Jeżeli chodzi o AA, to moje wrażenia:
Grafika jest po prostu piękna, tyle na ten temat. Ekipa produkująca tego moda bardzo przyłożyła się szczegółowo do tego aspektu. Niektóre efekty (np. to jak widać jak wzrok postaci skupia się na przedmiotach na konkretnej odległości a reszta jest rozmazana, tak wiem, efekt mający symulować działanie ludzkiego oka, jednak wprawia to w pewną dezorientację) mogą być nieco męczące na dłuższą metę, ale można je powyłączać w opcjach - albo w plikach, wtedy pytanko w tym temacie.
Ekonomia - pieniądze, towary niewiele się zmieniły w stosunku do czystego ShoCa, chociaż odniosłem wrażenie że nieco mniej kasy się zbiera. Schowki są dość ciekawe - jeżeli ustawisz opcję "Rzadkie schowki", to, jak nazwa mówi, informacje o nich znaleźć można dość rzadko, ale warto. Po pierwsze, ich zawartość jest losowa - nigdy nie wiesz, czego się spodziewać
, po drugie - zwykle towar jest całkiem niezły, spluwy, amunicja, artefakty, medykamenty.
Gra jest ogólnie trudniejsza, bronie mają dość realistyczny balans, więc z wbiegania z MP5 w masę wrogów niczym Rambo nici. Trzeba uważać, co się robi. Poza tym przeciwnicy są o wiele inteligentniejsi niż w ShoC, lubią zachodzić gracza zza pleców i działać zza osłon. Ale muszę przyznać, że pancerze bardzo dużo pomagają, a w grze jest dostępne sporo zestawów naprawczych i do broni, i do pancerzy.
Dodano kilka spluw, m. in. Mosina czy AKSU Specnazu. Fajne i użyteczne.
Poprawiono parę bardzo wnerwiających "cutscenek", głównie chodzi o to coś w Agropromie.
Szukanie artefaktów polega teraz na detektorach, podobnie jak w CS i CoP. Zmiana raczej neutralna, tyle, że wypada wszędzie łazić z wyciągniętym detektorem, bo przy takim rozsiewie anomalii...
Ogólnie to mod stabilny jak skała, polecam. Tylko trzeba mieć grafikę sporo silniejszą, niż do samego ShoC.