[S.T.A.L.K.E.R. Weather Overhauled] Pogoda bez prognozy

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Shadow of Chernobyl\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Postprzez MeZZerschmitt w 02 Sty 2008, 19:39

Mod jak dla mnie bardzo dobry. Jedyny minus to mega ciemne noce (bez dream moda "ni dy rydy") i czasem oczojeb*e otoczenie w południe, szczególnie to co jest białe. Czasem po prostu aż oczy bolą. Nie wiem czy to czasem nie wina tego że bawiłem się w rozjaśnianie nocy i może przez pomyłke rozjaśniłem światło dzienne. Przynajmniej większość "ambient" w pliku weather_default zmieniałem na 0.070.
Poza tym, mod bardzo mi się podoba ponieważ pogoda jest tam faktycznie bardzo dynamiczna.

Ogólnie 9+/10.
"Niektórzy ludzie po prostu nie szukają logicznych korzyści, takich jak pieniądze. Nie sposób ich kupić, zastraszyć czy przekonać, nie sposób w ogóle z nimi negocjować. Niektórzy ludzie po prostu lubią patrzeć, jak świat wokół płonie."
Awatar użytkownika
MeZZerschmitt
Tropiciel

Posty: 273
Dołączenie: 21 Lis 2007, 18:52
Ostatnio był: 09 Gru 2013, 22:51
Miejscowość: Wrocław
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 4

Reklamy Google

Postprzez trojanuch w 02 Sty 2008, 20:15

Jeżeli potrzebujesz szybkiego rozwiązania przynajmniej części problemów z przepalaniem materiałów (te rażące powierzchnie w pełnym słońcu) to zassij S.H.A.R.P.E.R-Textures v0.95 - jest to paczka z teksturami, która będzie częścią mojego moda w wersji 2.0. Naprawia ona część problemów (np. drogi przestają świecić). Poza tym tekstury te są trochę łatdniejsze (bardziej szczegółowe i lepszy bump) od standardowych. Także polecam i zachęcam!

A jeżeli chodzi o jaśniejsze noce to - po pierwsze jest quick-fix do mojgo moda który je rozjaśnia (LINKOWNIA w pierwszym poście). Jeżeli już go używasz i noce nadal za ciemne to tutaj jest mój post - objaśnia w jaki sposób rozjaśnić noce jeszcze bardziej - problem w tym, że jest po angielsku - ale formuły są te same więc bez problemu dasz sobie radę jak sądzę. W każdym razie kierunek, który obrałeś jest dobry - podnoszenie parametru [ambient] dla nocnych faz to najszybszy sposób ich rozjaśnienia.

Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Postprzez MeZZerschmitt w 02 Sty 2008, 20:35

Dzięki za info ale chociaż podkręciłem noce do 0.070, to szczerze mówiąc to nic nie dało, nie wielkie różnice, a z tego co pisałeś w tym poście po angielsku, to o ile się nie myle napisałeś tam że max to 0.075. Więc to chyba nie wielka różnica.
"Niektórzy ludzie po prostu nie szukają logicznych korzyści, takich jak pieniądze. Nie sposób ich kupić, zastraszyć czy przekonać, nie sposób w ogóle z nimi negocjować. Niektórzy ludzie po prostu lubią patrzeć, jak świat wokół płonie."
Awatar użytkownika
MeZZerschmitt
Tropiciel

Posty: 273
Dołączenie: 21 Lis 2007, 18:52
Ostatnio był: 09 Gru 2013, 22:51
Miejscowość: Wrocław
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 4

Postprzez trojanuch w 02 Sty 2008, 21:43

MeZZerschmitt napisał(a):Dzięki za info ale chociaż podkręciłem noce do 0.070, to szczerze mówiąc to nic nie dało, nie wielkie różnice, a z tego co pisałeś w tym poście po angielsku, to o ile się nie myle napisałeś tam że max to 0.075. Więc to chyba nie wielka różnica.


Hmmm, w takim razie zwróć uwagę na to:

- dla najlepszych efektów, użyj następujących ustawień gamma / contrast / brightness:

rs_c_brightness 1.0 (suwaczek w brze po środku)
rs_c_contrast 1.2 (suwaczek na "2 clicki" w prawo)
rs_c_gamma 1.2(suwaczek na "2 clicki" w prawo)


Najpierw spróbuj z tymi ustawieniami, jeśli nadal za ciemno to zmniejszaj contrast, a zwiększaj brightness i gamma.

Ponadto - to że napisałem, że max to 0.07 nie oznacza że nie możesz podnieść sobie jeszcze wyżej. Ważne żebyś zachował proporcje między wszystkimi fazami w nocy (nie we wszystkich powinno być tyle samo - więc raczej podnoś moje ustawienia o stałą wartość - np.0.02 - a nie do określonej wartości wszystko).
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Postprzez emace w 04 Sty 2008, 14:29

Witam. Nie ukrywam że zainteresował mnie bardzo Twój mod. Dzisiaj od rana go testuję. Nigdy jeszcze nie włączyłem stalkera tak często w ciągu godziny jak dzisiaj :D
Mam pewien problem z cieniami.

modyfikowałem sobie poniższe parametry ale efekt jest mizerny, nie ma większej poprawy

r2_sun_near_border 1.0 > zawsze miałem 1.0 czyli nie zmieniałem wartości
r2_sun_near 30 > tutaj zauważyłem, że im niższa wartość tym gorzej, dla cieni z bliska na dużych powierzchniach, jak na przykład blacha bramy. teraz mam 21 i jest według mnie optymalnie, te pasy są prawie nie widoczne. Efekt o który mi chodzi to efekt jeżdżących cieni przy poruszaniu się, są to jakby ukośne lub poziome pasy, które się powtarzają a nie jeden długi dajmy na to poziomy cień, rzucany przez na przykład parapet.

jeśli mam r2_sun_near ustawione na 30-45 to na płaskich powierzchniach dochodzą ukośne pasy, "tańczą" one gdy się poruszasz.
http://www.emace.las.pl/2.jpg,

kolejny screen chyba najlepiej to zobrazuje, tutaj to już jakiś hardcore jest, Cień jest strasznie spaprany i tańczy pod tą drabinką z gracją potępieńca z Umbrelli XD.
http://www.emace.las.pl/1.jpg
Jeszcze jeden screen

http://www.emace.las.pl/3.jpg
tutaj widać dobrze te ukośne pasy na płaskiej teksturze bramy

inny problem to drżące cienie w oddali, na tym screenie
świetnie to wygląda wszystko, ale jakoś nie naturalnie te cienie wszystkie skaczą gdy poruszam głową :(
http://www.emace.las.pl/4.jpg

Znasz może jakieś rozwiązanie na to ? bo chętnie pograłbym sobie na tym modzie, a to mi bardzo przeszkadza. Twój zamysł na moda jest bardzo dobry, ale jak na razie katalog gamedata jest w fazie "oczekujący na usunięcie" i w jego miejsce może trafić katalog gamedata_copy gdzie są moje poprzednie działające dobrze modyfikacje :(

edit:

Chyba wiem co jest odpowiedzialne za to, że tak drżą cienie w oddali przy ruszaniu głową. Podejrzewam, że powodem jest to poruszanie się z zwolnieniem przy ostatnim kroku. podmieniłem mój stary user, gdzie tego nie ma i cienie nie drżą. No ale może to wcale nie to, w związku z tym mam prośbę, jaki parametr odpowiada za ten efekt? Chciałbym to sobie dopisać do usera bo to mi się podoba, i sprawdzę od razu czy co coś się dzieje z cieniami.

pozostaje jednak problem poszarpanych poziomych cieni, http://www.emace.las.pl/3.jpg zamiast prostej gładkiej poziomej lini pod parapetem, są schody i im większy HDR (bloom w user.ltx) tym ta schodkowatość jest mniej wyraźna. To na poprzednim gamedata (bez Twojego moda) nie występuje.

używam [Autumn in Chernobyl BETA]
Realism_graphic_MOD_v1.2 i inne

dzięki za ewentualne info :)

napomknę jeszcze na inny temat. Napisałeś że S.H.A.R.P.E.R-Textures v0.95 będzie częśCią Twojego kolejnego moda w wersji 2.0, co oznacza że znikną mi tekstury które mam po zastosowaniu [Autumn in Chernobyl BETA] - szkoda ;(

edit2:
Przed chwilą uważnie przyjrzałem sie Twoim screenom, i co się okazuje?

pozwolę sobie wkleić trzy linki do Twoich screenów

1)http://img523.imageshack.us/img523/6740/xr3da2007121217133925lx3.jpg
tutaj widać to najdobitniej, widzę, że nie starałeś się niwelować tych skutków ubocznych, przynajmniej w obecnej wersji ;) chodzi mi o te ukośne pasy na prawym murze i delikatnie na murze po lewej, na dalszym planie... mam na to rozwiązanie, wspomniałem o nim, ale powtórzę... nie wiem kosztem czego ale jak u siebie zmniejszam wartość w parametrze r2_sun_near tak pomiędzy 19-22 to to zanika

2)http://img177.imageshack.us/img177/4218/xr3da2007121217032792qk3.jpg
chodzi o poziomy cień pod dachem domku w dalekim planie, na lewo od traktora, tak mniej więcej po środku zdjęcia. Jest on postrzępiony na swój charakterystyczny sposób, po zastosowaniu tego moda. Bez niego mam normalne cienie. Nie wiem jak temu zaradzić.

3)http://img267.imageshack.us/img267/7705/xr3da2007121214500609za4.jpg
ta sama historia jak w punkcie 2. postrzępione poziome cienie tutaj rzuca na mur metalowa konstrukcja, może to słup. Mur z cieniem to ten na lewej krawędzi grafiki, za silosem

Niestety... o ile można sobie poradzić z błędem z punktu pierwszego, o tyle, przypadek z 2 i 3 jest nie do rozwiązania we własnym zakresie, może Ty autorze moda coś poradzisz ??:)
[/b]

Oby więcej takich użytkowników forum. Przykład wnikliwej analizy problemu i dobre jego przedstawienie. L
emace
Kot

Posty: 17
Dołączenie: 30 Sie 2007, 13:44
Ostatnio był: 22 Mar 2015, 03:00
Kozaki: 1

Postprzez trojanuch w 05 Sty 2008, 23:45

witam,

Sorry, nie miałem zbyt dużo czasu ostatnio :)

Dzięki za wyczerpujące info o błędach - słowem bardzo przyzwoity feedback :D

Teraz tak:

1. Jeżeli chodzi o "postrzępienie" i "skakanie" cieni - dziwna sprawa z tym jest - powiem szczerze, iż mimo że zauważyłem ten efekt to nigdy nie zaprzątałem sobie tym głowy. Sam nie wiem - w pewnym momencie przestałem wogóle zwracać na to uwagę. W każdym razie u mnie pojawiał się dużo wcześniej - zanim zacząłem wogóle robić swojego moda, więc nie sądzę żeby problem był w nim.
Sprawdzę twój patent z przycięciem sun_near (zawsze podnosiłem go zaraz po instalce) - na pewno umieszczę tą metodę w Informacji Technicznej w readme do nowej wersji (a ciebie oczywiście w credits-ach jako autora tego rozwiązania). Innego rozwiązania na ten moment nie mam :D

2. Paski na teksturach - tutaj sytuacja jest nieco inna. Wydaje mi sie, że nie jest to bezpośrednio wina mojego moda, ale przez niego efekt ten staje się widoczny. Wydaje mi się, że:
a) albo jest to problem enginu graficznego Stalker-a
b) jest to problem shaderów float32
W każdym razie w "zwykłym" Stalkerze go nie widać - ponieważ w do tej pory śwaitełko sun_color nie było ustawiane w tak wysokich parametrach rgb (czyli na tak intensywne "świecenie") jak w moim modzie - zauważ problem pojawia się około 14-16 - czyli w tedy kiedy "słońce" świeci najmocniej (chyba że się mylę ;) ).
Druga opcja jest taka, że może to wynikać z kąta padania - w tych godzinach sun_dir (źródło i kierunek światła słonecznego) ustawione jest na "świecenie" prawie pionowo w dół - i z tego może wynikać problem.
Hipotezę pierwszą wzmacnia fakt, iż w obecnej wersji, w której zmniejszyłem intensywność sun_color - paski zniknęły również, nawet najbardziej "doświetlonych" fazach (a sun_dir pozostało jak narazie bez zmian).
W każdym razie jest to kolejna sprawa do której dotychczas nie przywiązywałem (być możę należytej) uwagi.

3. Nie będziesz miał problemu z korzystaniem z wersji 2.0 ze względu na obecność Sharper (z resztą polecam zainstalowanie Sharper już teraz - do wersji 1.0 - w celu liwidacji prześwietlenia niektórych tekstur - przede wszystkim dróg).

Tekstury w Stalkerze to najprostsza rzecz do podminy - jeżeli chcesz mieć np. Sharper + Autumn - to najpierw instalujesz Sharper, a potem nadpisujesz Autumn. W ten sposób to co nie jest zawarte w Autumn pozostaje w wersji Sharper, a reszta (nadpisana) - jest z Autumn. Całość będzie chodzić bez problemu.

Jak widze jesteś dość biegły w "tuningowaniu" user.ltx - bawiłem się tym plikiem dość pobierznie (korzystając ze ściągi w postaci Tweak Gude-a). Generalnie jeżeli chciałem "przybajrzyć" to korzystałem z gotowca w postaci pliku user.ltx z moda Realism Grpahics. Jeżeli udało ci się stworzyć jakiś własny "wyrób" - chętnie bym się z nim zapoznał - a nawet dołączył do mojego moda jako opcję.
Jeśli masz coś takiego (choćby gotowy bug-fix to problemów o których pisałeś wyżej) - to prześlij mi na maila - na pewno stestuję.

Jeszcze raz dzięki za info :)

Pozdrawiam gorąco!
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Postprzez emace w 10 Sty 2008, 23:38

1. to o czym piszesz akurat nie idzie skorygować przycięciem sun_near. jak na razie nie ma na to rozwiązania. u mnie to pojawiło dopiero po wrzuceniu Twojego moda

2. tutaj właśnie pomaga przycięcie sun_near :) więc może od tego rozpocząć dochodzenie :)

3. Niestety Twoja rada nie podziałała, najwyżej poproszę Cię o specjalną wersję dla mnie ;) bez wyostrzonych tekstr

i dziękuję za słowa uznania... na razie oddałem się graniu, jak przyjdzie mi coś do głowy to się odezwę...chociaż... właśnie miałem zapytać o jedną rzecz: wydaje mi się, że codziennie w zonie o danej porze występuje zawsze taki sam efekt pogodowy, chyba codziennie po 12 pada deszcz na przykład ;)
emace
Kot

Posty: 17
Dołączenie: 30 Sie 2007, 13:44
Ostatnio był: 22 Mar 2015, 03:00
Kozaki: 1

Postprzez trojanuch w 11 Sty 2008, 12:22

1. to o czym piszesz akurat nie idzie skorygować przycięciem sun_near. jak na razie nie ma na to rozwiązania. u mnie to pojawiło dopiero po wrzuceniu Twojego moda

2. tutaj właśnie pomaga przycięcie sun_near Usmiech więc może od tego rozpocząć dochodzenie Usmiech

3. Niestety Twoja rada nie podziałała, najwyżej poproszę Cię o specjalną wersję dla mnie Wink bez wyostrzonych tekstr

i dziękuję za słowa uznania... na razie oddałem się graniu, jak przyjdzie mi coś do głowy to się odezwę...chociaż... właśnie miałem zapytać o jedną rzecz: wydaje mi się, że codziennie w zonie o danej porze występuje zawsze taki sam efekt pogodowy, chyba codziennie po 12 pada deszcz na przykład Wink


1. problem jak się okazuje występuje u mnie już w całkowicie "vaniliowym" stalkerze. solution pending ;)

2. problem rozwiązany w 2.0 :)

3. jak to nie podziałało? :/ co tutaj może nie podziałać - podmienisz tekstury w tej kolejności jak napisałem i MUSI działać - albo zgłupiałem całkowicie.
Gra się nie włącza czy jak?
Jak tak to wklej crash loga - instrukcja wyżej w kliku miejscach ;)

4. tak w zonie zawsze o tej samej godzinie pada - pogodę programuje sie w cyklu w którym predefiniuje się pory o jakich dana pogoda ma występować i cykl ten powtarza się codziennie. Obecnie najbardziej zaawansowane mody - jak ABC Inferno czy SRP - za pomocą skryptów - wprowadzają możliwość zastosowania kilku cyklów - gra nąstepnie wybiera sobie z którego cyklu danego dnia (czy nawet w danym momencie - losowa pogoda) będzie korzystać.
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Postprzez trojanuch w 11 Sty 2008, 13:58

wersja 1.1 - online :)

Właśnie wrzuciłem wersję 1.1 mojego moda :)

Jest to bugfix to problemów, które zostały zgłoszone do wersji 1.0. Wszelkie info o zmianach i linki w odnowionym pierwszym poście więc zapraszam wszystkich zainteresowanych!

Pozdrawiam!

PS. proszę nie mylić tego updatu z wersją 2.0 - która zapowiadałem i do której jakiś czas temu opublikowałem screeny - ta jest w produkcji (gotowe 70% zamierzeń)
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Postprzez MeZZerschmitt w 11 Sty 2008, 15:08

W update z 1.0 na 1.1 w folderze brighter_nights i darker_nights nie ma żadnych plików :|
"Niektórzy ludzie po prostu nie szukają logicznych korzyści, takich jak pieniądze. Nie sposób ich kupić, zastraszyć czy przekonać, nie sposób w ogóle z nimi negocjować. Niektórzy ludzie po prostu lubią patrzeć, jak świat wokół płonie."
Awatar użytkownika
MeZZerschmitt
Tropiciel

Posty: 273
Dołączenie: 21 Lis 2007, 18:52
Ostatnio był: 09 Gru 2013, 22:51
Miejscowość: Wrocław
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 4

Postprzez trojanuch w 11 Sty 2008, 15:36

kurde - zawsze jakieś problemiki muszą wystąpić (z FULL jest to samo) ;)

poprawka wkrótce....
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Postprzez Klaymen w 11 Sty 2008, 18:40

trojanuch napisał(a):Jeżeli potrzebujesz szybkiego rozwiązania przynajmniej części problemów z przepalaniem materiałów (te rażące powierzchnie w pełnym słońcu) to zassij S.H.A.R.P.E.R-Textures v0.95 - jest to paczka z teksturami, która będzie częścią mojego moda w wersji 2.0. Naprawia ona część problemów (np. drogi przestają świecić). Poza tym tekstury te są trochę łatdniejsze (bardziej szczegółowe i lepszy bump) od standardowych. Także polecam i zachęcam!


Jakoś po ściągnięciu tego i zainstalowaniu mi nie pomogło na świecący beton. Znaczy się pomogło ale w tak niewielkim stopniu że nadal to widać czyli mniej świeci ale jednak. Czy jest jakiś inny sposób i czy w wersji 2.0 będzie tego jakaś większa poprawa? Mi osobiście się te tekstury nie podobają bo są wyraźniejsze jak sam napisałeś ale ja wole jak jest wszystko bardziej rozmyte. Może to kwestia gustu ale mi się bardziej podoba bez tego.
NO PEOPLE - NO SEX
NO SEX - NO CHILDREN
NO CHILDREN - NO SCHOOL
NO SCHOOL - NO PROBLEM
Awatar użytkownika
Klaymen
Kot

Posty: 17
Dołączenie: 16 Wrz 2007, 00:32
Ostatnio był: 04 Mar 2008, 18:31
Miejscowość: 40 cm przed monitorem ;p
Kozaki: 0

PoprzedniaNastępna

Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości