Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).
Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].
Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].
Lokalizacja logów: Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Clear Sky\_appdata_\logs
Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.
Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.
Z whsky podskoczyłbym do 500, a pizze do 180, za to wódke bym obniżył do minimum 150. mleko bym zamienił na mleko w proszku , a cena jest ok. fajki bym może jeszcze obniżył bo tak by było realistyczniej, ale w tym zestawieniu brakuje nam czegoś naprawde cennego, od 400 w góre. Bez przesady tą kase moge zdobyć wychodząc na pół godzinki z srutówką na dziki. Przelicznik dla handlarza wydaje mi sie odrobinkę za niski- przypomina mi się, jak w gothicu kupowałem świetny miecz, za 5k, by go sprzedac potem za 700. Podjechałbym do 30 % na kupno. Tak sobie wczoraj w wannie myślałem, że fajnie by było, gdyby wolnosc z którą teraz walcze zawarłaby jakis układ z moimi bandytami- element dyplomacji. Działałoby to mniej więcej tak jak w strategiach np. rome total war, czy Civ V: Z boku mamy liste ofert, oraz sytuacje naszej frakcji (ew. postulat jaki dajemy), z drugiego boku sytuacje wroga, i jego postulat, a na środku dwa pola na których dajemy argumenty. Wyobraźmy sobie sytuacje, że wolność przegrywa wojne. Wysyła do gracza info, że ma sie spotkać gdzieś na wysypisku z przedstawicielem wolności by omówić warunki zawieszenia broni. Przychodzimy i otwiera się panel dyplomacji. I teraz co oni moga nam dac w zamian za zmiane na paseczku do poziomu zero (neutralność): - swoją broń do sprzedaży u handlarza bandytów. Np. SWU. - danina co np. 3 dni z 10% prowizją dla gracza. - Wolność może wypowiedzieć wojne innej frakcji np. oporowi. -Możemy zarządać koniec ekspansji wolności poza region magazynów. -Moga nam oddać jeden punkt zasobów, albo pozwolić na stacjonowanie naszych odziałów na jednym "polu" ich bazy. -udostępnić nam swoich przewodników.gratis. -- składać nam daninę z amunicji i granatów, sprzętu do broni. - i udostępnić nam też swoich techników, albo trzy odziały do rozporządzania nimi. To tylko taki wstęp, i to taki pomysł na lata wprzów i to by było sporo codowania, ale co myślicie?
@ Omnibus - Poruszane chyba miliard razy. Niestety stalker to FPS, a nie RTS. Dało by się to zrobić, ale tego typu rozwiązania zajmują rok lub dwa całemu zespołowi w profesjonalnym studiu zajmującym się grami. Ja bym chyba po roku nie wyszedł z etapu planowania.
...poza tym chyba lekko się to kłóci z założeniami fabularnymi TFW
Ale co tam
Co do "dóbr" to miałbym jeszcze propozycję zmianki MLEKA na KAWĘ (chyba bardziej pożądana w Zonie...)
Teraz do sedna: Dobro zwykłe Handlarz neutralny - Sprzedaje za 200% ceny, kupuje za 25% ceny Handlarz frakcyjny - Sprzedaje za 150% ceny, 100% członkom frakcji, kupuje za 50% ceny Dobro luksusowe Handlarz neutralny - Sprzedaje za 100% ceny, kupuje za 33% ceny Handlarz frakcyjny - Sprzedaje za 300% ceny, 200% członkom frakcji, kupuje za 150% ceny
Poprawki mdss-a wygladaja lepiej, ale ja chciałbym zwrócić na coś uwage. W realnym świecie, nie istnieje coś takiego jak jednolita, niezmienna cena. Wszystko zależy m.in. od tego ile czego jest i gdzie (wyłączając z rozmowy giełde i inne pierdoły). Dlatego też proponuje coś takiego:
<----------|-----------|------------|-----------|------------|----------> Smoqu, wpierw musisz powiedzieć, czy i ile będzie dóbr luksusowych u handlarzy (narazie samotników) tuż po rozpoczęciu nowej gry. Ja przyjmuje, że środkowa kreska, to własnie początkowa ilość (tutaj 15), każda kreska to o pięć więcej\mniej. Im czegoś mniej tym większa cena, i na odwrót. Tak więc podstawmy do tego schematu whiskey (od góry): < 1- 7500 RU -5-1500 RU -10- cena za przedmiot= 750 -15- cena za jeden przedmiot=500 -20-380 RU (zaokrąglając w góre) -25-300 RU > 30- 250RU To tylko taki najnajprostszy wykres, jakby to wyglądało.Bez uwzglęcnienia innych rzeczy. I jeszcze jedna wazna sprawa: Jak "pojmujesz" neutralnych handlarzy? Rozumiemy to jako grupę współdziałającą, konkurencyjną, czy wogóle żadną grupę? Bo każda z tych możliwości wy magałaby zmienionego kodu.
Ostatnio edytowany przez Omnibus, 08 Sie 2013, 19:33, edytowano w sumie 1 raz
@ Omnibus - Hmm, no udało mi się coś takiego zrobić z bronią, ale nie wiem czy dam radę kolejny raz tak wysilić mózgownice, bo trzeba by to napisać jeszcze raz. Wolałbym na tym etapie żeby ekonomia była elementem TFW a nie żeby TFW się stało symulatorem ekonomicznym jak gry z serii X.
Wrócimy do tego, jednak na razie się skupmy na tym co zaproponowałem. Dynamikę zawsze można dodać.
[EDIT]
Jeżeli ktoś edytował kiedyś pliki handlarzy, to poniższy widok powinien być mu znajomy:
Ci co grzebali tych plikach na pewno zauważą też, że przy każdym przedmiocie są 3 liczby, a zawsze były 2.
W "waniliowym" stalkerze wyglądało to tak:
Liczba 1 - Ilość zamawianych przedmiotów przy każdym zamówieniu przez handlarza. Liczba 2 - Szansa na to, że przedmiot zostanie zamówiony przy danym zamówieniu.
Przykład: bread = 5, 0.7
To oznaczałoby, że przy każdym zamówieniu (czyli odświeżeniu asortymentu handlarza) było 70% szansy, że pojawi się na sprzedaż 5 bochenków chleba.
W TFW będzie wyglądać to tak:
Liczba 1 - Maksymalna ilość danego przedmiotu na sprzedaż. Liczba 2 - Szansa na to, że przedmiot zostanie zamówiony przy danym zamówieniu. Liczba 3 - Maksymalna ilość przedmiotów jaka może przyjść w dostawie. (Napisałem skrypt tak, że nie trzeba tej liczby podawać. Wtedy handlarz zamówi od razu tyle przedmiotów, ile występuje jest podanie w Liczbie 1.)
Przykład: conserva = 30, 0.9, 7
Oznacza, że handlarz ma 90% szansy na zamówienie 1-7 sztuk konserw, przy czym jak dobije do 30, to przestaje zamawiać konserwy. Oczywiście jak część sprzeda, to znowu będzie próbował dobić do 30.
[EDIT2]
@ mdss - Możesz mi powiedzieć czemu neutralni mają sprzedawać dobra luksusowe po 100% ceny? Trochę lipa, bo nic na tym nie zarabiają. Pragnę przypomnieć, że zaopatrują się też ze swoich pieniędzy.
A nagrodę dla najlepszego moddera gry S.T.A.L.K.E.R. Czyste Niebo otrzymuje użytkownik.... Smoq2! Gratuluję!
a tak na poważnie... to świetnie to wygląda, mdss dał fajną konfigurację (ale wymaga jeszcze poprawek) oraz też jestem za zmianą mleka na kawę - zakładamy, że dostęp do wody nie jest problemem - a może jest? Dobro normalne "woda" Dobre luksusowe "oczyszczona woda"
coś mi tu zaleciało Fallout'em ale może ktoś się wypowie na ten temat?
Związki na odległość to ch*j, a czołgi same się nie zatankują, pamiętaj. Wave
Zostawiasz wóz na parkingu pod Tesco i jedziesz do sąsiedniego miasta to ch*j wie co się z nim może stać. Wave
smoq2 napisał(a):@ mdss - Możesz mi powiedzieć czemu neutralni mają sprzedawać dobra luksusowe po 100% ceny? Trochę lipa, bo nic na tym nie zarabiają. Pragnę przypomnieć, że zaopatrują się też ze swoich pieniędzy.
...bo wzorowałem się na Twoim wzorze?
smoq2 napisał(a):Przykład:
Chleb (dobro zwykłe) - 20 Ru Handlarz neutralny - Sprzedaje za 200% ceny, kupuje za 15% ceny (generuje) Handlarz frakcyjny - Sprzedaje za 150% ceny, 100% członkom frakcji, kupuje za 50% ceny (generuje)
Ciastka (dobro luksusowe) - 40 Ru Handlarz neutralny - Sprzedaje za 100% ceny, kupuje za 25% ceny (generuje) Handlarz frakcyjny - Sprzedaje za 200% ceny, kupuje za 150% ceny (nie generuje)
Juraszka, z całym szacunkiem ale po co nam woda? W modzie nie ma pragnienia, i prawdopodobni e się nie pojawi, i nikt o zdrowych zmysłach nie piłby "nieoczyszczonej wody". Spoko sześciopak mineralnej może być jako luksus, ale nie zauważam jego potrzebności jako "normalne" dobro, tym bardziej, że znowu trzeba by dorobić wszystko związanie z piciem. Smoq2: Jako, że ja nigdy w tych plikach nie grzebałem, to powiedz: czy pierwsza z tych trzech liczb, oznacza również liczbę początkową?