[S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Clear Sky\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez piotrkol7 w 01 Wrz 2013, 10:14

@UP
Z tego, co mi wiadomo (dedukcja), to dodając cokolwiek w plikach językowych, to musisz to zadeklarować w jakimś skrypcie bądź .ltx'ie. Nie jestem tego na sto procent pewien, ale zazwyczaj tak jest.
@smoq2
smoq2 napisał(a):
Wielu z graczy stalkera zauważyło "telepatię" między członkami atakowanego oddziału.
Zabiło się z broni z tłumikiem dźwięku jednego, najbardziej wysuniętego wartownika, który zresztą był niewidoczny dla kumpli - bam, wszyscy wylatują z budynków i (co najgorsze) od razu atakują moją kryjówkę.
Ten błąd zauważyłem również w TFW, w kilku różnych sytuacjach - ataku w terenie zabudowanym (np. Stacja pojazdów/Parking), ataku dobrze ufortyfikowany posterunek (np. Posterunek pod mostem) i w krzakach. Niby drobne gówno, ale jest to niczym kamyczek w bucie lub, jak kto woli, ziarnko piasku w prezerwatywie :P


Da się to zmienić, jednak wielkim nakładem pracy. Trzeba by napisać cały moduł AI, ba! Cały system, który by pełnił rolę "managera" walki w ukryciu. Chcę to zrobić, jednak brakuje mi dwóch bardzo ważnych wartości - poziomu oświetlenia gracza (czy poziomu oświetlenia NPC ogółem), oraz głośności dźwięku wydawanego przez gracza (choć na to mam już rozwiązanie). GSC nie wyeksportowało funkcji do silnika skryptów, który by zwracał taką wartość.
Dlatego nie ma sensu w to bardziej ingerować, bo żaden system nie będzie nawet w połowie tak dobry, jak w innych nowoczesnych grach.

Wiem, że to może się wydawać absurdalne, ale czy nie dałoby się pokopiować tych fukcji ze Skyrima czy innego Crysisa i po prostu wartości zmiennych/constantów pozmieniać? Chodzi mi o podpięcie jakiegoś skryptu z innej gry. Zaraz, zaraz! W Cieniu Czarnobyla i CoP'ie było takie coś, jak głośność postaci i czy pozostaje niezauważona. Nie dałbyś rady tego zaimportować? A z tym cichym zabójstwem to, moim zdaniem, należy napisać coś, co będzie sprawdzało linię wzroku wrogów oraz ich stan (sen, rozmowa czy jedzenie). Potem dodać jakiś warunek, czy ma się broń z tłumikiem, a jeżeli tak jest, to ma się jakieś tam prawdopodobieństwo na ciche zabicie wartownika. Oczywiście nie chodzi mi o skradanie rodem z Thiefa, ale po prostu ciche zabójstwo z uwzględnieniem pozycji postaci, lini wzroku wrogów oraz ich stanu. No i oddalenia, oczywiście. Ja się na tym wszystkim nie znam, kiedyś się C bawiłem, może bym dał radę jakąś instrukcję/wzór napisać, ale ja i tak wolę php. Będę musiał się nieco poduczyć tego wszystkiego, bo się biorę za CryEngine'a :P
A co do tych level changerów, to nie możesz dać jakiegoś czarnego pudełka w tym spacejumperze (?), w które by się łbem wpadało? :P Albo żeby zrealizowało jakąś funkcję, która wyświetli choćby obrazek startu ładowania.
Awatar użytkownika
piotrkol7
Stalker

Posty: 81
Dołączenie: 25 Lis 2010, 21:06
Ostatnio był: 21 Lis 2020, 16:52
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 19

Reklamy Google

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 03 Wrz 2013, 09:31

Wydaje mi się, że każda z trzech oryginalnych odpowiedzi, ma stopień prawdopodobieństwa. Odpowiedź pierwsza ma największe szanse na pojawienie się, a trzecia na najmniejsze. Taką sobie teorię utworzyłem, gdy dopisywałem nowe dialogi, i przeglądając oryginalne, zorientowałem się, że niektórych odpowiedzi, w ogóle nie widziałem podczas mojej gry, a te odpowiedzi, które były podane jako pierwsze, zazwyczaj się u mnie pojawiały. Mam rację ?


Nie bardzo. :) Wszystkie 3 odpowiedzi mają szansę ~33.33% na pojawienie się :P. A to, że twoje nowe dialogi nie pojawiały się, to dlatego, że w skrypcie loner_news.script jest takie coś:

Kod: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
elseif query == "chatter" then
                local ran = math.random(50)


math.random(50) oznacza "wybierz losowo liczbę od 1 do 50. Jeżeli dodasz 51 rodzaj dialogu, to musisz wstawić tu 51. :)

Wiem, że to może się wydawać absurdalne, ale czy nie dałoby się pokopiować tych fukcji ze Skyrima czy innego Crysisa i po prostu wartości zmiennych/constantów pozmieniać? Chodzi mi o podpięcie jakiegoś skryptu z innej gry.


Nie w tym przypadku, i nie to jest problemem. Problemem jest to, że nawet te skrypty będą wymagać poziomu oświetlenia gracza i głośności dźwięku, który wydaje.

W Cieniu Czarnobyla i CoP'ie było takie coś, jak głośność postaci i czy pozostaje niezauważona.


Owszem, bo coś takiego jest. Tylko nie ma do tego dostępu z poziomu skryptów. Tylko HUD ma dostęp do tych wartości, a HUD w stalkerze jest zahardcodowany (można przestawiać jego elementy dowolnie, ale już z tym jak działają nie da się nic zrobić). Dlatego właśnie jest to takie irytujące. Bo mechanizmy określające te wartości są w silniku uwzględnione, tylko modderzy nie mają możliwości ich "złapania". To jest tak jak widzieć smaczne ciastko, ale nie mieć rąk by je zjeść.

A co do tych level changerów, to nie możesz dać jakiegoś czarnego pudełka w tym spacejumperze (?), w które by się łbem wpadało? :P Albo żeby zrealizowało jakąś funkcję, która wyświetli choćby obrazek startu ładowania.


Myślisz, że nie próbowałem? :)

--------------------------------------------

[EDIT]

No to trochę informacji na temat jak stoimy z pracami...

Wszystko wygląda bardzo dobrze i działa lepiej niż się spodziewałem. Obawiałem się przynajmniej 50% spadku stabilności, losowe wyloty do pulpitu, itp. Tymczasem w tej chwili mamy tylko spadek FPS o około 20% (po pierwszym uruchomieniu było to ok. 50% - 70%).

Może to brzmieć tragicznie, ale w fazie testów wstępnych, to jest zaskakująco dobry wynik, i wierzę, że da się to jeszcze mocno zoptymalizować.

Rzeczy do poprawy:

1. Ponieważ teraz cała mapa na której znajduje się gracz jest w trybie online, to mutanty lubią panikować jak widzą nadchodzący oddział stalkerów, i uciekać na jej drugi koniec. Powoduje to blokowanie się oddziałów na punktach kontrolnych, gdyż stalkerzy nie mogą pójść dalej, ponieważ punkt nie jest "oczyszczony".

Rozwiązanie:
A) Trzeba koniecznie zmusić mutanty, aby w przypadku walki mutant vs. NPC, mutant zbytnio się nie oddalał od swojego punktu kontrolnego.
B) Planuje wyłączyć skrypty odpowiedzialne za walkę, jeżeli gracz jest dalej niż 150m od jej miejsca, i zastąpić je skryptami symulującymi walkę - podobnie jak w trybie offline. Ograniczy to mocno obliczenia, potrzebne na jej rozstrzygnięcie.

2. Ciągle mamy losowe ściny, które przeszkadzają grać. Na pewno nie są powodowane tym samym co w wersji 3.8. Muszę dojść jeszcze do tego, co dokładnie je powoduje, ale podejrzewam, że wymiana przedmiotów na innych mapach.

Rozwiązanie:
A) Nie wiem co je powoduje, ale jeżeli moje podejrzenia są słuszne, to trzeba będzie mocno zmienić system odpowiedzialny za monitorowanie przedmiotów na innych mapach, co przesunie release jeszcze dalej, ale da nam bardzo duży boost do płynności gry.

--------------------------------------------

[EDIT 2]

Udało mi się znaleźć przyczynę losowych ścin (które wcale nie były takie losowe :D). Napisałem odpowiedzialny skrypt w alternatywny sposób i teraz mamy płynną grę. Jeszcze szukam sposobu na wyciśnięcie więcej FPS. :)
ImageImage

Za ten post smoq2 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive mdss, RadekNioch, Gray Fox, Juraszka, Junx, SkullDagger, zając, Tajemniczy, smichal74.
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez wirus136 w 05 Wrz 2013, 15:41

A kiedy będzie tak mniej więcej następna wersja czy coś? Sorki że pytam, może było to już napisane ale nie chce mi się szukać :)
Stalker to najlepsza strategia w jaką grałem.
Awatar użytkownika
wirus136
Kot

Posty: 30
Dołączenie: 20 Sie 2012, 09:52
Ostatnio był: 02 Mar 2021, 17:28
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: -1

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez RadekNioch w 05 Wrz 2013, 15:43

Nie trzeba czekać wiele, 3.9 będzie już niebawem bo trwają tylko poprawki z optymalizacją, praktycznie wszystko inne jest już gotowe.
Awatar użytkownika
RadekNioch
Łowca

Posty: 438
Dołączenie: 28 Lip 2013, 06:31
Ostatnio był: 12 Maj 2019, 01:59
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 55

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez wirus136 w 07 Wrz 2013, 22:21

A tak mniej więcej to kiedy jeśli można wiedzieć? Będzie do końca września czy później ?
Stalker to najlepsza strategia w jaką grałem.
Awatar użytkownika
wirus136
Kot

Posty: 30
Dołączenie: 20 Sie 2012, 09:52
Ostatnio był: 02 Mar 2021, 17:28
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: -1

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez igla2008 w 07 Wrz 2013, 22:37

Kolego, jak będzie to na pewno się dowiesz. Nie pospieszaj Smoqa takimi pytaniami o datę to nic nie da.
http://forum.wojnyfrakcji.org/forum/index.php http://www.wojnyfrakcji.cba.pl/index.php :D Dziękuje dobranoc... znowu padło :D To już się robi tragiczne. Jak można cały czas tak nieudolnie tym zarządzać... Ale tak to jest jak cały czas te same osoby trzymają stołki choć dawno żadnych pomysłów już nie mają.

Za ten post igla2008 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive RadekNioch.
Awatar użytkownika
igla2008
Ekspert

Posty: 760
Dołączenie: 20 Sty 2012, 00:45
Ostatnio był: 02 Paź 2024, 07:56
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 48

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 10 Wrz 2013, 16:04

Uffff... Ale miałem przygody. Nie będę wchodził w szczegóły techniczne, ale namęczyłem się kozacko przez ostatni czas.

Okazuje się, że praktycznie każdy system miał jakiegoś buga (albo bugi), a symptomy wychodziły dopiero po godzinie-dwóch grania. Koszmar po prostu.

Zostało do przetestowania:

Misja eskorty - Zagram sobie jedną misyjkę dla Samotników i jedną dla Naukowców (bo się trochę różnią). Jak wszystko będzie raz działać, to zakładam że można to wypuścić, abyście wy znaleźli przypadki tylko 1/100 gdzie coś się rypło. :)

Sprawdzenie, czy Samotnicy zbierają przedmioty na mapach offline - Zespawnuję kilka artefaktów, jakąś broń, jakiś schowek z duperelami i jeżeli wszystko ładnie zbiorą, to znaczy że wszystko działa. Później powtórzę jeszcze raz proces ze schowkiem z kłódką w środku.

No i to będzie tyle.

Będziecie sobie testować, a ja w międzyczasie dodam jeszcze te funkcje dla Pawlowicza, polujące oddziały na gracza.

Potem będę o wiele bardziej aktywny tutaj, bo zatrzymam pracę zupełnie, aby skupić się wyłącznie na fixowaniu.

Jak już uznam, że wszystko działa odpowiednio dobrze, to dodam symulację upływu czasu, transfer oddziałów (umożliwi ww. symulację oraz łatwiejsze dodawanie nowych map w przyszłości), oraz zdobywanie XP, wymianę pancerzy przez NPC, oraz ranking samotników - taki jak w SoC, ale działający troszkę na innych zasadach.
ImageImage

Za ten post smoq2 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive kubekpop, Junx, smichal74.
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Tario w 10 Wrz 2013, 17:16

Świetna sprawa Smoq. Bardzo podoba mi się sam pomysł na moda, oraz sama modyfikacja, grałem w kilka jego wersji, z tym, że zarejestrować postanowiłem się dopiero dzisiaj.

Tak z czystej ciekawości. Wspomniałeś o nowych mapach, zamierzasz dodać nowe mapy? Chociażby Rostok z SOC, albo nawet i BAR z SOC? Bo w sumie brakuje tam między magazynami trochę przestrzeni którą można by w przyszłości czymś zapełnić.
Image
Awatar użytkownika
Tario
Kot

Posty: 27
Dołączenie: 10 Wrz 2013, 17:12
Ostatnio był: 21 Lut 2015, 13:37
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sawn-off Double-barrel
Kozaki: 0

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez igla2008 w 11 Wrz 2013, 00:43

Z tego co Smoq mówił można było wywnioskować że jeśli już to pojawi się Rostok. Bar jest lokacją na której nie za bardzo wiadomo jak miała by wyglądać walka pomiędzy oddziałami :)
http://forum.wojnyfrakcji.org/forum/index.php http://www.wojnyfrakcji.cba.pl/index.php :D Dziękuje dobranoc... znowu padło :D To już się robi tragiczne. Jak można cały czas tak nieudolnie tym zarządzać... Ale tak to jest jak cały czas te same osoby trzymają stołki choć dawno żadnych pomysłów już nie mają.
Awatar użytkownika
igla2008
Ekspert

Posty: 760
Dołączenie: 20 Sty 2012, 00:45
Ostatnio był: 02 Paź 2024, 07:56
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 48

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Rumcajs93 w 11 Wrz 2013, 12:03

A ja miałbym taki mały postulat, mianowicie można byłoby coś zrobić z tym strasznie denerwującym dźwiękiem gdy znajdujemy się w okolicy legowiska kontrolera. Sam dźwięk może nie jest zły, ale często zdarzało się że dźwięk się zawieszał na cały czas gdy znajdowaliśmy się na danej mapie. Dałoby radę coś z tym zrobić?
Ja Tu Tylko Sprzątam
:

Swierzbią Paluszki. Co ??
Awatar użytkownika
Rumcajs93
Łowca

Posty: 514
Dołączenie: 22 Lip 2011, 19:32
Ostatnio był: 19 Lut 2023, 12:57
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 86

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez vandr w 11 Wrz 2013, 12:36

Ten problem występował już w Cieniu Czarnobyla. Niweluje to jedynie zapis gry i jej restart. Obawiam się, że to nie wina smoq'a, tylko czegoś związanego z silnikiem.
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3875
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 16 Lis 2024, 18:25
Kozaki: 1747

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 11 Wrz 2013, 15:27

Będę prosił Shoker Team aby udostępnili mi swój Rostok + Bar w jednym po publikacji. Może na użyczenie samej geometrii się zgodzą, choć daje temu szanse ~20%.

Co do Kontrolera, to jest jeden sposób. Mianowicie taki sam jak z Pijawkami. Jeżeli nie zauważyliście, to Pijawki od ostatniej wersji są tak na prawdę Izlomami z modelem Pijawki. :) Przekopiowałem tylko niektóre parametry tj. szybkość ruchu, siła ataku, używane dźwięki, itp.

Zrobiłem to tylko dlatego, że denerwowało mnie, iż niewidzialnej Pijawki nie można zranić. :)

Z Kontrolerem można zrobić dokładnie to samo, tylko wtedy nie będzie miał on tego ataku, gdzie "wysysa" jaźnie gracza. Co prawda mogę sam zastąpić go innym efektem, tylko bez gestu "chwytu" kontrolera i bez "odjazdu" kamery.

Jak macie fajne pomysły na efekt FX ataku na odległość to możecie się podzielić. :)
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

PoprzedniaNastępna

Powróć do Czyste Niebo

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości