[S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Clear Sky\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez SkullDagger w 20 Sty 2012, 22:07

W sumie to możesz sam zrobic jedzenie, nie jest to chyba trudne, gdzieś tu był link to str z modami, było tam na pewno dodawnie broni a z jadłem jest podobnie chyba.


Przy okazji:
dostałbym listę dodanych broni pancerzy i hełmów do TFW 3.4?
prosiłbym bardzo:)
I5-3570K 3,40Ghz 3,80Ghz in Turbo
GA B75M-D3V GoodRam 8GB 1600Mhz
GTX 660 2GB Win 7 64bit
Awatar użytkownika
SkullDagger
Ekspert

Posty: 881
Dołączenie: 26 Sie 2011, 01:04
Ostatnio był: 04 Lis 2024, 22:06
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 63

Reklamy Google

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 20 Sty 2012, 22:20

Będą pączki i faworki. ;) Zamierzamy dodać kilka przedmiotów do konsumpcji, które będą wpływać na regenerację naszego zdrowia psychicznego. Ale to później...

Teraz walczymy o skrócenie czasu ładowania save'ów. Nie wiem jak zacząć... Może od końca.

Mamy 2 opcje:

1. Wywalamy ze wszystkich hełmów parametr zwiększający odporność na kule i skracamy ładowanie save'ów 4 razy.

2. Zostaje tak jak jest.

Wiem, brzmi to dziwnie, ale akuratnie ten parametr powoduje, że muszę wprowadzać zmiany w configu każdej modyfikacji, która zwiększa kuloodporność dla każdego pancerza. To tworzy taki config: http://pastebin.pl/54984 i to x 4 bo 4 hełmy wpływają na kuloodporność. Na moim kompie złożenie całego ini systemowego podczas ładowania save'ów trwa 40 sekund, u biednego Juraszki jak słyszeliście około 3 minuty. Najchętniej to bym skrócił czas ładowania poprzez wywalanie ini z pamięci tymczasowej dopiero po tym jak gracz zamknie grę, ale niestety nie umiem modyfikować dll. :(
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Junx w 20 Sty 2012, 22:26

Smoq, a może by wydał patch za zapalonych graczy dodający hełmy? I ten co by chciał czekać by czekał, ale by miał hełmy a ci co by nie mieli hełmów, ale za to gra by się szybciej wczytywała?


Coś za coś
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 11 Lis 2024, 21:50
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 20 Sty 2012, 22:29

@ Junx - No nie za bardzo umieścić hełmy w patchu, bo zmieniają masę rzeczy jak pliki handlarzy, modyfikują pancerze, ogólnie ciężko by je oddzielić.
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Junx w 20 Sty 2012, 22:37

Też prawda, myślałem że idą tylko pliki od pancerzy i tyle. Moim zdaniem to żeby gra się szybciej wczytywała, ale to moje zdanie, zobaczymy co inni powiedzą :wink:
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 11 Lis 2024, 21:50
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez SkullDagger w 20 Sty 2012, 23:20

Mozemy wybrać opcje nr. 1 a odjęte "bonusy" dodać do pancerzy, ale to kolejne zmienianie w plikach:)


:arrowd: no to usunąć tylko z hełmów a nie dodawać do pancerzy:)
Powiem szczerze że przez to ładowanie gram mało:)
Pewnie nie tylko ja.
Ostatnio edytowany przez SkullDagger, 21 Sty 2012, 00:08, edytowano w sumie 1 raz
I5-3570K 3,40Ghz 3,80Ghz in Turbo
GA B75M-D3V GoodRam 8GB 1600Mhz
GTX 660 2GB Win 7 64bit
Awatar użytkownika
SkullDagger
Ekspert

Posty: 881
Dołączenie: 26 Sie 2011, 01:04
Ostatnio był: 04 Lis 2024, 22:06
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 63

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 21 Sty 2012, 00:01

@ SkullDagger - Jak chcesz dodać do pancerzy? Są 4 hełmy modyfikujące kuloodporność. Mam uśrednić ich kuloodporny potencjał i dodać do każdego pancerza? Raczej niezbyt fajne rozwiązanie. :/
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez jalkavaki w 21 Sty 2012, 11:15

Przestańcie biadolić. Jest ok.
Mi też save wgrywa się o wiele dłużej, ale czy to jest powód aby coś zmieniać? Czy wszystko musi być już, teraz, od zaraz, na wczoraj?
Gdzie te czasy jak na Amisi wachlowało się dyskietkami i czekało na wgranie/koniec tury (ah te UFO:ENEMY UNKNOWN i SABRE TEAM) a człowiek i tak się cieszył, że chodzi.
Więcej cierpliwości :wink:
Wojna jest zła. Ale gorsze są sukinsyny które nie mają nic za co byliby gotowi walczyć i umierać.
"Może nas wiedzie szalbierz chciwy paru groszy
Lecz lepsze to niż śmierć na wapniejących szańcach" - J. Kaczmarski, Stalker.
Awatar użytkownika
jalkavaki
Legenda

Posty: 1379
Dołączenie: 02 Kwi 2010, 11:20
Ostatnio był: 20 Lip 2022, 06:45
Miejscowość: Stetinum
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 193

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Juraszka w 21 Sty 2012, 11:45

smoq2 napisał(a):@ kolokolo98 - Niestety nie. W TFW praktycznie nie ma systemu skradania, gdyż nie za bardzo możemy go poprawić. Nie da się w żaden sposób ocenić jak bardzo oświetlony jest gracz ani jak głośno się porusza, a to są 2 podstawowe zmienne w takim systemie.


System skradania się w stalkerze działa doskonale... w prawdziwym życiu nie masz w oczach detektora dźwięku i oświetlenia! radzę kupić bardzo dobre słuchawki i nasłuchiwać.
Robiłem kilka testów tak więc:
- Sprintem słychać nas na połowie bazy powinności - czyli sprintem poruszamy się tylko gdy podróżujemy lub uciekamy, w czasie walki też można sprinować, ale wróg wtedy dobrze wie gdzie jesteśmy.
- Chód logiczne że jest bardziej cichy, i w czasie walki z niego powinniśmy głównie korzystać - równowaga pomiędzy mobilnością a "dyskrecją", bo w miarę szybko chodzimy a nie słychać nas już z 100m.
- lekki kucek (ctrl) nazywany prze zmnie za szybkie skradanie - jeżeli nie przechodzimy 5 m za przeciwnikiem to w nim można się poruszać, bo jest na tyle cichy, że nikt nas nie usłyszy jeżeli nie będziemy przechodzić za blisko.
- niski kucek (shift + ctrl) - poruszanie się bardzo powoli, ale bezszelestnie! nie wydajemy w czasie poruszania najmniejszego dźwięku. także jesteśmy wtedy najmniej widoczni.

Oczywiście korzystanie z broni wytłumionej też daje swoje skutki, pistolety w tłumikiem wbudowanym lub zamontowanym są najlepsze - 1 head zabija prawie zawsze, gościowi w egzo zdążymy posłać 5 zanim się zorientuje gdzie jesteśmy. Nie wiem czy tłumiki na karabinach działają prawidłowo, ale chyba tak.




smoq2 napisał(a):Wiem, brzmi to dziwnie, ale akuratnie ten parametr powoduje, że muszę wprowadzać zmiany w configu każdej modyfikacji, która zwiększa kuloodporność dla każdego pancerza. To tworzy taki config: http://pastebin.pl/54984 i to x 4 bo 4 hełmy wpływają na kuloodporność. Na moim kompie złożenie całego ini systemowego podczas ładowania save'ów trwa 40 sekund, u biednego Juraszki jak słyszeliście około 3 minuty. Najchętniej to bym skrócił czas ładowania poprzez wywalanie ini z pamięci tymczasowej dopiero po tym jak gracz zamknie grę, ale niestety nie umiem modyfikować dll.


Czyli proponowany przez mnie pomysł z ładowaniem plików przy starcie i zamykaniu ich przy wyjściu z gry odpada, biblioteki .dll to już wyższa szkoła i nie będę wymagać grzebania w tym.

U mnie ładowanie trwa:
wczytanie nowego etapu, lub save zaraz po uruchomieniu gry - ponad 3 minuty,
wczytanie save na etapie na którym jestem - 2 minuty i 10 sekund (ew. różnica 10 sekund)

Wczytanie gry przed wersją z hełmami trwało do 30 sekund.

SkullDagger napisał(a):Powiem szczerze że przez to ładowanie gram mało:)
Pewnie nie tylko ja.

...i tu masz rację :( ba, powiem więcej... jak już gram to staram się nie przechodzić między lokacjami, bo w 3.0 to w ciągu godziny grania byłem w każdej lokacji Zony (zabij stalkera wymaga czasami biegania), natomiast teraz w ciągu 5 godzin przegranych w 3.4 na razie byłem tylko na wysypisku i w agropromie - dorobiłem się bułata, hełmu do niego, znalazłem SAKO TRG i GROZE, mam 2 lvl (ponad 4500xp) i około 50k RU :D
Związki na odległość to ch*j, a czołgi same się nie zatankują, pamiętaj.
Wave

Zostawiasz wóz na parkingu pod Tesco i jedziesz do sąsiedniego miasta to ch*j wie co się z nim może stać.
Wave
Awatar użytkownika
Juraszka
Łowca

Posty: 492
Dołączenie: 21 Cze 2010, 11:08
Ostatnio był: 21 Lut 2020, 16:06
Miejscowość: Gniezno
Frakcja: Samotnicy
Kozaki: 70

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez SkullDagger w 21 Sty 2012, 11:51

jalkavaki napisał(a):Przestańcie biadolić. Jest ok.
Mi też save wgrywa się o wiele dłużej, ale czy to jest powód aby coś zmieniać? Czy wszystko musi być już, teraz, od zaraz, na wczoraj?
Gdzie te czasy jak na Amisi wachlowało się dyskietkami i czekało na wgranie/koniec tury (ah te UFO:ENEMY UNKNOWN i SABRE TEAM) a człowiek i tak się cieszył, że chodzi.
Więcej cierpliwości :wink:



To telefon masz pewnie z antenką:)
Trzeba się rozwijać, a jeżeli jedynym powodem dłuuugiego wczytywania jest taki szczegół jestem skłonny z niego zrezygnować.
I5-3570K 3,40Ghz 3,80Ghz in Turbo
GA B75M-D3V GoodRam 8GB 1600Mhz
GTX 660 2GB Win 7 64bit
Awatar użytkownika
SkullDagger
Ekspert

Posty: 881
Dołączenie: 26 Sie 2011, 01:04
Ostatnio był: 04 Lis 2024, 22:06
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 63

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 21 Sty 2012, 12:28

Wczoraj gadałem z Phoenixem i postanowiliśmy, że wywalamy kuloodporność i ogółem trochę zmieniamy z tego powodu statystyki hełmów.

Wycinek ze skryptu, który używam do wygenerowania pliku ltx ze statystykami:

Kod: Zaznacz wszystko
   local helmet_props = {
      _gas_mask = {
         radiation_protection = 0.025,  -- +15%
         chemical_burn_protection = 0.035, -- +21%
         burn_protection = 0.02, -- +12%
         inv_weight = 0.5,
      },


      _steel_helmet = {
         telepatic_protection = 0.03, -- +18%
         burn_protection = 0.01, -- +6%
         fire_wound_protection = 0.05,
         strike_protection = 0.05,
         explosion_protection = 0.05,
         wound_protection = 0.05,
         nightvision_sect = "effector_nightvision_bad",
         inv_weight = 1.5,
      },

      
      
      _screen_helmet = {
         radiation_protection = 0.035,  -- +21%
         chemical_burn_protection = 0.045, -- +27%
         telepatic_protection = 0.05, -- +30%
         burn_protection = 0.035, -- +21%
         fire_wound_protection = 0.03,
         strike_protection = 0.03,
         explosion_protection = 0.03,
         wound_protection = 0.03,
         inv_weight = 1,
      },   

   

      _tac_helmet = {
         radiation_protection = 0.005,  -- +3%
         chemical_burn_protection = 0.01, -- +6%
         burn_protection = 0.005, -- +3%
         telepatic_protection = 0.035, -- +21%
         fire_wound_protection = 0.1,
         strike_protection = 0.1,
         explosion_protection = 0.1,
         wound_protection = 0.1,
         nightvision_sect = "effector_nightvision_bad",
         inv_weight = 1,
      },   
   
      _sphere_helmet = {
         radiation_protection = 0.01,  -- +6%
         chemical_burn_protection = 0.015, -- +9%
         burn_protection = 0.01, -- +6%
         telepatic_protection = 0.04, -- +24%
         fire_wound_protection = 0.15,
         strike_protection = 0.15,
         explosion_protection = 0.15,
         wound_protection = 0.15,
         nightvision_sect = "effector_nightvision_good",
         inv_weight = 1,
      },


Dzisiaj też zacznę czyścić all.spawn, bo wala się po zonie pełno niewidocznych różnych śmieci, które są nieaktywne, czyli równie dobrze mogło by ich nie być. Jakieś wyłączone restrictory i inne pierdoły. Zajmie mi to bardzo dużo czasu, ale do poniedziałku powinien pojawić się patch. Będzie trzeba zacząć nową grę, ale oczekujemy około 5x spadku w czasie ładowania i ogólnego wzrostu stabilności oraz trochę mniej problemów z pamięcią.

[EDIT]

Zapomniałem też dodać, że poprzestawiamy trochę miejsca zmian poziomów. Np. północne wyjście z Wysypiska nie będzie zaraz przy płocie tylko tak jak w SoC, trochę głębiej, bliżej krawędzi mapy. To samo z południowym wejściem do Magazynów. Będzie za szlabanem a nie dokładnie jak go dotkniemy. Problem tutaj był taki, że gracz lądował w samym środku wrogiego punktu po przejściu.
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Juraszka w 21 Sty 2012, 17:24

Czas szykować fundusze na browary :E

Jeśli się to sprawdzi to otrzymam prawdopodobnie oryginalny czas ładowania jaki miałem dla TFW!
(bo przecież krótszy nie będzie, chyba że te śmieci trochę opóźniały także w poprzednich wersjach!)


Zaczynać nową grę? ehhh... na Zonę ruszę znów jak mi się znudzi piracanie (Age of Pirates) :E
Związki na odległość to ch*j, a czołgi same się nie zatankują, pamiętaj.
Wave

Zostawiasz wóz na parkingu pod Tesco i jedziesz do sąsiedniego miasta to ch*j wie co się z nim może stać.
Wave
Awatar użytkownika
Juraszka
Łowca

Posty: 492
Dołączenie: 21 Cze 2010, 11:08
Ostatnio był: 21 Lut 2020, 16:06
Miejscowość: Gniezno
Frakcja: Samotnicy
Kozaki: 70

PoprzedniaNastępna

Powróć do Czyste Niebo

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości