[S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Clear Sky\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez kubekpop w 15 Maj 2011, 13:51

Smoq, ja mam takie pytanie. Zresztą pisałem już do ciebie na PW. Da się to zrobić? Do tej listy przejść w companion_manager.script dodać coś, żeby można było się teleportować z jednego poziomu na drugi? Sorki, że tutaj pytam, ale companion_manager.script jest dodany przez TFW, więc ty wiesz o nim najwięcej. Jeśli jest to bardzo trudne, to napisz, to sobie odpuszczę, ale jeśli byś mi pomógł, to byłbym wdzięczny.
Oto kawałek loga przy próbie teleportacji bez zmian w w/w skrypcie.
:

Kod: Zaznacz wszystko
KLIENT: Synchronizacja...
* phase time: 1195 ms
* phase cmem: 341943 K
* [win32]: free[970232 K], reserved[118608 K], committed[1008248 K]
* [ D3D ]: textures[239793 K]
* [x-ray]: crt heap[341943 K], process heap[366079 K], game lua[117550 K], render[1399 K]
* [x-ray]: economy: strings[20263 K], smem[6101 K]
 
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : CScriptEngine::lua_error
[error]File          : E:\priquel\sources\engine\xrServerEntities\script_engine.cpp
[error]Line          : 180
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : LUA error: ... clear sky\gamedata\scripts\companion_manager.script:234: attempt to index a nil value
 
Awatar użytkownika
kubekpop
Przewodnik

Posty: 956
Dołączenie: 05 Sty 2011, 20:56
Ostatnio był: 05 Lut 2020, 11:37
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: UDP Compact
Kozaki: 160

Reklamy Google

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez nuclear_twister w 15 Maj 2011, 17:02

Kolejny bug przy wczytywaniu quicksave'a, tym razem uniemożliwia wczytanie go całkowicie.

Kod: Zaznacz wszystko
* [x-ray]: economy: strings[20742 K], smem[28815 K]
! [LUA][ERROR] esc_smart_terrain_3_16 setup_logic() - job == nil
 
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : CScriptEngine::lua_error
[error]File          : E:\priquel\sources\engine\xrServerEntities\script_engine.cpp
[error]Line          : 180
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : LUA error: ...r. - clear sky\gamedata\scripts\xrs_dyn_music.script:411: attempt to index local 'st' (a nil value)
 

stack trace:



No i do tego doszła wywałka przy przejściu do Agropromu z Wysypiska. Bez konkretnego loga.
Kod: Zaznacz wszystko
* [x-ray]: economy: strings[20824 K], smem[36225 K]
stack trace:

0023:03FBD2CF xrGame.dll
0023:041460B8 xrGame.dll
89% graczy uważa że najważniejsza jest grafika.
Jeśli należysz do tych 11% wklej to do podpisu.
Awatar użytkownika
nuclear_twister
Stalker

Posty: 143
Dołączenie: 10 Mar 2010, 14:36
Ostatnio był: 29 Sie 2020, 21:48
Miejscowość: Najstarsze miasto w Polsce :]
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 3

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 16 Maj 2011, 10:47

@ kubekpop - A w jaki sposób "teleportujesz" gracza? Bo jeżeli za pomocą skryptu giuders.script, to nie powinno być problemu. Nic nie zmieniałeś w pliku companion_manager.script? Bo log pokazuje, że błąd jest w linijce 234, a u mnie ta linijka jest oznaczona komentarzem(nie jest czytana przez silnik).

@ nuclear_twister - Radziłbym ogólnie nie używać dynamicznej muzyki w CS bo skrypt odpowiedzialny za jej odtwarzanie jest chyba napisany na kolanie. W każdym razie już dodałem kilka swoich poprawek. Będzie w łatce.
A ten drugi to za każdym razem wyskakuje przy wczytaniu autosave'a?

[EDIT]

A tak z newsów - Być może będzie możliwość montowania nowego typu lunetek do Mosinów. Znajomy modder ze stanów targnął się na próbę zmodyfikowania modelu i dodać do niego lunetkę. Na razie prace są w toku. Jednak jeżeli postanowimy to wykorzystać, obrażenia lub/i celność Mosina zostanie mocno obniżona.
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez jalkavaki w 16 Maj 2011, 12:01

Z punktu realizmu, Mosin, czyli broń o długiej lufie na nabój karabinowy powinna być właśnie raz, że celna, dwa "powalająca" (nabój prawie taki sam jak w SWD).
Może utrudnić celowanie via muszka - szczerbinka (np. mniejszy zoom). Ewentualnie ładowanie naboi pojedynczo a nie z łódki. Można też utrudnić dostęp do niego. Lub wydłużyć czas montowania tego celownika (to na prawdę nie jest takie proste jak we współczesnych karabinkach z szyną montażową).
To takie luźne uwagi maniaka realizmu :P
Pytanie bezpośrednio do Ciebie smoqu: kiedy plus/minus planujecie wydanie wersji z fabułą? Kończę akurat jednego moda do SoC i nie wiem czy poczekać na TFW czy może jeszcze jest czas na przerobienie innego moda do SoC?
Pozrawiam.
EDIT: O! Wiem! Wprowadzić do Mośka częste zacinanie się (jeśli się da). Karabin ma paskudny sposób ładowania naboi do magazynka. Jeden, źle osadzony patron i przy wprowadzaniu go do komory nabojowej może się "skosić" lub uciec kryzą w dół, co wymusza otwarcie magazynka, wyjęcie wszystkich naboi, zamknięcie magazynka i ponowne załadowanie.
Wojna jest zła. Ale gorsze są sukinsyny które nie mają nic za co byliby gotowi walczyć i umierać.
"Może nas wiedzie szalbierz chciwy paru groszy
Lecz lepsze to niż śmierć na wapniejących szańcach" - J. Kaczmarski, Stalker.
Awatar użytkownika
jalkavaki
Legenda

Posty: 1379
Dołączenie: 02 Kwi 2010, 11:20
Ostatnio był: 20 Lip 2022, 06:45
Miejscowość: Stetinum
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 193

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 16 Maj 2011, 12:27

Nie wydaje mi się aby Mosin mógłby być celniejszy od SVD. Może mieć więcej powera ale nie chce mi się wierzyć, że broń zaprojektowana w latach 1890 może być celniejsza od broni zaprojektowanej pół wieku później. Więc celność na pewno pójdzie w dół. No i oczywiście lunetka będzie przybliżać max 1.6x.

P.S. Czasu montowania celownika nie da się zmienić.
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez jalkavaki w 16 Maj 2011, 14:46

Niekoniecznie broń zaprojektowana później jest celniejsza, ma moc obalającą większą niż ta starsza.
A co do celności to jednak Mosin góruje nad SWD. Wpływ na to mają przede wszystkim dłuższa lufa, budowa zamka i większa prędkość początkowa pocisku. Oczywiście na dystansach na jakich walczy się w Zonie (do 300 - 400 metrów) oba karabiny są śmiertelnie celne. Różnice widać na dystansach 800-1000 m. A im dalej to dla SWD jeszcze gorzej. Wynika to z zamysłu konstrukcji. Mosin miał służyć do strzelania na dystanse nawet powyżej 1km. Pierwsza i Druga Wojna pokazały, że na takie odległości bardzo rzadko strzela się z broni indywidualnej. Dlatego też wszelkie konstrukcje powojenne (poza bronią typowo snajperską) opierają się na założeniu, że strzela się na dystansach do 800 metrów (broń strzelców wyborowych, jaką jest SWD) lub nawet mniejszą (broń indywidualna jak karabinki M16 czy AK).
Tyle krótkiego wyjaśnienia.
Zrobicie jak uważacie. Ja tylko podaję realistyczne przesłanki dlaczego Mosin nie powinien być bardziej be niż SWD (i zamiłowanie do broni powtarzalnej nie gra tu żadnej roli :E ).
kiedy plus/minus planujecie wydanie wersji z fabułą? Kończę akurat jednego moda do SoC i nie wiem czy poczekać na TFW czy może jeszcze jest czas na przerobienie innego moda do SoC?
Wojna jest zła. Ale gorsze są sukinsyny które nie mają nic za co byliby gotowi walczyć i umierać.
"Może nas wiedzie szalbierz chciwy paru groszy
Lecz lepsze to niż śmierć na wapniejących szańcach" - J. Kaczmarski, Stalker.
Awatar użytkownika
jalkavaki
Legenda

Posty: 1379
Dołączenie: 02 Kwi 2010, 11:20
Ostatnio był: 20 Lip 2022, 06:45
Miejscowość: Stetinum
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 193

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez kubekpop w 16 Maj 2011, 15:10

Czasu montowania celownika nie da się zmienić

To zrób jakiś skrypt, żeby przy montowaniu gra ścinała się na jakąś minutę :E
P.S. Wejdź do tematu o tym władcy zony, bo dalej coś nie gra.
Awatar użytkownika
kubekpop
Przewodnik

Posty: 956
Dołączenie: 05 Sty 2011, 20:56
Ostatnio był: 05 Lut 2020, 11:37
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: UDP Compact
Kozaki: 160

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 16 Maj 2011, 16:53

@ jalkavaki - No dobra, to może obniżymy obrażenia od Mosina a celność damy taką jak w SWD. Minusy to będą:

- Długie odstępy między strzałami i przeładowywanie.
- Częste zacinki.
- Trochę szybciej opadająca kondycja broni.
- Słabe przybliżenie z celownika optycznego.
- Celownik optyczny nie jest w standardzie.

A kiedy wypuścimy pełną wersję to nie mam pojęcia. Dzisiaj udało nam się w końcu pozbyć tych durnych błędów "C stack overflow" a to wielkie osiągnięcie. :E
ImageImage

Za ten post smoq2 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive KPBMacho.
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez jalkavaki w 16 Maj 2011, 17:19

Właściwie obrażenia mogą być zmniejszone.
Pocisk ma taką energię, że po postrzale w tkankę z bliska dosłownie na wylot przelatuje, nie czyniąc większych spustoszeń (poza trafieniem w kość czy żywotne organy jak mózg, serce tętnica czy wątroba) i nie zabijając. Paradoksalnie im dalej znajduje się cel tym większe obrażenia powinien odnosić. Tylko czy da się to rozwiązać w grze? No i tak aby nie zniszczyć zamysłu, że Mosin to kb. snajperski.
Wojna jest zła. Ale gorsze są sukinsyny które nie mają nic za co byliby gotowi walczyć i umierać.
"Może nas wiedzie szalbierz chciwy paru groszy
Lecz lepsze to niż śmierć na wapniejących szańcach" - J. Kaczmarski, Stalker.
Awatar użytkownika
jalkavaki
Legenda

Posty: 1379
Dołączenie: 02 Kwi 2010, 11:20
Ostatnio był: 20 Lip 2022, 06:45
Miejscowość: Stetinum
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 193

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez KPBMacho w 16 Maj 2011, 18:18

smoq2 napisał(a): Dzisiaj udało nam się w końcu pozbyć tych durnych błędów "C stack overflow" a to wielkie osiągnięcie. :E



Chwała Wam. Od dziś chyba będę się modlił do Monolitu. Ten stack overflow to było u mnie, na Viście z 80% bugtrapów. Błagam wrzuć chociaż łatkę naprawczą, chyba że w tym tygodniu wychodzi patch, to poczekam. Ale jak cos to wrzuć tu albo na priva wyślij linka. Kozak dla Ciebie. :wódka:
"You're in the snipers sight, the first kill tonight, time to die.
You're in the bullets way, the White Death's prey, say goodbye"

http://www.panandrzej.pl/i,40,40/Niewidzialne%20s%C4%85Pijawki%20jeb*ne.jpg
KPBMacho
Stalker

Posty: 70
Dołączenie: 12 Lut 2011, 17:47
Ostatnio był: 31 Mar 2013, 12:25
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 2

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez kubekpop w 16 Maj 2011, 18:32

Ja to was nie rozumiem. Ja chyba ani razu nie miałem żadnego bugtrapa grając na czystym TFW... No może raz, czy dwa... A reszta, to jak sobie z nudów edytowałem pliki. Żadnego out memory. A ostatnio tak se zwiedzam teren w nocy z noktowizorem, wyłączam go, a tu... Właściwie to nic. Ciemno, jak cholera - straszne te noce. I ta latarka... Dalibyście jakiegoś halogena, czy jak? I dalej Mrówka marnuje amunicję!!!
Ja ubiłem dwóch samotników ( już więcej nie było ), a on ustawił się za jakąś skrzynią, i co chwila się wychylając wyładował 3 magazynki w jakąś górkę...
Awatar użytkownika
kubekpop
Przewodnik

Posty: 956
Dołączenie: 05 Sty 2011, 20:56
Ostatnio był: 05 Lut 2020, 11:37
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: UDP Compact
Kozaki: 160

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 16 Maj 2011, 18:41

Tu jest hotfix na "C stack overflow": http://www.megaupload.com/?d=ZOKKS790

Jeszcze go testujemy więc nie mam pewności czy pomoże w 100%, ale więcej testerów nie zaszkodzi.

@ kubekpop - Użyłem wartości do strzelania seriami dla NPC od juraszki, więc powinni nie marnować aż tak amunicji. Zmniejszyłem też celność zwykłych NPC trzykrotnie. Zobaczymy jak to wyjdzie w testach.
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

PoprzedniaNastępna

Powróć do Czyste Niebo

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości