S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Profesor Wołodia po 14 latach swoich badań wciąż nie dowierzał. Pod nosem cały czas powtarzał - "будет, не будет...".

Re: Wywiad na temat S2

Postprzez blacho w 17 Lip 2011, 12:00

może jednak mają problem,bo uważają że samochody do stalkera nie pasują no bo jakby w opuszczonej strefie miało być np.paliwo stalkerzy by musieli je sprowadzać z zewnątrz. jak dla mnie pomysł z samochodami i innymi pojazdami jest głupi chyba każdy z was już się przyzwyczaił do biegania po zonie.

Uwagi moderatora:

Poprzedniego postu się nie cytuje, tak jak nie zaczyna się zdania z małej litery.
Uważaj bo życiowy parkiet bywa śliski
blacho
Stalker

Posty: 65
Dołączenie: 22 Lip 2010, 15:16
Ostatnio był: 09 Gru 2016, 00:02
Miejscowość: Radom
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: Gauss Gun
Kozaki: -19

Reklamy Google

Re: Wywiad na temat S2

Postprzez wobes w 17 Lip 2011, 12:43

Mi też się wydaje, że problem nie polega na implementacji pojazdów, ale na takim ich wprowadzeniu, żeby nie psuły klimatu i nie pogarszały grywalności. Jeśli się weźmie pod uwagę, że ma być jedna duża mapa, i będzie miała nawet 5x5km, to ile zajmie nam pokonanie jej samochodem? Chwilę. Po drodze rozjedziemy wszystkie napotkane potwory, wrogich stalkerów itp., poznamy wszystkie lokacje. A jak samochód będzie dostępny wcześnie, to koniec z wyzwaniami i przyjemnością odkrywania, każdy tam gdzie się da pojedzie autem. Misja z samochodem? Może mam ograniczoną wyobraźnię, ale jakoś nie widzę jej, a przynajmniej nie widzę jej tak, żeby klimatu pustki zony nie psuła... Tak więc lepiej niech samochody sobie odpuszczą, niż mają być wciśnięte na siłę.

Iceformen napisał(a):W wywiadzie mówią że stalker przeszedł duże zmiany , być może aż ZA DUŻE.


Wystarczy popatrzeć, jakie zmiany wprowadzają do gry mody, np. taki Complete. To są małe zmiany? Stalker ma wiele fajnych elementów, z których rezygnacja pogrąży serię, ale ma równie wiele takich, które wypada w końcu poprawić.
wobes
Tropiciel

Posty: 219
Dołączenie: 22 Sie 2010, 20:20
Ostatnio był: 31 Mar 2015, 00:50
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 38

Re: Wywiad na temat S2

Postprzez vandr w 17 Lip 2011, 13:46

Wg mnie wprowadzenie takich elementów jak samochody lub(nie daj Boże) całego arsenału broni do S.T.A.L.K.E.R'a to najgorsze co mogłoby się tej grze przydarzyć...prawdziwy wędrowiec chodzi po krzakach, lasach i w trawie po kolana, a nie popie*dala autkiem do jasnej cholery- gdzie tu klimat? Gdzie atmosfera? Gdzie ten duch?

Nie no, chyba niebawem zacznę się bać pierwszych screenów...
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!

Za ten post vandr otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive 1920razor.
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Sie 2024, 20:47
Kozaki: 1747

Re: Wywiad na temat S2

Postprzez 1920razor w 17 Lip 2011, 14:31

Popieram Cię w 100% procentach, prawdziwy Stalker powinien chodzić, skrywać się po krzaczkach, wchodzić na drzewa i obserwować z nich okolicę za pomocą lornetki. S.T.A.L.K.E.R. z samochodami będzie mógł być taki.. no nie wiem, za łatwy? Rozumiem, jeśli zrobią jakąś DUŻĄ mapkę, to tam może być jedno autko, ale to góra, albo opcja kupowania aut (co ja plotę :facepalm: ). Tak ogólnie to się już nie mogę doczekać pierwszych screenów :].

Uwagi moderatora:

Nie cytuj ostatniej wypowiedzi. - Wheeljack
Image

1920razor
Wygnany z Zony

Posty: 197
Dołączenie: 14 Sty 2010, 20:58
Ostatnio był: 27 Cze 2015, 14:35
Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 12

Re: Wywiad na temat S2

Postprzez KoweK w 17 Lip 2011, 18:47

impulse_101 napisał(a): 12. Czy w S2 będzie obowiązkowy wątek główny jak w Zewie Prypeci czy raczej będzie to podobne do Cienia Czarnobyla ?
Będzie obowiązkowy wątek główny.

:facepalm: a gdzie wolność i open world?

Ty na serio? A co ma piernik do wiatraka? Chcesz grę bez fabuły i stu procentowy freeplay? Nie wiem też czym różni się zbytnio CC od ZP - przecież obydwie gry mają liniowy wątek główny i jest on wymagany. Nie wiem też w czym przeszkadza obowiązek głównego wątku z wolnością i open worldem. Ale w końcu trzeba się czegoś przyczepić.

impulse_101 napisał(a): 16. Ile wynosi budżet filmu Stalker ?
On już wynosi ok. 3 mln.$
Lepiej tą kasę niech wydadzą na grę zamiast lądować się w jakiś filmy które i tak Oskara nie dostana.

Film na pewno spotka się z uznaniem wśród rosyjskich fanów S.T.AL.K.E.R.'a, którzy pójdą na to do kina. A to jest kolejny zarobek dla GSC.

impulse_101 napisał(a):W porównaniu do SoC'a to pac-man ma lepsza animacje

lol

impulse_101 napisał(a):Jedyna dobra wiadomość to wspomniane ewentualne next-geny konsol

No właśnie chyba nie za bardzo. Zawsze robienie gier pod konsol liczy się z ograniczeniami, chociażby tych dotyczących interfejsu i użytych przycisków w grze.

- - -

Dopiero teraz odpowiadam, a nie w poprzednim poście, bo wtedy prawie spałem. :E
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5673
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: Wczoraj, 02:52
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1477

Re: Wywiad na temat S2

Postprzez djcycu w 17 Lip 2011, 21:00

Co do pojazdów to pamiętam jak w SoC miał być ten wątek z ucieczką przez Darkscape. Można było to przypisać do akcji że niby wojskową Nivę się buchnęło ale w Zonie samochody? Po tylu latach i po promieniowaniu po emisjach takie wozy na pewno nie pojadą. Lepszy martwy świat bez pojazdów bo pozwala to na chodzenie i rozglądanie się po okolicach a nie jak FarCry 2 gdzie cały się przejeździło :D

Większość widzę narzeka na liniowość :facepalm: Każda gra jest liniowa! Zawsze są gotowe schematy a po niektórych komentarzach o tej liniowości mam wrażenie że niektórzy myślą że gra sama pisze zakończenia... W SoC były tak na prawdę 3 ścieżki a właściwie:

:

1. złe zakończenie przy monolicie.
2. neutralne zakończenie przy hologramie.
3. dobre zakończenie w laboratorium.


Te pierwsze z kolei dzieliły się na 5 osobnych filmików uzależnionych od stylu rozgrywki i też mi mecyje... Gra może być liniowa byle nie ponaglała czasowo. Zadania typu CoP na pewno wprowadzą i mało tego że zrobią fajną fabułę główną (w CoP była porażka) to dodatkowo uzupełnią resztę zadaniami pobocznymi co w CoP się każdemu bardzo podobało. Nikt z was nawet nie widział screena, zapowiedzi, gameplay'a ani nic co zobrazowało by tą grę.

Głupiemu narodowi nie przegadasz... Wiecznie chcą jakichś pierdół niewiadomo skąd i po co a wtedy jest jęk bo coś źle, a bo głupie a to niepotrzebne a to twórcy zwalili... Film niech będzie bo to ich dzieło. Co z tego że na podstawie filmu? Widzieliście ten film żeby psioczyć? Niejedna gra na podstawie filmu ssała lachę ale każda gra była by kiczowata gdyby miała swój filmowy odpowiednik prezentowany wcześniej.

Animacje w SoC były przestarzałe ale nie były złe. W CS i CoP modele mutantów i ich animacje zostały poprawione naprawdę solidnie. Teraz kiedy wyjdzie nowa gra to chyba mi nie powiecie że będzie wyglądać jak SoC czy reszta... Będą się starać każdego zachwycić ale z doświadczenia wiem że reszta będzie srać na lewo i prawo bo nie będzie plastikowo jak w Crysis'ie :facepalm:

Freeplay? Wolność? A czy upragniony freeplay w modach czy w CoP wam dogodził? Znowu było pier*olenie jakie to nudno i źle... Bez losowych zadań freeplay nie istnieje tak czy inaczej a znając naturę tej gry zawsze można połazić gdzie się chce więc nie wiem o co tyle krzyku.
Szczegółowe mapy do S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen

Za ten post djcycu otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Universal, Dżuz, paintball_0, 1920razor,
Negative Stalkerka91.
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3533
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: 12 Sty 2021, 21:51
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 775

Re: Wywiad na temat S2

Postprzez Dżuz w 17 Lip 2011, 23:04

Pozwólcie, że ja też wyrażę swoje zdanie na temat pewnych spraw odnośnie nowego S.T.A.L.K.E.R.A., o których to jest mowa w owym wywiadzie :wink:

Sporo emocji budzi kwesta umieszczenia pojazdów w grze. Mnie by ona jakoś szczególnie nie psuła klimatu, ani nie zrażała do gry, ale pod paroma warunkami, to jest:

- świat gry musiał być niebotycznie rozległy: w końcu samochód jest sensowną alternatywą dla przemieszczania się pieszo tylko gdy mamy do czynienia z naprawdę dużymi dystansami,
- lokaje musiałyby być - że tak powiem - w miarę "passable"; o co mi chodzi: o tuż, np. w ShoC-u teoretycznie było trochę łażenia, tylko co z tego jak drogi były praktycznie nieprzejezdne. Nawet maszerując/ biegnąc musieliśmy robić niemałe slalomy, bo a to jakieś barykady albo gruz, tudzież złom albo wraki autobusów na naszej drodze, a to anomalie i większość czasu spędzało się przedzierając przez krzaki. Wszystkie te mody dodające pojazdy do "Cienia..." były niepraktyczne jak dla mnie. W CoP-ie było już trochę lepiej: drogi nie były aż tak zagracone i dużo dłuższe, tak że było po czym jeździć i nie potrzebny był żaden off-road
- samo jeżdżenie po wertepach też nie było przyjemnością ze względu na fatalną fizykę jazdy (lub raczej jej brak), tak więc i w tej kwestii twórcy musieli by się trochę przyłożyć co by auta nie zachowywały się jak pudełka zapałek.

Tyle chyba jeśli chodzi o kwestie techniczne, trochę jeszcze o samej rozgrywce. Wiele osób twierdzi, że samochody w S.T.A.L.K.E.R.-ze zepsuły by klimat, bo prawdziwy stalker powinien przemieszczać się niepostrzeżenie przez różne chaszcze i zarośla, lasy itd, i że poza tym pojazdy po tylu latach i z różnych względów nie nadawałyby się do jazdy. Mnie się @djcycu zdaje, że chyba jednak znalazłoby się w Zonie, w jakichś zamkniętych garażach albo podziemnych parkingach (jak w Prypeci), parę 'taksówek', które uszłyby promieniowaniu i emisjom. Nie bardzo mi się podoba - przynajmniej w przypadku S.T.AL.K.E.R.-a - taki totalnie zdewastowany, "martwy" świat jak z jakichś powieści post-apokaliptycznych: w końcu mamy do czynienia tylko z czarnobylską zoną a nie jakimś światem po wojnie atomowej i to w nie tak chyba odległych ramach czasowych skoro ma się pojawić Striełok :wink:

Co więcej, myślę, że taki samochód radzieckiej produkcji mógłby się nawet nadawać do naprawy po tylu latach (choć mogę się mylić, specem od mechaniki nie jestem). Takie poszukiwanie np. narzędzi, części zamiennych, jakiegoś akumulatora który nadawałby się do ponownego "naładowania", całych opon, mogłoby się stać fabułą jakiegoś questa, oczywiście nie do przesady, tak żeby nie zdominował on większości gry. Co do paliwa, to przypomina mi się jak w "Drodze" główni bohaterowie zbierali żmudnie benzynę do lampy, a tam świat był mocno zdewastowany i naprawdę nie wiele zostało, a skoro jednak jakoś im się udawało to pewnie i w Zonie znalazłoby się odrobinę benzyny albo oleju napędowego, który można by gromadzić. W ten sposób jazda samochodem nie byłaby dostępna dla każdego podrzędnego stalkera, tylko czymś bardziej jak bonus za wysiłek i trud włożony w cały interes tylko dla nielicznych. Uniknęlibyśmy przy okazji robienia ze S.T.A.L.K.E.R.A.-a - nie obrażając nikogo - GTA, w którym to co drugi stalker woziłby się furą i tylko prosił o zajumanie swojego cacka.

Tak sobie to wyobrażam choć wymagałoby to pewnie sporo wkładu pracy ze strony twórców gry. No i gra nie mogłaby być zbyt krótka, żeby starczyło na wszystko czasu. Freeplay nie byłby tu złym pomysłem, tylko musiałoby być coś "do roboty" w tym freeplayu, a nie takie bezcelowe pseudo-turystyczne szwendanie się po Zonie jak w CoP-ie. Może oprócz zwykłych misji jakieś dodatkowe, tylko "mądre", bonusy/ osiągnięcia/ smaczki na temat Zony albo katastrofy, do odkrycia których potrzeba by więcej czasu. Jednym (prawie) słowem, coś co przyciągnęłoby na dłuższy czas.
W10 x64 / i5-4670 / MSI GeForce GTX 1070 Ti GAMING 8GB / 8 GB DDR 3 / SSD Samsung 850 Pro 256GB Image
atikabubu Dżuz to morrofag z 10 letnim stażem Image
Awatar użytkownika
Dżuz
Przewodnik

Posty: 968
Dołączenie: 11 Lut 2011, 19:08
Ostatnio był: 13 Lis 2024, 13:45
Miejscowość: Frogville
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 254

Re: Wywiad na temat S2

Postprzez djcycu w 17 Lip 2011, 23:28

No z tymi pojazdami miałem na myśli te czerepy poobijane albo takie auta które podczas emisji zostały powywracane, wyrozbijane i przede wszystkim z poprzepalaną elektryką co przy paleniu benzyniaka niestety by nie działało. Świece, akumulatory i inne owszem to ciekawa sprawa by była bo znaleźć i wyremontować jedno auto to by był niezły wysiłek. Nivy, BTR'y, UAZ'y mogły by zostać bo to auta wojskowe :) Tak że tego by nie brakowało (Agroprom, Kordon o ile by te lokacje zostały). Ja nie mówię że by to odklimatyczniło rozgrywkę tylko tak samo jak ty myślę o tych pustych drogach by było gdzie jechać no i żeby zamiast skupiać się na off-roadzie móc sobie zwiedzać zza szyby. Strafy anomalii - mistrzostwo! strefy z SoC - do pojazdów przegięcie. Myślę też że to fizyka będzie przystawiać twórców. Miło się w Krysi 1 woziło. Mogli by zrobić coś na wzór ten model jazdy by to auto tak głupio nie latało jak w modach :P Dla mnie te mody były bezsensowne i służyły jako ciekawostka.
Szczegółowe mapy do S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3533
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: 12 Sty 2021, 21:51
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 775

Re: Wywiad na temat S2

Postprzez Kumpel111 w 17 Lip 2011, 23:40

Przecież wyraźnie napisane jest, że pojazdy będą ograniczone więc z kordonu do elektrowini nie dojedziem. Poza tym nie nudzi wam się to samo łażenie po krzakach jak w poprzednich częściach? Wyobrażam sobie brak samochodów i te komentarze: "Znowu te bezsensowne łażenie", "Gdzieś to widziałem" etc. Ma być nowa gra z nowymi emelentami bo jak to ma być kopia CoP to ja dziękuje.
Czyli skrótem nie srajcie żarem.

Ps.: Trochę niewyraźnie bo spaaaać...
Awatar użytkownika
Kumpel111
Tropiciel

Posty: 363
Dołączenie: 24 Wrz 2010, 18:23
Ostatnio był: 05 Lip 2024, 08:31
Miejscowość: Paraguay
Frakcja: Zombie
Kozaki: 22

Re: Wywiad na temat S2

Postprzez Werewolver w 17 Lip 2011, 23:41

Ja myślę że gra zapowiada się naprawdę ciekawie. I cieszy mnie że pokierujemy se Striełokiem :E
Image

Za ten post Werewolver otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Kumpel111.
Awatar użytkownika
Werewolver
Tropiciel

Posty: 216
Dołączenie: 06 Lut 2011, 13:53
Ostatnio był: 03 Kwi 2014, 20:53
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Storming Obokan
Kozaki: 37

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez paintball_0 w 18 Lip 2011, 11:36

Osobiście przestałem się już spodziewać rewolucji i objawienia w temacie Stalkera 2. Gdyby GSC szykowało nam Bóg wie co, już teraz by się odgrażali i zapowiadali wielkie niespodzianki. To, że nie ujawniają szczegółów wcale nie oznacza, że nie chcą odkrywać za wcześnie kart. Dwójka będzie tym, czym do tej pory była seria: ewolucją.

Co do samochodów, jestem na nie. Już wolę przełazić Zonę na piechotę, niż żeby ze Stalkera zrobił się FarCry2. Jakiś tam etap, gdzie trzeba przejechać te 200, 300 metrów też odpada, bo będzie biadolenie, że nie wykorzystano potencjału. Już lepiej, żeby powstał mod, niż żeby samochody zdominowały gameplay.

Osoba Striełoka jako głównego bohatera bardzo mi pasuje. Dla mnie to właśnie Striełok jest główną postacią i twarzą Stalkera i chętnie znowu się w niego wcielę.
Obowiązkowy wątek główny to jest to, co lubię. Przynajmniej wiadomo które misje są poboczne i można je wykonywać dla treningu przed skokiem na głęboką wodę.

Jedna wielka mapa. Z jednej strony to dobrze, bo będzie gdzie łazić, z drugiej niepokoi mnie, że wyjdzie z tego piaskownica, jak w CoPie, gdzie po kilkunastu godzinach na danej mapce nie było już nic do roboty.

Jestem bardzo ciekawy filmu i serialu. Będą to kręcić w prawdziwej Zonie? No i tylko trzy miliony? Wyobrażam sobie, że koszta produkcji i zarobki nie są tam u nich bardzo wysokie, ale efekty specjalne, dekoracje i kostiumy swoje kosztują. Nie wspominając o porządnym sprzęcie i kimś kto to wszystko wyreżyseruje, nakręci i zmontuje.

Za ten post paintball_0 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Domianos.
Awatar użytkownika
paintball_0
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 15:12
Ostatnio był: 30 Sty 2017, 23:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 184

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Iggy w 18 Lip 2011, 17:03

Samochody byłyby przesadą, a chodzenie po Zonie jednak ma swój klimat. Nie zrobiliby także błędu, gdyby w grze znalazł się freeplay, ale to po przejściu wątku głównego oczywiście. Jeśli chodzi o film... 3 miliony to nie jest jakaś gigantyczna suma do rozdysponowania, ale Hollywod to nie jest i 150 mln $ na to nie wydadzą... A właśnie, nie wiem czy już było, ale znalazłem na Youtube filmik, jest w nim mowa o Stalker 2, o filmie i kilka wzmianek o serialu http://www.youtube.com/watch?v=AKLV3XxpRmo Cały filmik jest po rosyjsku, niestety język ten jest mi obcy. Gdyby ktoś łaskawy mógł go przetłumaczyć (najważniejsze kwestie oczywiście), to nie znające języka rosyjskiego grono userów byłoby wdzięczne :D
Iggy
Kot

Posty: 1
Dołączenie: 18 Lip 2011, 16:48
Ostatnio był: 18 Lip 2011, 19:12
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 0

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości