Afterfall: Rascal to survival horror rozgrywający się w post-nuklearnym świecie znanym jako Afterfall. Za opracowanie dzieła odpowiadają firmy Intoxicate Interactive oraz Nicolas Games. Tytuł jest swoistym wprowadzeniem do stworzonego od podstaw uniwersum, w którym osadzono inne projekty dewelopera.
Rascal przenosi nas w niedaleką przyszłość, w której ziemia została kompletnie zdewastowana przez międzynarodową wojnę. Wobec kompletnie nieprzystępnych warunków panujących na powierzchni ludzie zmuszeni zostali do życia w specjalnych schronach. Gracz wciela się w jednego z ocalałych mieszkańców, pamiętających okres sprzed kataklizmu i próbujących odnaleźć się w nowym środowisku pełnym nieznanych dotąd zagrożeń.
Miejscem akcji są przede wszystkim ciasne i klaustrofobiczne korytarze wspomnianego schronu, funkcjonującego już od kilku lat. Jego mieszkańcy zmagają się z wieloma przeciwnościami losu i przerażającymi tajemnicami. Świat Afterfall zaludniony jest nie tylko przez zwykłych ludzi, ale także mutantów i prawdziwych dziwaków.
Do stworzenia odpowiednio sugestywnego i mrocznego środowisko gra wykorzystuje możliwości mocno zmodyfikowanego silnika Unigine, znanego z kilku pomniejszych produkcji (RunServer, MCM Online). Twórcy wzbogacili technologię między innymi o elastyczny system animacji i wiele różnych efektów specjalnych.
Premiera na PC w listopadzie, więc pewnie się da . Moja jedyna obawa jest taka, że gra będzie ssała, a ta wersja na PC jest wydawana tylko po, żeby podreperować nadszarpnięty budżet i dokończyć prace nad wersjami konsolowymi. Łil si.
Ja tam trzymam kciuki. Gry z akcją osadzoną w naszym kraju nie zdarzają się często. Jestem bardzo ciekaw czy polskich akcentów będzie pod dostatkiem. No i czy gra faktycznie będzie straszyć.
Dlaczego sugerujesz, że gra się toczy w naszym kraju? Przecież to jest jakaś alternatywna rzeczywistość, a na filmiku, który wkleił Papa wyraźnie widać angielskie napisy, z charakterystycznym znakiem "underground", jakie znaleźć można w Londynie .
Oprócz tego na blogu twórców Afterfalla można dowiedzieć się kilku ciekawych informacji o grze. Szczególnie istotny jest wpis "Jak to się zaczęło… „Kaiserka”".
Do zestawu dorzucam jeszcze linki do:
- oficjalnej strony gry, na której od dawna nic się nie działo: KLIK!
- "konsulatu" gry na forum gram.pl, gdzie PRowiec Afterfalla wyjawia więcej szczegółów na temat produkcji niż we wszystkich pokazach i wywiadach razem wziętych: KLIK!
Soviet napisał(a):Dlaczego sugerujesz, że gra się toczy w naszym kraju? Przecież to jest jakaś alternatywna rzeczywistość, a na filmiku, który wkleił Papa wyraźnie widać angielskie napisy, z charakterystycznym znakiem "underground", jakie znaleźć można w Londynie .
Ależ oczywiście, że w Polsce:D Widać to nie tylko po napisach ale po architekturze i samochodach. Ten „Undeground” jak się przyjrzysz to się zmienia w „London Pub”. Z resztą od samego początku, od czasów Burżuazji akcja się miała dziać w Polsce. Takie było główne założenie.
Pecetowa wersja Afterfall: InSanity trafi do dystrybucji elektronicznej za pośrednictwem stworzonej przez wrocławską firmę Tro Media platformy cyfrowej. Premiera 30 listopada.
Wnioski są takie: a) gra będzie ssała, b) nie mają nawet kasy, żeby to wydać w pudełkach.
Jest spore prawdopodobieństwo, że tak będzie, ale nie wiedzieć czemu, mam nadzieję, że jednak nie schrzanią wszystkiego do końca. Może chociaż fabuła im wyjdzie jako tako.
Soviet napisał(a):b) nie mają nawet kasy, żeby to wydać w pudełkach.
Dystrybucję cyfrową uważam za dobry krok. Obecnie taka forma sprzedaży cieszy się sporym zainterseowaniem graczy, a dla producenta jest to łatwiejsza droga do wygenerowania zysku (oby takowy udało się osiągnąć).