Jako fanboy nie mogłem sobie podarować długiej, leniwej rozgrywki w najnowszą wersję.
Moje poprzednie zachwyty utrzymuję w mocy. AA2 uważam za doskonały złoty środek. Kawał fajnej roboty. No i z ENB wygląda rzeczywiście ładniutko.
Kilka uwag, nie wszystkie istotne, niektóre owszem:
- nie wiem czy to przerwa w graniu u mnie czy AI się trochę poprawiło, było ciut trudniej momentami. I monoliciarze nie lecą już hurmem z całej mapy, tak że można sobie stanąć w jednym miejscu i czekać, żeby podchodzili pod lufę.
- widzę, że znerfiłeś ceny zestawów, rzadziej się pojawiały - wileka ulga.
- znalazłem exploita - Łukasz trzyma w sprzedaży nogę dzika, potem daje zadanie na jej znalezienie ponownie. Kupujesz za chyba 600, od razu dajesz za questa i dostajesz chyba 1000.
- w kilku miejscach przedziwne rzeczy się działy po eksplozjach (granatów, beczek, fuelcanów), to znaczy wybuch się kończył a blask pozostawał - wszystkie ściany wokół trzymały wredną żółć. Nie było żadnego źródła światła i cienia, tylko tekstury ścian etc naokoło zostawały rozświetlone. Jedyne miejsce gdzie udawało się to powtarzać w 100% to ten przedsionek ze świetlówką przed wejściem do baru.
- zauważyłem, że dużo trudniej stashki znajdować, rzadziej z ciał hinty się pojawiają. Bardzo fajnie, że zawartość tychże została zmieniona, nie ma co polować na zapamiętane stashe.
- z drugiej strony pomimo upierdliwego szperanie wszędzie, gdzie się da, przez całą rozgrywkę nie znalazłem thornów (kolec, kryształowy kolec) - przez co też side questa u barkeepa zrobić się nie dało. Z tego co pamiętam jeden pojawiał się w vanilli w stashu w wagonie w kordonie, w AA2.1 było co innego, a samych thornów nigdzie indziej za kija nie znalazłem.
- jest gliczyk z nazwami części mutków u Sacharowa, a konkretnie dwa. Kolejność dialogów jest następująca - biorę zadanie przynieś nogę dzika, przyszedłem w sprawie zlecenia, utracony przedmiot ogon nibypsa. I analogicznie misja na ogon nibypsa, a koleś bierze nam kopyto dzika.
- Krugłow potrafi w cholerę czasu po wykonaniu misji z pomiarami powitać w dialogu słowami "Zaczekaj! Nie skończyłem pomiarów!"
- quest od Łukasza z kablem: po wykonaniu dostaję dwie wypłaty (7000 i 4000) a tekst dialogu się nie wczytuje, leci tylko mil_leader_start_dialog_50011
- minimapa elektrowni generalnie jest podwójną wersją samej siebie, kompletnie nie oddaje rzeczywistości. Ale to chyba w vanilli już tak było, nie pamiętam. W każdym razie widziałem, że fixa z mapą przy wejściu do Dziczy do AA nie wepchnąłeś - z wyboru?
- dziwna sprawa, albo nigdy wcześniej nie widziałem, albo nie pamiętam (raczej to pierwsze) - jak się zagaduje do gości, którzy są zajęci strzelaniem/tropieniem, albo przydupasów Łukasza, to tam coś odpowiadają że nie teraz. W AA2.1 po skończeniu tej audio-kwestii wypowiadają kolejną z listy. I kolejną. I kolejną. Efekt taki, że gęba im się nie w ogóle zamyka.
- ciekawostka, od Czapy za pomoc przy barierze dostałem 177.5 RU
- emisję w grze widziałem tylko raz, podczas pierwszej wizyty na wysypisku, potem już wcale. Bardzo szkoda.
- jakiś szczegół mi mignął jak sprzedawałem szpej u Sidora, że tak jak wszystkie makarowy (w dobrym / wymaksowanym stanie) chodzą po około piećdziesiąt kilka tak jeden czy dwa nagle za trzy stówy sprzedałem (a konkretnie 299).
- moim skromnym zdaniem za łatwo z burerami - niemal wszystkie udało mi się zastrzelić w łeb, zero kombinowania.
- kotów wytłukłem bardzo dużo, ale ani raz nie znalazłem ogona w loocie.
- koty mają chyba też coś w modelu albo co, bo jeden na około piętnaście na postrzał z shotguna reagował wystrzeleniem w niebo, dosłownie, leciał na drugi koniec mapy - piękną parabolą albo chamsko po ziemi się suwając.
- w opisie HK G36 jest że można granatnik, w configu jest, że nie można.
- poza tym pierwszy raz w historii ze stalkierem miałem problem ze skopanymi hard save'ami, dopadł mnie znany i lubiany "[error]Arguments : Can't open section 'ac'". Nie dało się skończyć gry legalnie, corrupt się generował podczas dialogu z przedstawicielem świadomości zet czy jak mu tam, tylko jump z menu głównego, omijający dialog, pozwalał jeszcze drugą stancię przejść
Tyle pamiętam. Generalnie powtórzę, mod jest zajebiaszczy, kawał dobrej roboty odwaliłeś, stary.