[S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Clear Sky\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 06 Maj 2014, 00:18

3. Na podstawie czego, samotnicy będą wybierać ficzery w kolejnych poziomach doświadczenia?


Nie rozumiem? Mówisz o perkach/specjalnych zdolnościach? Nie będą mieli niczego takiego. Ilość XP będzie, że się tak wyrażę, dodatkowymi punktami HP podczas walki. Oczywiście nie bezpośrednio. Np. 300 XP da samotnikowi np. +13% do szansy na wygranie.

Ten ranking to tylko, taka mała urozmaicajka, która nie wnosi niczego konkretnego, poza możliwością łechtania swego ego, czy się mylę?


Będzie miał trochę większą rolę niż ten w SoC. :) Głównie informacyjną.

Skoro samotnicy zdobywają doświadczenie, a co za tym idzie, pewne dodatkowe procenty w walce o przetrwanie, i skoro zdobywają więcej pieniędzy, oraz konsumują je na broń, coraz lepsze kombinezony, to czy nie dojdzie aby przypadkiem, do pewnego przesiąknięcia zony stalkerami-weteranami? Czy może jest jakiś limit na ich ilość, bariery?


Wątpię, zwłaszcza że padają jak muchy. Na prawdę niewielu się przebije.
A jeżeli będzie inaczej, to będziemy myśleć.

Dawno temu dywagowaliśmy nad możliwoscią umieszczenia jakiś zbiorników na rzeczy stalkerów zabitych przez nie-ludzi w "trybie offline". Np. plecaczków (które w La sa już elementem fizyki gry). Zostanie to zaimplementowane?


Chodzi Ci o to, aby pożarty przez mutanta stalker zostawiał swój sprzęt, tak?
Niestety odpada...
Gra może obsłużyć max 65535 obiektów. W tą liczbę wlicza się każdy stalker, każdy przedmiot w jego ekwipunku, wszystkie anomalie, ogniska, i generalnie wszystko co się rusza albo może być przemieszczone. Naboje na szczęście liczą się w paczkach, np. 30 kul to jeden obiekt.

Przeciętnie stalker zajmuje:
1 on sam
1 latarka
1 gitara
1 wódka
1 chleb
1 harmonijka
2 bronie
4 paczki amunicji
1 apteczka
1 bandaż

Daje to 14 obiektów. Można przyjąć, że 15.
Cała idea polega na tym, aby w zonie była ciągła rotacja obiektów.
Nie możemy spawnować nowych stalkerów gdy sprzęt po tamtych zostaje. Wyczerpiemy szybko zasoby.

Jakiś stalker ginie, jego sprzęt w końcu trafi do handlarza i wylatuje poza zonę. Na jego miejsce pojawia się nowy stalker z nowym sprzętem.
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Reklamy Google

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez igla2008 w 06 Maj 2014, 09:52

Smoq a zadam takie niedyskretne pytania :) Udało Ci się poprawić naszych kompanów?
http://forum.wojnyfrakcji.org/forum/index.php http://www.wojnyfrakcji.cba.pl/index.php :D Dziękuje dobranoc... znowu padło :D To już się robi tragiczne. Jak można cały czas tak nieudolnie tym zarządzać... Ale tak to jest jak cały czas te same osoby trzymają stołki choć dawno żadnych pomysłów już nie mają.
Awatar użytkownika
igla2008
Ekspert

Posty: 760
Dołączenie: 20 Sty 2012, 00:45
Ostatnio był: 02 Paź 2024, 07:56
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 48

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Asaimp w 06 Maj 2014, 11:51

Przecież kompani mają się dobrze. Wystarczy dać im jakiegoś porządnego gnata, a nie strzelbę jak większość z was, a oni już będą wiedzieli, jak się tym posługiwać. Przydałoby się też, by oni ciągle za nami łazili/biegali/kucali czyli robili to co my w danej chwili. Bo to już jest denerwujące jak ty jesteś w bazie Wolności a on jeszcze na moście :facepalm:
"Nic nie jest prawdziwe. Wszystko jest dozwolone."
Image
Awatar użytkownika
Asaimp
Stalker

Posty: 130
Dołączenie: 02 Maj 2014, 08:49
Ostatnio był: 16 Sie 2014, 16:05
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 10

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez igla2008 w 06 Maj 2014, 14:00

Chyba rozmawiamy o innych modach.. :P W TFW kompani nie mają się dobrze..

Wystarczy dać im jakiegoś porządnego gnata, a nie strzelbę jak większość z was, a oni już będą wiedzieli, jak się tym posługiwać

To na pewno nie jest o TFW.. jeśli masz za dużo amunicji i chcesz się jej pozbyć i być pewnym, że nikt nie zginie to daj swoim kompanom RKM, Karabin szturmowy albo snajperkę.. oni jeszcze nigdy mi w nic nie trafili.. za to pranie z RKM do posterunku oddalonego w linii prostej o 500 metrów to u nich standard.. od tak aby sobie postrzelać za moją kasę i amunicję. Oni niestety mają duże problemy aby trafić w przeciwnika..
To raz, dwa ichnie bieganie w egzo, widziałeś kiedyś sprint kolesia w egzo przez trzy czwarte mapy? Gdy na przykład jest emisja? zobacz jak można zapie*dalać w egzo nawet z za dużym ładunkiem..
Trzy, mierzenie z broni do ludzi w składzie, teoretycznie nic to nam nie daje, bo na całe szczęście nie strzelają ale wkur.. bardzo kiedy chcesz mu coś dać a on łazi z karabinem na wierzchu... :)

Na dodatek sam się gubisz.. bo raz piszesz że mają się dobrze a potem wrzucasz takie coś
Przydałoby się też, by oni ciągle za nami łazili/biegali/kucali czyli robili to co my w danej chwili. Bo to już jest denerwujące jak ty jesteś w bazie Wolności a on jeszcze na moście :facepalm:
gdzie sam zauważasz błędy..

Na tą chwilę, kompani są dobrymi tragarzami i w miarę dobrymi łowcami mutantów. Bo w to na pewno trafiają..

Przeszedłem tego moda wielokrotnie na wiele sposób i uwierz mi, wiem co pisze..

Było parę propozycji co z nimi zrobić, od dodania im dodatkowych dialogów, poprzez możliwość dodatkowej rekrutacji po śmierci :P Co zrobi Smoq nie wiem. dlatego pytam.
http://forum.wojnyfrakcji.org/forum/index.php http://www.wojnyfrakcji.cba.pl/index.php :D Dziękuje dobranoc... znowu padło :D To już się robi tragiczne. Jak można cały czas tak nieudolnie tym zarządzać... Ale tak to jest jak cały czas te same osoby trzymają stołki choć dawno żadnych pomysłów już nie mają.
Awatar użytkownika
igla2008
Ekspert

Posty: 760
Dołączenie: 20 Sty 2012, 00:45
Ostatnio był: 02 Paź 2024, 07:56
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 48

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Asaimp w 06 Maj 2014, 14:23

To chyba my mówimy o innych modach. Atakuję na posterunek, jest pięć ludzi:
Ja - kill 3
Kompan - Kill 2

i tyle. Warto dać kompanowi jedną z tych dwóch broni:
As vał
G36
dobrze się nimi posługują. Głownie As'em Vałem
"Nic nie jest prawdziwe. Wszystko jest dozwolone."
Image
Awatar użytkownika
Asaimp
Stalker

Posty: 130
Dołączenie: 02 Maj 2014, 08:49
Ostatnio był: 16 Sie 2014, 16:05
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 10

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Gandzia w 06 Maj 2014, 14:59

U mnie też kompani walą we wszystko byle nie w cel. Może dlatego, że gram nadal na 3.7.
Image
Image
Awatar użytkownika
Gandzia
Tropiciel

Posty: 224
Dołączenie: 26 Mar 2010, 14:46
Ostatnio był: 15 Gru 2016, 22:42
Miejscowość: Kujwdupie
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 9

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez igla2008 w 06 Maj 2014, 15:03

Cóż..

atakuje posterunek na wysypisku, ten gdzie w SoC jest przejście do baru. Z mojej strony ja i trzech kompanów.
Jeden ma ten osławiony G36 drugi SWD trzeci PKM...
Z drugiej strony obrońcy, dwa oddziały.
G36 nie zlikwidował nikogo, wystrzelił może z 60 naboi, SWD około 25 ranił jednego, PKM bez komentarza.. jakieś 1000 z takiej odległości, że równie dobrze, mógł strzelać w powietrze. Oczywiście nie muszę dodawać, że nie ingerowałem w pozycje moich pionków-komapnów. Nawet po ingerencji lepiej nie było.. walenie PKM do klienta za betonową osłoną z myśleniem a nóż widelec przebiję.. to wisienka na torcie..

Mógłbym przytoczyć jeszcze co najmniej 100 przykładów takich oto bitew..
http://forum.wojnyfrakcji.org/forum/index.php http://www.wojnyfrakcji.cba.pl/index.php :D Dziękuje dobranoc... znowu padło :D To już się robi tragiczne. Jak można cały czas tak nieudolnie tym zarządzać... Ale tak to jest jak cały czas te same osoby trzymają stołki choć dawno żadnych pomysłów już nie mają.
Awatar użytkownika
igla2008
Ekspert

Posty: 760
Dołączenie: 20 Sty 2012, 00:45
Ostatnio był: 02 Paź 2024, 07:56
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 48

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 06 Maj 2014, 16:02

Co do kompanów:

AI walki jest napisane od nowa dla wszystkich stalkerów, gdzie kompani mają tylko lepsze staty.
Nie ruszyłem jeszcze walki w trybie defensywnym, bo ten różni się u zwykłych stalkerów od kompanów - jest tu wiele rzeczy do naprawy.

Zakładam też, że może nigdy nie będą tak skuteczni jak gracz, gdyż po prostu silnik gry nie pozwala na zrobienie typowego "bota", jakiego znamy innych gier typu multiplayer.
Głównym problemem jest fakt, że dodałem im zużywanie amunicji, przez co ich marnotrawienie stało się po prostu dla wielu graczy denerwujące (dla mnie również), a przecież nie o to w graniu chodzi.

Widzę 2 rozwiązania:

1. Napiszę im AI walki (agresywnej i defensywnej) od nowa, specjalnie dostosowaną pod nich, gdyż teraz posiadam o wiele większą wiedzę na ten temat niż jak ich tworzyłem.

2. Jeżeli 1 nie da znacząco lepszych rezultatów, to po prostu wywalę im zużywanie amunicji i zastąpię to dzienną opłatą za usługę. Będą wtedy sobie wtedy dalej walić jak popadnie, ale przynajmniej nie będzie nas to drażnić.

[EDIT]

Update prac:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0

W tym dokumencie będę wpisywał bieżące taski i postęp. Będę ten link postował co jakiś czas.
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Asaimp w 06 Maj 2014, 17:00

Mógłbyś też pisać tam po Polsku?

Co do kompanów - moje ustawienia

Śledź
Wal do wszystkiego
Ofensywny
"Nic nie jest prawdziwe. Wszystko jest dozwolone."
Image
Awatar użytkownika
Asaimp
Stalker

Posty: 130
Dołączenie: 02 Maj 2014, 08:49
Ostatnio był: 16 Sie 2014, 16:05
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 10

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Pangia w 06 Maj 2014, 17:16

TFW jest robione po angielsku, gość. I nie ma tam nic trudnego do zrozumienia, ale skoro chcesz…

1. Zaimplementowanie dynamicznej zmiany modeli dla NPC – zrobione, faza testów
2. Zaimplementowanie systemu pozwalającego samotnikom na handel kombinezonami – zrobione, faza testów
3. Zaimplementowanie systemu punktów doświadczenia dla samotników – do zrobienia
4. Zaimplementowanie rankingu stalkerów na wzór tego z Cienia Czarnobyla – do zrobienia
5. Zaimplementowanie nowych rodzajów kombinezonów na wzór schematu – do zrobienia – link
6. Wydanie moda
7. Zaimplementowanie nowych funkcji dla Pawlowicza – do zrobienia – kontakt do handlarza bronią, kontakt do handlarza kombinezonami, kontakt do paramilitarnej grupy, kontakt z najemnikami do wynajęcia
8. powtórka punktu 4.
9. powtórka punktu 5.
10. Wydanie moda
11. Zaimplementowanie dodatkowych grup najemników polujących na gracza – do zrobienia [coś jak oddziały alfa w SGM do Zewu Prypeci – notka ode mnie]
12. Wydanie moda
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Kalashnikov w 06 Maj 2014, 19:24

@up, zapowiada się ciekawie.
Image Image Image
Awatar użytkownika
Kalashnikov
Stalker

Posty: 173
Dołączenie: 15 Maj 2013, 19:59
Ostatnio był: 25 Sty 2019, 19:42
Miejscowość: Wrocław
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 14

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez igla2008 w 06 Maj 2014, 22:45

smoq2 napisał(a):Co do kompanów:

AI walki jest napisane od nowa dla wszystkich stalkerów, gdzie kompani mają tylko lepsze staty.
Nie ruszyłem jeszcze walki w trybie defensywnym, bo ten różni się u zwykłych stalkerów od kompanów - jest tu wiele rzeczy do naprawy.

Zakładam też, że może nigdy nie będą tak skuteczni jak gracz, gdyż po prostu silnik gry nie pozwala na zrobienie typowego "bota", jakiego znamy innych gier typu multiplayer.
Głównym problemem jest fakt, że dodałem im zużywanie amunicji, przez co ich marnotrawienie stało się po prostu dla wielu graczy denerwujące (dla mnie również), a przecież nie o to w graniu chodzi.

Widzę 2 rozwiązania:

1. Napiszę im AI walki (agresywnej i defensywnej) od nowa, specjalnie dostosowaną pod nich, gdyż teraz posiadam o wiele większą wiedzę na ten temat niż jak ich tworzyłem.

2. Jeżeli 1 nie da znacząco lepszych rezultatów, to po prostu wywalę im zużywanie amunicji i zastąpię to dzienną opłatą za usługę. Będą wtedy sobie wtedy dalej walić jak popadnie, ale przynajmniej nie będzie nas to drażnić.



A tak spytam, trudno było by napisać taki nowy system walk? Bo jakoś nie specjalnie mi się widzi, opłata dzienna dla nich. To jednak był jakiś tam smaczek tego moda, dbanie o zaopatrzenie naszego kompana w amunicję. A tak jakieś śrubki mu damy i heja.. będzie miał nieskończoną ilość amunicji. Teoretycznie istniało by rozwiązanie tego problemu. Chodziło by o stopień doświadczenia naszych kompanów. To znaczy czym bardziej doświadczony tym więcej kasy musi dostać.. tylko automatycznie rodzi to pytania w stylu, a jak na na takiego nie stać to co dalej? Mamy sobie wynająć nowego Świeżaka? Co wtedy ze starym.. prędzej czy później pewnie ktoś zawalił by Zonę eks-kompanami na ekspercie.. a to psuło by rozgrywkę. Sam Smoq napisał że w grze jest ograniczona ilość przedmiotów. Tak wiec chyba lepiej będzie dopracować system ich walki.
Urozmaić bym też ich życie, piszesz że poszedłeś dalej w programowaniu, może wiec warto wrócić do tematu, ich spania jedzenia, odpoczywania czy zwyczajnego zachowania w stylu siedzenia przy ognisku picia wódy, gry na gitarze czy grania w karty. Pomyślał bym też o dialogach? Trudno je dodać? Jeśli brakuje pomysłów na nie to zawsze ludzie z forum mogą je napisać :)
http://forum.wojnyfrakcji.org/forum/index.php http://www.wojnyfrakcji.cba.pl/index.php :D Dziękuje dobranoc... znowu padło :D To już się robi tragiczne. Jak można cały czas tak nieudolnie tym zarządzać... Ale tak to jest jak cały czas te same osoby trzymają stołki choć dawno żadnych pomysłów już nie mają.
Awatar użytkownika
igla2008
Ekspert

Posty: 760
Dołączenie: 20 Sty 2012, 00:45
Ostatnio był: 02 Paź 2024, 07:56
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 48

PoprzedniaNastępna

Powróć do Czyste Niebo

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości