[Powrót Szramy cz. 1]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Shadow of Chernobyl\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

[Powrót Szramy cz. 1]

Postprzez scigacz1975 w 19 Wrz 2012, 15:56

INFO:

Autor: Dimak
Mod do gry: S.T.A.L.K.E.R. - Cień Czarnobyla
Zalecana wersja patcha: 1.0004
Typ: Globalna modyfikacja
Data wyjścia wersji RUS: 09.06.2012
Data wyjścia wersji BETA PL: 23.07.2012
Źródło: stalkerteam.pl - upload @Czernobyl10
Wersja moda: 1.0

Autorzy polonizacji: @Yurek, @Metek58, @Smox (tłumaczenie prologu - intro: @Trurl3) - forum stalkerteam.pl
(W polonizacji wykorzystano obszerne fragmenty wcześniejszej polonizacji moda AMK by @Trurl3)
Drobne poprawki i korekta do moda Powrót Szramy w wersji PL: @Yurek


OPIS MODA:
:

Mod przedstawia historię powrotu najemnika Szramy - głównego bohatera CS.
Podstawą zrobienia moda była propozycja członków zespołu aby w globalnym modzie zakończyć niedokończoną historię najemnika Szramy. Co się z nim działo po zakończeniu historii którą znamy z CS. Fabuła moda została oparta na połączeniu wszystkich najlepszych modów. Dopy Narodnoj Solianki z przerobioną fabułą, dodatku z nowymi lokalizacjami, moda AMK 1.4.1, ABC Inferno, LW oraz OGSE, TT2, NLC6, Simbion mod, SGM CS, Arsenal mod, OL, Dodatku kolekcjoner do NS, LURK, Priboy Story. W modzie są również używane partikly z builda 2571.
Wykorzystane zostały lokacje znane i nowe;
1) Jupiter (CoP) - w pierwszej części fabuły (częściowo zaludniony, freeplay z elementami hardcor)
2) Zaton (CoP) - nie zaludniony, ale na wniosek testerów jest dostępny (freeplay z elementami hardcor)
3) Prypeć (CoP) - niezaludniony ale potrzebny w części fabularnej (freeplay z elementami hardcor)
4) X 8 (CoP) - nie zaludniony (freeplay z elementami hardcore)
5) Podziemia Prypeci (CoP) - nie zaludniony (freeplay z elementami hardcor)
6) Bagna (CS), częściowo zaludnione wraz z fabułą.
7) Wilcze Legowisko (Konstanty V...lokacja to Niezbadane Tereny z NS) - częściowa fabuła.
8) Przedsionek częściowo zaludniony z fabułą.
9) Stare wysypisko (1935) - w pierwszej części moda nie ma przejścia.
Także nie dojdziemy do Prypeci, będzie tam można dojść w 2 części moda.
Mod można uznać za kontynuacje fabuły przedstawionej w NS jak i samej grze CS. Nawiązuje do spotkania Szramy ze Strielokiem na terenie CZEAS. Szrama ma śmiertelnie chorą córkę, która aby przeżyła, musi być dostarczona do Zony, ale o tym będzie w drugiej części moda. Niektórzy NPC stają się czarnymi charakterami jak np.Lebiediew.
W modzie są trzy nowe ugrupowania.
1) Gospodarze - podstępna grupa, neutralna z wiedźmami, oraz w stosunku do wielu neutralnych stalkerów.
2) Wiedźmy (snajperki) - grupa kobiet, które jest neutralne w stosunku do najemników i gospodarzy.
3) Wojskowi stalkerzy - neutralni tylko w stosunku do wojska. Ich zadanie to zwalczanie Powinności, Wolności oraz Stalkerów. Wolność i Powinność są neutralni w stosunku do siebie.
W modzie, tak jak w NS GG może leczyć przeciwników przez co poprawia swoją reputacje, zawsze istnieje ryzyko że wyleczony przeciwnik zdradzi. W zależności od uzbrojenia, kombinezonu GG i NPC ponoszą różne interakcje z otoczeniem. Walka jest utrudniona szczególnie z bandytami w Dolinie Mroku. Ogólnie fabuła moda oparta jest na zmienionej fabule znanej z końca CS. Zależnie od postępowania GG fabuła może zmienić swój bieg. Mod jest trudny i nastawiony na charakter hardcorowy.




UWAGA!!
Nie uruchamiajcie moda z parametrem "-nointro", bo stracicie ważny prolog wprowadzający do gry !!



MOŻLIWE WYPADY:
:

Wypady bez loga, rzadkie mogą się zdarzyć w trakcje gry. Nie przejmować się tylko wczytać ostatni zapis.

Kod: Zaznacz wszystko
[error]Expression : I != levels().end()
[error]Function : GameGraph::CHeader::level
[error]File : e:\stalker\patch_1_0004\xr_3da\xrgame\game_graph_inline.h
[error]Line : 171
[error]Description : there is no specified level in the game graph : 63


Ten wylot jest na Kordonie. Powód: w czasie respawnu mutantów. Wystarczy wczytać ostatniego sejva.

Kod: Zaznacz wszystko
[error]Expression : e_entity
[error]Function : xrServer::Process_event_reject
[error]File : E:\stalker\patch_1_0004\xr_3da\xrGame\xrServer_process_event_reject.cpp
[error]Line : 12
[error]Description : entity not found. id_parent=8127 id_entity=19797 frame=61364


Błąd występujący na wszystkich lokacjach, pomaga wczytanie sejva.

Kod: Zaznacz wszystko
[error]Expression : fatal error
[error]Function : _out_of_memory
[error]File : E:\stalker\patch_1_0004\xrCore\xrDebugNew.cpp
[error]Line : 359
[error]Description : <no expression>
[error]Arguments : Out of memory. Memory request: 72230 K


Brak pamięci pomaga wczytanie sejva. Ogólnie to zaleca się ustawienie pamięci virtualnej (plik stronicowania) na sztywno(początkowy i końcowy) na 4096 (4095 dla systemów 32Bit)
Kod: Zaznacz wszystko
FATAL ERROR
[error]Expression : assertion failed
[error]Function : _VertexStream::Lock
[error]File : E:\stalker\patch_1_0004\xr_3da\R_DStreams.cpp
[error]Line : 44
[error]Description : (bytes_need<=mSize) && vl_Count
stack trace:


Błąd na oświetleniu dynamicznym, występujący na niektórych kartach graficznych (ja miałem na GF 9800GT - scigacz1975) na lokacjach Bagna i Wilcze Legowisko - ustawienia oświetlenia zmienić na statyczne. Dodałem w download poprawione shadery - powinny pomóc

Kod: Zaznacz wszystko
[error]Expression : data
[error]Function : CVirtualFileReader::CVirtualFileReader
[error]File : E:\stalker\patch_1_0004\xrCore\FS.cpp
[error]Line : 462
[error]Description : e:\games\s.t.a.l.k.e.r\gamedata\sounds\music\and_track1.ogg
[error]Arguments : Not enough storage is available to process this command.


Brak pamięci pomaga wczytanie sejva.
Wylot na Bagnach, częsty błąd zaleca się przejście lokacji bez częstego zapisywania.

Kod: Zaznacz wszystko
[error]Expression : fatal error
[error]Function : CScriptEngine::lua_error
[error]File : E:\stalker\patch_1_0004\xr_3da\xrGame\script_engine.cpp
[error]Line : 73
[error]Description : <no expression>
[error]Arguments : LUA error: ...гры Инстал\s.t.a.l.k.e.r\gamedata\scripts\abc.script:1647: attempt to index local 'wcurrentactive_item' (a nil value)


Rzadki wylot spowodowany przez ilość przenoszonych przedmiotów w plecaku.

Nie zaleca się...
Zapisu podczas emisji i walki, zapisać po emisji i walce.
Zadania w Agropromie, podczas odtwarzania filmu ze scenami ataku przez wojsko. Pominąć film
Rzadki błędy po zapisie quicksejva, może się zdarzyć podczas teleportacji do bunkra Sacharowa, ogólnie szybkie sejvy pracują normalnie
- Aby uniknąć problemów z qucksave macie w user.ltx dodane szybkie zapisy pod klawiszami F5, F6,F7,F8 - działają jak zapis spod konsoli i można ich używać ciągle (nadpisują się) nie powodują jednak takich sytuacji jak quicksave
Zabronione...
Zapisu gry podczas przechodzenia na inne lokacje, wyświetlania informacji na ekranie. Można otrzymać błąd z logiem:

FATAL ERROR
[error]Expression : fatal error
[error]Function : CScriptEngine::lua_error
[error]File : E:\stalker\patch_1_0004\xr_3da\xrGame\script_engine.cpp
[error]Line : 73
[error]Description : <no expression>
[error]Arguments : LUA error: e:\games\s.t.a.l.k.e.r\gamedata\scripts\abc.script:3514: attempt to concatenate upvalue 'fac' (a nil value)


Inne błędy: np. podczas śpiewania przy ogniskach. Pomaga wczytanie gry.


SCREENY
:

Image
Image
Image
Image
Image
Image


DOWNLOAD




najlepszy znany mi sposób na zejście z patcha 1.0006 do 1.0004 wykonany przez @kobala ze stalkerteam.pl downgrade z 1.0006 do 1.0004 - jeżeli posiadasz grę z CD Action napisz do mnie na PW - dopowiem co należy zrobić dalej
alternatywny link downgrade z 1.0006 do 1.0004


Sposób instalacji:
Wypakować 7zip archiwum. Odpalić grę, wybrać ustawienia AMK (polecam rzadkie schowki ;) ) i gierczyć do bólu :E

Jak komu za trudno (mod jest cośkolwiek zamotany) - pełny poradnik http://www.dropbox.com/s/laatsw55zwioq4 ... %20cz.1.7z
Ostatnio edytowany przez scigacz1975 19 Lis 2014, 23:24, edytowano w sumie 22 razy

Za ten post scigacz1975 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive vandr, Junx, walec, nismoztune, apg2312, Kałach.
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 28 Gru 2022, 19:35
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Reklamy Google

Re: [Powrót Szramy cz. 1]

Postprzez Wunderwaffe w 19 Wrz 2012, 18:42

1. Czy elementy hardcore polegają na tym, że na początku gry wyskakują na nas cztery kuloodporne chimery?
2. Nowe lokacje i frakcje jak się wpasowują w grę? Wyglądają na dodane tylko po to, by dodać, czy są fajne i pasują do reszty moda?
Image
Awatar użytkownika
Wunderwaffe
Łowca

Posty: 480
Dołączenie: 06 Mar 2012, 20:43
Ostatnio był: 04 Lis 2018, 20:43
Miejscowość: Siedlce
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: F1 Grenade
Kozaki: 187

Re: [Powrót Szramy cz. 1]

Postprzez vandr w 19 Wrz 2012, 20:45

Jest to gdzieś do pobrania w jednym linku? Pobierałem pół dnia, ani jedno archiwum nie chce się otworzyć(nie ma w nazwie nazwy hostingu ani nic)..chlip.
Ostatnio edytowany przez vandr, 19 Wrz 2012, 20:50, edytowano w sumie 1 raz
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Lis 2023, 13:28
Kozaki: 1747

Re: [Powrót Szramy cz. 1]

Postprzez scigacz1975 w 21 Wrz 2012, 00:02

Zanim go wstawiłem przeszedłem moda 2 razy - w celu wyłapania błędów, zrobienia poprawek itp. Jeżeli grałeś w TŚ2, Priboya czy Zew Monolitu to jest to coś podobnego. Może tylko jest bardziej "bezludny" - w końcu to ZONA. Fabuła jest spójna, frakcje zachowują się ok. Mutanty i duża część otoczenia zostala zaimplementowana z ABC łącznie z godziną grozy, czy elektrochimerami. Ale jest sporo nowych mutków. Kilka fajnych ficzerów z nowszych wersji, jak np. SWD Tygrys z celownikiem z auto-namierzaniem i regulowanym zoomem. Mnie osobiście bardzo się spodobał dlatego postanowiłem go tu wrzucić.

Edit: @Vandr masz w opcjach folderów włączoną (dla win XP) lub wyłączoną (dla Vista - win7) opcję "ukryj/pokaż rozszerzenia znanych typów plików" ? - włącz to tak żeby Ci się pokazało rozszerzenie .7z.001, .7z.002 itd wtedy nazwę plików zmień na np. szrama.7z.001, szrama.7z.002 - musisz mieć sześć partów - klikasz PPM na .001 dajesz w opcjach 7zip wypakuj i pójdzie.
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 28 Gru 2022, 19:35
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Re: [Powrót Szramy cz. 1]

Postprzez czeresniaczek1 w 24 Wrz 2012, 15:46

Ścigacz przechodziłeś grę przy kontakcie z pijawką wywala mnie do pulpity bez żadnego loga.
Awatar użytkownika
czeresniaczek1
Tropiciel

Posty: 303
Dołączenie: 08 Lut 2009, 01:15
Ostatnio był: 19 Sie 2020, 15:30
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 6

Re: [Powrót Szramy cz. 1]

Postprzez scigacz1975 w 24 Wrz 2012, 16:50

Wywałki bez loga są dość częste ale losowe - myślę że odpowiada za to przepełnienie bufora pamięci. Wczytaj poprzedni zapis i powinno pójść dalej. I zamiast quicksave używaj klawisz F5 do F8 - save1 do save4. Nie psują zapisów.
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 28 Gru 2022, 19:35
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Re: [Powrót Szramy cz. 1]

Postprzez walec w 24 Wrz 2012, 17:13

A tak myślałem że jak ktoś go tu wstawi to tylko Ty Ścigaczu :E

Jestem przy "eldorado artefaktów"- może dwa wyloty na pulpit- u mnie mod bardzo stabilny (1.0006 odpatchowany na 1.0004). Fajne pomysły na questy ,dużo różnorakich gratów do znalezienia. Ogólnie zabawa przednia.
Problem miałem tylko z kontrolerami pod bagnem bo coś się nie chcieli pojawiać- wystarczyło poczekać do nocy i się wykontrolerowali :E :E .

Ścigaczu :wódka: za wstawkę :E
Image
Awatar użytkownika
walec
Kot

Posty: 38
Dołączenie: 11 Cze 2011, 02:48
Ostatnio był: 09 Sie 2021, 09:53
Miejscowość: Świętochłowice
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 14

Re: [Powrót Szramy cz. 1]

Postprzez czeresniaczek1 w 24 Wrz 2012, 19:40

Jestem swoim gg na Bagnach "bronia" się szybko zużywa i tu następny problem 3 podejście do aktywacji czarnej dziury jest widoczna po wejściu w nią nic się nie dzieje.Mod jak na razie stabilny poza tymi wylotami z wiązanymi z pijawkami .Ścigacz jest możliwość skrócenia pola widzenia NPC prowadząc Kostię do miejsca teleportacji co i rusz się chował mało mnie sz~!@# nie trafił.
Awatar użytkownika
czeresniaczek1
Tropiciel

Posty: 303
Dołączenie: 08 Lut 2009, 01:15
Ostatnio był: 19 Sie 2020, 15:30
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 6

Re: [Powrót Szramy cz. 1]

Postprzez scigacz1975 w 24 Wrz 2012, 19:58

Czarna Dziura na bagnach działa dopiero jak uruchomisz drugą w bazie. Przed wejściem do bazy rzucasz tę co dostałeś od Kostii ale do bazy wchodzisz przez teleport który Ci otworzył. W bazie na drzewie jest druga - aktywujesz w bazie i dopiero możesz wrócić do wioski.

Rozpakuj i wrzuć normalnie gamedatę do folderu z grą - switch distance ustawiłem na default :arrowd:
Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 28 Gru 2022, 19:35
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Re: [Powrót Szramy cz. 1]

Postprzez czeresniaczek1 w 24 Wrz 2012, 20:45

Wytłukłem wszystkich w bazie przełożyłem artefakt z plecaka do slotu na "mniejszą Bronie" LPM wyrzut wejście i nic.
Dzięki za switch_default zaraz rozpakuję.
Awatar użytkownika
czeresniaczek1
Tropiciel

Posty: 303
Dołączenie: 08 Lut 2009, 01:15
Ostatnio był: 19 Sie 2020, 15:30
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 6

Re: [Powrót Szramy cz. 1]

Postprzez scigacz1975 w 24 Wrz 2012, 21:16

Przed wejściem na bazę Kostia daje Ci artefakt i otwiera teleport. Wtedy Ty aktywujesz artefakt. Potem przez teleport Kostii wchodzisz na bazę, znajdujesz drugi artefakt i też go aktywujesz. Dopiero wtedy teleport z artów zadziała.
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 28 Gru 2022, 19:35
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Re: [Powrót Szramy cz. 1]

Postprzez czeresniaczek1 w 24 Wrz 2012, 22:29

Ścigacz poszło.Zajrzyj na pw.
Awatar użytkownika
czeresniaczek1
Tropiciel

Posty: 303
Dołączenie: 08 Lut 2009, 01:15
Ostatnio był: 19 Sie 2020, 15:30
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 6

Następna

Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości