S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Profesor Wołodia po 14 latach swoich badań wciąż nie dowierzał. Pod nosem cały czas powtarzał - "будет, не будет...".

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Wave w 25 Lip 2011, 13:33

impulse_101 napisał(a):
Wave napisał(a):Co ty gadasz głupoty? Kordon to początkowa lokacja i samo "oficjalne" wejście do strefy zamkniętej. Tamtędy przedostają się wojskowi do Zony i też tam pilnują tego wejścia. W Cieniu i CN była to lokacja nie mająca 30 km kwadratowych. Widać, żeś w Stalkera nie grał, najlepiej zamilcz na wieki. Macho ta fabuła by raziła filmowością Call of Duty.


Kordon jest pasem okalającym cala zonę, ma on na celu odizolować i uniemożliwić ingerencje niepowołanych osób z zewnątrz. Są tez inne kordony, sanitarne lub polityczne a to że Tobie się to kojarzy jedynie z levelem stalkera o nazwie "cordon" który przedstawia tylko fragment całości to już inna bajka :P



Sorki, że do tego wracam, ale chodziło mi tylko o Kordon jako lokację w grze. Miałem rację, a ten mi kozaczka zabrał ;( No nic, tacy to ludzie bywają. Faktycznie, okładka bardzo ciekawa. Nawet fajnie, gdyby ona była okładką do S2. Czasami mi się wydawało, że wcześniejsze okładki to przerosty myśli nad formą. Przedstawiały dużo, ale jakoś nie do końca miało to się do gry. Moje główne obawy to to, że znowu zwalą zakończenie jak było w SoC i CN. Oby zrobili coś jak na kształt w ZP. Jeszcze jedna bolączka. Żeby nie było jak w SoC i ZP, że potem sprzętu i kasy miało się jak lodu. w CN z początku aż trochę za ciężko na dużych poziomach trudności było, ale potem jaka satysfakcja, że udało się na koniec gry zdobyć najlepszy sprzęt. Co do freeplaya, musi być czymś wypełniony, nie to, co w ZP.
Wave


Ostatnio był: 01 Sty 1970, 02:00

Reklamy Google

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez tomasz4815 w 26 Lip 2011, 15:56

CYBERPUNK?! :facepalm: Jeżeli chodzi o stalkera to ja bym powiedział, że bliżej mu do science-fiction...
Awatar użytkownika
tomasz4815
Łowca

Posty: 403
Dołączenie: 17 Lut 2011, 12:46
Ostatnio był: 13 Lis 2024, 15:37
Miejscowość: Tam, gdzie atik czołgiem jeździ.
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper TRs 301
Kozaki: 96

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez szczypiorofix w 01 Sie 2011, 14:05

Wave napisał(a):Co do freeplaya, musi być czymś wypełniony, nie to, co w ZP.

Tu zgodzę się w 100%, czegoś brakuje mi po zakończeniu Zew Prypeci, owszem jest freeplay ale do zrobienia pozostało bardzo mało. Jedynie ganianie za artefaktami. Owszem były 3 duże mapy do zwiedzania i szukania artefaktów ale na tym etapie znałem całe mapy na pamięć, i ciężko było mnie czymś zaskoczyć. Zdecydowanie za mało przeciwników. W Jupietrze zombi pojawiały się tylko na Parkingu (3 sztuki) oraz w okolicach Kopaczi (2-4), kilki w Zatonie,także mutantów powinno być więcej we freeplayu bo wieje nudą. Misje związane tylko z szukaniem artefaktów w Zatonie to trochę za mało. Nawiązując do tematu mam nadzieję, że będzie to jakoś porządnie rozwiązane w Stalkerze 2. Oczekuję tej gry z zaciśniętymi zwieraczami... ;)
"Pewnego pięknego październikowego poranka Umierająca Ziemia połknęła własne bebechy i zmarła w konwulsjach" - Opowieść Poety: Pieśń Hyperiona.
Awatar użytkownika
szczypiorofix
Tropiciel

Posty: 267
Dołączenie: 20 Cze 2011, 20:50
Ostatnio był: 26 Sty 2017, 14:03
Miejscowość: Wawa
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 44

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Szpagin w 04 Sie 2011, 16:33

Po Zewie Prypeci powinniśmy być pełni optymizmu. Tam twórcy autentycznie wsłuchali się w głosy fanów i poprawili większość niedoróbek. Nudne misje poboczne? Niektóre "łańcuszki" (gniazdo pijawek, pomoc żołnierzom Monolitu and so on) były lepsze niż większość misji głównych, choć tam także było kilka perełek. Mało podziemi? Dwa duże podziemne levele + kilka mniejszych na każdej mapie zadowoliły chyba wszystkich fanów "laboratoryjnej grozy". Za dużo wczytywań? Zamiast szeregu małych poziomów mamy trzy wielkie...

Długo by wymieniać. I co? Pod względem gameplaya wyszła najlepsza część serii, z czym zapewne większość się zgodzi. W przypadku "dwójki" przyznali już na początku, że liczą się dla nich opinie graczy. GSC zrobi taką grę, jaką chcieliby widzieć fani.

Co do konsol: pamiętajcie, że gra największą popularnością cieszy się w krajach byłego Bloku Wschodniego. Zobaczcie, jaka to silna marka - książki, ubrania, w produkcji jest film i serial. Idę o zakład, że właśnie większość egzemplarzy zeszło właśnie tam. Ci goście mają określone wymagania - chcą gry złożonej, wymagającej i mającej duży potencjał do modowania. Oni nie chcą gry, która przeszłaby się sama, a i po ukończeniu byłoby z nią co robić.

I jak myślicie: w kogo będą celowali? W rzeszę wiernych fanów (czyli Niemcy + były ZSRR i kumple) czy zaryzykują zmiany w grze, by trafić w gust zachodnich graczy?

PS: czy na prawdę nie ma trudnych gier na konsole? Może po prostu przyjmujecie stereotyp "konsole - banalne gry, w które może grać nawet przysłowiowa Twoja Stara, bo i tak przejdzie się sama"?
Image
Awatar użytkownika
Szpagin
Legenda

Posty: 1187
Dołączenie: 26 Wrz 2009, 11:39
Ostatnio był: 15 Gru 2021, 23:24
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 238

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez StalkerCiastek w 04 Sie 2011, 17:41

I jak myślicie: w kogo będą celowali? W rzeszę wiernych fanów (czyli Niemcy + były ZSRR i kumple) czy zaryzykują zmiany w grze, by trafić w gust zachodnich graczy?


Szpagin - Jak dotąd GSC nie zaliczało poważniejszych wpadek i raczej nie zawiodło naszego zaufania. Po udanym Zewie Prypeci całkowicie im wierzę.

Co do konsol to można mieć pewne obawy, ale bez przesady. To nadal będzie Stalker, i mam nadzieję, że zmiany okażą się dobre. Jako przykład podam Mass Effect 2. Jedynkę uznałem za najlepszą grę goszczącą na moim PC. Pomimo takich minusów jak MAKO czy odrobinę nudne (na tle Virmiru i Ilos) pierwsze misje. Dwójka okazała się dużo lepsza, właściwie bez minusów. Może tylko zakończenie w jedynce bardziej miażdżyło.
Ze Stalkerem będzie podobnie, zobaczycie. A z konsolami wiążę pewne nadzieje, bo mój laptop chyba nie da rady dwójce.
LOL
Awatar użytkownika
StalkerCiastek
Redaktor

Posty: 357
Dołączenie: 27 Cze 2008, 21:17
Ostatnio był: 26 Cze 2014, 17:46
Miejscowość: Gdzieś
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 58

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Woland w 04 Sie 2011, 23:10

A mnie ciekawi ze stalkerem2 tylko jedno...
...WYMAGANIA

obawiam się że za starego kompa będę miał :/


A freeplay w Zew Prypeci był fajny ale z czasem się nudził. Choć ja grałem aż z nadmiaru zapisów zapisy nie siadły. Fajnie się grało. Szkoda że z czasem coraz bardziej monotonnie. Głównie Prypeć mnie fascynowała. To opuszczone miasto, postapokaliptyczny klimat.

Z fabułą itp. nie ma co gdybać. Nie ważne co będą obiecywać trzeba czekać do premiery. Ile obiecali w Cieniu Czarnobyla a wycięli???
Woland
Legenda

Posty: 1772
Dołączenie: 26 Sie 2010, 11:18
Ostatnio był: 28 Mar 2019, 00:05
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 10

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez paintball_0 w 05 Sie 2011, 12:33

Szpagin napisał(a):I jak myślicie: w kogo będą celowali? W rzeszę wiernych fanów (czyli Niemcy + były ZSRR i kumple) czy zaryzykują zmiany w grze, by trafić w gust zachodnich graczy?


Myślę, że będą celowali tam, gdzie gra ma szansę się sprzedać. Na pewno nie tam, gdzie przeciętny gracz w dniu premiery nie idzie do sklepu, tylko zapuszcza torrenta...

Największy rynek to oczywiście legendarny "Zachód". A dlaczego? Dlatego, że tam ludzi więcej żyje? Dlatego, że są głupim bydłem, co nie zna się na grach? Nie. Zachód to największy rynek dlatego, że tam gry się kupuje. Wielkości rynku nie mierzy się w ilości graczy, tylko w ilości sprzedanych egzemplarzy.
Studio developmentu gier, to nie zgraja nastolatków na utrzymaniu rodziców, albo wolontariuszy tworzących gry dla zabawy. To grupa ludzi, którzy pisząc programy chcą zarobić na życie. Co z tego, że grę wszyscy znają, wszyscy w nią grają i o niej gadają, skoro nikt jej nie kupuje?
Popatrzcie na Wiedźmina 2. Gra w Polsce pobiła ponoć wszelkie rekordy sprzedaży a i tak na jedną osobę, która ją kupiła przypada w mojej okolicy 3 osoby, które grę po prostu ściągnęły.

Myślę jednak, że klimat w dwójce zostanie zachowany, skoro nawet ja- obywatel byłego "państwa zza żelaznej kurtyny"- uważam Stalkera za grę egzotyczną i fascynującą. Po co więc "podlizywać się" Zachodowi i przerabiać schemat, który i tak świetnie działa? Gra ma zupełnie inny klimat od zwykłych "amerykanckich" produkcji, przedstawia wizję świata z innej perspektywy, niż są do tego przyzwyczajeni gracze w Europie Zachodniej, UK, USA, czy Kanadzie.
Co więcej, "Zachód" takich gier robić po prostu nie potrafi, dlatego musi zdać się na import. ;)
Awatar użytkownika
paintball_0
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 15:12
Ostatnio był: 30 Sty 2017, 23:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 184

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Szpagin w 05 Sie 2011, 15:07

Racja, na Zachodzie kupuje się więcej egzemplarzy, ale lepiej wyjdą, gdy będą celowali we Wschód. Raz, że tak pokazuje praktyka (większość egzemplarzy SoC zeszła w krajach WNP i Polsce, z kolejnymi częściami było pewnie podobnie), więc nie pieprzcie mi tu, że u Ruskich mamy samych piratów.

Dwa, na Zachodzie marka nie jest tak kojarzona (może za wyjątkiem Niemiec), więc trudno będzie ją wypromować (pamiętajmy, GSC chce zrobić skromną kampanię reklamową).

Dlatego wątpię, by robili grę pod Zachód. Z doświadczenia wiem, że poza byłym Układem Warszawskim jest to produkcja dość niszowa, szczególnie Zew Prypeci.

Jeśli ktoś pyta się o źródło rewelacji nt. sprzedaży: wyczytałem to w okolicach premiery CS w jakimś piśmie.
Image
Awatar użytkownika
Szpagin
Legenda

Posty: 1187
Dołączenie: 26 Wrz 2009, 11:39
Ostatnio był: 15 Gru 2021, 23:24
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 238

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez ataman1984 w 08 Sie 2011, 09:38

i tu się mylicie bo y polskimi graczami nie jest tak zile gram w kilka tytułów mmo free gdzie są mikro platnosici i Polacy czy ruscy w kladajom sporo kasy i to dużej tu bardziej chodzi o mentalności naszą osobiście niektórzy zbierają książki czego umnie nie brak ale mam więcej pudełeczek z grami niektóre perełki siegajom roku 97 wiec to kwestia edukacji ja uważam torenty za kradzież demo siciogam testuje iak spełnia oczekiwania gnam do sklepu

Uwagi moderatora:

Pisz po polsku i używaj interpunkcji. - Wheeljack
ataman1984
Kot

Posty: 1
Dołączenie: 08 Sie 2011, 09:23
Ostatnio był: 18 Sie 2011, 16:05
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: Kora-919
Kozaki: 0

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez impulse_101 w 08 Sie 2011, 10:02

Skoro by nie celowali w zachód to jak wytłumaczycie ze tworzą grę na konsole? Chodzi im o kasę, nikt nie będzie patrzył na fanów w pierwszej kolejności ...co tu się oszukiwać :E
Tak samo naiwnością jest liczyć na to ze PC będą priorytetem podczas produkcji ...ciekawe w jaki sposób? Konsola ma mniejsza moc obliczeniowa i specyficzne wymagania, najpierw się pisze na nią grę a później potruje na PC, w odwrotnej kolejności byłoby to zbyt kosztowne.
To ze w wywiadzie na pytanie o PCwych graczy odpowiedzieli ze będą szykować dla nich oddzielną wersje jest logiczne, przecież nie napiszą "nie, trzaśniemy wam porta z autoaimem, shitowatymi teksturami i konsolowym sterowaniem" bo to by był strzał w stopę (w ostatnim wywiadzie nawet powoli oswajają graczy z ta prawda). Jedynym ratunkiem jest zrobienie stalkera na następna generacje konsol co wydaje sie mało prawdopodobne z dwóch powodów. Pierwsze ze konsole wyjdą jak gra będzie już skończona albo w końcowej fazie i nie będzie już sensu ja przerabiać a drugie ze ilość obecnych konsol czyli potencjalnych nabywców jest o wiele większa niż osób które nabędą nowe cacko zaraz po premierze.
Nie mowie ze stalker 2 będzie konsolową tandeta, mysla ze go bardzo fajnie napiszą ale radze się nastawić na gorzką prawdę w postaci konsolowego posmaku :P
Image
Awatar użytkownika
impulse_101
Legenda

Posty: 1305
Dołączenie: 20 Sty 2009, 16:47
Ostatnio był: 08 Lut 2020, 16:44
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Viper 5
Kozaki: 275

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Baron w 12 Sie 2011, 22:30

szczypiorofix napisał(a):Zdecydowanie za mało przeciwników. W Jupietrze zombi pojawiały się tylko na Parkingu (3 sztuki) oraz w okolicach Kopaczi (2-4),

A mi właśnie to pasowało i cieszyłem się, że nie robili z nas rambo, jak to mają w zwyczaju inne tytuły. Mała ilość przeciwników zwiększa uczucie mistyki w tym wszystkim. Mamy wrażenie, że wszystko jest opuszczone i że od lat nikogo nie było w miejscach, które zwiedzamy. Sytuacja w Jupiterze, gdzie zaatakowało nas raptem parę piesków była ogromnym plusem. Największą zaletą tej gry jest bowiem nie samo strzelanie, a zwiedzanie i odkrywanie tego wspaniałego świata. Gdyby wszędzie upychać obozy przeciwników gra by bardzo wiele straciła na klimacie.
Baron
Stalker

Posty: 117
Dołączenie: 16 Wrz 2008, 11:21
Ostatnio był: 01 Cze 2020, 23:05
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 7

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Woland w 12 Sie 2011, 22:55

Zgadza się. Strefa nie powinna być napakowana mutantami. Tak samo jak i stalkerami. To maja być dzikie i niedostępne miejsca. A tony mutantów i stalkerów nie czynią już zony tak wyludnionej.

Szkoda że w dalszej części będzie akcja w przyszłości a nie na początkach zony tuż po powstaniu.
Woland
Legenda

Posty: 1772
Dołączenie: 26 Sie 2010, 11:18
Ostatnio był: 28 Mar 2019, 00:05
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 10

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości