Fallout

Dyskusje na temat gier i szeroko rozumianej rozrywki mieszczącej się w ramach powyższej kategorii.

Re: Fallout

Postprzez paintball_0 w 12 Lip 2015, 12:32

Power Armour powinien robić wrażenie w świecie gry. Koleś w power armourze wchodzący do baru powinien zwracać na siebie uwagę wszystkich. Szczególnie jeśli ten koleś nie jest członkiem Bractwa. PA nie powinien być po prostu kolejnym ciuszkiem. Kiedy zakładasz Power Armour wszyscy powinni wiedzieć, że gówno właśnie stało się prawdziwe. ;)

Co do walki- nie przeszkadza mi że walka nagle stała się ciekawa. Miła odmiana.

Przy premierze okaże się czy dobrze zrobili dając głos i background głównemu bohaterowi, ale ja już teraz spokojnie mogę powiedzieć że to dobra decyzja. W jednym z wywiadów któryś z twórców powiedział, że chcieli przez to stworzyć więź między graczem a bohaterem. Gracz jest w świecie gry outsiderem. Nie jest jego prawdziwym mieszkańcem, jest człowiekiem z zewnątrz. I teraz bohater gry też nie jest mieszkańcem tego świata, też jest outsiderem, człowiekiem z zewnątrz. Jego świat już nie istnieje, jego światem był świat sprzed wojny. To zupełnie co innego niż "całe życie mieszkałeś w krypcie".

Pomyślcie- gdzie główny bohater pracował? Do jakiej przedwojennej technologii i wiedzy miał dostęp? Jakie jeszcze urządzenia mogą go rozpoznać? Czy spotka potomków ludzi, których znał? Jaka będzie jego reakcja na to jak zmienił się świat i jak zmienili się ludzie po wojnie? Możliwości są nieograniczone.

Są takie gry, w których to TY jesteś bohaterem gry, a są takie, gdzie jesteś "kierowcą z tylnego siedzenia", który bohaterem kieruje. Możecie się ze mną nie zgadzać, ale to jest różnica i to duża.
Awatar użytkownika
paintball_0
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 15:12
Ostatnio był: 30 Sty 2017, 23:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 184

Reklamy Google

Re: Fallout

Postprzez Kudkudak w 12 Lip 2015, 14:23

paintball_0 napisał(a):Co do walki- nie przeszkadza mi że walka nagle stała się ciekawa. Miła odmiana.


Gdzie jest ten ciekawy moment? VATS? :E :E
Image
Image Image Image Image Image
Awatar użytkownika
Kudkudak
Legenda

Posty: 1462
Dołączenie: 02 Lis 2011, 18:55
Ostatnio był: 02 Maj 2020, 00:25
Miejscowość: atomizer
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: RPG-7u
Kozaki: 656

Re: Fallout

Postprzez BJ Blazkowicz w 12 Lip 2015, 14:45

Kud: rzucanie granatów w trakcie walki, jetpack, dyrygowanie psem w trakcie walki. W porównaniu do F3 to jest duży krok naprzód i krok ku nadaniu walce prędkości. I będę bronił lokacji bo wam się w dupach poprzewracało od tego dobrobytu. Wiem ze uważacie 1 i 2 część za świętość, ale ku*wa, jakie tam miałeś lokacje? Na co tam można było popatrzeć w rzucie izometrycznym? Na piasek?
Image
Voiton laulut soi ainiaan!

Za ten post BJ Blazkowicz otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive caleb59, vandr.
Awatar użytkownika
BJ Blazkowicz
Przewodnik

Posty: 977
Dołączenie: 17 Mar 2009, 15:42
Ostatnio był: 10 Gru 2023, 23:39
Miejscowość: Zamek Wolfenstein
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Kora-919
Kozaki: 520

Re: Fallout

Postprzez Terminus w 12 Lip 2015, 15:03

Jaki sens ma porównywanie grafii lokacji z gry cRPG w rzucie izometrycznym i do tego wydanej jeszcze w ubiegłym millenium z grafiką premierowej strzelanki FPP? :caleb:
Można porównywać co najwyżej z bieżącą konkurencją w grach FPS, tylko po co skoro nie ma porównania?
Można oczywiście założyć, że grafika nie jest w RPG najważniejsza, ale czy w tym coś zostało z cRPG? Trailery jak na razie nie dają a to odpowiedzi. Można się tylko sugerować kastracją opcji dialogowych.

W porównaniu do F3 wszystko jest postępem :E

Złośliwie dodam, że w tamtym "piasku" było więcej klimatu niż niż we wszystkich grach z serii wydanych przez Bethesdę :terminus: :terminus: :terminus:
CREDO [łac. Wierzę]

Za ten post Terminus otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Kudkudak.
Awatar użytkownika
Terminus
Deliryk

Posty: 3955
Dołączenie: 22 Cze 2007, 06:15
Ostatnio był: 21 Lip 2022, 18:56
Kozaki: 1440

Re: Fallout

Postprzez Kudkudak w 12 Lip 2015, 17:02

Ok, są to innowacje i nadadzą grze prędkości, ale strzelanie wygląda okropnie, na vats spuszczam całun milczenia, a jetpack? Po prostu wstawię w tym miejscu: :facepalm: To bardziej przypomina Obliviona z karabinami (pls nie mów że Oblivion też Ci się podobał...) niż pełnoprawnego następcę Fallouta. Tylko że w porównaniu do Fallouta 3 każda zmiana będzie postępem.

A na co mogę popatrzeć w nowym Falloucie? Albo na świecące jak psu jaja na wiosnę dźwigi albo hm... na piasek. Lub czarnucha-szeryfa z wyrazem twarzy jakby dopiero się tu znalazł i nie wie co tu robi. Do tego te lokacje są tak proste i widać że zaprojektowane tylko po to, żeby sobie postrzelać. Pewnie tylko trzy na całą grę przykują gracza na dłużej. Z całego trailera tylko dwie mi się spodobały, a pewnie to i tak pokazali wszystkie, które były tego warte. Ja rozumiem że ta gra dotyczy postapo, ale nie muszą degenerować całego znaczenia "rpg".

BTW w 1 i 2 nie grało się żeby popatrzeć na piasek, bo rzeczywiście te gry są toporne i rzut izometryczny miejscami wku*wiał niemiłosiernie. Ale grało się dla czegoś, czego nie było w F3 i w F4 też nie będzie :P

paintball_0 napisał(a):Czy spotka potomków ludzi, których znał? Jaka będzie jego reakcja na to jak zmienił się świat i jak zmienili się ludzie po wojnie? Możliwości są nieograniczone.


Sa ograniczone. To Bethesda.
Image
Image Image Image Image Image
Awatar użytkownika
Kudkudak
Legenda

Posty: 1462
Dołączenie: 02 Lis 2011, 18:55
Ostatnio był: 02 Maj 2020, 00:25
Miejscowość: atomizer
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: RPG-7u
Kozaki: 656

Re: Fallout

Postprzez LSkiper w 12 Lip 2015, 18:30

Mam wrażenie że po prostu jesteście ździebko hermetyczni na nowości jak typowy Polak. Narzekaniami nie nagniecie postępu (lub jak to tam sobie nazwiecie) do swojej woli a jedynie narobicie bólu dupy w temacie o Falloucie. Nie lepiej będzie ponarzekać PO premierze a nie PRZED? Dzisiaj i tak gry idą w takim kierunku że ch*j. A Fallout przynajmniej dalej jest o świecie po wojnie atomowej a nie jak taki CoD że skaczesz z jednego końca świata na drugi po jakiś papierek czy po kogoś by go stamtąd zabrać ;)
MSI B450A Pro MAX/Ryzen 7 5800X3D/MSI Radeon RX 6700XT/32GB DDR4 3600MHz/2TB WD Blue + 2TB SSD/Logitech MX Master/W10/Cooler Master MWE Gold V2 750W
Samsung Galaxy S22 Ultra

Za ten post LSkiper otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Leo0502, vandr, BJ Blazkowicz, Najemnik, M3Fis70.
Awatar użytkownika
LSkiper
Tropiciel

Posty: 318
Dołączenie: 19 Gru 2011, 23:27
Ostatnio był: 29 Wrz 2023, 16:36
Miejscowość: Zadupie za Poznaniem
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 38

Re: Fallout

Postprzez BJ Blazkowicz w 12 Lip 2015, 22:09

Jetpack fajna sprawa bo pozwala chodzącemu czołgowi zyskać trochę mobilności. Zauważcie ze są 2 wersje gameplaya i w jednej nie używa jetpacka do skoku z dachu. (PO RAZ KOLEJNY POWTARZAM, TO ŻE COŚ W ŚWIECIE GRY JEST, NIE OZNACZA ŻE MUSICIE TEGO UŻYWAĆ)
Fallout znany jest z dziwnych wymysłów inżynierii więc mnie wcale obecność jetpacka nie dziwi, wręcz przeciwnie, widzę dla niego ciekawe zastosowania.
Todd Howard też mówił że dążą bardziej w stronę strzelanki Z ELEMENTAMI RPG bo to najbardziej uderza w rynek, pieniądza nie przeskoczy jeden Terminus i jego wizja idealnego fallouta.
Świecące dźwigi? - chyba już całkiem wam mózgi wyprało że do takiej pierdoły się przypierdalacie, przypominam tylko ze do premiery jeszcze wch*j czasu.

PS. Scena modderska już podchwyciła pomysł na pancerz, czyli ludziom się podoba skoro ktoś znalazł czas żeby zrobić to: http://i.imgur.com/BBxHTZ7.jpg
Image
Voiton laulut soi ainiaan!
Awatar użytkownika
BJ Blazkowicz
Przewodnik

Posty: 977
Dołączenie: 17 Mar 2009, 15:42
Ostatnio był: 10 Gru 2023, 23:39
Miejscowość: Zamek Wolfenstein
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Kora-919
Kozaki: 520

Re: Fallout

Postprzez Terminus w 12 Lip 2015, 22:42

LSkiper napisał(a):Narzekaniami nie nagniecie postępu (lub jak to tam sobie nazwiecie)

Nazywamy to upraszczaniem i infantylizacją gry w celu dostosowania do potrzeb masowego odbiorcy. "Postęp" tu nie pasuje w żadnym tego słowa znaczeniu.

BJ Blazkowicz napisał(a):Fallout znany jest z dziwnych wymysłów inżynierii więc mnie wcale obecność jetpacka nie dziwi.
.
Fallout bazował na rozwiniętej technologii z lat 60-tych. Nie wiem co było "dziwnego" prócz założenia rezygnacji z elektroniki. Mnie jetpack ani ziębi ani grzeje, mimo że kojarzy się z grami o zupełnie innym klimacie.
Todd Howard też mówił że dążą bardziej w stronę strzelanki Z ELEMENTAMI RPG bo to najbardziej uderza w rynek, pieniądza nie przeskoczy jeden Terminus i jego wizja idealnego fallouta.

Taki zamiar mieli już przy F3 tylko opór społeczności marudnych terminusów sprawił, że na siłę dokleili VATS i elementy RPG przez co tamta gra w mojej ocenie była mało spójna. Ani wyszła z tego dobra strzelanka ani dobry cRPG.

Tak zdaję sobie sprawę, że narzekania nic nie zmienią. Gry się robi pod "milion much".
CREDO [łac. Wierzę]

Za ten post Terminus otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive KOSHI, Kudkudak.
Awatar użytkownika
Terminus
Deliryk

Posty: 3955
Dołączenie: 22 Cze 2007, 06:15
Ostatnio był: 21 Lip 2022, 18:56
Kozaki: 1440

Re: Fallout

Postprzez Wiewi0r w 12 Lip 2015, 23:12

Wetnę się w tę gównoburzę klasykiem :P
F1: Hub. Zostało 100 dni. Jakieś porady? Wiem z grubsza kaj iść, nie wiem z czym i z kim. Mam Iana, piesa i Tycho, Katji pewnie nie wezmę bo za CH7, chyba, że radzicie wymienić skład drużyny?
Things are going to get unimaginably worse, and they are never, ever, going to get better.
- K.V.
Za Wilkiem nawet w ogień skoczę.
Попутного ветра!
Awatar użytkownika
Wiewi0r
Przewodnik

Posty: 965
Dołączenie: 27 Maj 2013, 22:33
Ostatnio był: 24 Sty 2018, 17:29
Miejscowość: Warszawa/Częstochowa
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper TRs 301
Kozaki: 164

Re: Fallout

Postprzez Microtus w 13 Lip 2015, 14:01

F1: możesz sobie zawsze wydłużyć czas kupując karawanę z wodą dla schronu. Co do drużyny to ja nigdy specjalnie na nia nie liczyłem w F1 ani F2 moze poza szeryfem z Broken Hills, który był faktycznie kozakiem.

F4: zapowiada sie kolejna odłosna kastrowania serii. Jetpaki - łeeee, dno i kilometr mułu. Po screenach
widać że będzie dużo cudów, na kiju których tak naprawdę nie potrzeba (bronie wygladają tragicznie - tak jak w w F3. No i po raz kolejny świetny pomysła z psem... Coś bethesda ma do tych psów fazę, pies bedzie nam przynosił amunicję - no przewspaniale.
Ja to skomentuje dwoma psami z poprzednich falloutów dogmeat i robodog. Nie trzeba wiecej...
Już bardziej wolałbym żeby dali psa jak w filmie "Boy and his dog" - chociaż klimat jakiś by był.

No i jestem zdania takiego jak Terminus, ten wszędobylski piach i brud dawał wiecej klimatu niż cokolwiek z nowej odsłony gry. Do tego świetna ścieżka dźwiękowa, jako kontrast dla żałosnego radia z F3.

Nic nie przebije klimatem zakończenia F1 - to był majstersztyk już się takich nie robi... :)
War. War never changes...
Bury
zapraszam do lektury :)

Za ten post Microtus otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Tormentor.
Awatar użytkownika
Microtus
Legenda

Posty: 1028
Dołączenie: 18 Cze 2007, 14:31
Ostatnio był: 19 Sty 2019, 22:54
Miejscowość: łorsoł
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 106

Re: Fallout

Postprzez PainChiller w 14 Lip 2015, 11:44

To ja Ftronce moje szy grosze

Ludzie... ja nie wiem o co wam chodzi... porównanie F1 i F4 to jak porównać Kocią sraczke do słynnej "Haga Sophia"... nie da się...

1) Grafika - narzekacie że "F4 jezd zbyt kolorowy" - a jaki ma być? czarno biały czy w sepi?
prawda jest taka żę F1 wygląda dziś (w porównaniu do reszty)"beznadziejnie" ale kiedyś ta "beznadzieja" wysysała życie z kart graficznych i zachwycała swą "szczegółowością" ale dziś jest lepsza technologia, więc gry mogą... muszą być ładniejsze

2) gameplay - to już przesada... czepiać się grywalności zanim gra zostanie wydana... a to że "F4 odbiega od reszty i to nie to samo co F1" to to samo co było z nowym Wolfensztein the new order - Gra beznadziejna, fabuła straszna, koniec dla seri.. więc jaki miałby on być? mogliby autorzy zrobić tak jak klasyczny Wolfensztein... ale kto by w to grał? bieganie w pustych korytarzach i eksterminacja nazistów? to nie ta era... tak samo jest z falloutem - wojna się zmienia. !!!!!!!A CZY GRA JEST DOBRA CZY ZŁA OCENIAĆ MOŻECIE TYLKO PO PREMIERZE!!!!!!!!
Ja nie kłamię, Ja oszczędnie dysponuje prawdą.
Awatar użytkownika
PainChiller
Modder

Posty: 705
Dołączenie: 29 Gru 2013, 16:16
Ostatnio był: 18 Sty 2023, 01:50
Miejscowość: Gdzieś w Poznańskiej Zonie
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: Gauss Gun
Kozaki: 190

Re: Fallout

Postprzez Terminus w 14 Lip 2015, 12:13

PainChiller napisał(a):narzekacie że "F4 jezd zbyt kolorowy" - a jaki ma być? czarno biały czy w sepi?

Akurat ja nie narzekałem na kolory, ale pozwolisz, że się odniosę:
- kolorystyka jest elementem budowania nastroju w grze. Piaskowo-bura kolorystyka w Falloutach akurat podkreślała beznadzieję świata, próbującego przeżyć po zagładzie. F3 z tego co pamiętam też był ogólnie szarawy. Oczywiście nikt wydawcy nie zabroni wydać F4 w kolorystyce świąteczno-odpustowych fajerwerków. W końcu diskopolo ma więcej odbiorców niż muzyka ambientowa.
- F1 miał wtedy taką a nie inną grafikę, ponieważ było to max. co można było wtedy wycisnąć z komputerów przy zachowanym poziomie detalu otoczenia. Wydany kilka lat później F: BoS i planowany F: von Buren już miały grafikę 3D. Nie widziałem, żeby ktoś porównywał grafikę F4 z F1. Większość biadoleń dotyczy niskiej jakości tejże w porównaniu do współczesnych standardów. Co wynika pewnie z ograniczeń silnika wywodzącego się jeszcze z Morka.
Najzabawniejsze jest to, że grafika z F1 mniej się "zestarzała" niż grafika w takim F3, w którym nie było kompletnie nic wyjątkowego, nietypowego, niepowtarzalnego, co by sprawiło że patrzyłoby się na to inaczej. Taka kreskówkowa grafika w prostym Borderlands 1 sprawia, że ciągle gra się w to znośnie. Stylizacja art deco do dzisiaj broni BioShock 1.

2) gameplay - to już przesada... czepiać się grywalności zanim gra zostanie wydana...

Zarzut dotyczy tego, że z gry cRPG, gry klasycznej, kultowej i wyznaczającej pewne standardy w historii gier robi się kolejną strzelankę z "elementami RPG". Zwłaszcza, że przedsmak tego był już w DLC do F3 ze statkiem kosmicznym i bieganiem po wirtualnej Alasce. I wyszło to Bethesdzie bardzo słabo.
Wojna się nie zmieniła, zmienił się właściciel praw do marki. Z bardzo konkretnych założeń jakie towarzyszyły projektowaniu pierwszego Fallouta zostało: "nawrzucajmy wszystkiego co fajne i się sprzedaje w innych grach. Gimbusy i tak kupią".
Była kiedyś taka marka samochodów sportowych Datsun. Marka wróciła pod postacią przeróbek Dacii na biedne rynki w Indiach czy Ameryce Pd. Wojna się zmieniła? Postęp? Może. Ale czy jest się z czego cieszyć?

Co prawda ostatnie lata pokazały, że takie podejście nie musi się przełożyć na sukces via nowy Thief czy nieszczęsny Gothic 4. Czas pokaże.

PS. Cytat, który masz w podpisie pochodzi od gen. G.Pattona a nie od W.Churchilla. ;-)
CREDO [łac. Wierzę]
Awatar użytkownika
Terminus
Deliryk

Posty: 3955
Dołączenie: 22 Cze 2007, 06:15
Ostatnio był: 21 Lip 2022, 18:56
Kozaki: 1440

PoprzedniaNastępna

Powróć do Inne gry

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości