Crysis

Dyskusje na temat gier i szeroko rozumianej rozrywki mieszczącej się w ramach powyższej kategorii.

Re: Crysis

Postprzez KoweK w 27 Maj 2010, 23:00

Czy wg Ciebie ścinanie drzew karabinem maszynowym jest w jakikolwiek sposób realistyczny? :P Dla mnie Crysis (pierwsza część) to był raczej test technologii - bez tego byłaby to kolejna nudna strzelanka.

Co do A-Life to wątpię, by na CE3 dałoby radę coś takiego zrobić - a co z konsolami? :D
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5649
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 01 Lip 2024, 02:47
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1473

Reklamy Google

Re: Crysis

Postprzez CrazyCat w 27 Maj 2010, 23:13

Napisałem drzewkiem a nie drzewem :E Ścięcie drzewka jest możliwe, no ale mniejsza z tym nie będziemy się tu wykłócać co jest Good a co nie. Mi się wydaje że Stalker by na zmianie silnika zyskał. Ale to moje zdanie i można się z nim nie zgadzać.
Ja konsol nie uznaję, jestem zatwardziałym fanem PC ! Po części może dlatego że kocham strategie a na konsolach jest ich jak na lekarstwo :E
CrazyCat
Awatar użytkownika
CrazyCat
Kot

Posty: 9
Dołączenie: 27 Maj 2010, 21:43
Ostatnio był: 27 Lip 2010, 01:03
Miejscowość: Katowice
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: SVUmk2
Kozaki: 0

Re: Crysis

Postprzez MatrixSTR w 28 Maj 2010, 00:25

według mnie z CryEngine jedynie rozwalanie obiektów oraz jazda pojazdami by się przydały w Stalkerze, a reszta? Pomyślmy, grafika w Crysisie nie jest wcale taka dobra, a na pewno nie jest realistyczna. Ja mimo tego że mógłbym mieć włączone wszystkie efekty, mam włączone jedynie GodRays oraz FOV reszta jakoś mi nie podchodzi (no jeszcze cieniowanie jest dobre). i właśnie oprócz grafiki, jazdy samochodami oraz rozwalania obiektów CryEngine nie ma nic ciekawego do zaoferowania. I tyle z mojej strony :)
Awatar użytkownika
MatrixSTR
Modder

Posty: 1097
Dołączenie: 26 Maj 2009, 23:44
Ostatnio był: 27 Maj 2024, 12:26
Miejscowość: Gdzieś Daleko W Wielkopolsce
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 276

Re: Crysis

Postprzez djcycu w 28 Maj 2010, 02:08

Do Crysisa pasuje ten silnik graficzny ale do Stalkera? Pływał by ktoś w stawie w jesienne dni? No ja nie. Tak samo zresztą broń i jej fizyka... Trochę tak leciutkie to wszystko. Wolę X-Ray w 100% niż CE2. Pojazdy to rzeczywiście rewelka jest i brakuje tego nawet w większości samochodówek no ale ja i tak wole w stalkerze życie bez pojazdów...
Szczegółowe mapy do S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3533
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: 12 Sty 2021, 21:51
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 775

Re: Crysis

Postprzez meJKu w 28 Maj 2010, 09:07

Matrix Strefa14 napisał(a):...

A co takiego ma oferować silnik graficzny? Silniki mają oferować duże możliwości, a możliwości CryEngine2/3 znacznie przewyższają te, które oferuje X-ray. I także nie widzę problemów w napisaniu własnego A-life dla CE2. A-life na prawdę nie jest niczym szczególnym, to tylko zbiór skryptów jak się ma AI zachowywać.
Czy wg Ciebie ścinanie drzew karabinem maszynowym jest w jakikolwiek sposób realistyczny?

A dlaczego coś takiego miało by być realistyczne? Ani STALKER, ani Crysis nie są grami, które z zamiaru miały być "realistyczne".
Awatar użytkownika
meJKu
Weteran

Posty: 681
Dołączenie: 04 Gru 2007, 22:21
Ostatnio był: 29 Cze 2024, 08:56
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 111

Re: Crysis

Postprzez CrazyCat w 28 Maj 2010, 12:39

Tu muszę się zgodzić z forumowiczem "mejk". Jeśli chodzi o możliwości to X-Ray jest daleko za CryEngine 3 w tym temacie nie ma się co oszukiwać. I jeszcze raz wrócę do wspomnianych drzew.

Jak widać na filmiku ścięcie drzewa jest możliwe. Tak więc tą kwestię mamy za sobą:

http://www.joemonster.org/filmy/16740/S ... _karabinem

Wiem że w czystym Stalkerze nie ma takich obrotowych zabawek ale nie o to tu chodziło. Mit Potwierdzony :E

Ogólnie CryEngine 3 zaoferował by nam Stalkerom extra ingerencję w świat gry. Powalającą grafikę. I na pewno coś równie dobrego a może i lepszego jak A-Live. Bo nie oszukujmy się, co w Stalkerze z boskim X-Rayem można zniszczyć poza skrzynkami, beczkami i tymi metalowymi pudełeczkami :( Wszystko inne jest nie do ruszenia. Chodzi mi o rzeczy martwe.
Oglądnijcie całość tego http://www.youtube.com/watch?v=Ps--sUz7oww i wyobraźcie sobie Stalkera na tym silniku. I znowu wyobraźnia, 44 sekunda w/w filmiku i coś takiego w Stalkerze. Jakiś delikwent chowa sie w chatce w Czerwonym Lesie...Dalej sobie dopiszcie :E
CrazyCat
Awatar użytkownika
CrazyCat
Kot

Posty: 9
Dołączenie: 27 Maj 2010, 21:43
Ostatnio był: 27 Lip 2010, 01:03
Miejscowość: Katowice
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: SVUmk2
Kozaki: 0

Re: Crysis

Postprzez SaS TrooP w 28 Maj 2010, 14:10

W STALKERze wiele razy wracasz się do różnych lokacji...
Gdybyś miał zabijać tylu wrogów co w Crysisie (zresztą nawet liczba tych w stalku w tym wypadku jest przegięta), to nie miałbyś po czym chodzić po pierwszej wizycie w każdej lokacji...

Grafika... Ludzie, gdyby następny stalker miał być w 2D, ale 10x bardziej grywalny to bym go kupił...
SaS TrooP
Ekspert

Posty: 862
Dołączenie: 22 Gru 2007, 21:43
Ostatnio był: 07 Cze 2019, 01:47
Miejscowość: Wodzisław, Silesia
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 14

Re: Crysis

Postprzez KoweK w 28 Maj 2010, 14:28

mejk napisał(a):I także nie widzę problemów w napisaniu własnego A-life dla CE2. A-life na prawdę nie jest niczym szczególnym, to tylko zbiór skryptów jak się ma AI zachowywać.


I mówi to osoba, która myli kod HTML z C++. ;) Masz jakieś doświadczenia, że tak twierdzisz? Implementacja takich rzeczy w silnik, to nie jest taka prościzna. Nie wspomnę o tym, ile lat powstawało A-Life... a mimo wszystko jest zabugowane nadal i nieidealne. :E Jako silnik obsługujący grafikę/fizykę CE2 jest świetny, ale do innych rzeczy raczej się nie nada, a "dorobienie" go o dodatkowe funkcje trochę by zajęło...

mejk napisał(a):A dlaczego coś takiego miało by być realistyczne? Ani STALKER, ani Crysis nie są grami, które z zamiaru miały być "realistyczne".

Mi się tam podobają takie bajerki i zabawa, ale do STALKER'a, by to nie pasowało - o to mi chodzi. ;> A STALKER na pewno w zamierzeniach miał być grą realistyczną... może nie aż tak, jak symulatory typu ARMA lub OFP, ale miał być. Co z tego wyszło każdy widzi (cały magazynek - gra bez modów - by zabić wojskowego :E).

CrazyCat napisał(a):Jeśli chodzi o możliwości to X-Ray jest daleko za CryEngine 3

Po części masz rację, ale zauważ, że X-Ray posiada rzeczy, których nie ma CE3 i na odwrót. Głupie jest porównywanie silników, bo zazwyczaj są one odpowiednio pisane pod odpowiednie gry. W X-Rayu mamy dialogi, questy, handel, a w CE3 tego nie ma. W CE3 mamy rozwalanie drzewek, widok całego naszego ciała z trybu FPP oraz liniowe przechodzenie pomiędzy levelami. ;)

CrazyCat napisał(a):Jak widać na filmiku ścięcie drzewa jest możliwe. Tak więc tą kwestię mamy za sobą:

http://www.joemonster.org/filmy/16740/S ... _karabinem


Zauważyłeś, ile pocisków zostało wystrzelonych z tego działka, zanim drzewo padło? Dodam, że to drzewo nie wyglądało na zbytnio zdrowe... Widać, że jest suche. Nie zdziwiłbym się, gdyby można było je złamać kilkoma kopniakami. :E A jeśli chodzi o ścinanie drzew, to przyczepiłem się tego, że 10 strzałów z karabinu i drzewo pęka. Gdyby było to kilkaset pocisków no to... nie przyczepiłbym się. :E

EDIT: Z ciekawości obliczyłem, ile pocisków zostało użytych do zniszczenia tego "drzewa". :E Wyszło... 2250. :D

CrazyCat napisał(a):I na pewno coś równie dobrego a może i lepszego jak A-Live

Na pewno? Więc powiedz mi co. :P

CrazyCat napisał(a):Oglądnijcie całość tego http://www.youtube.com/watch?v=Ps--sUz7oww i wyobraźcie sobie Stalkera na tym silniku.

Obejrzałem i...

CrazyCat napisał(a):I znowu wyobraźnia, 44 sekunda w/w filmiku i coś takiego w Stalkerze. Jakiś delikwent chowa sie w chatce w Czerwonym Lesie...Dalej sobie dopiszcie :E

...stwierdzam, że taka sytuacja mogłaby się opierać tylko na sztywnym skrypcie, bo AI nie będzie potrafiło chodzić po mapie i odwiedzać różne miejsca. :>

Na koniec dodam jeszcze, że CE3 jest silnikiem multiplatformowym, więc zapomnijcie o czymś takim jak A-LIfe (i nie żadne okrojone, tylko takie jakie jest teraz w STALKERze: Zew Prypeci) na PC, X360 i PS3 jednocześnie. :E Może na konsolach następnej generacji, ale póki co na takie fajerwerki nie można liczyć, tak samo jak na ARMĘ II na konsolach. :D
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5649
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 01 Lip 2024, 02:47
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1473

Re: Crysis

Postprzez meJKu w 28 Maj 2010, 19:35

xKoweKx napisał(a):I mówi to osoba(...) go o dodatkowe funkcje trochę by zajęło...

Oj tam czepiasz się ; ) Wiem, że takie coś nie jest rzeczą prostą ale mówienie, że jest rzeczą niemożliwą jest co najmniej śmieszne. A jeśli chodzi o modding to w Stalkerze się nie bawiłem, sporo na CE2 pracowałem ale tak to tylko cały czas na Source siedzę.
xKoweKx napisał(a):Mi się tam podobają takie bajerki i zabawa(...)y zabić wojskowego :E).

Jak dla mnie STALKER nigdy nie miał być realistyczny ale tutaj, co osoba to inne zdanie ; )
xKoweKx napisał(a):Po części masz rację, ale zauważ, że X-Ray posiada rzeczy, których nie ma CE3 i na odwrót. (...)

Ale zobacz, że taki system dialogów można napisać bez problemu nawet na takim Source. Z tego co wiem to powstaje parę modów do Crysisa, które oferują system questów oraz dialogi. Dialogi to zazwyczaj coś w formie drzewka: masz 3 wybory ABC, wybierasz A uruchamia się skrypt A, wybierasz B to uruchamia się skrypt B itp... Jestem pewien, iż gdyby CE2 był pisany pod jakąś gre RPG to takie rzeczy bez problemu byłyby w niego wpisane. Jednak masz rację, oba silniki mają swoje wady i zalety.
xKoweKx napisał(a):Drzewa itp.

Ścinanie drzew to akurat jedno z najbardziej nierealistycznych rzeczy w Crysisie, takie coś nie ma miejsca w naszym prawdziwym świecie ; D Chyba, że używamy ciężkiej broni ; P
xKoweKx napisał(a):Na pewno? Więc powiedz mi co. :P

Jak dla mnie zachowanie AI w Crysisie jest lepsze od tego w STALKERZE, bardziej naturalne itp. Chyba, że mówisz o zmodowanym STALKERZE to wtedy jest lepsze, ale znowu do Crysisa też powstają takie mody jak Realistic AI, które, nie powiem, zapowiadają się świetnie ; )
xKoweKx napisał(a):Na koniec dodam jeszcze, że CE3 jest silnikiem multiplatformowym, więc zapomnijcie o czymś takim jak A-LIfe (...)

A jak dla mnie mocy obliczeniowej (przynajmniej tej z PS3) w zupełności wystarczy, żeby udźwignąć A-Life. Ja w tym systemie widzę tylko zbiór skryptów, ale dużo o tym nie wiem to się więcej nie wypowiadam.
Awatar użytkownika
meJKu
Weteran

Posty: 681
Dołączenie: 04 Gru 2007, 22:21
Ostatnio był: 29 Cze 2024, 08:56
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 111

Re: Crysis

Postprzez KoweK w 28 Maj 2010, 19:50

mejk napisał(a):Jak dla mnie zachowanie AI w Crysisie jest lepsze od tego w STALKERZE, bardziej naturalne itp. Chyba, że mówisz o zmodowanym STALKERZE to wtedy jest lepsze, ale znowu do Crysisa też powstają takie mody jak Realistic AI, które, nie powiem, zapowiadają się świetnie ; )

Jeśli chodzi o AI te "z bliska", to masz całkowitą rację, ale ja mówiłem o tym, na które tak często nie zwracamy uwagi, a buduje dość dużą przyjemność z rozgrywki. W Crysisie masz wszystko poustawiane tak, jak chcieli twórcy, a w STALKERze wszystko zależy od A-Life (nie mylić z A.I. "z bliska" :P). Tak czy siak, STALKER przegrywa z Crysisem pod względem AI podczas walki.

mejk napisał(a):Z tego co wiem to powstaje parę modów do Crysisa, które oferują system questów oraz dialogi. Dialogi to zazwyczaj coś w formie drzewka: masz 3 wybory ABC, wybierasz A uruchamia się skrypt A, wybierasz B to uruchamia się skrypt B itp...

Takie mody powstają również do wielu gier, które normalnie nie były pisane pod dialogi... Zazwyczaj wykorzystywane są tutaj jakieś sztuczki, dzięki którym można ominąć ograniczenia silnika. Takie modziki też są w ARMIe, ale na temat jakości się nie wypowiem. :D Wygląda to troszkę śmiesznie, ale działa. :)

Swoją drogą to denerwuje mnie w X-Rayu brak obsługiwania napisów...

mejk napisał(a):A jak dla mnie mocy obliczeniowej (przynajmniej tej z PS3) w zupełności wystarczy, żeby udźwignąć A-Life.

Tego dowiemy się tylko wtedy, gdy GSC wyda S.T.A.L.K.E.R.'a na konsole. :) Ale wg mnie chyba nigdy do tego nie dojdzie... Chyba, że STALKER 2 multiplatformowy... :E
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5649
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 01 Lip 2024, 02:47
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1473

Re: Crysis

Postprzez dorian w 14 Cze 2010, 08:47



Dla mnie wszystko takie jakieś jakby świeżo wprost z fabryki wyszło, super nowe, niezniszczone, gładkie, błyszczące, jak nie używane.. Poza tym, koleś skacze z parunastu metrów z sąsiedniego bloku gościowi prawie tuż za plecami, a ten oczywiście głuchy jest. :facepalm:
Ale, jest ładnie, bardzo ładnie...
:|
P.S. Destrukcja otoczenia rewelacja.

dorian
Wygnany z Zony

Posty: 1408
Dołączenie: 11 Lut 2008, 16:02
Ostatnio był: 11 Mar 2020, 20:52
Miejscowość: W-wa
Frakcja: Zombie
Kozaki: 244

Re: Crysis

Postprzez impulse_101 w 20 Cze 2010, 23:44

Ja tam generalnie nie widze az takiej roznicy w grafice miedzy crysis 1 a crysis 2. IMO to nas robia w :!: z tym nowym enginem i crysis 2 jest kolejnym episodem na lekko poddrasowanej grafice. Kiedys to naprawde zapieralo dech w piersiach a teraz to jest standard. Szczerze to spodziewalem sie czegos lepszego :( ...ten gameplay jest w slabej jakosci ale i tak widac niektore elementy sa spaprane (np tekstura pod odpadnietym tynkiem z kolumn). Na podstawie informacji jakie sa dostepne w tej chwili w necie to uwazam ze nie ma powodow do podniety. Moze gra zablysnie podczas rozgrywki i da frajde oraz mase zabawy, wtedy zmienie zdanie :D

Co do pierwszej czesci crysisa to tak sie zlozylo niefortunnie ze odpalilem ja 3 dni po ukonczeniu Far Cry'a i stwierdzam ze gry sa tak straszliwie do siebie podobne ze nie udalo mi sie tego crysisa ukonczyc ...poprostu gra mi sie przejadla i obrzydla. To wyglada jak to samo tylko w lepszej oprawie graficznej. Styl AI, npc'ysy i to jak lodz z dzialkiem nawraca i nas ostrzeliwuje jest zywce wyjete z far crya. Ten caly crysis to jest graphic mod do far crya :P roznica polega zamianie mutantow na obcych a czerwona hawajska koszule na nanosuit :E

Mysle ze Xray engine w swoim czasie byl o wiele wieksza rewolucja niz sam cryengine, szkoda ze wystapily takie problemy z wydaniem gry i stalker ostatecznie wyszedl na lekko podstarzalym juz enginie. Natomiast Alife do tej pory jest high end jesli chodzi o symulacje zycia. Mam nadzieje ze xray 2.0 niedlugo pojawi sie na horyzoncie bo nie wyobrazam sobie kolejnego wypadu do zony z tak koslawymi animacjami i grafika w stylu dx8.1


Odnosnie xboxa(ps3 tez) i jego grafiki to obecnie konsole dyktuja nam postem technologiczny gier a nie jakby sie moglo wydawac nowe directXy. Niestety wiekszosc gier jest robiona na konsole a pozniej portowana na PC. Tak wiec tworcy gier zafunduja nam prawdziwy szok technologiczny dopiero z pojawieniem sie PS4 (czyli jakies 3lata trzeba czekac :( )
Image
Awatar użytkownika
impulse_101
Legenda

Posty: 1305
Dołączenie: 20 Sty 2009, 16:47
Ostatnio był: 08 Lut 2020, 16:44
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Viper 5
Kozaki: 275

PoprzedniaNastępna

Powróć do Inne gry

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości