Crysis

Dyskusje na temat gier i szeroko rozumianej rozrywki mieszczącej się w ramach powyższej kategorii.

Re: Crysis

Postprzez KoweK w 31 Mar 2011, 22:30

Tak, teselację i fizykę, przy której latają setki szczątków obsługiwaną przez nią też? Tutaj też chodzi o inne rzeczy niż grafika.
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5649
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 19 Cze 2024, 15:32
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1473

Reklamy Google

Re: Crysis

Postprzez Piterxd w 31 Mar 2011, 22:32

Puki co nie oczekuje cudów związanych z DX11, tylko smarki z dx11 pokazują super pro efekty
Image
Awatar użytkownika
Piterxd
Przewodnik

Posty: 947
Dołączenie: 20 Sty 2008, 18:15
Ostatnio był: 06 Maj 2014, 22:05
Miejscowość: Braniewo
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 182

Re: Crysis

Postprzez KoweK w 31 Mar 2011, 22:42

DX11 to przede wszystkim ostry zabieg optymalizacyjny. Modele składające się z małej ilości poly przetworzone przez teselacje nie są kwadratowe i wyglądają świetnie - jakby były high-poly - bez pokazu slajdów, które byłyby, np. w DX9 przy takiej jakości modeli i obiektów.
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5649
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 19 Cze 2024, 15:32
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1473

Re: Crysis

Postprzez Piterxd w 31 Mar 2011, 22:44

Puki co pełnoprzepustowa obsługa 4-rdzeniowych procesorów to tylko teoria, więc fps lecą w dół :wink:
Image
Awatar użytkownika
Piterxd
Przewodnik

Posty: 947
Dołączenie: 20 Sty 2008, 18:15
Ostatnio był: 06 Maj 2014, 22:05
Miejscowość: Braniewo
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 182

Re: Crysis

Postprzez KoweK w 31 Mar 2011, 23:25

Nadal nie rozumiesz. Przy modelu, który wyglądałby tak bez teselacji jak wygląda z, komp by chyba nawet jednego FPS nie pociągnął. Jak nadal nie rozumiesz, to przestań pisać o rzeczach nt. których nie masz pojęcia.

I warn za te "puki" analfabeto, bo już patrzeć na to nie mogę. :D
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5649
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 19 Cze 2024, 15:32
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1473

Re: Crysis

Postprzez Kontroler w 23 Cze 2011, 10:59

Nowy patch - 1.9, DX11 i nowe tekstury

A tu (rzecz która najbardziej mnie rozśmieszyła) paczki tekstur i upgrade DX11, które będzie trzeba ściągnąć i zainstalować po wydaniu patcha 1.9, aby to wszystko działało:

Crysis 2 High-Res Texture Pack - 5.7 GB

Crysis 2 DirectX 11 Upgrade Pack - 4.5 GB

Awatar użytkownika
Kontroler
Ekspert

Posty: 780
Dołączenie: 11 Lis 2009, 21:29
Ostatnio był: 24 Paź 2022, 10:53
Miejscowość: Świebodzin
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Fast-shooting Akm 74/2
Kozaki: 131

Re: Crysis

Postprzez impulse_101 w 23 Cze 2011, 11:34

Rozśmieszają mnie te porównania, efekt teselacji na takim poziomie da się uzyskać zwykłym filtrowaniem anizotropowym które dodatkowo nie obciąży tak karty. Reszta efektów jest też możliwa do uzyskania w podobny sposób na dx9.0c Ruszliby zadki i włożyli w końcu coś rewolucyjnego w te API zamiast powielać te same efekty w innej formie.
Image
Awatar użytkownika
impulse_101
Legenda

Posty: 1305
Dołączenie: 20 Sty 2009, 16:47
Ostatnio był: 08 Lut 2020, 16:44
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Viper 5
Kozaki: 275

Re: Crysis

Postprzez meJKu w 23 Cze 2011, 11:41

impulse_101 napisał(a):efekt teselacji na takim poziomie da się uzyskać zwykłym filtrowaniem anizotropowym

Chyba raczej mapowaniem parallax czy czymś w ten deseń :3 Ogólnie ten patch wprowadza to co powinno być zawarte w dniu premiery ale konsole ważniejsze to i ujowe tekstury dla wersji PC wrzucili ; )
Awatar użytkownika
meJKu
Weteran

Posty: 681
Dołączenie: 04 Gru 2007, 22:21
Ostatnio był: 23 Cze 2024, 19:47
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 111

Re: Crysis

Postprzez impulse_101 w 23 Cze 2011, 11:55

meJKu napisał(a):Chyba raczej mapowaniem parallax czy czymś w ten deseń :3


Racja pomyliło mi się :facepalm:
Image
Awatar użytkownika
impulse_101
Legenda

Posty: 1305
Dołączenie: 20 Sty 2009, 16:47
Ostatnio był: 08 Lut 2020, 16:44
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Viper 5
Kozaki: 275

Re: Crysis

Postprzez Piterxd w 23 Cze 2011, 15:01

Fakt - taki sam efekt dadzą dobre "bump mapy". Nic specjalnego :D
Image
Awatar użytkownika
Piterxd
Przewodnik

Posty: 947
Dołączenie: 20 Sty 2008, 18:15
Ostatnio był: 06 Maj 2014, 22:05
Miejscowość: Braniewo
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 182

Re: Crysis

Postprzez meJKu w 26 Cze 2011, 14:04

A ja właśnie przeszedłem Crysisa 2 i... no cóż, gra jest w mojej opinii świetna. Jeden z lepszych fpsów od czasu pierwszego Crysisia ; ) Fabuła jest cholernie zagmatwana (przedobrzona)... Pogubiłem się w paru momentach. Co na mnie zrobiło największe wrażenie? Grafika, gra chodzi bardzo dobrze na leciwym laptopie (c2d t7500, 3gb ram, radeon 2600) na wysokich ustawieniach w 1280x800. Cholernie pozytywnie mnie to zaskoczyło.
Mimo iż trochę śmierdzi konsolą grało mi się przyjemnie, jednak AI mnie zawiodło. Pierwszy Crysis w tej kwestii prezentował bardzo wysoki poziom, a tutaj trochę słabo było, może na wyższym poziomie coś się zmienia jak w jedynce. Wrócę do grafiki, tekstury! Tekstury są strasznie nierówne w tej grze. Raz widzimy bardzo ładne i w wysokiej rozdzielczości, a parę metrów dalej mamy przed oczami rozpikselowane liście. Cała gra prezentuje się trochej gorzej od pierwowzoru (który dostał u mnie 9/10) ale mimo to Crysis 2 to kawał dobrego FPSa. Teraz tylko czekam na nowego patcha i ponownie przechodzę ; )

8/10
Awatar użytkownika
meJKu
Weteran

Posty: 681
Dołączenie: 04 Gru 2007, 22:21
Ostatnio był: 23 Cze 2024, 19:47
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 111

Re: Crysis

Postprzez Kontroler w 27 Cze 2011, 21:04

Patch 1.9, DX11 Ultra Upgrade i High Res Textures już dostępne oficjalnie: http://www.mycrysis.com/dx11.

Zalecane wymagania tego całego pakietu to:

- Karta graficzna zgodna z DX11 posiadająca 1,5GB pamięci.
- 64 bitowy system operacyjny.
- Szybki dysk HDD lub SSD.
- Procesor 4 rdzeniowy.
- 8GB pamięci RAM.


Żeby wszystko działało należy najpierw zainstalować patch'a 1.9, a następnie DX11 Ultra Upgrade i High Res Textures. Dobrą informacją może być też to że cały pakiet waży około ~2GB, a nie jak wstępnie się mówiło ~10GB.

Ja osobiście wymiękam, choć jestem ciekawy jak to wygląda i może się skuszę o przetestowanie tego cuda.
Awatar użytkownika
Kontroler
Ekspert

Posty: 780
Dołączenie: 11 Lis 2009, 21:29
Ostatnio był: 24 Paź 2022, 10:53
Miejscowość: Świebodzin
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Fast-shooting Akm 74/2
Kozaki: 131

PoprzedniaNastępna

Powróć do Inne gry

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości