Witam, jestem teraz w Czerwonym Lesie (pierwszy raz, zaraz idę do Magazynów Wojskowych); gdy jestem w danej lokacji pierwszy raz robię sobie specjalne wycieczki w poszukiwaniu artefaktów z detektorem, więc moja lista będzie w miarę kompletna:
UWAGA - róża wiatrów:
PnZ Pn PnW
ŚrZ Śr ŚrW
PdZ Pd PdW
Najpierw podaję gdzie jest artefakt na głównej mapie w PDA, potem po przecinku szczegółowe informacje.
Anomalie piszę z pamięci, więc proszę o wybaczenie (do weryfikacji - mylą mi się anomalie chemiczne i psychiczne).
BAGNA - 7 artefaktów:
a) gdy pierwszy raz trafiamy na bagna, wyciągamy detektor i wsio
;
b) kraniec na ŚrW - anomalia Elektro + trzy trupy + linia wysokiego napięcia;
c) Śr - Spalone Gospodarstwo, anomalia ognia;
d) ŚrZ, na zachód od Ruin Wioski - WIDAĆ ŁUNĘ, nawet w dzień - anomalia bodajże Elektro albo chemiczna;
e) ŚrZ, trochę na południe -> na tej samej wysepce na południe od punktu d), chwilę trzeba iść z buta; anomalia chemiczna (?);
f) PnW, na północno-zachodnim krańcu Głównej Bazy Renegatów/Placu Maszynowym (czy jakoś tak); anomalia ogniowa;
g) PnW, północny wschód od f) jest lokacja z przewróconą ciężarówką, którą zdarzy nam się bronić razem ze stalkerami Czystego Nieba - od ciężarówki idziemy na wschód do anomalii Elektro.
KORDON - 3 artefakty (tutaj nie będę używał róży):
a) na północ od wioski stalkerów znanej z podstawki niemalże rzut beretem od niej jest ogrodzony teren z małą bazą stalkerów, promieniowaniem i anomaliami powietrznymi;
b) przy wlocie do tunelu kolejowego z martwym żołnierzem (i jego PDA - potrzebny do wykonania zadania zleconego przez dezertera pod mostem) na wschodzie mapy, do którego prowadzi nas anomalia Teleport nad wiaduktem jest przewrócony pociąg i anomalie powietrzne + radioaktywność. UWAGA idziemy od południa, chyba że znasz uniwersalny sposób T-1000 na przechodzenie przez metalowe druty kolczaste.
b) jak idziemy do znanego ze starego stalkera przejścia na wysypisko patrzymy cały czas w prawo i tam gdzieś powinna być widoczna grupa anomalii bodajże powietrznych.
DOLINA MROKU - 5 artefaktów + jeden, do którego się nie dostałem (spoko, będę wracał
):
a) Pd-trochę na Wsch. - jak jesteśmy przy posterunku Wolności skręcamy w prawo i z asfaltowej drogi na polanę usłaną pagórkami prosto przed siebie (na Wschód);
b) od punktu a) idziemy dalej na wschód (jak w Seksmisji
) - anomalia ogniowa;
c) ŚrW i Fabryka z tajnym labolatorium, -> zawnętrzny, PdW róg tej lokacji zaraz przy płycie południowego ogrodzenia, muru (tam, gdzie najemnicy wysadzają tunel, tylko że - jak już pisałem - na zewnątrz lokacji) - sorry, trochę nadmiarowo tych informacji podałem
; anomalia powietrzna;
d) PnW i najbardziej wysunięty budynek w kształcie walca na stacji benzynowej (tam, gdzie rok temu spotkaliśmy krwiopijcę-predatora i zdychającego stalkera), trzeba wejść po drabinie na środkowy i dopiero na górze przejść na północny - anomalia chemicza, BARDZO NIEBEZPIECZNA;
e) Pn, przy PnZ zewnętrznym rogu głównej bazy Wolności - jest tam trup z TRs 301, ma dużo amunicji do niej;
f) Pn, PdZ wewnętrznym rogu głównej bazy Wolności - teren zamknięty dla zwiedzających (ktoś tam mówił o skrzynkach przy kładce w hali i itp. - sprawdzę), anomalia Elektro.
WYSYPISKO - ja znalazłem 9 artefaktów:
a) Pd-trochę na Wsch. - sprawa podobna, jak w pkt. a) w Dolinie Mroku, tylko że idziemy w kierunku anomalii Elektro w zamkniętej małej kotlince/dolince;
b) i c) na północ od a) powinny był widoczne zbiorniki wodne z brudną wodą i charakterystyczną łuną, w tej pierwszej od strony asfaltowej drogi są obok siebie 2 artefakty, które bierzemy za jednym zamachem;
d), e) i f) - na PnZ krańcu mapy jest przejście do Czerwonego Lasu, nie pamiętam czy to była ta kotlinka na lewo od tego przejścia czy na prawo - tak czy siak łatwo zauważyć, nawet z daleka, anomalię Elektro. Miałem tam też lokalizację schowka Kopaczy po uratowaniu ludzi z Obozu Koncentracyjnego Bandytów. Tutaj dostałem 3 takie same artefakty, dokładnie tak jak w b) i c) obok siebie.
g) i h) - to, co było Złomowiskiem Pojazdów w stalkerze teraz jest (albo raczej - "było") Obozen Koncentracyjnym Bandytów. Dzieląc obszar obozu na pół wszerz mamy po jednym artefakcie na połówkę - anomalie to oczywiście ogień + bonusy.
i) rzut beretem na zachód od Obozu Koncentracyjnego jest anomalia powietrzna i kolejny artefakt.
AGROPROM - nie wiem, czy wszystkie pamiętam... 1 od Bagien, 2 i 3 w Pn Bazie stalkerów, 4 przy Pd Głównej Bazie Powinności (Wrota Obliviona), 5 na bagnach, 6 prawdopodobnie (?) jeden przy wschodniej ścianie Pn Bazy stalkerów i chyba przy słupie elektryczny zaraz za AD1. Moment, uporządkujmy:
I. Pn Baza stalkerów jest dokładnie w srodku mapy;
II. Główna Baza Powinności jest na PdZ;
III. Bagna są na PnZ;
OK. Tam gdzie są NA PEWNO:
a) PdZ, wychodzimy od strony Bagien (tych właściwych, nie w Agropromie radioaktywnych) i gra nas wynagradza pierwszym artefaktem w anomaliach powietrznych. Ta lokacja jest też - patrząc od wschodniej bramy GBP (gdy wychodzimy) - w prawo na skos; albo - patrząc w stronę wejścia do Podziemi Agroprom (gdy wchodzimy) na prawo i z buta wzdłuż siatki, potem jest przerwa w ogrodzeniu, w którą wchodzimy i wąska i ciasna kotlinka z wiadomą anomalią;
b) PnZ, na bagnach (_niewłaściwych_), łatwo znaleźć;
c) PdZ, północna brama GBP (przy strzelnicy), wychodzimy z bazy i widzimy rzut beretem od niej dziwny obiekt wyglądający jak Wrota Obliviona z anomalią ogniową;
d) i e) Śr, budynek z anomalią Elektro w BS, 1 piętro i 2. artefakty, łatwo znaleźć - łatwo zginąć.
I TAM, GDZIE B. PRAWDOPODOBNIE SĄ (kurde ta pamięć jest zawodna):
f) (99%) Śr, wschodnia ściana na zewnątrz BS i anomalie powietrzne;
g) (fifty-fifty) od a) szukamy wzrokiem słupa z linią wysokiego napięcia i anomalią Elektro. Jeżeli nie, to szukamy w ogóle anomalii Elektro. Powinna być widoczna w nocy gołym okiem w postaci łuku elektrycznego.
Czyli jest 5 + 2 = 7 (8).
h) (10%) PdZ, być może jest jeszcze jeden prosto na Pn za c). w Elektro.
Czyli możliwe, że 8!
3 ostatnie pkt. proszę sprawdzić !!!
UWAGA: na Pn, PnW i PdW nic nie ma - szukałem i nie znalazłem! W centrum mapy na Pd od BS też nic nie ma oprócz snorków
.
PODZIEMIA AGROPROMU - z tego co szukałem, to nie ma. Może ktoś będzie miał więcej szczęścia. Być może podczas ucieczki, w głębi korytarza za drabiną, na którą trza szybko wejść coś jest. Tutaj nie polegajcie na mnie, bo wcześniej ograbiony przez bandytów chciałem się stamtąd jak najszybciej wydostać, bo miałem 3 pestki do AK47 i krwawiłem, a grałem na jednym quick-sejwie więc wiecie, rozumiecie ...
JANTAR - znalazłem 3 (albo 4 - NIE PAMIĘTAM!) artefakty. Może być 5!
a) PnZ część dorobionej mapy, tam gdzie robimy pierwszy quest dla doktorka/profesorka w bunkrze, czyli szukamy zaginionej grupy stalkerów. Tam widzimy ciała poległych, bierzemy PDA, zabijamy zmutowane pieski, unikamy zombie i namierzamy obiekt wyglądający jak Wrota Obliviona z anomalią ognia;
b) i c?) patrząc od strony jedynego wejścia - głównej bramy - do fabryki, które było w podstawce - wchodzimy i na prawo jest hala z Elektro, tam powinien być co najmniej jeden artefakt;
d) tak samo, patrząc od strony tego samego wejścia - idziemy po skosie w lewo. Patrząc od strony miejsca, w którym kończymy quest z zaworem - po tym, jak uda nam uruchomić chłodzenie wodne, Lewus zarządzi odwrót i zaraz potem zginie, a jego drużyna zostanie rozniesiona przez uzombifikowanych stalkerów - odwracamy się na wschód i widzimy z dachu anomalię Elektro (trochę zabudowaną takimi murkami jak osiedlowe śmietniki
);
e ?) jak robimy quest z zaworem, to stalker, który się tym zaworem zajmuje i sam zawór jest na dachu budynku, który pamiętamy z podstawki (zakładając, że się nie walnąłem - ten sam, gdzie wchodzimy do labolatorium z Mózgozwęglaczem). Zombie wychodzą z tego budynku przez drewniane kładki porozmieszczane na stalowych rusztowaniach, które tworzą w środku prowizoryczną klatkę schodową (kładkową
). Tam jest pełno anomalii psychicznych i na mój rozum powinno coś tam być, tylko że mój avatar miał za niską ochronę psioniczną i umierał w mękach z ręki niewidzialnego wroga.
CZERWONY LAS - 6 + prawd. 1 + questowy Kompas = _conajmniej_ 8 (
po pierwszym przejściu - do lokacji wracamy jeszcze 2 razy):
Będzie bez róży wiatrów.
a) jak usiłujemy dogonić Strieloka, potem wpadamy w pułapkę, zabijamy oprychów i gadamy z poddanym stalkerem, to on nas prowadzi zamiast do Leśniczówki to do swoich kumpli z Powinności. Robi to przez dziurę w murze nieopodal zawalonego tunelu i podniesionego mostu, na wschód od tych lokacji. Idziemy dalej na wschów, spotykamy Powinność i słyszymy anomalię Elektro. UWAGA: w okolicy grasują krwiopijcy;
b) i c) potem jak wracamy ponaglani przez sygnał SOS i zastajemy tylko trupy przy głównej bramie do lasu, idziemy ścieżką na północ, potem na wschód w kierunku posterunku stalkerów (jak wzięliśmy PDA od trupa - a musisz to zrobić, aby skończyć grę - to lokalizacja jest w PDA). Po drodze będzie anomalia powietrzna z dwoma artefaktami. Można iść na skróty z a) - będzie DUŻO krócej - wtedy idziemy od Elektro na PdW;
d) questowy - jak dochodzimy do posterunku stalkerów (full wypas z przewodnikiem i ogniskiem
), to nam stalker-dowódca obiecuje grawi (w add-onie b. drogi) w zamian za konwojowanie ich na północ do budowli trochę większej niż dwa napotkane Wrota Obliviona wcześniej. Radzę przyjąć jego ofertę, bo *i tak tam trza iść **sami możemy nie dożyć ***artefakt jest b. drogi. Jak dojdziemy na miejsce, trza ubić wielką-głowę znaną nam skądinąd jako boss z jednego z labolatorium w Cieniach (b. trudne), potem obronić grupę przed hordą niby-psów i snorków (b. trudne), potem szybko odebrać nagrodę zanim dowódca zginie i wybyć!;
EDIT: e) jak zrobimy quest d), to w tej Science-Fiction dziurze (Wrota Ob...) jest jeden. UWAGA: nie dostaniemy się tam, bo zginiemy
. Trzeba iśc tam, zginąć, wgrać sejwa, zrobić sejwa, wgrać sejwa i wtedy gra _powinna_ wyrzucić artefakt w bardziej bezpiecznym miejscu;
f) i prawd. g) jak już będziemy na Pn na posterunku Powinności czy kto tam jest obok leśniczówki, to w PdZ rogu ogrodzonego tereny powinien być jeden czy dwa artefakty;
h) questowy Kompas - wiadomo...;
?) ...jeszcze nie skończyłem tej lokacji.
CDN ?
UWAGA: Proszę - tak jak pisałem - sprawdzić te lokacje, a dokładnie te, które "nie są pewne" (Podziemia A.; 3x Agroprom; Jantar -> drugi Elektro [1. czy 2.] + budynek z wejściem do laboratorium; Czerwony Las - posterunek P. [1. czy 2.]). Pozdrawiam.
UWAGA 2: Czasami detektor nie odbiera sygnału - tak mi się zdarzyło w Kordonie w pkt. a), gdy wiedziałem już (rozpoczynałem grę od nowa na patchu 1.5.04), że tam na pewno jest artefakt. Dlatego sprawdzajcie wszystkie łuny, łuki elektryczne itp. itd., np. w Jantarze w północno-wschodnim rogu mapy jest olbrzymia łuna oparów chemicznych. Latałem tam z detektorom i nic nie znalazłem. Bagna z Zombi na zachód od bunkra naukowców też mi się wydają podejrzane.
PYTANIA:
- czy ktoś robi taki sam spis, tylko że osób w danej lokacji, które trzeba spytać gdzie są pendrive'y do modowania sprzętu ?
- czy mi się wydaje, czy im droższy detektor, tym ma mniejszy zasięg ? Dlaczego najdroższy nie pipczy, a ten środkowy na początku tylko pokazuje kierunek, a potem dopiero daje sygnał dźwiękowy ?