[S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Clear Sky\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Spadnięty w 08 Lut 2012, 15:38

Dzisiaj przydarzyło mi się coś dziwnego. Właśnie walczyłem z mięsaczami, kolega coś do mnie na xfire napisał, to wyszedłem do menu i trochę z nim pogadałem, nagle wyłączyło mi xfire w grze, z menu mnie wykopało do gry , i mam komunikat że nie mogę się ruszać, patrze do ekwipunku i zobaczyłem to :
Image
snuff snuff
Awatar użytkownika
Spadnięty
Stalker

Posty: 77
Dołączenie: 15 Gru 2010, 15:22
Ostatnio był: 31 Mar 2012, 11:42
Miejscowość: Gdańsk
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 11

Reklamy Google

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Cromm Cruac w 08 Lut 2012, 17:10

smoq2 napisał(a):Potrzebuję pomocy matematyka albo fizyka:

http://www.gsc-game.com/index.php?t=com ... offset=-60

Jutro przetłumaczę o co chodzi, bo dzisiaj już mnie czas goni, a na chwilę obecną prośba jest po angielsku.

Co prawda link prowadzi do strony głównej forum ale znalazłem Twoje pytanie.

FOV w stalkerze to kąt widzenia w poziomie. Rozmiar monitora nie ma chyba wpływu. Nieważne czy 4:3 czy 16:9 w poziomie widzimy tyle samo. Na panoramicznych obcina więcej góry i dołu.

Pozycję wskaźnika można wyliczyć z tego kodu. Został co prawda napisany w ActionScripcie ale łatwo połapiesz się co i jak i przerobisz na LUA.

Kod: Zaznacz wszystko
r=100; - odległość pomiędzy aktorem a NPCem
azimuth=10; /*kąt poziomy pomiędzy aktorem a NPCem (w stopniach)*/
elevation=10; /*kąt pionowy pomiędzy aktorem a NPCem (w stopniach)*/
FOV=67.5; /*w stopniach default_device().fov*/
screenWidth=1024;
screenHeight=768;

/* przerabiamy stopnie na radiany. Można pominąć jeśli masz kąty od razu w radianach. Można skorzystać z funkcji math.rad() w LUA */
rad_azimuth = azimuth * Math.PI / 180;
rad_elevation = (90-elevation) * Math.PI / 180;
rad_FOV = FOV * Math.PI / 180;

/*wyliczmy pozycję NPCa względem aktora przy uwzględnieniu kąta patrzenia */
pos_z= r * Math.cos(rad_azimuth) * Math.sin(rad_elevation);
pos_x= r * Math.sin(rad_azimuth) * Math.sin(rad_elevation);
pos_y= r * Math.cos(rad_elevation);

/* obliczmy ogniskową */
focalLength = screenWidth/2 * (Math.cos(rad_FOV/2) / Math.sin(rad_FOV/2));

/*obliczamy pozycję na ekranie, gdzie 0,0 to lewy górny róg */
screen_x=pos_x*(focalLength/pos_z);
screen_y=pos_y*(focalLength/pos_z);

/* przesuwamy pozycję na środek ekranu */
obj._x=Math.round(screen_x+(screenWidth/2)); /* dla panoramicznych powinno być chyba dodatkowo *1.25 */
obj._y=Math.round((screenHeight/2)-screen_y);


azimuth i elevation to kąty relatywne czyli to co widzimy. Czyli patrząc wprost na NPCa będzie to 0,0. Jak patrzymy na lewo od NPCa to azimuth będzie dodatni, na prawo ujemny. Odpowiednio w górę i w dół, elevation będzie ujemne i dodatnie.
Pod uwagę bierzemy tylko azymuty i elewacje pomiędzy -FOV/2 i FOV/2. Resztę odrzucamy bo i tak ich nie widać. Maksymalnej wysokości ekranu nie ma co obliczać bo nawet jak indykator wylezie poza ekran to silnik go po prostu nie wyświetli.

No i pamiętaj, że przy celowaniu FOV się zmienia. Mam nadzieję, że default_device().fov zwraca wartość dynamicznie bo inaczej nie wiem jak to uwzględnić w obliczeniach.

Korzystałem z tego:
http://en.wikipedia.org/wiki/Spherical_ ... ate_system
http://en.wikipedia.org/wiki/3D_projection
http://help.adobe.com/en_US/ActionScrip ... 52E4E.html
Ostatnio edytowany przez Cromm Cruac, 08 Lut 2012, 18:16, edytowano w sumie 1 raz
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2544
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 16 Lis 2024, 23:09
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1078

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Pedofil48 w 08 Lut 2012, 18:07

Podczas drogi przez Agroprom, od wejścia na północnym wschodzie do bazy Powinności:

Kod: Zaznacz wszystko
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : error handler is invoked!
[error]Function      : handler_base
[error]File          : E:\priquel\sources\engine\xrCore\xrDebugNew.cpp
[error]Line          : 742
[error]Description   : illegal instruction
 

stack trace:

Za ten post Pedofil48 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Cromm Cruac.
Awatar użytkownika
Pedofil48
Kot

Posty: 10
Dołączenie: 05 Lut 2012, 19:59
Ostatnio był: 12 Lut 2012, 22:31
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 1

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez kolokolo98 w 08 Lut 2012, 19:37

Smoqu, proponuje, abyś w następnym patchu który wydasz, dał wszystkie poprzednie + fixy. Zmniejszy to burdel, bo od 3.4 jest mnóstwo patchy i fixów.
Image
"Today I didn't even have to use my AK
I gotta say it was a good day"
Awatar użytkownika
kolokolo98
Tropiciel

Posty: 267
Dołączenie: 08 Mar 2011, 18:34
Ostatnio był: 22 Kwi 2018, 18:14
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 22

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Juraszka w 08 Lut 2012, 19:51

Ta propozycja padła już wiele razy, i Smoq informował, ŻE KAŻDY PATCH ZAWIERA POPRZEDNIE ŁATKI

Wystarczy przeczytać 2 ostatnie strony...
Związki na odległość to ch*j, a czołgi same się nie zatankują, pamiętaj.
Wave

Zostawiasz wóz na parkingu pod Tesco i jedziesz do sąsiedniego miasta to ch*j wie co się z nim może stać.
Wave
Awatar użytkownika
Juraszka
Łowca

Posty: 492
Dołączenie: 21 Cze 2010, 11:08
Ostatnio był: 21 Lut 2020, 16:06
Miejscowość: Gniezno
Frakcja: Samotnicy
Kozaki: 70

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez nuclear_twister w 08 Lut 2012, 20:05

To się zgadza. Regularnie co ileś tam drobnych poprawek smoq2 wypuszcza większego patcha, a co któryś patch wychodzi jakaś tam nowa wersja, więc należy czekać spokojnie i raportować wyłapane błędy :)

A teraz pytanie do smoq2'a:

Czy w trybie ataku frakcyjni samotnicy (w trybie online oczywiście) będą non stop szli do przodu czy to była tylko przenośnia? Miło by było, Gdyby chociaż jakaś część się od czasu do czasu sporadycznie chowała inaczej będą padać pod mocniejszym ostrzałem błyskawicznie... Albo żeby się chowali tuż przed opróżnieniem magazynka właśnie na czas przeładowania, bo o ile pod ostrzałem nieraz jest trudno przycelować, to gdy wróg przeładowuje w szczerym polu to jest kwestia paru celnych strzałów (no chyba że używamy snajperki czy innej broni wyborowej). Ot moje zdanie w tej kwestii...
89% graczy uważa że najważniejsza jest grafika.
Jeśli należysz do tych 11% wklej to do podpisu.
Awatar użytkownika
nuclear_twister
Stalker

Posty: 143
Dołączenie: 10 Mar 2010, 14:36
Ostatnio był: 29 Sie 2020, 21:48
Miejscowość: Najstarsze miasto w Polsce :]
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 3

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 08 Lut 2012, 21:15

ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez nuclear_twister w 08 Lut 2012, 21:19

Nie zauważyłem tego edita smoq2 :) Wybacz.

Kiedy planujesz udostępnienie do szerszych testów tych nowych modeli zachowań AI?
89% graczy uważa że najważniejsza jest grafika.
Jeśli należysz do tych 11% wklej to do podpisu.
Awatar użytkownika
nuclear_twister
Stalker

Posty: 143
Dołączenie: 10 Mar 2010, 14:36
Ostatnio był: 29 Sie 2020, 21:48
Miejscowość: Najstarsze miasto w Polsce :]
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 3

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez igla2008 w 08 Lut 2012, 21:47

Macie racje mój błąd Egzo nie ma hełmu... A teraz inny problem nie działa przejście pomiędzy kordonem a wysypiskiem to z którego wychodzi się za obozem koncentracyjnym. Gra ładuje nas do rury i na tym koniec gry po lądujemy na pulpicie.


Kod: Zaznacz wszystko

0023:060A1567 xrGame.dll
0023:004193C1 xrEngine.exe, CEffectorPP::CEffectorPP()
0023:0634DDA8 xrGame.dll, CxImage::`copy constructor closure'()
0023:063D1F74 xrGame.dll


Da się to jakoś naprawić Smoq?
http://forum.wojnyfrakcji.org/forum/index.php http://www.wojnyfrakcji.cba.pl/index.php :D Dziękuje dobranoc... znowu padło :D To już się robi tragiczne. Jak można cały czas tak nieudolnie tym zarządzać... Ale tak to jest jak cały czas te same osoby trzymają stołki choć dawno żadnych pomysłów już nie mają.
Awatar użytkownika
igla2008
Ekspert

Posty: 760
Dołączenie: 20 Sty 2012, 00:45
Ostatnio był: 02 Paź 2024, 07:56
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 48

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 08 Lut 2012, 22:00

Ktoś przechodził już tamtędy, więc coś jest nie halo u ciebie. Ale wyślij mi save tak dal pewności.
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez jalkavaki w 08 Lut 2012, 23:54

Błąd znalazłem.
Nie strzelajcie na strzelnicy w bazie Powinności. Broń nie schowana w plecaku w niewyjaśnionych okolicznościach znika. :D Podejrzewam, że wynika to z wprowadzenia slotu 2-3 dla obu klas broni (pistolety i długa) i możliwości wymiany między tymi slotami. Najbardziej zainteresowanemu mogę save podesłać.
Wojna jest zła. Ale gorsze są sukinsyny które nie mają nic za co byliby gotowi walczyć i umierać.
"Może nas wiedzie szalbierz chciwy paru groszy
Lecz lepsze to niż śmierć na wapniejących szańcach" - J. Kaczmarski, Stalker.
Awatar użytkownika
jalkavaki
Legenda

Posty: 1379
Dołączenie: 02 Kwi 2010, 11:20
Ostatnio był: 20 Lip 2022, 06:45
Miejscowość: Stetinum
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 193

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez sahar w 09 Lut 2012, 12:25

witam.
Mam dziwny problem. Otóż podczas chodzenia po magazynach wojskowych gra wywala mnie na pulpit nawet bez bug trapa.
sahar
Kot

Posty: 3
Dołączenie: 07 Lut 2012, 18:51
Ostatnio był: 11 Lut 2012, 21:29
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 0

PoprzedniaNastępna

Powróć do Czyste Niebo

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości