S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Profesor Wołodia po 14 latach swoich badań wciąż nie dowierzał. Pod nosem cały czas powtarzał - "будет, не будет...".

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Crew w 01 Kwi 2011, 15:18

Mogliby zastosować to co jest w Dead Space 2, możesz przejść całą grę bez żadnego wczytywania poziomów.
ASUS ROG Strix G17 R7-6800H/32GB/1TB + 4TB/Win11 RTX3070Ti 240Hz

Za ten post Crew otrzymał następujące punkty reputacji:
Negative KoweK.
Awatar użytkownika
Crew
Łowca

Posty: 415
Dołączenie: 22 Lut 2008, 19:11
Ostatnio był: 10 Mar 2024, 11:52
Miejscowość: Wałcz
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 19

Reklamy Google

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Znajomy w 01 Kwi 2011, 15:22

Crew napisał(a):Mogliby zastosować to co jest w Dead Space 2, możesz przejść całą grę bez żadnego wczytywania poziomów.


A czytałeś poprzednie posty?
Poza tym STALKER ma duuuużo większy świat i więcej detali.. więc.. domyśl się sam. :facepalm:
Image
Image
Image
Awatar użytkownika
Znajomy
Stalker

Posty: 104
Dołączenie: 01 Lip 2010, 11:14
Ostatnio był: 07 Gru 2013, 15:04
Miejscowość: Magazyny Wojskowe
Ulubiona broń: Akm 74/2U
Kozaki: 7

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez paintball_0 w 01 Kwi 2011, 16:46

Nie wiem, czemu ogólna opinia graczy (jakaś moda, czy jak?) tak znienawidziła loading screen. Lokacje w Stalkerach są na tyle wielkie, że loading między nimi nie jest bardzo męczący. Chyba, że się używa ciągle przewodnika i chodzi na skróty. Jeśli o mnie chodzi, to ładowanie poszczególnych lokacji może zostać pod warunkiem, że lokacje będą wielkie i szczegółowe.

Doczytywanie planszy w locie wcale nie jest takim cudownym rozwiązaniem. Jeśli silnik gry, albo system dostanie zadyszki, to dojdzie do sytuacji, jak w GTA: SA, gdzie samochód prowadzony przez gracza przez pewien czas będzie leciał w powietrzu, zanim doczytają się tekstury drogi, albo- najczęściej- mostu, czy budynków. Coś takiego psuje iluzję autentyczności świata bardziej, niż najdłuższy loading screen.
Awatar użytkownika
paintball_0
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 15:12
Ostatnio był: 30 Sty 2017, 23:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 184

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez vandr w 01 Kwi 2011, 16:51

Nie wiem, dla mnie loading screen to jest zaje*isty motyw. Chwila na herbatę, jedzenie, odlanie się. Żadnego problemu w tym nie widzę, tak więc może sobie być takowy w Stalker 2.
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Sie 2024, 20:47
Kozaki: 1747

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Katarzyna85 w 01 Kwi 2011, 18:38

A niech sobie ładuje całe mapy naraz, czas w sumie jest np. na to aby ochłonąć od cięższych potyczek z frakcjami. do tego jakoś na konsolach nie widzę "nie-ładowania" zwłaszcza że moim zdaniem konsole są jak na współczesne komputery dosyć słabe (mowa o dobrej grafice a nie "byle czym") więc nie zdziwiłoby mnie jakby na takim PS3 czy x360 było więcej tych loading screen-ów.

PS: zastanawia mnie jedna rzecz, wiele konsolowców pisze na forach i ogólnie po internecie że wymiatają w FPS-ach więc poziom trudności S.T.A.L.K.E.R-a 2 mógłby być ten sam, tylko np przeżywalność nieco większa, więc jedyne co pozostaje twórcy stalkerów to zwyczajna optymalizacja na PC + przeniesienie tego na konsole (i oby przeniesienia nie było w drugą stronę :S )
Katarzyna85
Kot

Posty: 1
Dołączenie: 31 Mar 2011, 17:33
Ostatnio była: 18 Cze 2012, 12:58
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 0

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez lukasz638 w 01 Kwi 2011, 19:33

Z tą optymalizacją to wszyscy wiemy jak jest. Twórcy muszą się postarać żeby nie wypuścić na konsole jakiegoś gniota.
Awatar użytkownika
lukasz638
Stalker

Posty: 190
Dołączenie: 23 Maj 2010, 12:41
Ostatnio był: 24 Wrz 2024, 22:56
Miejscowość: Lublin
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 9

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Zari w 01 Kwi 2011, 19:51

Zawsze PC będzie bardziej dynamiczne i precyzyjne niż konsole. Rzygać mi się chce jak widzę np. fragmovie z black ops na xboxie. Przeca tam ludzi biegają w jednej grupce a potem lecą combosy po 6killi.
QA Analyst w Fool's Theory | W Gamedevie od 2019 roku
The Farm 51 | Intermarum | Fool's Theory
Image
Awatar użytkownika
Zari
Weteran

Posty: 604
Dołączenie: 28 Sie 2008, 10:48
Ostatnio był: 11 Lis 2024, 19:01
Miejscowość: Chorzów
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 69

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez lukasz638 w 01 Kwi 2011, 20:09

Dynamicznie i precyzyjnie zakładając że będziesz posiadał dobry sprzęt. Jak już powiedziałem optymalizacja tej gry jest wg. mnie słaba a konwersja wersji PC na konsole tak jak to miało miejsce przy crysisie 2 zależy od zastosowanego silnika, oraz optymalizacji tego silnika.
Awatar użytkownika
lukasz638
Stalker

Posty: 190
Dołączenie: 23 Maj 2010, 12:41
Ostatnio był: 24 Wrz 2024, 22:56
Miejscowość: Lublin
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 9

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez MikiSkywalker w 01 Kwi 2011, 20:35

paintball_0 napisał(a):Nie wiem, czemu ogólna opinia graczy (jakaś moda, czy jak?) tak znienawidziła loading screen. Lokacje w Stalkerach są na tyle wielkie, że loading między nimi nie jest bardzo męczący. Chyba, że się używa ciągle przewodnika i chodzi na skróty. Jeśli o mnie chodzi, to ładowanie poszczególnych lokacji może zostać pod warunkiem, że lokacje będą wielkie i szczegółowe.

Doczytywanie planszy w locie wcale nie jest takim cudownym rozwiązaniem. Jeśli silnik gry, albo system dostanie zadyszki, to dojdzie do sytuacji, jak w GTA: SA, gdzie samochód prowadzony przez gracza przez pewien czas będzie leciał w powietrzu, zanim doczytają się tekstury drogi, albo- najczęściej- mostu, czy budynków. Coś takiego psuje iluzję autentyczności świata bardziej, niż najdłuższy loading screen.


Mniemam że ludzi ze słabszymi komputerami Load Screeny wkurzały bo np mi kiedyś ładowała się mapka wielkości Baru z ShoC nawet 10 min. Oczywiście najbardziej ekonomicznym rozwiązaniem jest tak jak w Zewie, czyli 3 może 4 naprawdę dużych lokacji, a nie tak jak w ShoCu po hmm lekko 9 lokacji.
Image
"Witamy w Mieście Duchów"
Awatar użytkownika
MikiSkywalker
Stalker

Posty: 88
Dołączenie: 11 Gru 2010, 01:44
Ostatnio był: 03 Sie 2015, 03:46
Miejscowość: Chełmża
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 2

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Znajomy w 01 Kwi 2011, 20:39

MikiSkywalker napisał(a):Mniemam że ludzi ze słabszymi komputerami Load Screeny wkurzały bo np mi kiedyś ładowała się mapka wielkości Baru z ShoC nawet 10 min. Oczywiście najbardziej ekonomicznym rozwiązaniem jest tak jak w Zewie, czyli 3 może 4 naprawdę dużych lokacji, a nie tak jak w ShoCu po hmm lekko 9 lokacji.


Mnie ta trójka map w CoP w ogóle nie przekonywała... nie wiem czemu ale zdawały mi się okrutnie małe. Może to dlatego, że w CoP nie młóciłem tak jak w SoC (na modziwach)
Image
Image
Image
Awatar użytkownika
Znajomy
Stalker

Posty: 104
Dołączenie: 01 Lip 2010, 11:14
Ostatnio był: 07 Gru 2013, 15:04
Miejscowość: Magazyny Wojskowe
Ulubiona broń: Akm 74/2U
Kozaki: 7

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez KoweK w 01 Kwi 2011, 21:57

Proponuję zakończyć te gdybanie o silnikach i optymalizacji, bo ręka automatycznie mi się do czoła przykleja, gdy widzę niektórych "specjalistów" w tej dziedzinie.

Ładny, duży świat = loading.

Katarzyna85 napisał(a):przeniesienie tego na konsole (i oby przeniesienia nie było w drugą stronę :S )

Nie będzie w drugą na pewno. Poza tym nie wykluczajmy możliwości, że S.T.A.L.K.E.R. 2 zostanie przeniesiony na konsole następnej generacji. Trochę byłoby to dziwne, że gra wychodzi w 2012 na PC, a następnie w 2013-2015 (okres gdy mają się pojawić nowe konsole) konwersje na konsole. Dziwne, ale realne. Z Half-Lifem było podobnie.
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack

Za ten post KoweK otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Macho1997.
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5673
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 13 Lis 2024, 01:25
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1477

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez StaryZapomnij w 02 Kwi 2011, 08:53

Nie wiem czy już było ale parę postów wcześniej ktoś napisał, że chciałby zobaczyć wstępne filmy z gry, więc może nie widział tych:

http://www.youtube.com/watch?v=XmsLqcEr0E8

i tu render ale wygląda całkiem dobrze:

http://www.youtube.com/watch?v=X-hi4Pxzi6g
StaryZapomnij
Kot

Posty: 5
Dołączenie: 30 Sie 2009, 22:44
Ostatnio był: 02 Kwi 2011, 11:00
Kozaki: 0

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość