Witam. Nie ukrywam że zainteresował mnie bardzo Twój mod. Dzisiaj od rana go testuję. Nigdy jeszcze nie włączyłem stalkera tak często w ciągu godziny jak dzisiaj
Mam pewien problem z cieniami.
modyfikowałem sobie poniższe parametry ale efekt jest mizerny, nie ma większej poprawy
r2_sun_near_border 1.0 > zawsze miałem 1.0 czyli nie zmieniałem wartości
r2_sun_near 30 > tutaj zauważyłem, że im niższa wartość tym gorzej, dla cieni z bliska na dużych powierzchniach, jak na przykład blacha bramy. teraz mam
21 i jest według mnie optymalnie, te pasy są prawie nie widoczne. Efekt o który mi chodzi to efekt jeżdżących cieni przy poruszaniu się, są to jakby ukośne lub poziome pasy, które się powtarzają a nie jeden długi dajmy na to poziomy cień, rzucany przez na przykład parapet.
jeśli mam
r2_sun_near ustawione na 30-45 to na płaskich powierzchniach dochodzą ukośne pasy, "tańczą" one gdy się poruszasz.
http://www.emace.las.pl/2.jpg,
kolejny screen chyba najlepiej to zobrazuje, tutaj to już jakiś hardcore jest, Cień jest strasznie spaprany i tańczy pod tą drabinką z gracją potępieńca z Umbrelli XD.
http://www.emace.las.pl/1.jpg
Jeszcze jeden screen
http://www.emace.las.pl/3.jpg
tutaj widać dobrze te ukośne pasy na płaskiej teksturze bramy
inny problem to drżące cienie w oddali, na tym screenie
świetnie to wygląda wszystko, ale jakoś nie naturalnie te cienie wszystkie skaczą gdy poruszam głową
http://www.emace.las.pl/4.jpg
Znasz może jakieś rozwiązanie na to ? bo chętnie pograłbym sobie na tym modzie, a to mi bardzo przeszkadza. Twój zamysł na moda jest bardzo dobry, ale jak na razie katalog gamedata jest w fazie "oczekujący na usunięcie" i w jego miejsce może trafić katalog gamedata_copy gdzie są moje poprzednie działające dobrze modyfikacje
edit:
Chyba wiem co jest odpowiedzialne za to, że tak drżą cienie w oddali przy ruszaniu głową. Podejrzewam, że powodem jest to poruszanie się z zwolnieniem przy ostatnim kroku. podmieniłem mój stary user, gdzie tego nie ma i cienie nie drżą. No ale może to wcale nie to, w związku z tym mam prośbę, jaki parametr odpowiada za ten efekt? Chciałbym to sobie dopisać do usera bo to mi się podoba, i sprawdzę od razu czy co coś się dzieje z cieniami.
pozostaje jednak problem poszarpanych poziomych cieni,
http://www.emace.las.pl/3.jpg zamiast prostej gładkiej poziomej lini pod parapetem, są schody i im większy
HDR (bloom w user.ltx) tym ta schodkowatość jest mniej wyraźna. To na poprzednim gamedata (bez Twojego moda) nie występuje.
używam [Autumn in Chernobyl BETA]
Realism_graphic_MOD_v1.2 i inne
dzięki za ewentualne info
napomknę jeszcze na inny temat. Napisałeś że S.H.A.R.P.E.R-Textures v0.95 będzie częśCią Twojego kolejnego moda w wersji 2.0, co oznacza że znikną mi tekstury które mam po zastosowaniu [Autumn in Chernobyl BETA] - szkoda ;(
edit2:
Przed chwilą uważnie przyjrzałem sie Twoim screenom, i co się okazuje?
pozwolę sobie wkleić trzy linki do Twoich screenów
1)
http://img523.imageshack.us/img523/6740/xr3da2007121217133925lx3.jpg
tutaj widać to najdobitniej, widzę, że nie starałeś się niwelować tych skutków ubocznych, przynajmniej w obecnej wersji

chodzi mi o te ukośne pasy na prawym murze i delikatnie na murze po lewej, na dalszym planie... mam na to rozwiązanie, wspomniałem o nim, ale powtórzę... nie wiem kosztem czego ale jak u siebie zmniejszam wartość w parametrze
r2_sun_near tak pomiędzy
19-22 to to zanika
2)
http://img177.imageshack.us/img177/4218/xr3da2007121217032792qk3.jpg
chodzi o poziomy cień pod dachem domku w dalekim planie, na lewo od traktora, tak mniej więcej po środku zdjęcia. Jest on postrzępiony na swój charakterystyczny sposób, po zastosowaniu tego moda. Bez niego mam normalne cienie. Nie wiem jak temu zaradzić.
3)
http://img267.imageshack.us/img267/7705/xr3da2007121214500609za4.jpg
ta sama historia jak w punkcie 2. postrzępione poziome cienie tutaj rzuca na mur metalowa konstrukcja, może to słup. Mur z cieniem to ten na lewej krawędzi grafiki, za silosem
Niestety... o ile można sobie poradzić z błędem z punktu pierwszego, o tyle, przypadek z 2 i 3 jest nie do rozwiązania we własnym zakresie, może Ty autorze moda coś poradzisz ??:)
[/b]
Oby więcej takich użytkowników forum. Przykład wnikliwej analizy problemu i dobre jego przedstawienie. L