Ogólne wrażenia [SPOILERY]

Profesor Wołodia po 14 latach swoich badań wciąż nie dowierzał. Pod nosem cały czas powtarzał - "будет, не будет...".

Ogólne wrażenia [SPOILERY]

Postprzez KoweK w 19 Lis 2024, 23:47

Temat zostanie otwarty po 17:00 jutro.

Wszelkie dyskusje, które zahaczają o tematy fabularne i zdradzają historię. Głównie dla tych, którzy ukończyli całą grę. Pozostałych zapraszam do tematu ogólnego. Spoilery w innych częściach forum (w szczególności bez użycia tagu [spoiler]) będą nagradzane banem.
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5704
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: Dzisiaj, 00:58
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1489

Reklamy Google

Re: Ogólne wrażenia [SPOILERY]

Postprzez Ropasiak w 24 Lis 2024, 15:07

Dobra tutaj mogę się wyżalić.

Cały hype na grę mi opadł jak się dowiedziałem, że w grze nie ma Elektrownii i 3/4 Prypeci. Możemy je sobie tylko z daleka pooglądać.

Z zapowiadanych 64km2 zostało 25km2.
| Ryzen 7 5700X (4.85GH) | Gigabyte B450 Gaming X | Arctic Liquid Freezer II 280mm | 40GB DDR4 RAM 3466MHz CL16| PowerColor RX 6700XT Hellhound 12GB GDDR6 (+Cooler Master ELV8) | Kingstone KC3000 2TB + Crucial BX500 1TB | Corsair CX550M | Fractal North XL White (+Cooler Master Halo 2 120mm) | Windows 10 Pro x64
Ropasiak
Tropiciel

Posty: 342
Dołączenie: 29 Mar 2008, 18:02
Ostatnio był: 19 Gru 2024, 08:49
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: SVUmk2
Kozaki: 18

Re: Ogólne wrażenia [SPOILERY]

Postprzez GTR w 27 Lis 2024, 18:00

Ano, straszny smród się zrobił z tą CEJ, no ale cóż.

Co do samej fabuły to kozak. Zupełnie nowe spojrzenie na trylogię i ma to wszystko sens - człowiek się zaczyna zastanawiać, czy przy pisaniu fabuły trylogii mieli już w głowię historię z S2... oczywiście nie, tylko perfekcyjnie wykorzystali luki fabularne do S2, ale to tylko potwierdza jak dobrą robotę zrobili.
| Ryzen 5 5600X | 16GB DDR4 3200MHz | RTX 3080 10GB | Windows 10 Pro x64 |
nismo
Awatar użytkownika
GTR
Tropiciel

Posty: 389
Dołączenie: 13 Kwi 2013, 14:06
Ostatnio był: 24 Lis 2024, 05:21
Miejscowość: Nordschleife
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 83

Re: Ogólne wrażenia [SPOILERY]

Postprzez Popow w 29 Lis 2024, 13:25

Ropasiak napisał(a):w grze nie ma Elektrownii i 3/4 Prypeci

Elektrownia jest i niemal pewne, że będzie częścią nadchodzącego DLC. Z modem na brak promieniowania i brak kolizji można zwiedzić wszystkie trzy lokacje "za chmurami" - Żelazny Las, CEJ i Generatory.

Co do Prypeci to jest niemal cała ale tu znowu - potrzeba modów by zwiedzić. Może będzie w DLC.
4070 Super - AMD 5 3600 - RAM 32 GB
Awatar użytkownika
Popow
Kot

Posty: 16
Dołączenie: 29 Lis 2024, 13:21
Ostatnio był: 01 Sty 1970, 02:00
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 4

Re: Ogólne wrażenia [SPOILERY]

Postprzez Poldzer w 01 Gru 2024, 19:26

Na YT widziałem porównanie S2 do SoC i było porównanie Prypeci i CeJ. Więc może w patchu odblokują, albo cosik takiego...
Awatar użytkownika
Poldzer
Legenda

Posty: 1018
Dołączenie: 02 Paź 2013, 17:17
Ostatnio był: 24 Lis 2024, 00:06
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: SPSA14
Kozaki: 239

Re: Ogólne wrażenia [SPOILERY]

Postprzez Popow w 04 Gru 2024, 14:35

Przeanalizowałem sobie linię fabularną i wybory jakie podejmujemy podczas przechodzenia całości.
Mimo wielu wyborów, w tym podejmowanych jeszcze w Zalesiu, gra leci niemal identycznie, minimalnie inaczej ale finalnie tak samo aż do 26 zadania.

W 27 zadaniu wybierasz czy iść ścieżką Warty czy Iskry. Odrzucając wizję Szramy skreślamy zakończenie Iskry.

W 28 zadaniu wybierasz czy wciąż wspierasz Wartę czy odrzucasz jej drogę odblokowując sobie dwa inne zakończenia. Wybranie dwóch innych skreśla zakończenie Warty.

W 33 zadaniu, niedostępnym w ścieżkach Warty i Iskry, wybierasz czy chcesz mieć zakończenie jednej z dwóch osób niepowiązanych z frakcjami - Striełoka albo Kajmanowa.
4070 Super - AMD 5 3600 - RAM 32 GB
Awatar użytkownika
Popow
Kot

Posty: 16
Dołączenie: 29 Lis 2024, 13:21
Ostatnio był: 01 Sty 1970, 02:00
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 4

Re: Ogólne wrażenia [SPOILERY]

Postprzez CzechovWolny w 04 Gru 2024, 18:34

Popow napisał(a): W 27 zadaniu wybierasz czy iść ścieżką Warty czy Iskry. Odrzucając wizję Szramy skreślamy zakończenie Iskry.


Przy czym warto pamiętać, że jeżeli we wcześniejszych zadaniach za każdym razem stawaliśmy po stronie Warty, to w tym momencie i tak mamy zablokowaną ścieżkę Iskry.
Awatar użytkownika
CzechovWolny
Stalker

Posty: 56
Dołączenie: 02 Sie 2012, 08:05
Ostatnio był: 24 Lut 2023, 23:28
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: -4

Re: Ogólne wrażenia [SPOILERY]

Postprzez Popow w 05 Gru 2024, 13:52

Dobrze rozumiem, że tylko jako Warta i Iskra odwiedzamy generatory jako takie? Zakończenie Striełoka/Kajmanowa omija tę naziemną lokację?
4070 Super - AMD 5 3600 - RAM 32 GB
Awatar użytkownika
Popow
Kot

Posty: 16
Dołączenie: 29 Lis 2024, 13:21
Ostatnio był: 01 Sty 1970, 02:00
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 4

Re: Ogólne wrażenia [SPOILERY]

Postprzez KoweK w 05 Gru 2024, 13:55

Tak, dowiedziałem się tego dzisiaj, a myślałem, że usunęli to z gry. :E Sam się bardzo zdziwiłem. Ta wędrówka po parku Prypeci i Generatorach jest genialna.
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5704
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: Dzisiaj, 00:58
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1489

Re: Ogólne wrażenia [SPOILERY]

Postprzez Bylu w 07 Gru 2024, 14:19

Jak to nie ma elektrowni?! Myślałem, że takie beznadziejne zakończenie miałem i zamierzałem przechodzić od nowa. Ale widać po zakończeni, że czasu im zabrakło. Wszędzie latamy z przewodnikiem i tylko słuchamy jak to się zona zmieniła. A ja chciałem to ZOBACZYĆ KURŁAAAA......
Awatar użytkownika
Bylu
Kot

Posty: 20
Dołączenie: 10 Cze 2017, 15:10
Ostatnio był: 22 Lis 2024, 22:16
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 4

Re: Ogólne wrażenia [SPOILERY]

Postprzez Popow w 11 Gru 2024, 01:00

CzechovWolny napisał(a):
Popow napisał(a): W 27 zadaniu wybierasz czy iść ścieżką Warty czy Iskry. Odrzucając wizję Szramy skreślamy zakończenie Iskry.


Przy czym warto pamiętać, że jeżeli we wcześniejszych zadaniach za każdym razem stawaliśmy po stronie Warty, to w tym momencie i tak mamy zablokowaną ścieżkę Iskry.

Sprawdziłem - nie. Jeżeli we wcześniejszych zadaniach za każdym razem stawaliśmy po stronie Warty, to Szrama ma dialog, że szkoda że tyle czasu nam było potrzebne by to zrozumieć ale docenia zmianę strony. I dalej już leci strona Iskry.
4070 Super - AMD 5 3600 - RAM 32 GB
Awatar użytkownika
Popow
Kot

Posty: 16
Dołączenie: 29 Lis 2024, 13:21
Ostatnio był: 01 Sty 1970, 02:00
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 4

Re: Ogólne wrażenia [SPOILERY]

Postprzez Tormentor w 16 Gru 2024, 22:00

Po spędzeniu w grze ponad 80h i pozwoleniu
:

Striełokowi stać się panem noosfery
stwierdzam, że zacny jest ten Stalker. Tak jak w temacie "Ocena Gry", stwierdzam, że dzieło GSC to nieprzebudzona bestia, momentami bezzębna, która z czasem pokaże prawdziwe w oblicze, oczywiście przy udziale społeczności modderskiej.


Podobało mi się zakończenie gry z udziałem Striełoka. Z tego co się orientuje są jeszcze 3 inne, ale mając na uwadze ze bedę robił w przyszłośc kolejne podejście do gry, nie mam zamiaru ich oglądać, nie ma co zabijać potencjału potwórnego ogrywania Zony z innymi wyborami, nawet ich znaczenie dla przebiegu rozgrywki jest symboliczne.

Pytanie do speców od modyfikacji oraz znajomości UE5, czy jest szansa, że w przyszłości będzie możliwe zaimplementowanie gore, może nie takiego rodem z Dying Light czy Dead island, ale subtelne upierdalanie głowy solidnym uderzeniem z gauusa, albo odrywanie kończyn granatem? Dla mnie to jest mus dla gry z gatunku horroru. Ogólnie uważam, że w stalkerze za mało było takich krwistych smaczków, a te przyspawane trupy w niektórych miejscach wzbudzały takie trochę meh.

Absolutnie skopaną w tej grze rzeczą było orientowanie się w nocy kto do nas naparza, albo skąd. Zabrakło poglądowej mapki na której pokazuje się, że czerwona kropeczka oznaczają wroga. O ile brak lornetki mnie trochę zdziwił, tak później nie zwracałem uwagi na jej brak. Zdecydowanie bardziej zabrakło noktowizora, który pojawi się w jakimś modzie niebawem. Granie w nocy było chyba najbardziej irytującym elementem rozgrywki.

Nie będę się pastwił nad ekonomią, powiedziano już o niej wszystko. Bóg zapłać moderom.

Uważam, że zabrakło w grze zadań wynikających z przypadku/ciekawosci gracza, informacje o dostępnym zadaniu pobocznym otrzymujemy praktycznie z miejsca. Tutaj było ogromne pole do popisu. Wyobraźcie sobie, że usiadacie przy flaszce albo zagaduje do obcego typa w barze i wywiązuje się z tego dialog prowadzący do zdradzenia nam informacji które umożliwią zrobienie questa. O ile zadanie specjalnie zaoferowane np. przez Barmana było dobre, to uważam, że zabrakło więcej smaczków na tym polu.

Potencjał Prypeci - nie do końca pasowało mi uczynienie z tej lokacji ponownie "przedostatniego" przystanku w grze, z którego odjeżdża autobus w jedna stronę. Hot take, uważam, że z Prypeci mogła nas gra prowadzić w jeszcze kilka innych miejsc na mapie, np niedostępnych wcześniej ale w znanych nam już regionach.

Nie wiem czy to wynik moich wyborów fabularnych, ale Powinność to w ogóle ma jakieś znaczenie w tej grze czy wrzucili ich tylko dla zasady?

Skalowanie gry - polecę kontrowersyjnie, ale nigdy nie przepadałem w grze za tym oklepanym schematem, ze im dalej tym bardziej wypierdoliste mamy zabawki. Powiem więcej, nie lubię nawet konwencji Egzoszkieletów i tej całej otoczki wokół tego pancerza. Raz, że taki pancerz w ogóle nie pasuje mi do klimatu Zony w którym liczy się mobilność, raz skomplikowana budowa oraz zaawansowana technologia wyklucza powszechność tego sprzętu z uwagi awaryjność i skomplikowany serwis. Dobra, nie będę tutaj się rozwodził nad realizem w grze, ale no po prostu nie lubię tego schematu armii stalkerow w egzo na późnym etapie gry. Ale to taka moja fanaberia. Co do świetnych pukawek to tutaj bez większych zastrzeżeń, taką Saige to miałem już chyba na Wysypisku. uważam, że najrozsądniejszy był by schemat - bardziej elitarna broń -> trudniej wydropić/rzadsze ammo do zdobycia/bardziej wymagająca konserwacja.

Występowanie mutantów. Czy wy też tak mieliście, że potrafiliście przejść kilometr mapy nie spotykając na drodze żadnej żywej duszy? O ile czasami miało korzystny wpływ na potęgowanie niepokoju tak czasami aż byłem zdziwiony jak pusto na mapie pod względem przeciwnika. Pod koniec gry natomiast nie spotkałem już chyba żadnego mięsacza. Myślę, ze to kolejna rzecz która wymaga poprawy. W dodatku Pijawki, strasznie spowszechniały przeciwnik z tym niesamowicie spie*dolonym efektem ogłuszenia, Chryste panie jak dobrze, że są mody na wycięcie tego w pierony.

Nie przychodzą mi do głowy inne grzeszki, a na pewno o jakichś zapomniałem.

Także na koniec dodam, że Stalker 2 to piękna gra ugułem całe te, za rok będzie dopakowana tak, że aż Sidorowicz się kurczakiem udławi. :piesek: :piesek:

Ludzie pomagiii, jak się nazywa utwór, który możemy usłyszeć bodajże w Skadowsku na łajbie, z takim charakterystycznym elektronicznym motywem? Nie chodzi mi o kawałek z radia.
Image
Awatar użytkownika
Tormentor
C O N T R I B U T O R

Posty: 1043
Dołączenie: 15 Lis 2010, 21:42
Ostatnio była: 28 Lis 2024, 11:17
Miejscowość: Yantar
Ulubiona broń: --
Kozaki: 290

Następna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość