Przechodzę ponownie grę - jednak tym razem z zainstalowanym modem OGSM (wer. aktualna).
Ogólnie patrzać - tak powinien wyglądać Stalker: Clear Sky od początku
Mam tylko kilka uwag:
- jestem w Czerwonym lesie - i do tej pory nie uświadczyłem ani jednej emisji! Nie wiem czy to tylko bład, czy mod usuwa ten element z gry... czego w takim wypadku nie rozumiem.
- w grze występują różne typy zmodyfikowanej broni, które mają dziwne nazwy "ak_74_spectrum_3" itp i kórych nie można poddać żadnej modyfikacji. Nie rozumiem sensu istnienia takich modeli.
- podobnie jak wyżej, wiele jest nieprzetłumaczonych fragmentów - zarówno w opisach obiektów, funkcji jak i w dialogach - i nie chodzi mi o polskie tłumaczenie. Niefajnie to wygląda.
- strzał w głowę to strzał w głowę - powinien zdejmować odrazu, niezależnie od pancerza. W większości przypadków działało to sprawnie, jednacz czesto zdażało mi sie wpakować całą zawartość magazynka w głowe, by położyć oponenta.
Bardzo spodobały mi się zmiany w wojnie frakcji - teraz to one naprawde walczą! Tak powinno być w orginalnym CSe. A wyeliminowany oponent do "zera" zostaje wyłączony z gry całkowicie.
Dodatkową zaletą jest poprawione AI postaci - naprawdę świetnie zrobione. W ciemnościach nie widzą, a strzelają wyłacznie do ostatnio dostrzeżonego celu, można ich wreszcie podchodzić w ciszy bez ryzyka że wykryją nas "piątym zmysłem". Może poza tymi "homming granades" które trafiają z precyzja godną podziwu.
Ogólnie bardzo podobają mi się zmiany - nie widać ich gołym okiem, ale grając człowiek odczuwa, że jest znacznie lepiej
Przez całą grę miałem może 2 bug trapy podczas ładowania się regionu, czyli całe nic.
Powinni tylko usunąć te zbędne dodatkowe bronie i przedmioty, które mają "niezindytyfikowane_nazwy_własne_4"
Psuja wrażenie.
Ponadto - osoby, które stworzyły spolszczenie do tego moda - powinni zaktualizować pliki do najnowszej wersji, postarając się o wyświetlanie wszystkich polskich nazw, bo mod jest naprawdę tego warty.