[S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Clear Sky\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Wilk Fenris w 22 Kwi 2011, 19:13

Proponuję fajny sprawdzian.

Włazimy na wysoką wierzę koło kościoła na bagnach (wieża obserwacyjna) i strzelamy do betonowych bloków leżących wszędzie wokoło w różnej odległości. Proponuję użyć popularnego Akm 74/2U. O ile w bloki koło wierzy (koło kładki w kierunku osady) na upartego da się nawet trafić (o mierzonym strzale w głowę nawet z tak bliska mowy nie ma w przypadku tej broni), to trafienie w bloki leżące przy żwirowisku jest bardzo problematyczne, żeby nie powiedzieć niemal niemożliwe (może 40% w ogóle trafia w blok). A to tylko bloki betonu, które są dużo większe i lepiej widoczne niż NPC. Trafienie z tej boni w NPC z tej odległości jest niemal niemożliwe. Niemożliwe dla mnie... bo NPC nie ma z tym kłopotu. A przypominam, że to jest broń, która z założenia ma być używana na bliskie i ewentualnie średnie odległości. Tymczasem NPC robi z niej snajperkę, a ja walę trzymetrowe rykoszety. Czy to jest dobre rozwiązanie?

Kaban spisuje się lepiej, ale też szału nie ma, zwłaszcza na dużą odległość (żwirowisko) zaczyna być już mocno niecelny.

Viper 5 spisuje się najlepiej i można prowadzić nawet skuteczny ostrzał, ale o mierzonych strzałach w głowę można zapomnieć w przypadku jakiejkolwiek broni automatycznej. Trafienie w głowę to bardziej dzieło przypadku :P

To jest test statyczny. Umiejętności gracza nie mają tu znaczenia, bo po prostu ustawiamy muszkę gdzie trzeba i naciskamy spust. Wyniki są obiektywne. Tymczasem na polu walki z podobnym odległości Akm w rękach NPC jest zabójczo precyzyjny i po prostu nie pudłuje.

Od razu mówię, że nie jestem jakimś mega graczem. Gram dla przyjemności, dla rozrywki. Bo lubię ten klimat i rzeczywistość jaką wykreowali autorzy. Zakochałem się w Zonie... ale lubię też rozsądny poziom trudności i realizmu. Trochę mi takie "celowanie" NPCow psuje obrazek, odrealnia walkę. Można by było trochę te ich parametry celowania obniżyć i dać graczom wybór, jaki model rozgrywki wolą. I tak też postuluję.

Oczywiście wszystko zależy od autorów moda i moje postulaty mogą rozważyć, ale stosować wcale nie muszą. Uważam jednak, że jest to dość rozsądny pomysł zwłaszcza, że nie jest to nic nowego i wystarczy po prostu zmienić parametry.
Awatar użytkownika
Wilk Fenris
Stalker

Posty: 87
Dołączenie: 29 Sty 2010, 02:15
Ostatnio był: 01 Maj 2014, 18:55
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 4

Reklamy Google

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 22 Kwi 2011, 19:51

Nie chce mi się czytać 10 poprzednich stron odnośnie celności, wiec mogę się nie wpasować w oczekiwania wszystkich piszących. Więc tak... Nie zwiększałem celności NPC. Mało tego, ich celność w porównaniu z waniliowym CS jest zmniejszona o ~50%(Nie pamiętam dokładnie ile bo nie mam plików pod ręką, ale na bank jest znacznie zmniejszona). Jedyne co zostało zwiększone, to zasięg widzenia NPC jeżeli są zaalarmowani obecnością wroga, z 80m do 150m żeby lepiej korzystali z karabinów snajperskich. Zresztą, wydaje mi się, że nie ma sensu bawić się z celnością w plikach konfiguracyjnych, gdyż GSC opracowała "świetny" wzór celowania. Mianowicie, wartości które tam podajemy, to odchylenia od pozycji gracza. Czyli, jakiś geniusz z GSC wpadł na pomysł, że realistyczny system celowania to będzie taki, że jak podamy wartość odchylenia celności dla NPC kucającego w miejscu jako np. 3, to kule będą padać do 3 metrów na lewo i do 3 metrów na prawo od gracza niezależnie od odległości. Oznacza to, że nieważne co tam wpisze, NPC zawsze będzie tak samo celny, czy stoję 5m od niego, czy 50. Oczywiście mogę się mylić i chętnie posłucham kogoś, kto obali tą teorię bo np złamał dll i zna konkretny wzór.
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Gandzia w 22 Kwi 2011, 20:08

Coś nie podchodzi mi ta wersja..

1.Jestem w czystym niebie, znajduję się w raz 3 oddziałami w północnym gospodarstwie. Chce wysłać 2 z nich i co?
Stoją, ponawiam czynność (zmiana pozycji) i nic. W końcu postanowiłem iść bez nich. Wchodzę do kordonu i opór z obozowiska w lesie otwiera ogień naturalnie odpowiadam. Po chwili strzelają do mnie wszyscy samotnicy z okolicy (bo zamiast uciekać kręcę się do okoła) dobra ubili mnie samotnicy. Autosave - to samo. Autosave - wyszedłem szybko na bagna i z powrotem. Ubiłem opór i samotnicy mnie zabili... Bo? Bo byli w okolicy a ja ograbiłem zwłoki.No to próbuję znów jakoś się udało/ Po chwili przyszedł 1 z oddziałów, które wcześniej tu wysłałem.

2.Stan ofensywny kompana miał ulec zmianie.. Nic się nie zmieniło. No prawie. Strzela tak samo jak wcześniej(taka sama odległość). I gdzie ja nic nie widzę on strzela (baza oporu).

3. Grając najemnikami z chęcią zarobienia wziełem quest od sacharova (oczysc obszar). Na pech chodziło o te kszaczory obok bunkra, zbliżając się i nic nie widząc, coś mnie zabiło. Chyba kontroler??

4. Ogólnie mniej luzu niż w poprzedniej.

5. Stalkerzy się wydają jeszcze bardziej głupsi. na 10 osób 2 do mnie strzela a reszta stoi (?!)

6. Parę fajnych dodanych rzeczy.

7. Samotnicy... ehhh! Czemu jak stoją w polu walki i co gorsza strzelają do mnie, po zabiciu jednego muszę bulić sankcję? Coś tu się nie trawi...

Moim zdaniem wersja 2.5 była lepsza. A no i bugi i jeszcze raz bugi. :-/

Rozumiem to beta, czekamy na normalną wersje :wink:
Image
Image
Awatar użytkownika
Gandzia
Tropiciel

Posty: 224
Dołączenie: 26 Mar 2010, 14:46
Ostatnio był: 15 Gru 2016, 22:42
Miejscowość: Kujwdupie
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 9

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Idek w 22 Kwi 2011, 20:44

A można przywrócić system celowania NPC z wanilii ? Ja odnoszę odczucie że celność jedynego NPC jaka została zmniejszona to kompan ....
Idek
Tropiciel

Posty: 224
Dołączenie: 10 Lut 2011, 22:06
Ostatnio był: 22 Lip 2014, 16:27
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 20

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Juraszka w 22 Kwi 2011, 20:56

też prosiłbym o przywrócenie oryginalnych wartości...bo może po zmniejszeniu, im coś się polepszyło?
Wyraźna jest różnica w celności, gracz strzela jak strzelał, kompan trafia tylko bliska, a reszta strzela nadludzko celnie
Związki na odległość to ch*j, a czołgi same się nie zatankują, pamiętaj.
Wave

Zostawiasz wóz na parkingu pod Tesco i jedziesz do sąsiedniego miasta to ch*j wie co się z nim może stać.
Wave
Awatar użytkownika
Juraszka
Łowca

Posty: 492
Dołączenie: 21 Cze 2010, 11:08
Ostatnio był: 21 Lut 2020, 16:06
Miejscowość: Gniezno
Frakcja: Samotnicy
Kozaki: 70

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Idek w 22 Kwi 2011, 21:08

jaruszka tu system jest nieżyciowy i się nie da zrobić realistycznie patrz co smoq napisał
Czyli, jakiś geniusz z GSC wpadł na pomysł, że realistyczny system celowania to będzie taki, że jak podamy wartość odchylenia celności dla NPC kucającego w miejscu jako np. 3, to kule będą padać do 3 metrów na lewo i do 3 metrów na prawo od gracza niezależnie od odległości. Oznacza to, że nieważne co tam wpisze, NPC zawsze będzie tak samo celny, czy stoję 5m od niego, czy 50.
Idek
Tropiciel

Posty: 224
Dołączenie: 10 Lut 2011, 22:06
Ostatnio był: 22 Lip 2014, 16:27
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 20

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Strellok w 22 Kwi 2011, 21:23

@ smoq2 - Chyba wiem jak rozwiązać problem mianowicie napisałeś, że nie ważne czy bot stoi 2 m od gracza czy 200m bo i tak zawsze będzie tak samo celny więc zwiększając odległość widzenie botów umożliwiłeś im ostrzał snajperski z karabinów szturmowych bo widzą gracza z 150m i mają tylko ten karabin szturmowy wiec otwierają ogień i gracz ma przechlapane nawet ze snajperką bo bot ze 150m strzela tak jak by stał przy graczu. Moim zdaniem to zwiększyło problematyczność z celowaniem botów.
Z tego wynika, że jeśli przywróciło by się standardową widzenia botów do 80m lub trochę poniżej wartości karabinów snajperskich boty nie miały by jak prowadzić ostrzału do snajperów, ale dla szturmowców niestety nie da się chyba nic zrobić bo jak za bardzo obniży się teren widziany przez boty snajperzy będą mogli do nich strzelać a oni będą musieli biec im prosto pod lufy żeby oddać strzał do nas (gracza).Moim zdaniem teren widziany przez boty nie powinien przekracza 120m (może się ktoś ze mną nie zgodzić,ale z najsłabszych snajperek można oddać strzał w bota z 150m wiec bot nie będzie z nami wstanie walczyć jeśli za bardzo zmniejszymy mu pole widzenia.

Miałeś pewnie na myśli zwiększając poziom widzenia botom to żeby ich snajperzy mogli coś zdziałać ale nie podniosłeś tylko pola widzenia snajperów ale także zwykłych szturmowców.Owszem jak by się dało podnieść celność tylko snajperów to powinieneś to zrobić do takiego stopnia do jakiego nadają się ich snajperki a większość snajperek może strzelać celnie an dystans do 150m więc snajperzy powinni mieć gdzieś takie polew widzenia, ale jeśli nie da się osobno podnieść pola widzenia tylko dla snajperów to wo gule jej nie podnosić albo tylko trochę ja podnieś (żeby boty z kałachami nie mogły zabijać gracza z 150m).
Awatar użytkownika
Strellok
Kot

Posty: 43
Dołączenie: 16 Kwi 2011, 22:04
Ostatnio był: 16 Lis 2011, 18:33
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 1

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Juraszka w 22 Kwi 2011, 22:57

Idek napisał(a):jaruszka tu system jest nieżyciowy i się nie da zrobić realistycznie patrz co smoq napisał


Idek... Gratuluje! Właśnie trafiłeś do grona przygłupów którzy przekręcają moje przezwisko/mój nick. Rozumiem że można zapomnieć jak brzmiał jak się rozmawia, ale na forum? gdzie niejednokrotnie cytowałeś moje wypowiedzi...


Smoqu zwiększył zasięg widzenia botów, proponuje dla testów przywrócić oryginalne wartości odpowiadające za zasięg widzenia, albo niewiele większe...oryginalnie to 80m, to proponuje ustawić 90m... zobaczymy jak będzie.
Związki na odległość to ch*j, a czołgi same się nie zatankują, pamiętaj.
Wave

Zostawiasz wóz na parkingu pod Tesco i jedziesz do sąsiedniego miasta to ch*j wie co się z nim może stać.
Wave
Awatar użytkownika
Juraszka
Łowca

Posty: 492
Dołączenie: 21 Cze 2010, 11:08
Ostatnio był: 21 Lut 2020, 16:06
Miejscowość: Gniezno
Frakcja: Samotnicy
Kozaki: 70

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Wilk Fenris w 22 Kwi 2011, 23:27

Strellok

To już wiadomo (a przynajmniej jest rozsądna teoria) dlaczego w oryginale był taki, a nie inny dystans "widzenia" przez "boty". Ktoś się zorientował podczas testów, że będzie dochodzić do takich sytuacji, o jakich teraz rozmawiamy i musiano iść na kompromis. Nie było prawdopodobnie czasu i możliwości, aby na szybkiego to przeprojektować w sensowny sposób, wiec musiano zastosować inne rozwiązanie. Oszacowano wiec "optymalny" w tym systemie dystans widzenia dla NPC, aby gra nie stała się męcząca.

smoq2

Skoro więc system "celowania" jest nienaruszalny, to może da się zrobić opcję zmiany pola widzenia botów, oraz ich celności tak, żeby każdy mógł sobie ustalić swoje optimum (oraz podać wartości zalecane, aby granie byłą za łatwa, albo za trudna)? Takimi "+" i "-" jak pozostałe opcje TFW. Powiedzmy co 10m. Szturmowcy mogliby ustawić ten dystans pod maksymalny zasięg ognia swojej broni i walka stałaby się mniej męcząca. Snajperzy mogliby zostawić tak jak jest, żeby nie mieli a łatwo. Każdy byłby zadowolony i skończyłoby się gadanie, a dlaczego jest tak, a nie inaczej.

PS. Pytanie techniczne (może głupie, nie wiem). Czy wykonalne jest, żeby każdy bot dostał taki system strzelania jak gracz? Bo skoro nasi kompani mogą (a widzą tak samo daleko jak NPC), to może jest też taka możliwość dla każdego NPC w grze? Wtedy dystans widzenia mógłby wynosić nawet więcej niż teraz :P Snajperzy i tak by trafiali bo broń n to pozwala, a boty z kałachami...no cóż... tak czy siak padali by łupem snajperów, bo nie byliby w stanie skutecznie odpowiedzieć ogniem. No ale life is brutal i na normalnej wojnie też tak jest.

Z logiki wynika jednak, że takie rozwiązanie zakatowałoby kompa na śmierć, bo inaczej nie robiono by rozwiązania alternatywnego, no ale chciałbym się mylić :P
Awatar użytkownika
Wilk Fenris
Stalker

Posty: 87
Dołączenie: 29 Sty 2010, 02:15
Ostatnio był: 01 Maj 2014, 18:55
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 4

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 23 Kwi 2011, 00:04

Pozwólcie, że wam coś wytłumaczę.

- Zwracając im zasięg widzenia do 80m odwrócimy sytuację. Wystarczy, że kucniemy sobie ze snajperką 100m od obozowiska/bazy wroga, i możemy spokojnie sobie ściągać wszystkich po kolei. Wrogowie nie oddadzą w naszą stronę nawet strzału, bo nas nie widzą, zaczną tylko biegać w kółko jak mrówki gdy się im wdepnie w mrowisko.

- Nie każcie mi wracać do waniliowych wartości dla celności NPC bo (uwierzcie mi na słowo) będziecie narzekać jeszcze bardziej.

- Nie używajcie terminu "bot", bo znaczy on co innego i mnie drażni. NPC to poprawna nazwa.

- Kompani nie używają takiego samego systemu celowania jak gracz. Podam wam modyfikatory, może zrozumiecie lepiej:


:

Kod: Zaznacz wszystko
Odchylenie celności dla kompanów:

disp_walk_stand               = 2
disp_walk_crouch            = 2
disp_run_stand               = 2
disp_run_crouch               = 2 
disp_stand_stand            = 2
disp_stand_crouch            = 2
disp_stand_stand_zoom         = 1.5
disp_stand_crouch_zoom         = 1.25

Odchylenie celności dla "zwykłych" NPC:

disp_walk_stand               = 14     
disp_walk_crouch            = 12
disp_run_stand               = 14
disp_run_crouch               = 14
disp_stand_stand            = 8
disp_stand_crouch            = 6
disp_stand_stand_zoom            = 4
disp_stand_crouch_zoom            = 2

"Waniliowe" wartości dla porównania:

disp_walk_stand               = 8
disp_walk_crouch            = 4
disp_run_stand               = 14
disp_run_crouch               = 6
disp_stand_stand            = 4
disp_stand_crouch            = 2
disp_stand_stand_zoom         = 1.5
disp_stand_crouch_zoom         = 1.25

Odchylenie celności dla zombie:

disp_walk_stand               = 600
disp_walk_crouch            = 600
disp_run_stand               = 600
disp_run_crouch               = 600
disp_stand_stand            = 600
disp_stand_crouch            = 600
disp_stand_stand_zoom         = 600
disp_stand_crouch_zoom         = 600


Więc jak widzicie, obecne rozwiązanie jest najlepszym z możliwych.

Jak ktoś chce sobie poeksperymentować, to może pozmieniać te parametry w gamedata/configs/creatures/m_stalker.ltx

Parametry "zwykłych" NPC będą oznaczone tagiem ;---FIRE DISPERSIONS-------

Wszystko co jest za znaczkiem ";" nie jest czytane z pliku.

Może komuś uda się ustawić optymalne wartości, tak aby stalkerzy byli celni z bliska i mało celni z daleka.
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Strellok w 23 Kwi 2011, 00:16

@ smoq2 - Widzę, że ja głównie używam sformułowania "bot" za co najserdeczniej przepraszam i nie miałem na celu urazić Cię.Od teraz za wszelką cenę będę się starał pamiętać o tym,żeby zamiast "bot" mówić "NPC"

Ps: No dobrze odczepmy się tej celności bo to prawda ona może zostać ona aż tak mnie irytuje jak ta celność granatów nie da się żeby NPC rzucali granatami tak jak w Zewie Prypeci
Awatar użytkownika
Strellok
Kot

Posty: 43
Dołączenie: 16 Kwi 2011, 22:04
Ostatnio był: 16 Lis 2011, 18:33
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 1

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Juraszka w 23 Kwi 2011, 09:06

Smoqu...podaj jedynie gdzie znajduje się wartość zasięgu widzenia NPCtów... bo teraz mamy 150, a było 80.
Chce sobie ustawić 100m i przetestować jak będzie.

Wszystko zależy od uczciwości gracza, bo jak gra snajperem i ustawi sobie 60m to w tym momencie to baran nie gracz, bo to tak jakby włączył sobie niewidzialność dla NPC. A szturmowiec co ustawi sobie na 200m... no musi być hardcorem xD

Z odchyleniem celności też mogę się pobawić ale raczej nie tutaj leży problem skoro wartości zmniejszono.

W gamedata/configs/creatures/m_stalker.ltx znalazłem coś takiego: (WIDOCZNOŚĆ)
Kod: Zaznacz wszystko
;---VISIBILITY--------------------------------------------------------
vision_danger_section = stalker_vision_danger
vision_free_section = stalker_vision_free
[b]eye_fov = 110;120
eye_range = 80[/b]
far_plane_factor = 1.0
fog_density_factor    = 0.05


mógłbyś wyjaśnić za co odpowiadają podane wartości? szczególnie te pogrubione.



W \Gamedata\configs\creatures\actor.ltx jest:
Kod: Zaznacz wszystko
[actor_immunities_gd_novice]
burn_immunity           = 0.3 ;0.45
strike_immunity         = 0.3 ;0.45
shock_immunity          = 0.3 ;0.45
wound_immunity          = 0.3 ;0.45
radiation_immunity      = 0.3 ;0.45
telepatic_immunity      = 0.3 ;0.45
chemical_burn_immunity  = 0.3 ;0.45
explosion_immunity      = 0.3 ;0.45
fire_wound_immunity    = 0.2

Czyli modyfikatory obrażeń n a każdym poziomie trudności (tu początkujący)
Może komuś pomóc :E
Związki na odległość to ch*j, a czołgi same się nie zatankują, pamiętaj.
Wave

Zostawiasz wóz na parkingu pod Tesco i jedziesz do sąsiedniego miasta to ch*j wie co się z nim może stać.
Wave
Awatar użytkownika
Juraszka
Łowca

Posty: 492
Dołączenie: 21 Cze 2010, 11:08
Ostatnio był: 21 Lut 2020, 16:06
Miejscowość: Gniezno
Frakcja: Samotnicy
Kozaki: 70

PoprzedniaNastępna

Powróć do Czyste Niebo

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości