18:34

Z jedenj strony reklama, z drugiej, jak ktoś chce mieć po polsku, niech idzie, ma wybór.
Awatar użytkownika
plunio7
Stalker

Posty: 107
Dołączenie: 06 Paź 2008, 21:49
Ostatnio był: 15 Sie 2024, 05:15
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 21

Re: Oblivion Lost 2.2 - spolszczenie

Postprzez xtyro w 25 Lis 2008, 12:50

poprosiłem kolegę o ustawienie, że można pobrać plik bez logowania na forum.

[oftop]
skończyłem grać w OL2.2, końcówka była niezła, aż w głowie mi dzwoniło od tych kontrolerów i innego draństwa...
rozpocząłem Priboi Story, ale trochę mnie wnerwia, bo nie chce mi się czytać po angielsku, tylko przelatuję kwestie i niewiele z fabuły mi zostaje. Postanowiłem przetłumaczyć tego moda zanim w niego zagram. huh... ciężka sprawa, ale z jakiś tydzień i coś może będzie....
[/oftop]
xtyro
Kot

Posty: 23
Dołączenie: 04 Lis 2008, 14:00
Ostatnio był: 16 Mar 2011, 21:12
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 1

Re: Oblivion Lost 2.2 - spolszczenie

Postprzez Darth ReX w 25 Lis 2008, 13:45

Jak przetłumaczysz jesteś mistrzem. Był już tu team do tlumaczenia, ale zaginął w akcji.
|| Ryzen 5 3600 3,6GHz | 32GB DDR4 RAM | XFX Radeon RX 580 8GB | Windows 10 Pro x64 ||
Awatar użytkownika
Darth ReX
Redaktor

Posty: 2051
Dołączenie: 08 Lut 2008, 17:27
Ostatnio był: Wczoraj, 00:40
Kozaki: 224

Re: Oblivion Lost 2.2 - spolszczenie

Postprzez dorian w 25 Lis 2008, 15:56

rozpocząłem Priboi Story, ale trochę mnie wnerwia, bo nie chce mi się czytać po angielsku, tylko przelatuję kwestie i niewiele z fabuły mi zostaje. Postanowiłem przetłumaczyć tego moda zanim w niego zagram. huh... ciężka sprawa, ale z jakiś tydzień i coś może będzie....


W/g mnie i tak szacunek dla ciebie xtyro, że chcesz coś dla innych od siebie dać i sam się do tego zabrałeś, a że trza się zarejestrować?
Osobiście, jak zrobisz spolszczenie do Priboi'a 1.1 zarejestruję się wszędzie jak będzie trzeba, aby tylko je mieć , bo gram na wer. ang. i niby tekst nie jest trudny, ale uważam, że tłumaczenie podczas grania, co by wiedzieć o co chodzi rozprasza trochę i "wytranca" z rytmu i akcji nieco :D
Tak więc, jak przetłumaczysz to zgadza się - jesteś mistrzem, tym bardziej, że sam miałem się za to brać, ale jak oblukałem ile tego jest do tłumaczenia to wymiękłem.
Awatar użytkownika
dorian
Legenda

Posty: 1409
Dołączenie: 11 Lut 2008, 16:02
Ostatnio był: 23 Sie 2024, 17:38
Miejscowość: W-wa
Frakcja: Zombie
Kozaki: 246

Re: Oblivion Lost 2.2 - spolszczenie

Postprzez caleb59 w 25 Lis 2008, 18:53

Nikt nic nie wie ale jest juz nowa grupa ktora robi spolszczenie do Priboi Story w skladzie: @cmlPL, jego kumpel Kamil oraz moja skromna osoba napisana na koncu gdyz idea wyplynela glownie ode mnie ktoregos pieknego mroznego dnia na SB lecz nie wypadalo napisac siebie jako pierwszego - pozatym nie toleruje wywyzszania sie ponad innych ale mniejsza o to (@cmlPL tez sie do tego zbieral ale nie mial odpowiednich ludzi).
Mialem nic nie pisac i to miala byc niespodzianka ale patrze ze placzecie za mocno wiec pokusilem sie o male info - mam nadzieje ze @cmlPL i Kamil sie nie obraza ze zdradzilem nasze "male przedsiewziecie"...
Podzielilismy pliki tekstu po rowno na 3 osoby - wyszlo po 16 plikow na leb - sam spolszczylem do tej pory juz 11 plikow z 16 mi powierzonych - wiem ze @cmlPL tez ma juz tyle a nawet i wiecej przetlumaczone...
Trzymamy reke na pulsie - dobralem odpowiednie osoby wiec nie bedzie wpadki tak jak z poprzednimi cymbalami - mowie za siebie ale sadze ze reszta ekipy moze potwierdzic...
O efektach powiadomimy wkrotce...
                        Image
| Ryzen 7 5800X3D | 32GB DDR4 RAM | RTX 4070 SUPER 12GB GDDR6X RAM | Windows 11 Pro x64 |
Awatar użytkownika
caleb59
Administrator

Posty: 2695
Dołączenie: 23 Sie 2008, 18:59
Ostatnio był: 08 Lis 2024, 00:20
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 672

Re: Oblivion Lost 2.2 - spolszczenie

Postprzez Darth ReX w 25 Lis 2008, 19:03

Skubani! A tamta hołota ni diabła nie mogła się zebrać. Ile już pracujecie nad spolszczeniem?
Ostatnio edytowany przez Darth ReX, 25 Lis 2008, 19:38, edytowano w sumie 1 raz
|| Ryzen 5 3600 3,6GHz | 32GB DDR4 RAM | XFX Radeon RX 580 8GB | Windows 10 Pro x64 ||
Awatar użytkownika
Darth ReX
Redaktor

Posty: 2051
Dołączenie: 08 Lut 2008, 17:27
Ostatnio był: Wczoraj, 00:40
Kozaki: 224

Re: Oblivion Lost 2.2 - spolszczenie

Postprzez caleb59 w 25 Lis 2008, 19:08

Zdaje sie od wczoraj czy przed wczoraj - to chyba niezle skoro juz ja sam mam przetlumaczone 11 plikow z 16 jakie dostalem do tlumaczenia!Reszta zalezy tez od innych czlonkow ekipy tlumaczacej.Spokojnie - dajcie troche czasu - ludzie maja szkole prace czy co tam jeszcze...Jak wyjdzie to wyjdzie chocbym mial sam to spolszczenie konczyc ale wierze ludziom z ekipy - zlozymy to w calosc i najpozniej przed swietami napewno dostaniecie do testow gotowy polski tekst.
Milo by bylo gdyby wypowiedzili sie @cmlPL oraz Kamil o ile jest taka opcja...
                        Image
| Ryzen 7 5800X3D | 32GB DDR4 RAM | RTX 4070 SUPER 12GB GDDR6X RAM | Windows 11 Pro x64 |
Awatar użytkownika
caleb59
Administrator

Posty: 2695
Dołączenie: 23 Sie 2008, 18:59
Ostatnio był: 08 Lis 2024, 00:20
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 672

Re: Oblivion Lost 2.2 - spolszczenie

Postprzez Darth ReX w 25 Lis 2008, 19:12

NIEŹLE?!
Ja myślałem, że co najmniej 2 tygodnie...
|| Ryzen 5 3600 3,6GHz | 32GB DDR4 RAM | XFX Radeon RX 580 8GB | Windows 10 Pro x64 ||
Awatar użytkownika
Darth ReX
Redaktor

Posty: 2051
Dołączenie: 08 Lut 2008, 17:27
Ostatnio był: Wczoraj, 00:40
Kozaki: 224

Następna

Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 20 gości