DirectX 9 X-Ray engine

Chór Armii Czerwonej skończył się na Kill 'Em all - pomyślał rozczarowany Naznaczony.

Postprzez Touchdown w 23 Sty 2006, 12:25

Troche to przejaskrawiles, fan. ;) Stalker nigdy nie mial byc optymalizowany pod TNT i Voodoo. Byl optymalizowany pod Geforce 3 i (prawdopodobnie) to bedzie minimum. Poza tym mówimy o dx9, do slabszych kompów masz nadal dostepny dx8. Mysle, ze teraz nieco sie wyjasnilo w kwestii "po co robic dwie wersje silnika?".

Optymalizacje zawsze zostawia sie na koniec (kiedy wszystko co trzeba jest juz na swoim miejscu mozna zaczac ostateczne optymalizacje), ale watpie, ze tak wysokie wymagania byly tylko owocem "nie wyrobienia sie" :mrgreen: . Moze to co slyszalem od jakiegos czasu o X-Ray Dx9 ["X-Ray moze konkurowac z UE3" - Oleg Yavorsky; "X-Ray moze spokojnie nasladowac sceny powstale przy wykorzystaniu UE3", "Stalker coraz bardziej wyglada jak next-gen" - SNIPER-X] jest bardziej prawdziwe niz myslalem...


Fan, hehe, domyslilem sie :mrgreen:, chcialem sobie po prostu bezczelnie nabic posta :P .
Ostatnio edytowany przez Touchdown, 23 Sty 2006, 14:11, edytowano w sumie 1 raz
Awatar użytkownika
Touchdown
Retired

Posty: 1060
Dołączenie: 07 Maj 2005, 14:01
Ostatnio był: 29 Maj 2015, 17:06
Kozaki: 26

Reklamy Google

Postprzez Fan w 23 Sty 2006, 13:17

NIe to wiesz Touch z tym TNT i Vodo zartowalem :P
A ze moze konkurowac z ue3 , to dobrze :wink:
AM2 Athlon 64 3500+ Orleans + AC FREEZER 64 PRO
DFI Infinity NF SLI-M2/G
GEIL 2x512MB 533Mhz 4-4-4-12 Dual DDR
GALAXY 7900GS 1.2ns 540/1500 ZALMAN
MAXTOR Diamond Max10 200GB,SEAGATE Barracuda7 40GB
Creative SB X-FI Extreme Music + Logitech Z-5500 ; )
IIYAMA CRT 21" and Samsung LCD 37" ; )
TOPOWER SPW-400W and BIG TOWER
3DMark03:?k | 3DMark05:?k | 3DMark06:?k
Awatar użytkownika
Fan
Ekspert

Posty: 777
Dołączenie: 06 Cze 2005, 20:56
Ostatnio był: 11 Wrz 2011, 15:23
Kozaki: 1

Postprzez LPKorn3324 w 09 Sie 2006, 23:53

odswieze watek- dawno temu zobaczylem pewien screenshot -

http://stalker.funday.pl/fusion_images/ ... bum/27.jpg

i zaintrygowalo mnie rozmycie na drugim planie jednak pomyslalem, ze najpewniej jest to jakis filtr z photoshopa itp bo przeciez wtedy nie bylo zadnej technologi w grach, które wprowadzaly by taki efekt dzis wiadomo, ze cos takiego to "depth on field", który jest zastosowany w Crysis;ie czy choc by w naszym rodzimym Call of Juarez. Co o tym myslicie? screen ten jest tylko zabawa w photoshopie czy tezjedynym z wlaczonym efektem?

dla porównania crysis http://www.crysis-online.com/Informatio ... -Field.jpg
Awatar użytkownika
LPKorn3324
Retired

Posty: 647
Dołączenie: 23 Kwi 2005, 13:46
Ostatnio był: 01 Lis 2014, 14:04
Miejscowość: Poznan
Kozaki: 0

Postprzez ThaiWarrior w 10 Sie 2006, 01:33

Mi sie wydaje(podkreslam slowo"wydaje"), ze to jakis filtr. Spojscie na te zaznaczone przezmnie pola http://img232.imageshack.us/my.php?imag ... niebw0.jpg
czerwone pole obejmuje fragment drzewa w ktorym jest filtr i w pewnym momencie sie on konczy(biale pole) na tym samym obiekcie(drzewo) ktore jest w tej samej odleglosci od oczu stalkera. W tym bialym polu widac jak rozmazane sa galezie drzewa a w pewnym momenice juz nie(czyli np. uzycie pedzla i przejechanie nim "niechcacy" po tych galeziach)
:D

Chok Dee
Image
Awatar użytkownika
ThaiWarrior
Retired

Posty: 571
Dołączenie: 26 Lut 2006, 18:44
Ostatnio był: 11 Gru 2017, 22:00
Miejscowość: Zgorzelec/Żagań
Kozaki: 37

Postprzez Touchdown w 10 Sie 2006, 10:14

Z tym screenem to juz bylo sporo zamieszania, ale nie pamietam na czym stanelo.

Z tego co wiem stalker nie ma DoF, ale jestem na 100% pewien, ze da sie go wlaczyc w X-Ray. Nie sugerowalbym sie tym, ze teraz jest taki efekt, a rok temu go nie bylo. Tak naprawde technologia (jako calosc), która powszechnie uwaza sie za nowa, ma juz jakies 2-3 lata, DoF tez nie jest nowinka ostatnich miesiecy.

Mozna snuc domysly, problem polega na tym, ze ten screen ma na karku juz ponad rok i jest jednym z pierwszych pokazujacych X-Ray dx9 i na dodatek bardzo wczesny dx9. Moim zdaniem to nie DoF, bo na czym stalker skupia wzrok? Na T-72, w takim razie rozmyty powinien byc caly obszar, poza czolgiem, a rozmyty jest tylko ten w oddali. Poza tym mam wrazenie, ze na screenie obraz rozmywa sie wraz z rosnaca odlegloscia od gracza. Juz ustrojstwo na prawo od T-72, jak równiez sam T-72 i garaz jest juz nieco rozmyty.

Moze to efekt deszczu (pogody), mgly. Albo celowe rozmycie ukrywajace jakis blad wczesnego dx9.
Awatar użytkownika
Touchdown
Retired

Posty: 1060
Dołączenie: 07 Maj 2005, 14:01
Ostatnio był: 29 Maj 2015, 17:06
Kozaki: 26

Postprzez LPKorn3324 w 10 Sie 2006, 11:27

chyba macie racje, efekt ten dziala na innej zasadzie ale nie zmienia to faktu, ze jest to bardzo dziwny screen, tylko na nim mozna zaobserwowac cos takiego :)
Awatar użytkownika
LPKorn3324
Retired

Posty: 647
Dołączenie: 23 Kwi 2005, 13:46
Ostatnio był: 01 Lis 2014, 14:04
Miejscowość: Poznan
Kozaki: 0

Postprzez Touchdown w 10 Lis 2006, 20:51

Przebudowalem troche opis X-Raya. Teraz jest nieco krótszy, ale bardziej przejrzysty i zawiera wiecej informacji.
Awatar użytkownika
Touchdown
Retired

Posty: 1060
Dołączenie: 07 Maj 2005, 14:01
Ostatnio był: 29 Maj 2015, 17:06
Kozaki: 26

Postprzez KoweK w 20 Gru 2006, 19:04

Ja mam tylko jedno pytanie..
Wszystko wiem o X-RAY ale nie mam pojecia jak wyglada w STALKERZE woda... Czy ktos móglby zapodac screena lub wyjasnic jak woda powinna wygladac na XRAY. Z gory ThX
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5662
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: Wczoraj, 00:41
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1475

Postprzez Touchdown w 20 Gru 2006, 19:26

Woda 01
Woda 02
Woda 03
Woda 04
Woda 05

Powyzsze screeny sa oczywiscie w DX8. W DX9 wszystko zalezy od wyborów, jakich dokonali graficy. Deferred Shading nie wspólpracuje z Alpha Blendingiem (przezroczyste powierzchnie), dlatego woda mogla byc problemem. Przykladowo szyba widoczna na tym screenie jest stworzona tylko przy pomocy refrakcji. Ostateczny efekt jest co najmniej zadowalajacy, wiec prawdopodobnie woda bedzie wygladac znosnie. Zakladam, ze bedzie to refrakcja plus odbicia.
Awatar użytkownika
Touchdown
Retired

Posty: 1060
Dołączenie: 07 Maj 2005, 14:01
Ostatnio był: 29 Maj 2015, 17:06
Kozaki: 26

Postprzez Touchdown w 10 Lut 2007, 00:15

Atem odpowiedzia³ jaki¶ czas temu na parê pytañ, równie¿ zwi±zanych z silnikiem gry. Dowiadujemy siê, ¿e:

* Op³aca siê mieæ na pok³adzie procesor dwu-rdzeniowy, ale wiêksza ilo¶æ rdzeni nie ma ju¿ wp³ywu na wydajno¶æ.
* Systemy SLI i Crossfire dobrze siê spisuj± dziêki zastosowaniu w nich Alternate-Frame-Rendering, ale obecnie wystêpuj± jakie¶ problemy z driver'ami (wzrost wydajno¶ci to zaledwie 10% w 1024x768, ale w bardzo wysokich rozdzielczo¶ciach wzrost jest ju¿ dwukrotny).
* Nie bêdzie ¿adnej specjalnej wersji pod 64 bitowe procesory.
Awatar użytkownika
Touchdown
Retired

Posty: 1060
Dołączenie: 07 Maj 2005, 14:01
Ostatnio był: 29 Maj 2015, 17:06
Kozaki: 26

Postprzez byczakrew w 10 Lut 2007, 00:54

stalker - 130 zeta... komp - 8000... wra¿enia - bezcenne
Awatar użytkownika
byczakrew
Kot

Posty: 12
Dołączenie: 11 Mar 2006, 01:21
Ostatnio był: 19 Mar 2007, 09:23
Kozaki: 0

Postprzez Pipboy w 10 Lut 2007, 04:32

Touchdown napisał(a):
* Op³aca siê mieæ na pok³adzie procesor dwu-rdzeniowy, ale wiêksza ilo¶æ rdzeni nie ma ju¿ wp³ywu na wydajno¶æ.


Dziwn± sprzeczno¶æ tu widzê - op³aca siê mieæ ale w sumie w Stalkerze nie ma to wp³ywu na wydajno¶æ - hmm no to dlaczego do Stalkera op³aca siê mieæ dwurdzeniowy procesor?
Image
Awatar użytkownika
Pipboy
Stalker

Posty: 191
Dołączenie: 07 Maj 2005, 21:51
Ostatnio był: 04 Maj 2009, 19:44
Miejscowość: ze wsi nad Wisla:)
Kozaki: 0

PoprzedniaNastępna

Powróć do Multimedia

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 11 gości