S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Profesor Wołodia po 14 latach swoich badań wciąż nie dowierzał. Pod nosem cały czas powtarzał - "будет, не будет...".

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez exid w 28 Sie 2012, 18:40

nie, nie musi, wystarczy że będzie starszy od was tak o 10 lat.

RDR nie jest plastikowe, jest bardzo w stylu darkwave, przesiąknięte brudem, zepsuciem. z reszta text o tym ze Ty się czujesz jak stalker już w ogóle mnie rozbawił, sam nie jesteś z tamtego rejonu a wypominasz to Amerykanom, hipokryzja mała. Weź skombinuj sobie pleja albo xboxa i zagraj w RDR, tylko po to, by zwerfykować czy mam rację, ale moze też dlatego, że to świetna gra, jedna z najlepszych na konsole.

"Według ciebie "pomieszkam z Rosjanami miesiąc i już będę wiedział jak zrobić Stalekra" to dogłębne zbadanie tematu? "

nie, wg mnie miesiąc wystarczy na to, by zapoznać się z mentalnością i charakterem narodu o czym wspominał Glaeken, a nie z tym, jak się żyje w Rosji.

Uwagi moderatora:

Idź sobie rozmawiać o RDR gdzie indziej, bo robisz offtop swoimi "racjami".

Za ten post exid otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Szpagin.
Awatar użytkownika
exid
Stalker

Posty: 124
Dołączenie: 11 Wrz 2010, 16:52
Ostatnio był: 18 Mar 2023, 00:39
Frakcja: Grzech
Ulubiona broń: Striker
Kozaki: -5

Reklamy Google

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez paintball_0 w 28 Sie 2012, 18:52

Zamiast argumentować grą o Dzikim Zachodzie, podaj jedną amerykańską grę, która przedstawia ZSRR z perspektywy mieszkańca. Jedną. Wtedy będziemy mogli zacząć dyskusję.
Awatar użytkownika
paintball_0
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 15:12
Ostatnio był: 30 Sty 2017, 23:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 184

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Szpagin w 28 Sie 2012, 19:34

Z radzieckimi klimatami jest ten problem, że trudno zdefiniować, co stanowi o ich unikalności. Zachodnie studio mogłoby zrobić grę, która wizualnie wyglądałaby na stworzoną na wschodzie. Nie mam tu na myśli średniej grafiki, czyli nieodzownego elementu produkcji made in Russia. Chodzi mi o to, że zachodnie studio może stworzyć np. realistyczną mapę Prypeci - najlepszym przykładem jest Infinity Ward i misja "All Ghillied Up" z CoD4. Mimo wszystko, czuć że grę stworzyli Amerykanie. Po prostu nie potrafię tego wyjaśnić. To się widzi.
Image
Awatar użytkownika
Szpagin
Legenda

Posty: 1187
Dołączenie: 26 Wrz 2009, 11:39
Ostatnio był: 15 Gru 2021, 23:24
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 238

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Soviet w 28 Sie 2012, 19:54

Nie potrafisz tego wyjaśnić, bo ruskie gry są pisane na kolanie przez ormiańskich dorożkarzy w przerwach na papierosa. Bugi, toporna grafa, zero optymalizacji i stąd się bierze wasz "klimat".
r u avin a giggle m8? LA nie będzie.
Image

Za ten post Soviet otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Ric, Szpagin,
Negative adin, nismoztune.
Awatar użytkownika
Soviet
Very Important Stalker

Posty: 2736
Dołączenie: 07 Maj 2005, 13:41
Ostatnio był: 02 Lis 2024, 23:15
Miejscowość: Wow
Kozaki: 787

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Ric w 28 Sie 2012, 20:32

Czytam to i jeśli to co tu mówicie jest prawdą, to klaruje się nam dość smutna wizja, że tylko mieszkańcy danego kraju (lub regionu) są w stanie stworzyć grę rozgrywającą się w danym kraju. No ludzie, ogarnijcie się. Bez przesady, tu nie trzeba armii postsowieckich kulturoznawców, by zachować klimat, wystarczy jedna, dwie w miarę ogarniające klimat osoby, które przypilnują resztę i nadadzą temu odpowiedni tor. Mamy już odpowiednie wzory - całe 3 gry z serii Stalker, tony książek i innego badziewia. Teraz tylko przypilnować artystów, level designerów, scenarzystów i spokojnie może powstać dobra gra.

Nie uważam też by stalker był jakąś kwintesencją postsowieckiej kultury i słowiańskiego ducha. Bądź co bądź akcja dzieje się na zamkniętym od lat, pełnym niebezpieczeństw terenie w XXI w. na Ukrainie, a nie w Moskwie za Stalina. W Zonie można spotkać ludzi z całego świata, bo nie sądzę by tak niesamowita strefa jak Zona miała być domem jedynie dla Ukraińskich, Białoruskich i Rosyjskich wyrzutków społeczeństwa i poszukiwaczy przygód...

Jak dla mnie każdy mógłby zrobić dobrze Stalkera 2, tylko że jednym będzie trudniej innym może łatwiej. Ja nadal jestem zdania, że bezpieczniej byłoby zostawić grę w rękach Eurpejskiego studia.
"Gówno chodzi ulicami" Szrama

Za ten post Ric otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive SkullDagger.
Awatar użytkownika
Ric
Stalker

Posty: 59
Dołączenie: 26 Gru 2010, 17:15
Ostatnio był: 25 Sty 2015, 15:03
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Noiseless Viper
Kozaki: 34

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez paintball_0 w 28 Sie 2012, 21:16

Jeśli pominąć w rozważaniach kwestie techniczne, to faktycznie każdą grę może zrobić każdy,

Ale powiedzcie mi:
a) kto z was potrafiłby odróżnić anime od amerykańskiej kreskówki?
b) zauważylibyście, gdyby anime nakręciła amerykańska ekipa na bazie amerykańskiego scenariusza?

Metal Gear Solid to gra o amerykańskim agencie na ziemiach amerykańskich. Ale grając czujesz, że nie robił jej Amerykanin. Jak to możliwe, skoro klimat danego kraju może odwzorować dowolne studio?
Awatar użytkownika
paintball_0
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 15:12
Ostatnio był: 30 Sty 2017, 23:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 184

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Szpagin w 28 Sie 2012, 21:30

Wszystkim, którzy twierdzą, że Stalkera może zrobić ktokolwiek, polecam zagrać w grę Binary Domain. Teoretycznie jest to strzelanaka TPP z systemem osłon. Taki klon Gears of War. Czemu więc o tym mówię? Bo grę zrobili Japończycy. Co prawda nie ma tam postaci z wielkimi oczami, niebieskimi włosami czy innych rzeczy, które znamy z anime, a grafika nie jest w żaden sposób stylizowana, ale czuć w czasie gry, że to programiści z Nipponu próbowali "podrobić" model rozgrywki popularny na Zachodzie. Jest charakterystyczna dla japońskich gier pojechana fabuła, wymieszane wątki humorystyczne i poważne, wielcy bossowie itd.

Może nie tyle każdy kraj, co każdy krąg kulturowy ma swoje charakterystyczne cechy, które przenosi do gier. Jak pisałem wcześniej, trudno to zdefiniować. To się czuje.
Image
Awatar użytkownika
Szpagin
Legenda

Posty: 1187
Dołączenie: 26 Wrz 2009, 11:39
Ostatnio był: 15 Gru 2021, 23:24
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 238

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Ric w 28 Sie 2012, 22:32

Ale nie mówimy tu o czymś nowym, co można do woli kształtować, a o kontynuacji czegoś co ma określone ramy, których należy się trzymać.

Jak dla mnie Japończycy to specyficzny przykład, bo ich produkcje na ogół są najbardziej charakterystyczne i w wielu wypadkach łatwo poznać, że to ich dzieło.
"Gówno chodzi ulicami" Szrama
Awatar użytkownika
Ric
Stalker

Posty: 59
Dołączenie: 26 Gru 2010, 17:15
Ostatnio był: 25 Sty 2015, 15:03
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Noiseless Viper
Kozaki: 34

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Kpuc w 28 Sie 2012, 23:05

exid napisał(a):nie, nie musi, wystarczy że będzie starszy od was tak o 10 lat.

RDR nie jest plastikowe, jest bardzo w stylu darkwave, przesiąknięte brudem, zepsuciem. z reszta text o tym ze Ty się czujesz jak stalker już w ogóle mnie rozbawił, sam nie jesteś z tamtego rejonu a wypominasz to Amerykanom, hipokryzja mała. Weź skombinuj sobie pleja albo xboxa i zagraj w RDR, tylko po to, by zwerfykować czy mam rację, ale moze też dlatego, że to świetna gra, jedna z najlepszych na konsole.


Skąd wiesz z jakiego jestem rejonu ? Maciek z klanu to ty ??
Nie grałem w RDR ponieważ moja konsola zdechła po przejściu 3 razy GTA4 i Mirrosr Eadge. Nie mam zamiaru wydawać 1500zł na kolejną konsol bo R$ nie wydał swojego produktu na Komputery.
Do tego rzygać mi się chce już kolejną grą/filmem w którym zafajdany amerykaniec, zwykły cywil ratuje świat, wybija setki żołnierzy którzy całe życie spędzili ucząc się walczyć. Do tego wszystko wybucha i akcja na 307%
Image
Awatar użytkownika
Kpuc
Legenda

Posty: 1813
Dołączenie: 06 Paź 2010, 09:10
Ostatnio był: 28 Wrz 2024, 12:41
Miejscowość: zona
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 285

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez mbwrobel w 29 Sie 2012, 00:06

@exid - po mieszkaniu przez miesiąc z 10 osobami ze wschodu, przez najbliższy tydzień Twoim oddechem można byłoby dezynfekować rany. Wiem coś o tym, bo przez 3 dni mieszkałem z Ukraińcem :E .
Część klimatu STALKERA prawdopodobnie pochodzi z faktu, że nie ma tu bohaterów zbawiających świat, nie ma flagi z biało-czeronymi pasami i gwiazdami na niebieskim tle (ani żadnej innej) powiewającej dumnie na maszcie po pomyślnie wykonanej misji. Twórców wali, czy zrozumiemy 100% zawartości gry. Wiele tekstów rzucanych przez oponentów, to idiomy nie dające się przetłumaczyć w sposób dosłowny. Zachowanie postaci w grze jest bardzo naturalne, nikt nie próbuje przemycić żadnej poprawności politycznej - w ogóle nie ma tam polityki w znanym dla nas kontekście. Jest tylko zona i Ty, to co poza jej granicami równie dobrze może być na księżycu.
Otoczenie jest bardzo sugestywne i oddaje to, co niektórzy z nas pamiętają z dzieciństwa: niedokończone bloki z wielkiej płyty, obiekty popegeerowskie, porzucone uszkodzone pojazdy i maszyny. Pomnóżmy to przez współczynnik oddziaływania komunizmu na tamtym terenie i mamy gotowy przepis na wygląd terenu zony. Tym bardziej, że wiele obiektów i terenów dokładnie pokrywa się z tym, co oglądaliśmy wielokrotnie w reportażach puszczanych w telewizji. TEN ŚWIAT ISTNIEJE - został jedynie wzbogacony przez twórców o anomalie, mutanty, artefakty. Poczucie zagrożenia w grze jest bardzo sugestywne i ciągłe. System A-life pomaga wczuć się w rolę, frakcje walczą ze sobą, a starcia są nieprzewidywalne.
Nareszcie udało się stworzyć grę zlokalizowaną bez żadnych kompromisów, w której mamy wrażenie, że jesteśmy trybikiem, a nie motorem, sporo potrafi dziać się bez względu na nasz udział. Wprawdzie podobną "wczujkę" miałem w CoD podczas lądowania na plaży w Normandii, ale podsumowanie misji skutecznie sprowadziło mnie na ziemię. W STALKERZE fabuła jest ciągła, nie poszatkowana na rozdziały i misje. Tak jak życie.

@Soviet - jeżeli "ruskie gry są pisane na kolanie przez ormiańskich dorożkarzy w przerwach na papierosa", to twórcom "ruskich" gier należy się bigwielki szacun. W przeciwieństwie do nich, taka Bethesda nad grami pracuje przez całe lata i wychodzi im mainstreamowa papka. GSC poszło pod prąd i zrobili co chcieli (myślę, że tak w 80%), a pomimo tego gra odniosła sukces. Myślę, że część druga sprzedałaby się lepiej udowadniając im, że robiąc swoje mają rację.
Nie zapominaj, że "ruskie" gry, to nie tylko STALKER, ale również między innymi King's Bounty, seria Kozacy, American Conquest. GSC, Katauri, olbrzymi wydawca 1C Company. Nasze firmy "branżowe" jak CDP, Techland, PCF, czy inna Cenega jeszcze wiele mogłyby się od nich nauczyć.

Uprzedzając pytania - nie grałem w RDR, ani żadną inną grę R*.
mbwrobel
Stalker

Posty: 81
Dołączenie: 04 Gru 2011, 15:16
Ostatnio był: 05 Lut 2024, 02:51
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Storming Obokan
Kozaki: 14

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Soviet w 29 Sie 2012, 13:45

mbwrobel napisał(a):Nie zapominaj, że "ruskie" gry, to nie tylko STALKER, ale również między innymi King's Bounty, seria Kozacy, American Conquest.

No to teraz wymień FPSy cwaniaczku. Jeśli gra nie nazywa się Metro 2033 to od razu wiadomo, że jest to jakieś ścierwo.
r u avin a giggle m8? LA nie będzie.
Image
Awatar użytkownika
Soviet
Very Important Stalker

Posty: 2736
Dołączenie: 07 Maj 2005, 13:41
Ostatnio był: 02 Lis 2024, 23:15
Miejscowość: Wow
Kozaki: 787

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez KoweK w 29 Sie 2012, 15:51

Serious Sam 3: BFE, You Are Empty to są FPS-y, które nie mają żadnych bugów (bynajmniej nie spotkałem) i są na dobrym poziomie. W szczególności dość zaawansowany technologicznie Sam, bo YAE to jednak stara gra, ale klimatem miażdżyła...

Na siłę można też dodać ARMA, bo również jest tworzona przez naszych sąsiadów. :D
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5673
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 15 Lis 2024, 02:52
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1477

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości