[S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Clear Sky\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 09 Mar 2012, 08:33

Wybaczcie, ale żadnych gnomus scopes nie planuje dodawać. To nie jest tego typu mod. Z tego samego powodu nie zamierzam korygować modeli/skinów broni ani dźwięków wystrzału. Gra ma wyglądać jak dobrze znane nam stalkery, a co za tym idzie, wygląd przedmiotów i ich działanie nie może odbiegać od tych zrobionych przez GSC. Być może wasze odczucia są inne, ale dla mnie zmiana siatki celownika spowoduje, że już będą patrzył na tą grę inaczej.

Pomysł na dezercję fajny, ale niestety nie wiecie, że tylko gracz może dynamicznie zmieniać frakcję. NPC ma z tym problem. Dlatego za każdym razem jak zmieniamy pancerz kompanowi, ekran ciemnieje. Kompan jest wtedy wywalany z gry, i odbudowywany z nowym modelem.
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Reklamy Google

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Juraszka w 09 Mar 2012, 08:56

Juraszka napisał(a):Sądzę, że zmiana frakcji w locie dla NPC może być problemem.

smoq2 napisał(a):Pomysł na dezercję fajny, ale niestety nie wiecie, że tylko gracz może dynamicznie zmieniać frakcję. NPC ma z tym problem. Dlatego za każdym razem jak zmieniamy pancerz kompanowi, ekran ciemnieje. Kompan jest wtedy wywalany z gry, i odbudowywany z nowym modelem.

Wiedziałem :D ten xRay zawsze uniemożliwia zrobienie fajnych rzeczy :|
Związki na odległość to ch*j, a czołgi same się nie zatankują, pamiętaj.
Wave

Zostawiasz wóz na parkingu pod Tesco i jedziesz do sąsiedniego miasta to ch*j wie co się z nim może stać.
Wave
Awatar użytkownika
Juraszka
Łowca

Posty: 492
Dołączenie: 21 Cze 2010, 11:08
Ostatnio był: 21 Lut 2020, 16:06
Miejscowość: Gniezno
Frakcja: Samotnicy
Kozaki: 70

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 09 Mar 2012, 10:24

No właśnie! Dla zmiany frakcji każdego NPC musiałoby to być zrobione analogicznie, tyle że przy tym problemów jest więcej. O ile kompan jest postacią "wolną", to wszyscy inni wygenerowani stalkerzy są częścią oddziałów (choćby jednoosobowych) i trzeba by odbudować parametry nie tylko samego NPC, ale całego oddziału.

Pierwsza przeszkoda to limit ilości pamięci pakietu. Każdy oddział zabiera wcale nie małą część tej pamięci. Wyobraźcie sobie, że pakiet to taki prom samochodowy, oddział to samochód, a NPC to ludzie siedzący w samochodzie. Prom może utrzymać na powierzchni wody tylko określoną ilość wagi, i nawet przy tylko jednej osobie w samochodzie musimy do balastu dodać nie tylko wagę jednej osoby, ale za każdym razem też wagę całego samochodu. Można tu powiedzieć, że dałoby się zamienić były oddział np. Wolności po dezercji na oddział Samotników, ale problem polega na tym, że do pakietu dojdzie nowy oddział Wolności w przeciągu 3-5 minut a będziemy ciągle obciążeni zdezerterowanym, jednoosobowym oddziałem Samotników, a tych system jest w stanie uciągnąć max 20 bez utraty stabilności (wliczając specjalnych), a nie możemy przy dezercji wywalać na chama losowo wybranego oddziału innych Samotników gdzieś z końca Zony.

Drugi problem, to jak taki na siłę wdrożony oddział miałby być zintegrowany z obecnym alife, ale tu oszczędzę wam szczegółów, bo musiałbym napisać cały referat na temat alife stalkera.
Co do problemu "kula - poddanie się" to akuratnie tu go nie widzę.
W momencie poddania się stalker upuszcza broń i podnosi łapy. Wtedy wszyscy wrodzy NPC dostają blokadę wizji na niego, i po prostu go ignorują, tak samo jak ignorują wrogów w dalszej odległości gdy przelatuje helikopter. Możemy wtedy sobie z nim pogadać, i zdecydować co ma zrobić. A jeżeli w tym czasie jakimś cudem i tak dostanie kulkę, to "Oops!" W końcu i tak miał zginąć.

Jak już to zamiast zamieniać ich w Samotników, widziałbym to tak, że po dezercji pięciu kolejnych stalkeów, dostajemy trwale 1 oddział do puli naszej frakcji. Wtedy do póki będzie ten oddział siedział w barakach, to pakiet nie będzie obciążony, ale to też nie jest super rozwiązanie, bo i tak prędzej czy później zajmie dodatkowe miejsce.
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Rumcajs93 w 09 Mar 2012, 19:43

Nie no, jak jest duzo roboty to raczej odpuść.
Dezercja zainicjowana jest w NS - tam po przekazaniu rannemu wrogu apteczki uratowany stawał się samotnikiem i nieraz pomagał graczowi zabijać oponentów
Tylko tam wszystko wydawało się prostsze...
Ja Tu Tylko Sprzątam
:

Swierzbią Paluszki. Co ??
Awatar użytkownika
Rumcajs93
Łowca

Posty: 514
Dołączenie: 22 Lip 2011, 19:32
Ostatnio był: 19 Lut 2023, 12:57
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 86

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Cromm Cruac w 10 Mar 2012, 00:05

Bo w SoC z tego co pamiętam nie ma systemu oddziałów jak w CS. Każdy NPC jest oddzielną postacią w ALife. W CS każdy NPC musi być członkiem grupy (oddziału) choćby i jednoosobowego.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2544
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 16 Lis 2024, 23:09
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1078

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez kruk163 w 10 Mar 2012, 14:02

A ja mam pytanie takie, czy jest możliwość ulepszenia egzo bandytów w tym modzie ?? gram w wolności
Awatar użytkownika
kruk163
Kot

Posty: 5
Dołączenie: 07 Mar 2012, 22:42
Ostatnio był: 27 Mar 2016, 00:25
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Combat Chaser
Kozaki: 0

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez kubekpop w 10 Mar 2012, 14:06

Jak grasz w wolności, to powinieneś iść do swojego mechanika z tym egzo bandytów i poprosić go o zmianę barw na frakcyjne. I powinien wtedy ulepszać (chyba :) )
Awatar użytkownika
kubekpop
Przewodnik

Posty: 956
Dołączenie: 05 Sty 2011, 20:56
Ostatnio był: 05 Lut 2020, 11:37
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: UDP Compact
Kozaki: 160

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Rumcajs93 w 10 Mar 2012, 14:15

Dokładnie jak mówi kolega wyżej.
Każda frakcja ma swoje pancerze - i tylko dany mechanik frakcyjny może je ulepszać - nikt inny.
Egzo bandytów można przerobić na ezgo wolności ale wtedy trzeba sporo zapłacić i oczywiście parametry pancerza ulegną znacznym zmianom.
Ja Tu Tylko Sprzątam
:

Swierzbią Paluszki. Co ??
Awatar użytkownika
Rumcajs93
Łowca

Posty: 514
Dołączenie: 22 Lip 2011, 19:32
Ostatnio był: 19 Lut 2023, 12:57
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 86

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 10 Mar 2012, 14:43

Tylko pamiętaj, że jeżeli chcesz aby technik "przemalował" twój pancerz to musisz go pierw ściągnąć. ;)
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez igla2008 w 10 Mar 2012, 15:42

Nie wiem czy się da przemalować pancerz bandytów na Wolnościowców :/ U mnie się nie dało zamienić egzo bandytów na egzo wolności co innego ze zwykłym egzo..
http://forum.wojnyfrakcji.org/forum/index.php http://www.wojnyfrakcji.cba.pl/index.php :D Dziękuje dobranoc... znowu padło :D To już się robi tragiczne. Jak można cały czas tak nieudolnie tym zarządzać... Ale tak to jest jak cały czas te same osoby trzymają stołki choć dawno żadnych pomysłów już nie mają.
Awatar użytkownika
igla2008
Ekspert

Posty: 760
Dołączenie: 20 Sty 2012, 00:45
Ostatnio był: 02 Paź 2024, 07:56
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 48

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Idek w 10 Mar 2012, 16:33

może się nie dać (na 50%) bo exo bandytów jest na bazie zwykłego exo a exo wolności to osobny pancerz(z pliku outfits) i chyba (50%) tylko exo powinności da się przemalować na wolnościowców
Idek
Tropiciel

Posty: 224
Dołączenie: 10 Lut 2011, 22:06
Ostatnio był: 22 Lip 2014, 16:27
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 20

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez kruk163 w 10 Mar 2012, 16:41

Dało się przemaować bez problemu dzięki :wink: druga sprawa... da się zniwelować częstość wyskakiwania XRay Engine ?? tego bug trapa czy jak to sie tam nazwya
Awatar użytkownika
kruk163
Kot

Posty: 5
Dołączenie: 07 Mar 2012, 22:42
Ostatnio był: 27 Mar 2016, 00:25
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Combat Chaser
Kozaki: 0

PoprzedniaNastępna

Powróć do Czyste Niebo

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości