Uwaga! Przed przeczytaniem tego tekstu należy zapoznać się z podobną minirecką Nekkoru
viewtopic.php?f=26&t=3279.
"O Wielki Monolicie!Chciałbym aby stała się gra większa,lepsza,ładniejsza, od ShoC!"
Te słowa wywołały łańcuch dziwnych wydarzeń....
Ok teraz na poważnie. Do napisania tej recenzji skłoniła mnie podobna minirecka Nekkoru który całkowicie zjechał CS ;). Dla mnie ta gra jest całkowitą miazgą, rozwalaczem, Systemsellerem dla PC i ogólnie kosą.A dlaczego? Bardzo proste. Nekkoru zabawił się w konserwatystę i przyczepił sie dosłownie do każdego małego szczególiku,jak choćby to z F9 po śmierci. Mi to akurat CAŁKOWICIE NIE PRZESZKADZA i chyba normalnym ludziom którzy grają w CS dla przyjemności, a nie dla szczegółów to też nie przeszkadza ;). Fabuła jest ciekawa,została ona stworzona nie dla nowej historii, ale dla dopełnienia wątku z ShoC.Następnie do odstrzału idzie grafika :D. Wg. mnie jest jakościowo uwaga JAKOŚCIOWO lepsza niż ta w Crysisie :). Grałem w obie gry i po prostu tam z CS bardziej przypadła mi do gustu. Efekty świetlne,bump-mapping,ruchome cienie, wszystko jest po prostu prześliczne.Sam gameplay został tu i ówdzie oszpecony ,ale nie tak bardzo :). Nowy interfejs jest lepszy,bardziej funkcjonalny i ładniejszy. To wyświetlanie statystyk broni i przedmiotów rzeczywiście na początku wkurza,ale idzie sie przyzwyczaić. Nekkoru uznał,że po ulepszeniu jego strzelby skutecznie strzelała z 100m do wroga i wg niego to absurd :P. Czy to był aby Strzelba myśliwska?Taka strzelba w realu ma skuteczny zasięg 300-400 metrów bez żadnych power-upów,a co dopiero po ulepszeniu :P. A jeśli byłaby to reszta shotgunów to też nie jest to przegięcie taki np. Chaser ma zasięg 120m :P. Do tematu kałacha i drzewa nie ma co wracać :P. Dośc powiedziec że kałasz z odległosci 100m zabije człowieka stojącego za murem z cegieł :D. Dźwięk.Podobnie jak cała gra aż sączy się z niego klimat.Te niepokojące piski w Kordonie,psychodeliczne szepty w Jantarze,ta cisza na Bagnach, te ryki Snorków,ujadanie Nibypsów....Można się tego naprawde bać xD. Głos lektora rzewiście jest cichy i jakiś taki leniwy ale tylko na Bagnach i troche w Kordonie.Później jest już tylko lepiej.Szutczna inteligencja przeciwników potrafi zakoczyć.Niezgodze sie także z opinią, że przeciwnicy tylko celnie strzelają i rzucają granaty akurat pod nasze nogi :). Potrafią świetnie się chować,strzelać zza osłony, flankować nas a jeśli mamy przewage to i uciec.Bardzo łądnie wypada też rag-doll czyli upadanie przeciwników po śmierci. Od ShoC dodano nowe animacjie tejże i usprawiono "pozycje" pośmiertne ale jedynie dla ludzi.Czasami Snorki bądź Pijawki dziwnie się przeginają :D.
To już chyba koniec mojej recki zostało jeszcze podsumowanie.
Plusy:
-KLIMAAAAATTTT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-Przepiękna grafika i efekty.
-Nowy bardziej przejrzysty interfejs.
-Myślący przeciwnicy.
-Świetne odwzorowanie działania broni.
-Świetny rag-doll(tylko dla ludzi).
Minusy:
-Troszke spaprana optymalizacja (przycinki na dość pokaźnym sprzęcie).
-Potwory uprawiające gimnastykę artystyczną :D.
-Nowy czasami całkowicie nieczytelny interfejs :).
-Momentami przegięty poziom trudności.
Ocena końcowa:
8+/10Usunąłem ten wasz off-top. To nie miejsce do kłótni ludzie. Wyłączyłem uśmieszki, bo wygląda to na pismo pokemona. xD -S3