S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Profesor Wołodia po 14 latach swoich badań wciąż nie dowierzał. Pod nosem cały czas powtarzał - "будет, не будет...".

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez impulse_101 w 04 Kwi 2011, 22:12

xKoweKx napisał(a):impulse, jak twórcy z Two Worlds umieszczą coś na wzór A-Life w swoim silniku i gra będzie im się ładować 5 sek, to wtedy pogadamy. ;)


A wiesz ze spodziewałem się tego kontrargumentu :P Tylko ze gdy porównamy ustawienia w wersji DX10/dx11 na tym super extra full dynamicznym oświetleniu do wersji statycznej to różnica czasu ładowania to jest jakieś 25-30% dla statycznej (gdzie full dyn. to 100%). Teraz czy miedzy tymi ustawieniami zachodza jakies zmiany w Alife? Albo fizyce, mechanice rozgrywki? Dla mnie to jest tylko oprawa graficzna ktorej ladowanie zajmuje tyle czasu i zamula load stalkera. Dlatego uważam ze technologia zastosowana w rodzimej produkcji TW2 powinna być wzorem dla innych gier bo naprawdę im się to udało (chociaż sama gra w sobie już raczej tak średnio).
Image
Awatar użytkownika
impulse_101
Legenda

Posty: 1305
Dołączenie: 20 Sty 2009, 16:47
Ostatnio był: 08 Lut 2020, 16:44
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Viper 5
Kozaki: 275

Reklamy Google

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez KoweK w 05 Kwi 2011, 00:13

U mnie oryginalny S.T.A.L.K.E.R. ładuje się kilkanaście sekund, więc ja osobiście nie widzę nawet problemu. :) Na statyku jeszcze szybciej jest chyba. W Two Worlds nie grałem, ale jakbym zagrał to pewnie znalazłbym to, dlaczego ta gra tak krótko się ładuje. A póki co nie chce się wciągnąć w jakiegoś RPG-a. :D
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5673
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 13 Lis 2024, 01:25
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1477

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez vandr w 05 Kwi 2011, 10:39

Dokładnie, nie wyobrażam sobie kogoś, dla którego czekanie 15-20 sekund jest mordęgą. Żadnego problemu w loading screen nie widzę, a jeśli ma wyjść grze tylko na dobre - popieram.
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Sie 2024, 20:47
Kozaki: 1747

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Majcher w 05 Kwi 2011, 11:30

Ja uważam, że vandr ma rację, bo niby ile się ładuje STALKER? NO z 10 sekund a to wystarczy żeby napatrzyć się na screena.
Wchodzi stalker do autobusu, a tam kontroler.
Bez obaw prawdziwi faceci nie boją się wchodzić od tyłu...-Zulus
Awatar użytkownika
Majcher
Kot

Posty: 26
Dołączenie: 22 Paź 2009, 20:19
Ostatnio był: 16 Lut 2017, 22:30
Miejscowość: Czerwone oko jestem wysoko
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: Sniper TRs 301
Kozaki: 4

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Michu w 05 Kwi 2011, 13:16

Hmm, jak wychodził Cień to wiele komputerów było o wiele słabszych i np. dłużej się ładowało wielu osobom, wiadomo że teraz jak mam nowego to mi się 10s ładuje a nie 5min
Takie coś nie przeszkadza, a starsze kompy... chcą pograć, no to cóż muszą bardziej wycierpieć.
Awatar użytkownika
Michu
Very Important Stalker

Posty: 1557
Dołączenie: 10 Lip 2007, 00:34
Ostatnio był: 30 Cze 2024, 22:02
Miejscowość: Jelenia Góra
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 131

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez WodZu w 07 Kwi 2011, 18:47

Zobaczymy jak wypadnie optymalizacja, muszą się postarać jak "dwójka" ma się ukazać również na konsolach. Z tego co wiem to PC-towa wersja jest tą bazową, zaś korzystanie z nowinek technologicznych mogą blaszaka mocno spowolnić. Kwestia loadingu jest trudna do wyjaśnienia na ten moment. Mi też osobiście ShoC ładował się raptem kilka sekund, ale jeżeli Ukraińcy przejmowaliby się takimi głupotami jak szybkość ładowania poziomów przy sequelu to na 100% zaniedbaliby inne ważne rzeczy. Być może doczytywanie będzie dokonywać się w trakcie gry (jak w Singularity, Borderlands, BiA). Mi takie rozwiązanie przypada do gustu. Ale czy X-ray poradzi sobie z tym? Nawet UE 3 nie radzi sobie dobrze.
Już niedługo: FEAR 3
Awatar użytkownika
WodZu
Stalker

Posty: 110
Dołączenie: 14 Gru 2009, 23:58
Ostatnio był: 13 Gru 2011, 19:55
Miejscowość: Polska stolica parowozów
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: IL 86
Kozaki: 4

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Bambosz107 w 07 Kwi 2011, 22:53

Ja tylko chciałbym nadmienić, że Crytek zapewniał, iż Crysis 2 na PC jest tworzony osobno, niezależnie od wersji konsolowych, a wygląda gorzej od pierwszej części. Dlatego też nie spodziewajmy się nie wiadomo jakich cudów, jeśli chodzi o innowacyjność, grafikę, fizykę itd.
Go Go Power Rangers!!

Za ten post Bambosz107 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive kubekpop.
Awatar użytkownika
Bambosz107
Legenda

Posty: 1280
Dołączenie: 10 Maj 2009, 21:50
Ostatnio był: 15 Cze 2022, 20:42
Miejscowość: Tarnów
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 87

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez bax20 w 08 Kwi 2011, 09:01

To jak z tym jest w końcu ? Stalker 2 jest robiony na nowym enginie ? czy na nowej wersji X-ray'a ? bo już się głubię :facepalm:
Intel Core i5 6300HQ 2300MHz | 12GB DDR4 2400Mhz | Nvidia GeForce GTX 960M 4GB | Kubuntu 19.04
Awatar użytkownika
bax20
Stalker

Posty: 132
Dołączenie: 30 Lis 2009, 21:07
Ostatnio był: 15 Lip 2024, 21:56
Ulubiona broń: SVUmk2
Kozaki: 24

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Kpuc w 08 Kwi 2011, 09:12

Bambosz107 napisał(a):Ja tylko chciałbym nadmienić, że Crytek zapewniał, iż Crysis 2 na PC jest tworzony osobno, niezależnie od wersji konsolowych, a wygląda gorzej od pierwszej części. Dlatego też nie spodziewajmy się nie wiadomo jakich cudów, jeśli chodzi o innowacyjność, grafikę, fizykę itd.


Oby tylko nie zrobili checkpointów :-/



bax20 napisał(a):To jak z tym jest w końcu ? Stalker 2 jest robiony na nowym enginie ? czy na nowej wersji X-ray'a ? bo już się głubię :facepalm:


Na nowym engine , x-ray się już nie nadaję np. nie ogarnia wielordzeniowych procesorów .
Image
Awatar użytkownika
Kpuc
Legenda

Posty: 1813
Dołączenie: 06 Paź 2010, 09:10
Ostatnio był: 28 Wrz 2024, 12:41
Miejscowość: zona
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 285

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez lukasz638 w 08 Kwi 2011, 09:21

W tego typu grze na pewno nie będzie checkpointów. Widziałeś kiedyś grę z otwartym światem i checkpointami bo ja nie potrafię sobie żadnej przypomnieć, no chyba że podczas wykonywania misji. Moim zdaniem coś takiego zepsułoby rozgrywkę.
Awatar użytkownika
lukasz638
Stalker

Posty: 190
Dołączenie: 23 Maj 2010, 12:41
Ostatnio był: 24 Wrz 2024, 22:56
Miejscowość: Lublin
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 9

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Ильич Брежнев w 08 Kwi 2011, 10:37

Gra z otwartym światem i checkpointami? Żeby nie myśleć długo GTA. A z drugiej strony checkpointy w stalkerze mogłyby wyjść grze na dobre (w kwestii realizmu). Zmuszało by to to większej czujności i ostrożności, uniemożliwiając akcje typu: Jeden bandyta strącony - f5 (quicksave), drugi strącony - f5, trzeci mnie ustrzeli - f9. Oczywiście musiała by wówczas powstać sieć kryjówek, baz etc. i w połączeniu z bliżej nieokreśloną formą szybkiej podróży mogłoby (nie twierdzę, że musi) się to sprawdzić.
Ale to moje zdanie.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Ильич Брежнев
Kot

Posty: 6
Dołączenie: 13 Lis 2009, 14:53
Ostatnio był: 15 Kwi 2012, 23:14
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 0

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez paintball_0 w 08 Kwi 2011, 14:18

Owszem, w GTA się sprawdziło, bo przeciwnika w GTA można położyć kilkoma strzałami, a przeciwnik w gracza może pruć ile dusza zapragnie. Innymi słowy inny stopień realizmu.

Wyobraź sobie taką scenę: kładziesz jednego bandytę, drugiego, trzeci cię zabił. Loading do samego początku mapy. 20 minutowa podróż w to samo miejsce, podchodzenie do tej samej sytuacji po raz drugi i znów niepowodzenie. Loading. 20 minutowa podróż... i tak w kółko Macieju, aż PC ląduje za oknem. Jakie jest najprostsze rozwiązanie problemu? Save w dowolnym momencie. Koronny przykład: Call of Duty Modern Warfere na najwyższym poziomie trudności. 90% gry bez problemów, aż trafiasz na "epicką" bitwę z respawnującymi się przeciwnikami i powtarzasz, powtarzasz, powtarzasz, bo ten ostatni frajer zawsze cię jakoś trafi, kiedy ledwie żyjesz...

Ktoś może powiedzieć "zmniejsz sobie poziom trudności", na co ja odpowiadam: "Radzę sobie doskonale na weteranie przez 99% gry, a porażka zdarza mi się tylko przez głupi zbieg okoliczności lub przycięcie z powodu sprzętu." Po co mam zmniejszać poziom trudności tylko po to, żeby utłuc jednego głupiego bandytę, skoro wystarczy zasejwować, spróbować zabić kolesia i wczytać w razie niepowodzenia?

Oczywiście checkpointy pomagają utrzymać napięcie "boję się tam wejść, bo mogę zginąć", ale w większości gier wygląda to tak: "boję się eksplorować mapę i podziwiać widoki bo jak zginę, będę musiał zaczynać od nowa".

Natychmiastowa, albo przyspieszona wędrówka (przewodnicy) to sposób na ułatwienie graczom, którym nie chce się chodzić po raz setny do tej samej lokacji i jest to rozwiązanie złe, bo psuje klimat. Równie dobrze mogliby do Zony wprowadzić taksówki, lub teleporty. Na to samo by wyszło.

Zona musi być otwarta, nie poprzecinana skrótami, bo wtedy sprawia wrażenie klaustrofobicznie małej. A checkpointy zabiją gameplay, bo nie będzie można swobodnie eksplorować Zony.

Za ten post paintball_0 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Fenishi.
Awatar użytkownika
paintball_0
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 15:12
Ostatnio był: 30 Sty 2017, 23:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 184

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość