XRay Engine - BugTrap

Kim jesteśmy? Dokąd idziemy? Jaki w tym cel? Zadawał sobie w duchu te pytania. Tak, był pijany.
Regulamin forum
Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu.
Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-STCS\logs
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-STCS\logs
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Clear Sky\_appdata_\logs

Logi tagujemy w [ CODE ][/ CODE ].

Re: XRay Engine - BugTrap

Postprzez Bonus w 19 Cze 2009, 12:48

Ok, spróbuję ale dopiero 5 lipca bo wyjeżdżam :) a to patch 1.5.0.9 powoduje taki błąd ?
Awatar użytkownika
Bonus
Kot

Posty: 6
Dołączenie: 16 Cze 2009, 11:34
Ostatnio był: 16 Lip 2009, 20:44
Miejscowość: Kozienice
Frakcja: Samotnicy
Kozaki: 0

Reklamy Google

Re: XRay Engine - BugTrap

Postprzez Greyeeh w 19 Cze 2009, 21:56

Nie, na pewno nie patch, bo po co by go wydawali?
Ja bym radził spróbować zainstalować SP3, jak nie masz..
Awatar użytkownika
Greyeeh
Redaktor

Posty: 557
Dołączenie: 29 Gru 2008, 21:08
Ostatnio był: 08 Sty 2014, 19:48
Miejscowość: Jaworzno
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 66

Re: XRay Engine - BugTrap

Postprzez Bonus w 20 Cze 2009, 07:30

Ale ja mam Viste nie XP ;) Instalowałem przedwczoraj najnowsze sterowniki do sprzętu jaki mam, znalazłem tylko do grafiki i muzyki. Ale to nic nie dało. Jak wrócę to przeinstaluję grę i zobaczymy ;)

Na razie 3majcie się ;) dzięki za odpowiedzi i sugestie :wódka: ;)
Awatar użytkownika
Bonus
Kot

Posty: 6
Dołączenie: 16 Cze 2009, 11:34
Ostatnio był: 16 Lip 2009, 20:44
Miejscowość: Kozienice
Frakcja: Samotnicy
Kozaki: 0

Re: XRay Engine - BugTrap

Postprzez Greyeeh w 20 Cze 2009, 10:19

Ja też mam Vistę, oryginał do najnowszego patcha i wszystko śmiga za pierwszym razem. Ja tak miałem z ShoC, spróbuj starszy patch, a potem ten co masz teraz. Albo po prostu ściągaj z innych stron.
Awatar użytkownika
Greyeeh
Redaktor

Posty: 557
Dołączenie: 29 Gru 2008, 21:08
Ostatnio był: 08 Sty 2014, 19:48
Miejscowość: Jaworzno
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 66

Re: XRay Engine - BugTrap

Postprzez Bubciu w 22 Cze 2009, 17:24

Hmm, myślę, że mogę tutaj pomóc :) Otóż niedawno znalazłem w necie sposób aby rozwiązać ten problem, tylko że w Cieniu Czarnobyla, ale silnik gry ten sam więc nie widzę problemu, zatem:

"[error][ 1450] : Zasoby systemowe nie wystarczają do ukończenia żądanej usługi

Pomogło pogrzebanie w rejestrze i zmiana ustawień pliku stronicowania. Błąd jest związany z systemem Windows XP i niestety nową generacją kart graficznych firmy Ati LOL
Napiszę jak rozwiązać problem wycieku pamięci w trakcie gry. Jak człowiek zaczyna szukać rozwiązania, okazuje się, że jest to bardzo popularny błąd, zarówno wśród polskich graczy jak i zagranicznych.
Rozwiązanie na pewno się komuś przyda i nie będzie musiał się tyle naszukać co ja

Przede wszystkim do opcji uruchamiania gry należy dopisać "-noprefetch" (prawym na ikonę gry - "D:\Program Files\THQ\S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl\bin\XR_3DA.exe" -nointro -noprefetch). Wtedy gra nie wgrywa sobie sterty niepotrzebnych rzeczy do pliku wymiany. Dzięki temu więcej zasobów pozostaje na rozgrywkę.
Druga bardzo ważna sprawa to modyfikacja w rejestrze sposobu zarządzania plikiem wymiany przez system. Mianowicie:
- w "uruchom" wpisujemy "regedit" i odpalamy edytora rejestru
- odszukujemy ścieżkę "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management"
- zmieniamy wartość REG_DWORD dla "PagedPoolSize" na "ffffffff"
- dodajemy nową wartość REG_DWORD (prawym myszki na wolnym obszarze) i zmieniamy jego nazwę na "PoolUsagemaximum"
- zmieniamy wartość nowo utworzonej funkcji na "00000028"
- zamykamy edytora rejestru i cieszymy się działającym S.t.a.l.k.e.r'em"

Mam nadzieje, że pomogłem :)

"-noprefetch - Disables prefetching. Games load faster, in-game stuttering may increase or drop." Czyli jesli masz slaby PC to nie dodawaj tego parametru bo podczas gry mogą wystąpić przyciecia ale za to czas ladowania poziomow bedzie nieco szybszy... - caleb59

Aaa, dlatego mi tak cięło w magazynach, dzięki :)

Polecam także zmniejszyć rozdzielczość w grze, na początku mi wysypało kompa, zmniejszyłem rozdziałke i śmiga aż miło :D
Ostatnio edytowany przez Bubciu, 24 Cze 2009, 18:59, edytowano w sumie 1 raz

Za ten post Bubciu otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Axideus.

Bubciu
Wygnany z Zony

Posty: 27
Dołączenie: 01 Lip 2008, 20:29
Ostatnio był: 29 Sie 2013, 21:46
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 2

Re: XRay Engine - BugTrap

Postprzez Maruder w 22 Cze 2009, 20:33

Od jakiegoś czasu występuje mi ten błąd. Oto treść loga:

FATAL ERROR

[error]Expression : fatal error
[error]Function : CScriptEngine::lua_error
[error]File : D:\xray-svn\xr_3da\xrGame\script_engine.cpp
[error]Line : 70
[error]Description : <no expression>
[error]Arguments : LUA error: gamedata\scripts\_g.script:20: bad argument #2 to 'format' (string expected, got no value)

stack trace:

Wszystko kończy się na tym. Nie wiem Czy coś powinno być dalej. W każdym razie proszę o pomoc. Gram na podstawowej wersji gry 1.0. Bez modów.

Przeinstaluj gre i doinstaluj patcha 1.5.07 lub 1.5.08 (unikajac 1.5.09 ze wzgledu na bugi w nim zawarte!) i koniecznie zacznij gre od nowa a problem zniknie... - caleb59
Awatar użytkownika
Maruder
Kot

Posty: 6
Dołączenie: 15 Cze 2009, 20:20
Ostatnio był: 28 Cze 2009, 21:44
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 0

Re: XRay Engine - BugTrap

Postprzez mrowa9425 w 29 Cze 2009, 13:45

Cholera twój pomysł nie podziałał Bubciu. A gdzie znalazłeś to rozwiązanie ?
mrowa9425
Kot

Posty: 19
Dołączenie: 03 Maj 2009, 14:35
Ostatnio był: 04 Maj 2011, 01:01
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Lightened IL 86
Kozaki: 0

Re: XRay Engine - BugTrap

Postprzez Bubciu w 30 Cze 2009, 16:50

Hmm, gdzieś na PClab.pl
W tym sęk, że ja to na ShoCu robiłem i dotyczyło to problemu z Radeonami serii HD

@EDIT
Nie wiem czy cała seria, ale 2600 hd na pewno, bo znam parę przypadków, razem ze mną :)

@EDIT down
A w logu masz ten error co wcześniej czyli te nie wystarczające zasoby?
Ostatnio edytowany przez Bubciu 01 Lip 2009, 22:12, edytowano w sumie 2 razy

Bubciu
Wygnany z Zony

Posty: 27
Dołączenie: 01 Lip 2008, 20:29
Ostatnio był: 29 Sie 2013, 21:46
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 2

Re: XRay Engine - BugTrap

Postprzez mrowa9425 w 30 Cze 2009, 20:31

No właśnie ja mam Radeona HD 3870 X2. A próbuje na CS. Spróbuje na Shoc, ale na CS nie działa.
mrowa9425
Kot

Posty: 19
Dołączenie: 03 Maj 2009, 14:35
Ostatnio był: 04 Maj 2011, 01:01
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Lightened IL 86
Kozaki: 0

Re: XRay Engine - BugTrap

Postprzez Raven w 07 Lip 2009, 18:27

Jako że jestem nowy, to się przywitam:
Witam wszystkich:)

Mam taki problem:
Jak chcę przejść do magazynów wojskowych z czerwonego lasu, to gra się wysypuje do pulpitu... Mam save wcześniejszy, w czerwonym lesie (przed zasadzką, po, przed pójściem do Leśnika i tuż przed wejściem do magazynów), a także jeszcze w Jantarze (próbowałem grać od tego save-a ale nic nie dało - dalej to samo).

Oto log:
[error]Expression : fatal error
[error]Function : CModelPool::Instance_Load
[error]File : E:\priquel\sources\engine\Layers\xrRender\ModelPool.cpp
[error]Line : 113
[error]Description : <no expression>
[error]Arguments : Can't find model file 'actors\stalker_soldier\stalker_so|dier_3.ogf'.

(Brak jakiegoś pliku?)

Gra jest oryginalna (pożyczona od brata, ale oryginalna).
Patch 1.09 modów trochę mam: (nie wiem jak te patche się nazywały, ale takie pliki doinstalowałem)
stalkercsPLvoice_patch (głos lektora),
realistic_flashlight_for_clearsky_1.0 (zmiana w pliku light_night.ltx),
neilmc_terrain_pack_cs (dużo zmian w Gamedata\textures\detail),
graphics_pack_clear_sky_v.1.0,
better_lighting_depth_of_field_and_fps (plik user.ltx),
affinity - poprawia stabilność w AMD.

Sprzęt:
Athlon 4400x2 (2x 2,51), 2GB ram, 8800GT. Windows XP SP2.

Z forum znalazłem, żeby zmienić plik stronicowania na więcej -> ustawiłęm 3070 - 4092, nic nie pomogło:(

Przeinstalowałem Stalkera, zainstalowałem jedynie patch 1.08 (bez modów) - nadal to samo...

Z góry thx za pomoc...
Raven
Kot

Posty: 1
Dołączenie: 07 Lip 2009, 17:51
Ostatnio był: 09 Lip 2009, 18:55
Kozaki: 0

Re: XRay Engine - BugTrap

Postprzez mrowa9425 w 07 Lip 2009, 23:18

ej słuchaj zainstaluj patcha z numerem 10 rozwiązał wszystkie moje problemy. Twoje mam nadzieje też
mrowa9425
Kot

Posty: 19
Dołączenie: 03 Maj 2009, 14:35
Ostatnio był: 04 Maj 2011, 01:01
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Lightened IL 86
Kozaki: 0

Re: XRay Engine - BugTrap

Postprzez Bonus w 13 Lip 2009, 22:06

Niestety ani reinstalacja ani nowy patch mi nie pomógł :( jakieś inne propozycje ?

Tutaj linikja w logu:
Kod: Zaznacz wszystko
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : vertex || show_restrictions(m_object)
[error]Function      : CPatrolPathManager::select_point
[error]File          : E:\priquel\sources\engine\xrGame\patrol_path_manager.cpp
[error]Line          : 155
[error]Description   : any vertex in patrol path [agr_stalker_leader_walk] is inaccessible for object [agr_stalker_base_leader]
Awatar użytkownika
Bonus
Kot

Posty: 6
Dołączenie: 16 Cze 2009, 11:34
Ostatnio był: 16 Lip 2009, 20:44
Miejscowość: Kozienice
Frakcja: Samotnicy
Kozaki: 0

PoprzedniaNastępna

Powróć do Pytania i odpowiedzi

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: svt66 oraz 4 gości