[S.T.A.L.K.E.R. Weather Overhauled] Pogoda bez prognozy

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Shadow of Chernobyl\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Postprzez trojanuch w 03 Lip 2008, 20:12

@Marcel

Modzicho przewspaniałe. Trojanuch, może zatrudnij się w GSC, co?


Zatrudniłem sie już u konkurencji ;)

Wybrałem nową grę, pobiegałem sobie, kilka razy zginałem i takie tam. Żadnych różnic w zachowaniu npc nie było. Postanowiłem ponękać wojskowych z bazy w Kordonie. Przelazłem po drzewie przez siatkę, wskoczyłem na dach koszar i stanąłem na poddaszu. Zacząłem strzelać do żołnierzy przez dziurę w suficie. I tutaj się zdziwiłem. Miałem włączoną latarkę, bo inaczej niespecjalnie widziałem co się wokół mnie dzieje. Stałem na brzegu tej dziury i okazało się, że ja nie widzę wojskowych, a oni widzą mnie. Gram na mistrzu, więc jedna seryjka z aks-u posłała Naznaczeńca do piachu. Wczytałem, znów podszedłem do dziury, ale już z wyłączoną latarką. Teraz role się odwróciły. Ja widziałem wojskowych [rozjaśniłem ekran wcześniej], a oni mnie nie, mimo iż stali bezpośrednio pod dziurą, celując w sufit.

Trochu się zdziwiłem.

W sumie to całkiem sensowne gdyż był środek nocy, ciemno jak w du u Murzyna, a ja w ciemnym kombinezonie na tle ciemnego dachu. Oni nie mieli prawa mnie zobaczyć. Należałoby chyba pochwalić tą niezamierzoną zmianę AI. ^^


Z moich (i nie tylko) obserwacji wynikło ze nie ma różnicy w zachowaniu NPC, ale jeśli jest zmiana 'na lepsze' - to tez nie sie czym przejmować.

W każdym razie dzięki za dobry feedback - takie posty zawsze w cenie :)

@Dziarsky

Zdziwiłem się trochę po twoim pierwszym poście, że masz problem z instalką moda - bo z twojego opisu wynikało, że części składowe rozpoznajesz idealnie.

W każdym razie cieszę się, że ci się udało. Struktura może nie jest najbardziej przejrzysta, ale za to idealnie pokrywa się z intrukcją w readme (nawet nazwy folderów przeklejałem).
Nie byłem poza tym w stanie wymyśleć niczego lepszego (poza intalatorem ma się rozumieć) dla moda 'ręcznie instalowanego', a z drugiej strony nie chciałem rezygnować z opcjonalności elementów (w modzie graficznym to IMO podstawa) - przynajmniej za każdym razem kopiujesz całe [gamedata] i nie musisz wnikać co jest w środku.
Bywają całe sceny moddingowe gdzie takie coś jest luksusem (np. mody do gier na Infinity Engine).

Co do instalatora - poleciał nawet REQ na GSC i zgłosiło się paru chętnych (poza tym można jeszcze iść w stronę integracji ze Smart Mod Manager) - więc jak będzie następny główny release, to postaram się coś takiego zrobić.

Co do twojego drugiego posta, to również dzięki za konstruktywną krytykę :)

Nie mogę się coś ogarnąć z tą burzą od iluś już wersji. W testach wydaje mi się, że jest ok. Potem release - i kicha (podobnie, choć trochę lepiej jest z nocami). Także nie mam usprawiedliwienia i obiecuję poprawę :P

Co do wydajności - cóż, z raportów wynikało, że sam mod (pogoda) nie powoduje żadnej różnicy, a nawet poprawia (to nie ja to wymyśliłem ;) wydajność.
Także, zbadaj jeszcze temat bez shader-ów SKY4CE (po prostu skasuj shaders\r2). Te shadery w założeniu miały poprawiać jakość obarazu a nie wydajność - więć spadki FPS (nawet znaczne), są oczekiwane (nowsze bety są niegrywalne na 8800 GTS 640).

Co do reszty - zawsze miło słyszeć, miłe słowa ;) W tym przypadku jeszcze bardziej fajnie, bo zwróciłeś uwagę na rzeczy które dla mnie były priorytetem i nad którymi najdłużej 'siedziałem'.
Mam na myśli przede wszystkim kontrast światło / cień - upierdliwa sprawa, bo konieczne było nie tylko nadanie cieniom odpowiedniej jasności (ciemności), ale przede wszystkim ich odbarwienie (zwróć uwagę, że w vanillowym Stalkerze cienie są mniej lub bardziej niebieskie - pasuje to do brudno / szarej maniery, ale dla słonecznej pogody wyglądało komicznie).
Nie dało się tego zrobić przez ltx niestety. Konieczne było stworzenie od zera wszystkich lightbox'ów, czyli de facto czegoś w rodzaju neutralnego tła dla całości grafiki (pisałeś kiedyś, że interesujesz się tym, więc pozwalam sobie na małe technikalia).

Co do wzmożonego deszczu - to zasługa świetnej tekstury wprowadzonej w modzie Stalker Skies (tesktury deszczu ma się rozumieć w fx\rain.dds).

OK to tyle mego :)

Pozdrawiam!
Image
Crazy Misery Brewer
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Reklamy Google

Postprzez Infernal w 03 Lip 2008, 20:24

Mod jest naprawdę świetny. MBlur i DoF są naprawdę miłe dla oka. Cienie i oświetlenie są po prostu cudne, zero porównania do zwykłego stalkera. Ten mod z całą pewnością ożywia grę. Co do ciemnych burz, mi się bardzo to podobało. To w końcu burza, a nie chlapu chlapu. Tylko jedno mnie denerwowało, upadające krople. W realu nie spotkałem się z czymś takim, że dają takie jebitne rozbłyski. Ale z całą pewnością moda można polecić każdemu bez zastanawiania. Jedyny bug jaki spotkałem to czasami gra się zacinała i z tekstur robiła się kolorowa breja. Raz podczas rozbłysku na Wysypisku, a raz w Elektrowni raczej bez powodu. A co do instalacji. Jak na tak rozbudowany mod i tak jest bardzo przejrzysta. ;)
Ratuj dżender - dzieci precz ze szkół!
Infernal
Łowca

Posty: 508
Dołączenie: 02 Paź 2007, 17:29
Ostatnio był: 08 Sty 2015, 01:40
Kozaki: 3

Postprzez Dziarsky w 03 Lip 2008, 20:59

Dziękuję za kilka słów wyjaśnienia i opisów :).
ps. Miałem nosa z ta ciemnością w deszczach :P Czułem, że coś nie gra :).

Jestem w stanie zachować sobie normalnie aktualny folder gamedata by tylko z nim grać w kolejnych podejściach do SoC, dla takiego modzika warto :).


A właśnie, bo nie doczytałem a teraz mi się przypomniało. Zazwyczaj każdy mod który miałem wywalał automatycznie z gry w multiplayerze. Czy z racji tego , że Wasz modzik ingeruje tylko w pogodę to teoretycznie multiplayer powinien działać (czy odgórnie gra traktuje wszystko co jest w gamedata za niekompatybilność) ?
Image
Awatar użytkownika
Dziarsky
Weteran

Posty: 589
Dołączenie: 18 Lut 2007, 14:58
Ostatnio był: 07 Sie 2017, 08:16
Miejscowość: Gliwice
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 7

Postprzez CLEAR SKYline w 03 Lip 2008, 23:59

Właściwie, to gra najpierw patrzy na pliki w gamedata, a póżniej na orginał. To tak, jakbyć wgrał patcha poprawiającego grafikę: nic poza texturami się nie zmienia, pliki konfiguracyjne nietknięte, więc możesz śmigać w multi, bo masz niejako tą samą wersję, co inni. Ale jeżeli masz mod zmieniający konfig, to tak, jakbyś miał wgranego patcha zmieniającego wersję gry i próbował grać na serwerze przeznaczonym dla innej łatki. Jeżeli kilku graczy mających ten sam mod założy serwer, to notabene nie powinno być problemu z połączeniem się do takiego serwera.
ImageImage
11% graczy uważa że najważniejsza jest grywalność, jeśli należysz do tych 89% dla których ważniejsza jest grafika to p...l się.
Awatar użytkownika
CLEAR SKYline
Łowca

Posty: 464
Dołączenie: 13 Lis 2007, 21:07
Ostatnio był: 29 Sty 2013, 15:25
Miejscowość: 3OHA -> БAP -> APEHA
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Black Kite
Kozaki: 1

Postprzez Dziarsky w 04 Lip 2008, 00:28

Weather Overhauled ma garść plików konfiguracyjnych. Będę się więc bawił czy da się pograć w sieci.
Image
Awatar użytkownika
Dziarsky
Weteran

Posty: 589
Dołączenie: 18 Lut 2007, 14:58
Ostatnio był: 07 Sie 2017, 08:16
Miejscowość: Gliwice
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 7

Postprzez CLEAR SKYline w 04 Lip 2008, 00:47

Tak, tylko że one ustalają pogodę, a serwer i tak narzuca swoją.
ImageImage
11% graczy uważa że najważniejsza jest grywalność, jeśli należysz do tych 89% dla których ważniejsza jest grafika to p...l się.
Awatar użytkownika
CLEAR SKYline
Łowca

Posty: 464
Dołączenie: 13 Lis 2007, 21:07
Ostatnio był: 29 Sty 2013, 15:25
Miejscowość: 3OHA -> БAP -> APEHA
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Black Kite
Kozaki: 1

Postprzez Infernal w 04 Lip 2008, 01:40

CLEAR SKYline napisał(a):Tak, tylko że one ustalają pogodę, a serwer i tak narzuca swoją.


I co to ma, kurna, do rzeczy? xD Mod zmienia WYGLĄD pogody, a nie pogodę. Skoro są użyte pliki SWO i je gra czyta jako pierwsze, to jakim cudem serwer ma dostosować normalną pogodę? W każdym razie powinno się udać zagrać na multi, choć nie bardzo chce mi się w to wierzyć.
Ratuj dżender - dzieci precz ze szkół!
Infernal
Łowca

Posty: 508
Dołączenie: 02 Paź 2007, 17:29
Ostatnio był: 08 Sty 2015, 01:40
Kozaki: 3

Postprzez Dziarsky w 04 Lip 2008, 02:15

Z grania w sieci nici.
Wydaje mi się, że tutaj nie gra roli co zostało zmienione w plikach ale, w których plikach znalazły się poprawki. Gra widocznie ma pulę plików i sprawdza ją pod kątem zgodności z tymi z serwera. Ma to wykluczyć używanie cheatów i ogólną poprawność wymiany informacji między klientem i serwerem..
Podmiana samych tekstur jak najbardziej ale wszystkie inne pliki w gamedata wykluczają grę w sieci.
Image
Awatar użytkownika
Dziarsky
Weteran

Posty: 589
Dołączenie: 18 Lut 2007, 14:58
Ostatnio był: 07 Sie 2017, 08:16
Miejscowość: Gliwice
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 7

Postprzez Rain w 04 Lip 2008, 15:30

Dziarsky napisał(a):Weather Overhauled ma garść plików konfiguracyjnych. Będę się więc bawił czy da się pograć w sieci.

Musisz w plikach odpowiadających za mp. usunąć wpisy konfiguracji pogody na serwerze. Jeżeli to zrobisz powinno działać.
Żadne zmiany nie pomogą gdyż serwer i tak przestawi pogodę na swoje więc trza usuwać
Awatar użytkownika
Rain
Tropiciel

Posty: 294
Dołączenie: 08 Cze 2007, 03:14
Ostatnio był: 20 Lis 2017, 22:19
Miejscowość: Łódź
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 5

Postprzez Vendetta w 08 Lip 2008, 17:52

Hello everyone,

PLANS(SHOTS) FOR THE FUTURE:

- Adding the proper moon-flare and moonlight for nights (expect soon) - Add them her(it) the moon spots of light and of the nights to the moonlight (expect soon)
- Customizing and adding the full set of day-time sun flares - Personalize and to add the whole day-time sun flares


Can wait for when?

Thank you for the answer.

Peace.
Vendetta
Kot

Posty: 2
Dołączenie: 08 Lip 2008, 17:39
Ostatnio był: 17 Lip 2008, 16:31
Kozaki: 0

Postprzez Crisu w 08 Lip 2008, 18:21

OK, so... You talking about something like Sun Shafts like in a (for example) Clear Sky Alpha or Crysis?

Ahh... Let me show you what the hell am I talking about: Click here to show image

Is that what I thinking about?

- - -

You asking that can we wait for it?

Hell yeah! Whatever you gonna implement to the game - it's gonne be a cool idea and generally - I hope - beautiful.
Anyway... It is always some kind of innovation so... Keep modding!

Peace!
"Дай мне мой респект, не больше не меньше."
Awatar użytkownika
Crisu
Legenda

Posty: 1402
Dołączenie: 05 Paź 2007, 20:16
Ostatnio był: 26 Sty 2017, 10:51
Kozaki: 47

Postprzez Keldorn WistBlade w 08 Lip 2008, 20:05

Zaskoczyć Ciebie CRISTO takie coś jest w Cky4CE 2.0 RC2 i RC3, tych plików nie ma na filefront ale mam je na dysku. Najwyraźniej są w wersji beta (z błędami) bo u mnie np. spadło FPS na łeb na szyję. Mogę je udostępnić ale nie wiem jak to się ma do praw autorskich.
Awatar użytkownika
Keldorn WistBlade
Tropiciel

Posty: 257
Dołączenie: 28 Wrz 2007, 10:44
Ostatnio był: 14 Cze 2023, 12:36
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 9

PoprzedniaNastępna

Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości