[S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Clear Sky\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez kubekpop w 31 Sie 2011, 20:30

jalkavaki napisał(a):Czy tylko u mnie od kliknięcia na instalację do włączenia się instalatora mija półtorej - dwie minuty?

Nie tylko u Ciebie. Hmm... Myślałem, że to wina mojego kompa, ale widocznie nie.
@smoq2 - na kiedy planujesz powrót i wrzucenie fabuły :?:
Awatar użytkownika
kubekpop
Przewodnik

Posty: 956
Dołączenie: 05 Sty 2011, 20:56
Ostatnio był: 05 Lut 2020, 11:37
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: UDP Compact
Kozaki: 160

Reklamy Google

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Cromm Cruac w 01 Wrz 2011, 13:10

Wyłączcie antywirusa na czas instalacji. Instalka będzie się uruchamiała szybciej bo AV nie będzie jej sprawdzał.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2542
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 23 Wrz 2024, 20:31
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 03 Wrz 2011, 00:04

Na razie ustawiamy dodatkowe straże/snajperów w bazach. Działają w bardzo prosty sposób. Skrypt obsadza poszczególne stanowiska (wcześniej niedostępne) lokatorami dzierżącymi albo karabiny szturmowe, albo snajperskie. Są to miejsca takie jak:

- Wierze w bazie Wolności (Magazyny).
- Ambony w bazie Powinności (Agroprom).
- Wszystkie cztery rogi bazy Oporu (Kordon).
- Wierze w bazie bandytów (Dolina).

Czyste Niebo jeszcze nie ma ustawionych pozycji, a w obozie naukowców nie mam pojęcia gdzie ustawić owych strzelców, bo niestety na bunkier wejść nie mogą.

Mają nowe AI które jest proste jak bela a skuteczne. Mianowicie AI od GSC było bez sensu gdyż strażnik wchodził sobie na jakiś punkt widokowy, po czym jak było jakieś zamieszanie z niego schodził, a i tak widział nie dalej niż 30 metrów. U nas działa to tak: Każda pozycja ma ustawiony ogólny kierunek w który wartownik ma patrzeć (Północ, północny-wschód, wschód, itd.) i ogląda wszystko w co dzieje się 45 stopni na lewo i prawo od tego kierunku (Pole widzenia wartownika jest większe więc w rezultacie cały oglądany obszar to około 180 stopni w zależności gdzie aktualnie patrzy). Jak widzi (a widzi daleko) wroga to nie pierniczy się z jakimś taktycznym podejściem czy nie schodzi z wierzy aby "wesprzeć" kompanów, tylko wali w niego ile wlezie. Gdy jeden wartownik widzi gracza, to widzą go też inni, czyli jeżeli z 2 różnych wierz mogą nas trafić, to będą próbować. Proste, a skutecznie powstrzyma nawet gracza.

http://img195.imageshack.us/img195/429/ ... 852agr.jpg
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Junx w 03 Wrz 2011, 00:11

Rozwiązanie proste i a skuteczne. W bazie naukowców może ich rozmieścić w rogach i za skrzyniami oraz za innych dużymi "obiektami" , aby mieli widok na wejścia do bunkra.
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 20 Wrz 2024, 22:08
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Los Bobos w 03 Wrz 2011, 10:05

To kiedy planujecie wydać ostateczną wersję?
Los Bobos
Kot

Posty: 29
Dołączenie: 09 Lip 2010, 21:40
Ostatnio był: 08 Maj 2013, 08:00
Frakcja: Samotnicy
Kozaki: 0

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Rumcajs93 w 03 Wrz 2011, 12:28

Czyste Niebo ma przed bazą w osadzie rybackiej pokaźnej wysokości wieże obserwacyjną - może tam by trafili strzelcy CN. Ta budowla na dodatek jest dwupoziomowa także nie było by tam "tłoku"
A najemnicy przędzej czy później przenoszą swoją bazę do agropromu - także może zamiast kombinować w jantarze zająć się ulokowaniem strzelców w agropromie. A i mam nadzieje że pamiętasz o tym że po przeniesieniu bazy najemników do agropromu gracz nie ma możliwości dołączenia do nich.
Ja Tu Tylko Sprzątam
:

Swierzbią Paluszki. Co ??
Awatar użytkownika
Rumcajs93
Łowca

Posty: 514
Dołączenie: 22 Lip 2011, 19:32
Ostatnio był: 19 Lut 2023, 12:57
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 86

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 03 Wrz 2011, 14:11

@ Junx - No właśnie próbowałem też zrobić tak, ale coś się chrzani. Będziemy testować różne ustawienia i zobaczymy jak wyjdzie. Ewentualnie się to miejsce oleje tak jak proponuje Rumcajs93.

@ Los Bobos - Nie wiemy, na razie cięgle udoskonalamy samą rozgrywkę, i będziemy robić to tak długo, aż nie będzie bubli.

@ Rumcajs93 - No właśnie planujemy dodać ten punkt jako "część" punktu bazy Czystego Nieba. Tak jak np punkt wejścia do bazy Wolności i wsadzić tam jakiś 5 osobowy oddział i trzech strzelców. Niemniej jednak, dwóch przydałoby się w samej osadzie rybackiej. Na razie nawet nie patrzyłem jak wyglądają budynki w osadzie więc jeszcze nie wiem. Najemnicy jako jedyni będą mogli obsadzać strzelców w budnynku B w Agropromie i też jeszcze nie wiemy jakie to będą pozycje.
Tak, pamiętam o tym, ale nie wiem jak to rozwiązać bo jak gracz przyłączy się do jakiejś frakcji to wszystkie frakcje muszą się "zresetować" a idzie za tym to, że najemnicy muszą opuścić bazę w Agropromie. Na razie przychodzi mi tylko do głowy zrobić dwie wersje fabuły dla Najemników. Jedną gdzie gracz zaczyna od bunkra naukowców, a jedną (skróconą o wątek utworzenia nowej bazy) gdzie zaczyna od bazy w Agropromie.
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez jalkavaki w 04 Wrz 2011, 00:35

Gram w moda z zasadą do jednego życia (czyli jeśli postać zginie to niestety new game). Do tej pory szło nieźle. Jako samotnik - myśliwy trochę kasy się zaoszczędziło. Kupiłem nawet strzelbę myśliwską z lunetą, którą do polowań używałem. No ale zdarzyło się, że przyjąłem "mokrą robotę" na pewnego stalkera. Przyczaiłem go. Widzę - idzie z ekipą trzech kumpli, prosto na mnie. W takim razie chowam broń i podchodzę do nich. A oni wyciągają broń mierzą we mnie i zanim cokolwiek zdążyłem zrobić to postać Durada została masą ołowiu przybita do ziemi. I pytanie: skąd wiedzieli?
I czemu wszyscy stalkerzy na "zwykły" handel mają tylko kiełbasę, wódkę i coś_trzeciego_ale_tego_samego
Wojna jest zła. Ale gorsze są sukinsyny które nie mają nic za co byliby gotowi walczyć i umierać.
"Może nas wiedzie szalbierz chciwy paru groszy
Lecz lepsze to niż śmierć na wapniejących szańcach" - J. Kaczmarski, Stalker.

Za ten post jalkavaki otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Cromm Cruac.
Awatar użytkownika
jalkavaki
Legenda

Posty: 1379
Dołączenie: 02 Kwi 2010, 11:20
Ostatnio był: 20 Lip 2022, 06:45
Miejscowość: Stetinum
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 193

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Sosna w 04 Wrz 2011, 11:30

Tak, jest to irytujące (aczkolwiek przyznam ,że parę razy cel był żółty ,więc poszedłem z noża)
Ja mam pytanie czysto techniczne:
Ponieważ ostatnio (z powodów DX11 itp) to do czego jest używana grafika nie jest już takie pewne ,więc mam pytanie
czy AI jest obliczane tylko przez PCU? Bo bym zwiększył zasięg do 300m albo chociaż do 250.(I5 x4 2,66Ghz) Problem jest taki ,że jeśli GPU też liczy AI to w czasie deszczu gra może stać się niegrywalna (gram na max. ale na innych zawsze tak samo deszcz tnie, ATI 5850 1Gb).
-----------------
Czy da się zmienić odrzut?
Bo czytałem ,gdzieś na tym forum pisało ,że odrzut to kwestia animacji, więc czy można zmienić animację RPSK
na np.: SA Avalanche? czy będzie sypało bugami? (nie chodzi o animację całej broni tylko odrzutu)
Sosna
Kot

Posty: 47
Dołączenie: 17 Sie 2011, 23:55
Ostatnio był: 25 Sie 2012, 11:35
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 2

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Wojas21 w 05 Wrz 2011, 16:38

Witajcie!
Zassałem moda, bardzo mi przypadł do gustu. Właśnie tak powinna wyglądać wojna frakcji, ale do rzeczy. Mam pewien problem, czasami nad lokacjami przelatuje śmigłowiec i teraz pytanie:
Jak długo trzeba czekać żeby odleciał? Albo czy można go zniszczyć?
Awatar użytkownika
Wojas21
Tropiciel

Posty: 245
Dołączenie: 25 Cze 2010, 22:54
Ostatnio był: 01 Sty 2018, 22:59
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 63

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Cromm Cruac w 05 Wrz 2011, 17:05

Sosna napisał(a):Ponieważ ostatnio (z powodów DX11 itp) to do czego jest używana grafika nie jest już takie pewne ,więc mam pytanie czy AI jest obliczane tylko przez PCU? .

Po pierwsze primo silnik xRay w wersji 1.5 w ogóle nie wspiera DX11. Obsługa DX11 pojawiła się dopiero w Zewie Prypeci (1.6) a i to tylko dotyczy nieco lepszych cieni i tesselacji postaci.
Po drugie primo wszystkie obliczenia poza stricte graficznymi są wykonywane tylko przez CPU i to tylko 1 rdzeń więc lepiej mieć jednordzeniowy szybki procek niż wielordzeniowy ze średnią prędkością rdzeni. No chyba, że istnieje jakiś szpecjalny driver, który by odciążał CPU przenosząc część obliczeń na GPU ale nie sądzę by coś takiego było możliwe w Stalkerze.

Sosna napisał(a):Czy da się zmienić odrzut?

Sam odrzut (zmiana kierunku patrzenia po strzale) można zmienić w konfigach broni. O ile pamiętam to parametry fire_dispersion_base i control_inertion_factor
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2542
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 23 Wrz 2024, 20:31
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 05 Wrz 2011, 20:37

@ jalkavaki - W Zonie szybko wieść się rozchodzi... Dobrze poinformowany stalker ma swoje dojścia i na pewno doniosą mu, kto przyjął na niego zlecenia. Zwłaszcza jeżeli zleceniobiorca jest dość znany. A tak poważnie to nie wiem, bo z tego co ustawiałem, to każdy na kogo jest zlecenie, powinien być zawsze wrogi. Co mnie też dziwi, to dlaczego dostałeś zlecenie zabicia samotników, którzy chodzą we trójkę. Zlecenia zabicia stalkera powinny padać tylko na Samotników którzy chodzą w pojedynkę. Mam nadzieje, że to były 2 oddziały, jeden pojedynczy i jedna grupka która po prostu przez przypadek znalazła się w tym samym miejscu.

@ Sosna - To co napisał Cromm plus 2 grosze ode mnie. Zwiększając dystans offline/online zwiększysz przede wszystkim zapotrzebowanie na CPU, ale procesor graficzny też trochę dostanie, dlatego że będzie musiał renderować modele NPC w większym obszarze. Co do odrzutu, to zwiększenie go za pomocą edycji animacji modelu broni to według mnie "zasłona dymna", gdyż to tylko model broni będzie podskakiwać do góry, a kolejne kule będą lecieć dalej w to samo miejsce gdzie jest celownik. Lepiej zrobić to tak jak napisał Cromm, gdzie po strzale zmienia się położenie celownika.

@ Wojas21 - Zazwyczaj, jeżeli helikopter stracił cel z pola widzenia to trzeba czekać 30sek - 1min aż odleci. Jeżeli nie chce odlecieć tylko wisi w powietrzu to znaczy, że jeszcze musisz ściągnąć i zainstalować patch 3.0 :)
Zniszczyć go możesz praktycznie wszystkim jeżeli władujesz w niego wystarczającą ilość kulek, jednak najszybsza droga to RPG. Kupić je możesz u specjalnego handlarza który łazi po Zonie. Ewentualnie dobry karabin snajperski i walisz w kabinę pilotów licząc na szczęście.
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

PoprzedniaNastępna

Powróć do Czyste Niebo

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości