przez smoq2 w 10 Lut 2012, 16:16
Ehh, muszę jak najszybciej zrobić ten update pierwszej strony, bo ludzie ciągle przesyłają mi to samo...
Postaram się dzisiaj zrobić te przejścia i wrzucę wszystko na pierwszą stronę. Na szczęście te mapy są jednorazowego użytku, więc sam będę mógł to zdebuggować. Poza tym wszystko już jest poprawione. Nawet (chyba) C stack overflowy.
Tymczasem w naszej stoczni powstał nowy ambitny projekt...
Przy dopracowywaniu AI walki, zauważyłem pewien potencjał owego skryptu. Mianowicie, skrypt napisany jest tak, aby (między innymi) dostosowywał styl walki stalkera do broni, którą nosi. Snajperki zostają bardziej z tyłu, zatrzymują się i kucają kiedy dostrzegą wroga aby zwiększyć celność i wykorzystać przewagę, którą daje dystans. Karabiny szturmowe walczą w stylu "dwa kroki do przodu, jeden do tyłu", a strzelby chcą jak najszybciej dostać się do pozycji wroga, ale jednocześnie nie oddalając się zbytnio od reszty oddziału.
No to tak patrząc na to pomyślałem - Czemu nie podzielić stalkeów na klasy? Zwiększy to możliwość manewrowania parametrami, i przy okazji doda trochę więcej taktyki do rozgrywki. Od razu mówię, że nie będzie to obecne w następnej wersji. Zaczniemy nad tym pracować, po dopracowaniu obecnej.
Więc, odpisując na maila od klienta, wymyśliłem (zamiast myśleć co powinienem mu odpisać) takie o to klasy:
Snajper
- Kiedy się nie rusza to jego celność wzrasta 6x.
- Strzela tylko w trybie pojedynczym.
- Korzysta tylko karabinu myśliwskiego z celownikiem optycznym albo karabinów snajperskich.
- Nosi maksymalnie pancerz 1 klasy.
- Stara się utrzymać dystans od celu.
- Jeżeli cel jest blisko to używa pistoletu.
Żołnierz wsparcia
- Używa karabinów szturmowych, pistoletów maszynowych lub mosina bez celownika optycznego.
- Stara się nacierać na swój cel w stałym tempie, nie tracąc zbytnio celności, ale też nie zostawać zbytnio w tyle.
- Jeżeli jego broń posiada granatnik, to go używa jeżeli nie zagraża to przyjaciołom. Po tym też można go rozpoznać.
- Nosi maksymalnie pancerz 3 klasy.
*Standardowy typ żołnierza, jaki znamy do tej pory.
Szturmowiec
- Nosi zawsze najmocniejszy pancerz jakim dysponuje jego frakcja.
- Korzysta ze strzelb i amunicji śrutowej.
- Ma dwukrotnie zwiększone zdrowie.
- Stara się jak najszybciej dotrzeć do celu alby maksymalnie wykorzystać siłę swojej broni oraz zwiększoną wytrzymałość. Powoduje to, że bardzo szybko porusza się po polu bitwy. Nie jest jednak samobójcą. Jeżeli otrzymuje obrażenia, to stara się ukryć tak samo jak inni.
Medyk
- Jeżeli żyje, to wszystkim członkom jego oddziału (tylko oddziału, a nie wszyscy przyjaźni) szybciej regeneruje się zdrowie. 2% na sekundę dla szturmowca, i 4% dla reszty.
- Nosi maksymalnie pancerz klasy 2.
- Używa pistoletów maszynowych.
- Stara się utrzymać dystans od celu, jednak nie może pozwolić aby zostawili go w tyle.
Specjalista
- Nosi maksymalnie pancerz klasy 2.
- Używa noktowizora i pistoletu półautomatycznego lub pistoletu maszynowego z tłumikiem, przez co w nocy jest praktycznie nie do zauważenia.
- W dzień walczy podobnie jak żołnierz wsparcia, natomiast w nocy podobnie do szturmowca.
- Bardzo szybko biega.
No to tak to wygląda. Klasy będą przypisywane "slotowo":
2 osobowy oddiał - 0 slotów
3 osobowy oddział - 1 slot
4 osobowy oddział - 1-2 slotów (losowo)
5 osobowy oddział - 2 sloty
Czyli przy 5 osobowym oddziale może być:
1x Szturmowiec, 1x Medyk, 3x Żołnierz wsparcia.
Ponieważ klasy do slotów będą dobierane losowo, nic nie stoi na przeszkodzie by powstał oddział np. dwóch medyków i dwóch żołnierzy wsparcia. Wtedy mamy bardzo szybko regenerujący się oddział o przeciętnych możliwościach bojowych.
Ostatnio edytowany przez
smoq2, 10 Lut 2012, 17:01, edytowano w sumie 1 raz
-
Za ten post smoq2 otrzymał następujące punkty reputacji:
- Junx.