S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Profesor Wołodia po 14 latach swoich badań wciąż nie dowierzał. Pod nosem cały czas powtarzał - "будет, не будет...".

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez kubu k w 11 Cze 2011, 22:37

Jeżeli chodzi o jakiekolwiek zmiany w grze pod tytułem stalker. Czytać "kosmetyczne". Zgadzam się z koleżanką Stalkerka91 z tym, że nie do końca. Bardzo podoba mi się pomysł z klimatem byłych republik radzieckich. To jest jednak niepowtarzalny "komunistyczny" klimat. Dodatkowo współpraca z npc też nie jest głupia, pod warunkiem, że nie mają inteligencji lodówki. Dodam od siebie, że nie chciałbym przeniesienia gry w inną lokację niż Czarnobylską(znaczy się "prypecką" dodam, że czarnobyl to mała wioska w okolicy). Każdy pomysł o innej lokacji wg jest chorym pomysłem. Proszę was, starych i nowych wyjadaczy całej serii, nie psujcie gry poprzez powielanie wątków z innych, bardziej komercyjnych tytułów. Pzdr. Fan.
kubu k
Stalker

Posty: 88
Dołączenie: 10 Cze 2011, 20:55
Ostatnio był: 31 Paź 2019, 21:23
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 13

Reklamy Google

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Stalkerka91 w 12 Cze 2011, 02:35

kolego jesteś w jednym zasadniczym błędzie- prawdziwa strefa obeujmuje ogromny obszar lesny, z wieloma klimatycznymi miejscami. Zasadniczo widze ze lubisz ten rdzawy posmaczek sowieckiego dekadentyzmu. ludzie z problemami życiowymi. próchnica europy. Piknik na skraju drogi bardzo dobrze oddał postać Reda. i tego brakuje.

mieliście to uczucie grając pierwszy raz w SotC i śledząc fabułe? pomijam jej mirażową otoczkę, ale ciekawiły mnie strasznie sny Streloka w labach. moment kiedy przynosi świecący artefakt i jakby się teleportuje. zabrakło tego w grze. zagadka monolitu jest bardzo satysfakcjonująca i wtedy dopiero widać jak ważny jest tutaj wątek psy-fantasy. Osobiście chciałabym żeby gra oferowała jak najwięcej z prawdziwego życia tam, dodania ciężkiej rozkminy oraz nadal gloryfikowała stylu giwerowego. Mogą być nawet nowsze bronie, to i tak okres 30 po wybuchu a wiec rozwój juz nieco powinien pójść do przodu- kontrastując ze przestarzałym otoczeniem i horrorowym klimatem :) mutanty czy też demony w sferach pół-sennych.

fajnie, ale żeby o tym zacząć mowić, musicie sobie zadac te pytania:
-czy podobal wam sie stalker i dlaczego
-czy chciałbyś coś w nim zmienić?
-czy wolałbyś doszlifować to co było i wydać w sprawdzonej formule?
-czy chiałbyś coś do niego dodać, co wg. ciebie pasuje tam z jakiegokolwiek prostego toku rozumowania.


ja bym ewidentnie chciała dodać motyw polowania na normalne leśne, nieco wystraszone lub dziko odważne zwierzęta (jak np. wilki albo niedźwiedzie), patroszenie na miejscu i zdobywanie trofeum. wprowadzając jakieś dopuszczalne, nieliczne jednostki zmutowane, styl naszej galerii przybrać by mógł naprawde posępny klimat (stary pokoj gospodarstwa domowego, z zieloną tapetą, wyrwanym oknem i nagromadzeniem niepokojąco wyglądającej kolekcji w zaciemnionym miejscu, owianego zapomnieniem i brudną pajęczyną.

gdyby tak dłużej się skupić na tworzeniu paranoicznego klimatu możnaby popłynąć fantazją głęboko i zrobić cos bardzo sweetaśnego :) pobawić się duchami, lękami, czy też wrażeniem ciągłego śnienia :D


no i najważniejsze żeby gra wyglądała, albo raczej wy ja byście "widzieli"- ja lubię styl komiksowy nieco, czyli żeby dezign stalkerów był czystą perfekcją (analogicznie do uniwersum killzone2 http://www.gamegen.com.br/wp-content/up ... lghast.jpg ) nadająca całemu produktowi status majstersztyku i indywidualności.

i nie powiem, fajne mogłyby być jakieś skryptowane misje, centralnie jak BF3. wrażenie powrotu do otwartego świata byłaby bardzo miła (dziwny rodzaj poczucia szczęścia w momencie zanurzenia się w czymś jak w drugiej rzeczywistości czy fantazji- miałam to z klockami lego :D )




dla ostatecznych cyników- potrzebuję się wypisać, więc nie stękajcie że coś jest niewykonywalne technicznie :* . kiedyś byś nie pomyślał o zjedzeniu banana, ale nie o to tutaj chodzi- lubię sobie w czymś takim popływać, zdecydowanie jest to milsze uczucie niż myślenie o rzeczach przyziemnych.

Za ten post Stalkerka91 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Orenos.
Stalkerka91
Kot

Posty: 20
Dołączenie: 11 Wrz 2010, 22:10
Ostatnio była: 05 Wrz 2011, 00:26
Kozaki: -2

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez impulse_101 w 12 Cze 2011, 11:01

kubu k napisał(a):czarnobyl to mała wioska w okolicy

15 tysięcy ludzi to faktycznie mala wioska.

Stalkerka91 napisał(a):potrzebuję się wypisać, więc nie stękajcie że coś jest niewykonywalne technicznie :*

Technicznie to jest nie możliwe na obecnym X-ray a ze wzięli się za nowy silnik gry to jeśli coś spartolą to będzie wynikało wyłącznie z ich lenistwa tym bardziej ze rzeczy o których piszesz nie wymagają kosmicznej technologi a jedynie żmudnego programowania.

BTW jak myślicie czy odejście ekipy na rzecz 4tech wpłynie jakoś na stalkerowosc stalkera?
Image

Za ten post impulse_101 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Lucjusz.
Awatar użytkownika
impulse_101
Legenda

Posty: 1305
Dołączenie: 20 Sty 2009, 16:47
Ostatnio był: 08 Lut 2020, 16:44
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Viper 5
Kozaki: 275

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Szpagin w 12 Cze 2011, 11:52

@impulse: o co chodzi z tym odejściem? Ekipa się sypie?
Image
Awatar użytkownika
Szpagin
Legenda

Posty: 1187
Dołączenie: 26 Wrz 2009, 11:39
Ostatnio był: 15 Gru 2021, 23:24
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 238

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez wobes w 12 Cze 2011, 12:20

Pewnie mowa o tych co pracowali przy Metro 2033, czyli bez znaczenia strategicznego.
wobes
Tropiciel

Posty: 219
Dołączenie: 22 Sie 2010, 20:20
Ostatnio był: 31 Mar 2015, 00:50
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 38

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Dżuz w 12 Cze 2011, 15:08

:arrowu: @Stalkerka91, masz na prawdę kilka ciekawych - czy trafionych, to nie wiem - pomysłów, ale jednego nie rozumiem :/

Stalkerka91 napisał(a):no i najważniejsze żeby gra wyglądała, albo raczej wy ja byście "widzieli"- ja lubię styl komiksowy nieco, czyli żeby dezign stalkerów był czystą perfekcją (analogicznie do uniwersum killzone2 http://www.gamegen.com.br/wp-content/up ... lghast.jpg ) nadająca całemu produktowi status majstersztyku i indywidualności


O co Tobie tutaj chodzi z tym komiksowym stylem? Chyba nie chcesz, żeby grafika wyglądała mniej więcej jak w Borderlands? Nie twierdzę, że w tej grze źle to wygląda; wręcz przeciwnie, w Borderlands taka konwencja świetnie się sprawdza - lekko przerysowana, z przymrużeniem oka, oddaje klimat gry. Ale to z Killzone co pokazałaś, to są jakieś na maksa odjeba*e maszyny do zabijania, prawie że czereda Robo-copów... Jest już w S.T.A.L.K.E.R.-ze Egzoszkielet i budzi on skrajne emocje, głównie wśród zwolenników tzw. stalkera-partyzanta. Mnie on osobiście jakoś szczególnie nie przeszkadza, ale gdybyśmy dostali taką zgraję, obwieszonych wszelkiej maści sprzętem, chodzących czołgów, to chyba przyłączyłbym się do propagatorów partyzantki w S.T.A.L.K.E.R.-ze. Co za dużo, to... wiadomo :wink:

I jeszcze jedna sprawa. Choć sam lubię komiksowy styl - głównie ten zza oceanu, a Killzone właśnie taki prezentuje - to nie bardzo sprawdziłby się on w grze, która ma mieć stricte wschodni klimat. Ciężko też mi znaleźć jakiś reprezentatywny europejski styl rysowania, który by pasował do S.T.A.L.K.E.R.-a. Dlatego takim pomysłom jestem przeciwny w przypadku tej konkretnej gry. A tak na marginesie, choć może S.T.A.L.K.E.R. pod względem "designerskim" nie jest majstersztykiem, to dla mnie jest wystarczająco "perfekcyjny" a już na pewno "indywidualny" :wink:
Ostatnio edytowany przez Dżuz 12 Cze 2011, 22:47, edytowano w sumie 2 razy
W10 x64 / i5-4670 / MSI GeForce GTX 1070 Ti GAMING 8GB / 8 GB DDR 3 / SSD Samsung 850 Pro 256GB Image
atikabubu Dżuz to morrofag z 10 letnim stażem Image
Awatar użytkownika
Dżuz
Przewodnik

Posty: 968
Dołączenie: 11 Lut 2011, 19:08
Ostatnio był: 13 Lis 2024, 13:45
Miejscowość: Frogville
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 254

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez impulse_101 w 12 Cze 2011, 15:33

Szpagin napisał(a):@impulse: o co chodzi z tym odejściem? Ekipa się sypie?

Oles' Shyskovtsov i Oleksandr Maksymchuk, robili X-ray do stalkera ale widocznie były jakieś zgrzyty bo porzucili ekipę, założyli 4A Games wydajać Metro2033.

wobes napisał(a):Pewnie mowa o tych co pracowali przy Metro 2033, czyli bez znaczenia strategicznego.

Obyś miał racje bo osoby co potrafią założyć własne studio i do tego wydać popularna grę raczej nie wydaja mi się bez znaczenia strategicznego ...na pewno nie byli od parzenia kawy.
Image
Awatar użytkownika
impulse_101
Legenda

Posty: 1305
Dołączenie: 20 Sty 2009, 16:47
Ostatnio był: 08 Lut 2020, 16:44
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Viper 5
Kozaki: 275

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez wobes w 12 Cze 2011, 15:49

Co angielska wersja Łikipidii mówi o 4A Games:

The company was formed in Kyiv, Ukraine It was founded by former employees of GSC Game World a year before the release of S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl, in particular Oles' Shyskovtsov and Oleksandr Maksymchuk, the programmers who worked on the development of the X-Ray engine used in the S.T.A.L.K.E.R. series.[


Rok przed wypuszczeniem Cienia Czarnobyla... GSC wydało bez nich 3 części stalkera, więc raczej nie są niezastąpieni.

W dzisiejszych czasach założenia studia i stworzenie gry nie jest większą sztuką. Sztuką jest stworzenie dobrej gry, a Metro jakąś wybitną grą raczej nie było.
wobes
Tropiciel

Posty: 219
Dołączenie: 22 Sie 2010, 20:20
Ostatnio był: 31 Mar 2015, 00:50
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 38

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez kubu k w 12 Cze 2011, 15:58

do impulse_101

Jeżeli chodzi o wioskę Czarnobyl to od niej wzięła się nazwa elektrowni i katastrofy. Proszę Cię nie wchodź już na wikipedię bo w większości przypadków to co tam piszą mija się z prawdą. Nie myl miasteczka robotniczego elektrowni (Prypeć) z wsią która znajduję się w okolicach.

Dlaczego ze Stalkera chcecie zrobić grę podobną do innych? Ja osobiście tego nie rozumiem. Ona ma być jedyna w swoim rodzaju w niepowtarzalnym stylu i klimacie. Wolałbym żeby ta gra była jak najbardziej innowacyjna, mieć swój poziom, i konkurować z innymi, a nie być porównywana do innych.
kubu k
Stalker

Posty: 88
Dołączenie: 10 Cze 2011, 20:55
Ostatnio był: 31 Paź 2019, 21:23
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 13

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez wobes w 12 Cze 2011, 16:19

Jeśli Czarnobyl z 15 tysiącami mieszkańców jest małą wsią, to czym jest Prypeć, w której mieszkało tylko 3 razy tyle osób? Dużą wsią? Jednym słowem: wielkie wsie mieli wtedy w ZSSR.

Co do samego stalkera, to faktem jest, że siłą tej gry jest inność. Jeśli zrobią grę taką jak wszystkie inne wydawane teraz gry, to biorąc pod uwagę ich skromny budżet, gra poniesie klęskę na wszystkich frontach. Bo obecnie są do wyboru tylko dwie możliwe drogi: zrobić coś stosunkowo taniego, ale innowacyjnego, lub też potężną produkcję bez liczenia się z kosztami.
wobes
Tropiciel

Posty: 219
Dołączenie: 22 Sie 2010, 20:20
Ostatnio był: 31 Mar 2015, 00:50
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 38

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez kubu k w 12 Cze 2011, 16:35

Przyznaję się do błędu. Pomieszałem z inną wioską. Tak dawno o tym wszystkim czytałem, że już za bardzo nie pamiętam. Przepraszam za pomylenie z poplątaniem.

impulse_101 wiszę Tobie kozaka bo zabrałem.

Uwagi moderatora:

Nie musisz. Kozaka skasowałem.
kubu k
Stalker

Posty: 88
Dołączenie: 10 Cze 2011, 20:55
Ostatnio był: 31 Paź 2019, 21:23
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 13

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Stalkerka91 w 14 Cze 2011, 03:15

Dżuz- już prostuję moją wypowiedź, bo był zbyt szybki skrót myślowy

Mianowicie każde uniwersum posiada pewne cechy wspólne, które ładnie wrzucić do worka z napisem "klimat"

Ten z kolei powinien zamykać się w pewnej konwencji.

Stalker ma takie cos: duch osamotnienia i cały dekadentyzm Ukrainy (zmęczeni życiem ludzie, muzyka, przygnębiajaca pogoda), bardzo pejoratywnie kojarzone aspekty historyczne (ZSRR, Czarnobyl). Wszędzie to jest potęgowane przez klimat industrialny, rdzawo-betonowy.

Jak widzisz, można dostrzec tu perfekcyjny pierwiastek spójności.

W odniesieniu do Killzonea chodziło mi o styl helghastow- jest bardzo jednorodny, rzekłabym schematyczny- czyli konwencja.

W cytowanym przez Ciebie fragmencie miałam na myśli (o ile dogodnie tamten łancuch wniosków) jakość modeli ze stalkera. one są bardzo ociężałe, lubię sylwetki szczupłe. Nie chce popadać w groteske, ale wolałabym żeby ci żołnierze wyglądali i realistycznie i lekko agresywno-fajnie. Póki co są nieco klockowaci :)

Za ten post Stalkerka91 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Lucjusz, Dżuz.
Stalkerka91
Kot

Posty: 20
Dołączenie: 11 Wrz 2010, 22:10
Ostatnio była: 05 Wrz 2011, 00:26
Kozaki: -2

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości