Fallout

Dyskusje na temat gier i szeroko rozumianej rozrywki mieszczącej się w ramach powyższej kategorii.

Re: Fallout

Postprzez szczypiorofix w 21 Cze 2013, 10:43

Oj Kriss Kriss, mówiłem trza było brać jak było wcześniej po 50 zeta w promocji na muve :) ja już dawno skończyłem całość :)
"Pewnego pięknego październikowego poranka Umierająca Ziemia połknęła własne bebechy i zmarła w konwulsjach" - Opowieść Poety: Pieśń Hyperiona.
Awatar użytkownika
szczypiorofix
Tropiciel

Posty: 267
Dołączenie: 20 Cze 2011, 20:50
Ostatnio był: 26 Sty 2017, 14:03
Miejscowość: Wawa
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 44

Reklamy Google

Re: Fallout

Postprzez Realkriss w 21 Cze 2013, 10:57

No wiem, wiem, i uwierz mi nie było dnia od tamtej pory, żebym nie żałowała zmarnowanej okazji...
Ale głupi ponoć ma zawsze szczęście i już z dniem 5 lipca wyruszam do Nevady.
Z racji tego, że grałam tylko w wersję podstawową i to pobieżnie, czy masz dla mnie jakieś rady, na co zwrócić uwagę, czy są jakieś fajne motywy, które łatwo przegapić, easter-eggi itp.?
Awatar użytkownika
Realkriss
Moderator

Posty: 1664
Dołączenie: 08 Lut 2011, 14:58
Ostatnio była: 16 Lip 2024, 10:30
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 881

Re: Fallout

Postprzez szczypiorofix w 21 Cze 2013, 11:09

Podstawowa rada: nie wchodź do Sierra Madre! Ja po rozpoczęciu tego dodatku miałem takie zacinki i zwiechy że szkoda gadać. Główny wątek dociągnąłem przed wyborem stron, tzn. House, Pan Tak, NCR czy Legion i zająłem się dodatkami. Przechodziłem je w takiej kolejności: "Smutki Nowego Świata" (najlepszy moim zdaniem i chyba nie tylko moim), potem "Lonesome Road", "Honest Hearts" (najgorszy, krótki, nic nie wnoszący poza ciekawym efektem zatrucia, mógłby być w zasadzie dodatkowym questem z podstawki) i Sierra Madre (świetny klimat ale technicznie porażka). Do momentu wejścia do Kasyna Sierra Madre wszystko śmigało normalnie (ok 47 lvl postaci). Potem? Ok. 2 minut wczytywanie quicksave'a, 50% szansy na crash do pulpitu. Najgorsze było to, że po wyjściu z kasyna było dalej tak samo :/ I tak w momencie podróży do Zatoki Hoovera i potem przedzieranie się do tego mięśniaka z Legionu męczyłem się strasznie (pod względem technicznym oczywiście). Opisywałem mój problem na forum 13 Schronu, gdzie także jestem, i piszą, że sam dodatek jest średnio kompatybilny z podstawką. Gdybym miał teraz przechodzić jeszcze raz to na pewno bez Kasyna, na poziomie Trudny/Bardzo Trudny i Jestem Hardkorem :) dodatkowo profit "Dzikie Pustkowia" - nie wybierałem a podobno jest zwariowany :)
"Pewnego pięknego październikowego poranka Umierająca Ziemia połknęła własne bebechy i zmarła w konwulsjach" - Opowieść Poety: Pieśń Hyperiona.

Za ten post szczypiorofix otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Realkriss.
Awatar użytkownika
szczypiorofix
Tropiciel

Posty: 267
Dołączenie: 20 Cze 2011, 20:50
Ostatnio był: 26 Sty 2017, 14:03
Miejscowość: Wawa
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 44

Re: Fallout

Postprzez Woland w 04 Sie 2013, 21:19

Fallout 3.
Jak w to w ogóle grać?
Wersja z Kolekcja Klasyki.
Nie wiem jaki patch, nie patchowałem.
Kilka godzin ok. Potem wywalało z gry. Najpierw raz na jakiś czas potem zdecydowanie za często. Wgrałem pokolei patchy od najstarszego do najnowszego. Jednego instalacji się czepiało ale dałem albo żeby zgodnie z zalecanym ustawieniem albo że jest ok, teraz nie pamiętam. Dalej problem, wywala.
Zedytowałem zgodnie z zaleceniami liniki w Fallout3.ini. Dalej problem.
Cofnąłem zapisy do zapisu zaraz po wyjściu z krypty gdzie wszystko jeszcze działało dobrze.
Po około dwóch godzinach wywalało na nowo.
Reinstalacja nie pomogła. Co ciekawe- pomimo ponownego patchowania już się instalacji patcha nie czepiało.
Zgodność z windows vista i uruchamianie jako administrator nie pomaga.
Co ciekawe- gra dziwnie o tyle wywala że ok, rozumiem że po 10 godzinach się psuje itp. , są bugi.
Ale gra się psuje trochę inaczej. Gra nie patrzy na czas gry savami ale jakby w ogóle czas grania i ignoruje jakby reinstale. O co mi chodzi? Po siedmiu godzinach wywało coś co 20 minut przyjmijmy. Cofnąłem savy, po dwóch godzinach wywala co... 1-5 minut (dosłownie).
Jak grać w takim razie? Co ustawić?
Nie zaczynałem nowej gry i tak zresztą to by chyba nie pomogło. Próbowałem modować ale się nie zmodowało to usunąłem mody. Zresztą nawet jak jakieś były to po reinstalacji nie miały prawa być bo wszystko usunąłem co z grą związane.
Woland
Legenda

Posty: 1772
Dołączenie: 26 Sie 2010, 11:18
Ostatnio był: 28 Mar 2019, 00:05
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 10

Re: Fallout

Postprzez Terminus w 04 Sie 2013, 21:24

Czego się spodziewasz po tak wolandowej grze?
A co do meritum: jednym się wywala innym nie. Mi co chwila gra w wylatywała do pulpitu i nic się nie dało na to poradzić (wersja F3 GOTY).
CREDO [łac. Wierzę]
Awatar użytkownika
Terminus
Deliryk

Posty: 3955
Dołączenie: 22 Cze 2007, 06:15
Ostatnio był: 21 Lip 2022, 18:56
Kozaki: 1440

Re: Fallout

Postprzez Woland w 04 Sie 2013, 21:28

Kompletnie nic? W ogóle szans na zagranie więc nie ma? Bo przecież wiem że wiele osób grało w to. Wiem że wiele osób miało problemy ale naprawiło to.

A jaki patch ma wersja z Kolekcja Klasyki? Może brak patcha był problemem z patchami gra nie współpracowała?

I czemu tak... dziwnie bym rzekł to się psuło?
Woland
Legenda

Posty: 1772
Dołączenie: 26 Sie 2010, 11:18
Ostatnio był: 28 Mar 2019, 00:05
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 10

Re: Fallout

Postprzez utak3r w 04 Sie 2013, 22:31

Widzisz, mi z kolei chyba nigdy nie wywaliła... wersja GOTY steamowa.
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: Fallout

Postprzez szczypiorofix w 04 Sie 2013, 22:54

Nie wiem, to chyba zależy od systemu/kompa. Ja przechodzę obecnie Fallouta 3 po raz trzeci w całości (nie liczę momentów dojścia np. do 10tego poziomu i rozpoczęcia gry od nowa), Fallouta NV także po raz trzeci i powiem szczerze - New Vegas wysypuje się częściej niż FO3. Trójka ma swoje błędy ale akurat mi rzadziej wywala błędy, poza tym w New Vegas zauważyłem sporo błędów z questami, przez co zwyczajnie się one blokują, poza tym Sierra Madre to jeden wielki bug, chociaż klimat i całą otoczkę ma nieziemską. Mam Vistę - żeby było śmieszniej.
"Pewnego pięknego październikowego poranka Umierająca Ziemia połknęła własne bebechy i zmarła w konwulsjach" - Opowieść Poety: Pieśń Hyperiona.
Awatar użytkownika
szczypiorofix
Tropiciel

Posty: 267
Dołączenie: 20 Cze 2011, 20:50
Ostatnio był: 26 Sty 2017, 14:03
Miejscowość: Wawa
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 44

Re: Fallout

Postprzez HollowVooDoo w 04 Sie 2013, 23:19

Ostatnio kupiłem sobie Fallouta New Vegas, muszę przyznać że gdyby nie to że nad grą w dużej mierze pracował Obsidian to chyba nigdy bym w tą grę nie zagrał. Zwłaszcza po fatalnym dla mnie Falloucie 3, który swoim brakiem klimatu i totalnie monotonnymi lokacjami sprawiał że oczy mi się zamykały na samą myśl. Nie mam zamiaru tutaj dosładzać "Vegasowi", ale od razu widać różnicę i idzie rozpoznać nad którą częścią pracowało studio które już miało do czynienia z Falloutem. Całość psuje tylko ten okropny ograniczony silnik Bethesdy, gamebryo czy jak mu tam było.

Osobiście gra wykopyrtnie się do pulpitu od czasu do czasu, ale to po dłuższej sesji, tak nie mam z nią żadnych problemów.

W każdym razie muszę pochwalić Cenegę za to pudełko z Complete Edition, grube a zarazem małe zgrabne pudełeczko ładnie się komponuje, nawet napis u góry jest fajnie wykonany.
Awatar użytkownika
HollowVooDoo
Tropiciel

Posty: 207
Dołączenie: 20 Lip 2008, 22:09
Ostatnio był: 11 Lip 2021, 21:50
Miejscowość: Zona,Wysypisko
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 9

Re: Fallout

Postprzez Woland w 05 Sie 2013, 00:03

szczypior, a coś edytowałeś w plikach gry? Jaka edycja? Patch?
A tak btw. czy da się fallouta niesteamowego podpiąć pod steam? Żeby patchy ściągało itp. ?
I sprawdzanie spójności plików itp. ?

Bo ja rozumiem jak gra wywali raz na 2 godziny. Raz na trzy godziny. Ale co 1-5 minut dosłownie?! Jak grać?


BTW. tylko Trzej Królowie* i kliknięcie uruchom menedżer zadań pozwalają opuścić grę. No ale tu jestem przyzwyczajony bo Skyrim też tak wyłączam bo inaczej się nie da ale Skyrim wywala info o błędzie i szukaniu rozwiązania to daję anuluj i zamknij.


*CTRL+ALT+DELETE
**Tu akurat nie CTD. ENB z starym plikiem d3d9.dll . Gra działa ok. Tylko że jak kliknę by wyjść z gry (w ogóle wyjść z gry, na pulpit, menu główne działa ok) to się zawiesza, robi się ikonka ładująca choć nie zawsze się zawiesza i czasem normalnie wychodzi. No ale to już nie problem jak reszta działa a Trzej Królowie nic nie narozrabiają ;)
Woland
Legenda

Posty: 1772
Dołączenie: 26 Sie 2010, 11:18
Ostatnio był: 28 Mar 2019, 00:05
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 10

Re: Fallout

Postprzez szczypiorofix w 05 Sie 2013, 08:35

Nic nie edytowałem, ale trzeba spełniać niektóre warunki.
Poczytaj to : http://trzynasty-schron.net/ie_porady_f3_tech.htm
Ja z Falloutem 3 nie miałem problemów żadnych, pozbyłem się tylko Nero oraz Deamon Tools i gra działa normalnie. Owszem czasem wywali do pulpitu, średnio raz na 5 godzin około ale do tego już się przyzwyczaiłem.
"Pewnego pięknego październikowego poranka Umierająca Ziemia połknęła własne bebechy i zmarła w konwulsjach" - Opowieść Poety: Pieśń Hyperiona.
Awatar użytkownika
szczypiorofix
Tropiciel

Posty: 267
Dołączenie: 20 Cze 2011, 20:50
Ostatnio był: 26 Sty 2017, 14:03
Miejscowość: Wawa
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 44

Re: Fallout

Postprzez Woland w 05 Sie 2013, 09:13

Z niewiadomych przyczyn istnieje konflikt między kodekami FFDShow a Falloutem 3.Aby pozbyć się konfliktu należy w konfiguracji audio (albo audio i video - to 2 osobne konfiguracje) wyłączyć obsługę FFDShow dla plików Fallout3.exe i FalloutLauncher.exe. Możliwe, że konieczne będzie pozbycie się wszystkich dodatkowo instalowanych kodeków.
Czasami, gdy obserwujemy wyłączanie się gry w tych samych momentach pomaga zmiana nazwy lub usunięcie pliku FALLOUT.INI znajdującego się w moich dokumentach -> my games/moje gry -> Fallout3. Plik ten jest tworzony automatycznie więc jeśli metoda zadziała raz, to może zadziała więcej razy
Fallout 3 powstał na silniku gry Oblivion, który stwarzał problemy graczom z najnowszymi sterownikami Nvidia. W przypadku Obliviona optymalnymi wg wielu osób sterownikami dla kart graficznych Nvidia były detonatory oznaczone numerem 175.19 - spróbujcie odinstalować dotychczasowe sterowniki i zainstalować właśnie te.
Zainstalowanie nowszych buildów DirectX w wersji 9.0C jest obowiązkiem, o ile takowe jeszcze nie zagościły na naszym komputerze.
Wiele problemów z dźwiękiem rozwiązuje podobno wyłączenie kodeka Sonic HD Demuxer (Demixer?), kilka osób zanotowało zmniejszenie częstotliwości występowania błędów kończących działanie programu fallout.exe
Wyłączenie antywirusów (nie zalecane!) lub chociaż sprawdzania zasobów gry przez np. NOD32 powinno pomóc w przypadku częstego doświadczania nieoczekiwanego zamknięcia programu
Problemy z wychodzeniem z gry oraz jej uruchamianiem i działaniem można rozwiązać, albo przynajmniej ograniczyć ich uciążliwość ustawiając dla pliku Fallout3.exe i FalloutLauncher.exe zgodności z systemem Windows 2000, we właściwościach tych plików.
iShadowMapResolution - w pliku konfiguracyjnym Fallouta 3 należy zmienić wartość tego elementu na 1024. Taka wartość poprawiała stabilność i wydajność Obliviona, który w późniejszych wersjach ten parametr miał na poziomie 256
fPipboy1stPersonFOV - w pliku konfiguracyjnym Fallouta 3, ten element zmienia rozmiar PipBoya - im wyższa wartość, tym ekran jest mniejszy i odwrotnie
O dziwo wiele problemów rozwiązuje uruchomienie gry przez plik Fallout3.Exe a nie FalloutLanucher.exe. W ten sposób omijamy też SecuRom.
Jeśli posiadamy napęd DVD firmy Nvidia, odinstalujmy go (nie zalecane!), lub zainstalujmy najnowsze sterowniki.
Wiele problemów rozwiązuje uruchomienie gry w trybie okna, a nie pełnoekranowym. Jest to co prawda półśrodek, ale tylko do czasu aż Bethesda upora sięz przygotowaniem jakiegokolwiek patcha.
Windows Vista nie obsługuje w standardzie Direct3DSound, trzeba zatem skorzystać z programu Creative's ALchemy by to obejść, ale wielu graczy zanotowało nasilenie się innych problemów, choć to wydaje się rozwiązywać problemy z uruchomieniem gry i odtwarzaniem dźwięków w Viscie. Źródło po angielsku:


Pogrubione- jak to wykonać (w przypadku antywirusa chodzi mi o to by antywirus pomijał Fallouta)
Kursywą- zrobię to

Odnośnie zgodności programu- gdy biorę windows starszy niż Vista nie wykrywa płyty.


I wie ktoś jaki jest patch w kolekcji klasyki?? I co ze steamem?
Woland
Legenda

Posty: 1772
Dołączenie: 26 Sie 2010, 11:18
Ostatnio był: 28 Mar 2019, 00:05
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 10

PoprzedniaNastępna

Powróć do Inne gry

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości